Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-05 06:29

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Mijn vraag
Mijn samsung TV (model UE55RU8000s) zit in een reboot loop. De tv gaat aan, laat logo zien, geluidje en gaat weer uit. En dat in herhaling.

Relevante software en hardware die ik gebruik
N.v.t.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse fora afgespeurd. Vandaag de voeding (intern) vervangen, mag niet baten. Help?

Voorbeeld: https://youtu.be/xmnPi1t1ADI?si=EKnCIGAUnOgd7iB8

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:28
Bas90 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 20:03:

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Diverse fora afgespeurd. Vandaag de voeding (intern) vervangen, mag niet baten. Help?
Wat heb je nog meer geprobeerd? En wat heb je daar allemaal gevonden. Er zijn verschillende oorzaken te vinden en eventuele oplossingen/niet oplossingen.

Hoe oud is de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 24-05 11:08
Dit had ik 2 weken geleden met mn 50 inch qled Samsung. De tv heeft een reparateur nagekeken. Conclusie...er zit een goedkope Chinese beeldplaat in. Hier zat een storting in. Niet meer te repareren de beeldplaat. Nieuwe beeld plaat kost tussen de 500 en 700 euro.
De tv was 2 jaar en 2 maand oud. Dus net uit de garantie. Knap waardeloos.
Met andere woorden , Houd rekening met het ergste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Aloysxda schreef op maandag 15 juli 2024 @ 22:32:
Dit had ik 2 weken geleden met mn 50 inch qled Samsung. De tv heeft een reparateur nagekeken. Conclusie...er zit een goedkope Chinese beeldplaat in. Hier zat een storting in. Niet meer te repareren de beeldplaat. Nieuwe beeld plaat kost tussen de 500 en 700 euro.
De tv was 2 jaar en 2 maand oud. Dus net uit de garantie. Knap waardeloos.
Met andere woorden , Houd rekening met het ergste.
Ai. Zou de beeldplaat een loop kunnen veroorzaken? Ik ben flink aan het troubleshooten geweest via internet maar kwam met name uit bij de powersupply. Ik denk dat ik het mobo nog vervang, en het daarna ook voor gezien houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
corporalnl schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:05:
[...]

Wat heb je nog meer geprobeerd? En wat heb je daar allemaal gevonden. Er zijn verschillende oorzaken te vinden en eventuele oplossingen/niet oplossingen.

Hoe oud is de TV?
De tv viel nét buiten de garantie, zal dus zo’n 3 jaar zijn….. via fora kom ik enkel bij de power supply uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
1) Heb je de tv normaal gebruikt?
2) Last gehad van blikseminslag, overspanning of iets anders wat het kan veroorzaken?
3)Wat geeft de verkoper aan als je daar aangeeft dat ie wel snel kapot is?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-05 10:17
Zelfde probleem gehad met onze Samsung tv (wel ander model). Was toen de voeding volgens de reparatie (viel nog onder garantie). Was zomaar spontaan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• improperBunny
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 10:07
Er is ook zoiets als wettelijke garantie (https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product). Dat de TV buiten de fabrieksgarantie valt, betekend niet per definitie dat je geen garantie meer hebt. Je hebt nog steeds recht op een goed product. Op de pagina van rijksoverheid staan een aantal nuttige linkjes en voorbeeldbrieven. Ik zou dus altijd eerst die weg proberen te bewandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 24-05 07:33
improperBunny schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:43:
Er is ook zoiets als wettelijke garantie (https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product). Dat de TV buiten de fabrieksgarantie valt, betekend niet per definitie dat je geen garantie meer hebt. Je hebt nog steeds recht op een goed product. Op de pagina van rijksoverheid staan een aantal nuttige linkjes en voorbeeldbrieven. Ik zou dus altijd eerst die weg proberen te bewandelen.
Dat kan hij na het zelf openschroeven & de PSU vervangen gerust vergeten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
XelaRetak schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:01:
[...]

Dat kan hij na het zelf openschroeven & de PSU vervangen gerust vergeten ben ik bang.
Niet noodzakelijk.
Als ik een computer openschroef en een harde schijf vervang, betekent dat niet dat de garantie op mijn videokaart opeens nietig is.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:55

Agent47

I always close my contracts.

Printplaat defect.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-05 13:55
DaWizza schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Niet noodzakelijk.
Als ik een computer openschroef en een harde schijf vervang, betekent dat niet dat de garantie op mijn videokaart opeens nietig is.
Je punt is correct, maar je voorbeeld is wel een breder geval. Je TV open maken, een voeding vervangen is wat anders dan een harde schijf vervangen en de garantie van een videokaart.

Als het netjes is gedaan, zou het inderdaad geen invloed moeten hebben op je garantie, maar het is natuurlijk niet slim geweest om aan een 3 jaar oude TV te zitten, want de kans is groot dat je het onder garantie had kunnen laten fixen. (Recht op deugelijk product)

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas90

Bas90

Addicted2bass

Topicstarter
Mja, wat dat betreft wellicht wat voorbarig gegaan inderdaad. De tv heeft hier verder niet onder geleden (naar mijn mening).
DaWizza schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 07:21:
1) Heb je de tv normaal gebruikt?
2) Last gehad van blikseminslag, overspanning of iets anders wat het kan veroorzaken?
3)Wat geeft de verkoper aan als je daar aangeeft dat ie wel snel kapot is?
1. Wat versta je onder abnormaal gebruik? De tv is gebruikt om tv te kijken. Verders niks bijzonders.
2. Gelukkig niet.
3. Daar werd enkel benoemt dat de garantietermijn verstreken is.

Hoe groot is de kans dat het een flexkabel zou kunnen zijn? Ik ben van plan het mobo te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Abnormaal: 24 uur per dag aanzetten en 'm met aquariumvideo gebruiken ;)

Aangezien je dat niet gedaan hebt, zou ik toch nog een keer aankloppen bij de verkopende partij en het daar gooien op non-conformiteit. De TV die je hebt mag best langer mee gaan dan 3 jaar, daarom moet dat kosteloos gerepareerd/vervangen worden.

Leesvoer: TV Vertoont kuren - Non conformiteit

Als je dat niet ziet zitten is dat ook prima, dan kun je verder vervangen wat je wilt op eigen kosten zonder gevolgen.

Pagina: 1