Toon posts:

hdd resonantie: home made no vibes in hq08

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik las wat nieuws over systemen om resonantie van je hdd te voorkomen (no vibes). f 130,- voor 2 hdd's is misschien dan toch wat veel, maar misschien kan/mag het zo ook:
2 stukjes van die ouderwetse dikke geaarde electriciteitskabel waar de gehele tray met hdd's (2xbarracuda) op rust. Voor de zekerheid ook maar een aarde verbonden (bruine draad). Je hoeft niks te zagen, buigen of anderszins te verzieken. Je moet alleen niet met je kast aan de sjouw gaan.
Als iemand slimmer materiaal/methode weet lees ik dat graag.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~admicare/hdd.jpg

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ziet er leuk bedacht uit, werkt het ook?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Dan heb ik toch een hoop geld uitgespaard. Ik heb gewoon voor Hfl 7,50 bij de Hema een fiets binnenband gehaald, en heb dat gebruikt om de drive bay aan twee kanten te bekleden.
(En nog wat BisonTix en wasbenzine, maar dat had ik nog..)

Lekker stil hoor !! :9 :P

Verwijderd

Topicstarter
De geluiden die van mijn HDD's komen daalden aanzienlijk. Er zit alleen nog een ietsepietsie brom in de kast die verdwijnt als je de zijpanelen stevig aandrukt. Vandaar mijn vraag over slimmere materialen (/methodes). Dat stukje kabel is vrij stijf en geeft nog wat trilling door.
Het voordeel van deze methode is dat je em probleemloos, snel en omkeerbaar in je eigen situatie kan proberen.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 22:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je kunt natuurlijk 2 kleinere stukjes per kant proberen. Minder contact == minder trillingsoverbracht lijkt me. Of je gebruikt van die luchtbelletjes folie :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

Nou,
ik zeg het toch net ???
Met rubber van een binnenband aan twee kanten monteren, zodat de HD's in het rubber hangen en de drivebay ook in rubber aan de PC hangt.

Geen gezoem, gebrom etc. meer...
:P

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik heb zelfklevende rubberstrips gebruikt (soort compacte neopreen) gebruikt om de trillende onderdelen van mijn waterkoeling stil te krijgen. Daar heb ik ook mijn fans op gemonteerd, werkt prima.
Zelf de potmeter van mijn V-mod zit daar mee vast ;).

Ik zag gisteren een plaatje van HD die met rubber waren opgehangen, die dingen hebben we als het goed is ook in de werkplaats (voor zeilen van trailers). Ik zal daar ook eens mee gaan hobieën :).

One of the animals has left its cage today.

Pagina: 1