Goedenmiddag,
Sinds enkel dagen vertoont mijn tv een blauwe veeg links onder op het scherm. De TV heb ik aangekocht op 19 juni 2019 voor €1.079,00 en betreft een Samsung QE55Q7F.
In de eerste instantie dacht ik dat ik gewoon pech had en een nieuwe tv zou moeten aanschaffen tot ik me ging inlezen over conformiteit. Immers heeft een tv met deze prijs een gebruiksduurverwachting van 6 jaar en zitten we momenteel bijna op de 5.
Hierop heb ik contact opgenomen met de webshop en die geven aan dat ze op basis van non-conformiteit maar X% van de reparatiekosten voor hun rekening zullen nemen met de volgende argumentatie:
)
Volgens het Burgerlijk wetboek boek 7 artikel 21 lid 2 horen er geen kosten in rekening te worden gebracht aan de koper, wat hier dus wel gebeurt.
Weten jullie misschien hoe ik dit het best kan oppakken of als ik de artikelen verkeerd tot me neem?
Lijkt mij dat de webshop deze tv kosteloos moet repareren/vervangen toch?
Sinds enkel dagen vertoont mijn tv een blauwe veeg links onder op het scherm. De TV heb ik aangekocht op 19 juni 2019 voor €1.079,00 en betreft een Samsung QE55Q7F.
In de eerste instantie dacht ik dat ik gewoon pech had en een nieuwe tv zou moeten aanschaffen tot ik me ging inlezen over conformiteit. Immers heeft een tv met deze prijs een gebruiksduurverwachting van 6 jaar en zitten we momenteel bijna op de 5.
Hierop heb ik contact opgenomen met de webshop en die geven aan dat ze op basis van non-conformiteit maar X% van de reparatiekosten voor hun rekening zullen nemen met de volgende argumentatie:
Inmiddels heb ik een prijsopgave vanuit het reparatiecentrum ontvangen voor een bedrag van €738,14. In de prijsopgave staat vermeld dat het panel vervangen dient te worden. Dit is dus geen slijtage imo(Dit is met coulance korting vanuit samsungIk zal een voorbeeld geven. Stel, je televisie heeft een te verwachten levensduur van 6 jaar en hij raakt precies na 3 jaar defect. Dan heb je de tv dus 50% van de te verwachten levensduur in gebruik. Op basis van de Non-conformiteit. Is dan 50% van de reparatiekosten voor jouw rekening en neemt de fabrikant of WEBSHOP de andere 50% voor hun/onze rekening. Dit wordt op de dag af precies uitgerekend. Ik hoop dat deze uitleg je wat meer duidelijkheid heeft gegeven.
Volgens het Burgerlijk wetboek boek 7 artikel 21 lid 2 horen er geen kosten in rekening te worden gebracht aan de koper, wat hier dus wel gebeurt.
Weten jullie misschien hoe ik dit het best kan oppakken of als ik de artikelen verkeerd tot me neem?
Lijkt mij dat de webshop deze tv kosteloos moet repareren/vervangen toch?