Case Intruder Alarm bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Ik weet niet waarom, voor lan-partys is het wel handig als je niet de hele tijd op je case hoeft te letten.

Ik zat te denken aan een dip-schakelaartje wat detecteert of de case geopend wordt, en dat in combinatie met een slot-schakelaar, want je moet wel zelf zonder herrie in je kast komen...

Nou zag ik laatst een rookmelder liggen, in die dingen zitten een prachtig alarm, (pijn in je oren als je te dicht bij komt) en ze werken heeel lang op een batterij. er zit een spiffy ledje in wat een keer in de tig seconden knippert om aan te geven dat het ding werkt. Wat je hier dan nog aan moet veranderen is et ding in een metalen kastje bouwen, tussen de batterij een sleuter-schakelaartje maken zodat je hem uit kan doen

Dan moet je dat kastje zo tegen de achter(?)kant van je kast maken dat je de schakelaar door de achterkant van je kast, en een gat in het kastje kan doen, zodat de contacten in het kastje zitten.

Je kan de rookmelder laten zitten denk ik, is niet eens zo'n gek idee, gaat hij piepen als je athlon begint te roken, maar je zou hem er ook af kunnen slopen.

Dan moet je een schakelaartje ze aansluiten dat als je het knopje loslaat dat hij gaat piepen. (en dan zo dat het alarm niet stopt als je het knopje weer indrukt)

schakelaartje ergens in je kast lijmen, zodat het knopje normaal ingedrukt zit als de deksel er op zit, en zodra die er af gaat het knopje los komt.

Kast dicht, armen, en testen maar...

Een rookmelder is bij de blokker voor een gulden of 10 - 15 te koop volgens mij, ik denk dat het het wel waard is, behalve dat het wel cool is om te hebben kan het je een hoop nieuwe hardware schelen. Dat ding piept zo fucking hard dat je er echt niet in de buurt wil zijn.

Eigenlijk is het enige probleem hoe je de dipschakelaar electrisch aansluit. ik weet niet of er iemand verstand heeft van rookmelders, ik denk dat alle benodigde spullen er wel op zitten, dat je alleen de juiste contacten moet doorverbinden op de printplaat. (waarschijnlijk onder of vlak bij de rooksensor)

Wat denken jullie hierval? Is dit belachelijk en ben ik paranoia, of is het wel een leuk idee? en is er iemand die zou weten hoe je dat schakelaartje aansluit ? Ik kan wel met een soldeerbout omgaan, maar ben niet heel erg 'electronisch' aangelegd.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het kan wel ja.. misschien wel iets, vooral icm slot (staat wel stoer :)), maar van de andere kant trek je ook zo alle draden los en de batterij eruit (als je er op voorbereid bent).. dan heb je 1 seconde gepiep (maar hopelijk toch wel wat aandacht).

Misschien wel een idee voor de frequente LAN-bezoekers, alhoewel er op de meeste parties toch weinig gejat word volgens mij.

• SmegHead
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

Kun je beter ook een schakelaatje op de onderkant plakken voor het geval ze hem gewoon helemaal mee willen nemen. (ik zou midden op een lan-party alvast geen kast gaan openschroeven) :)
En dan aan de voorkant een mooi slot inbouwen, best stoer ja.

P.S. Meteen wat van die alarmstickers van je auto halen en op je kast plakken :)

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• DeVoTioN
  • Laatst online: 07-03-2022
Bouw een klein slot in de zijkanten van je kast :9 dan kan ie niet open zonder sleutel.

• SmegHead
  • Laatst online: 03-05-2023

SmegHead

aka Ace Rimmer

oeps, verkeerde knopje.
Sorry |:(

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:34
Ik heb een Antec (Chieftec), daar zit al een slotje in het zijpaneel :)

There is no magic.

• Wouter185
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03-2023

Wouter185

Skoltns.nl

gewoon ff een paar gaatjes boren, een paar koffer-sloten kopen (van de mini hangsloten) en klaar is case ;)
Lekker simpel, goedkoop en makkelijk. Worx 4 me

Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Kan je de case niet gewoon dichtlassen en met M12 bouten aan de grond vast zetten ? Of een radarschild om je pc case aanleggen ? Volgens mij kan ieder die kwaadwillend is wel onderdelen van een pc jatten op een Lan-party daar heb je wel een punt, je kunt natuurlijk onmogelijk je pc de hele tijd in de gaten houden. Misschien kun je een schakeling maken met een relais en een magneetje. Magneetje tegen de binnenkant van de te verwijderen afdichtplaat en de relais met schakeling in de kast. De relais moet dan naast de magneet worden geplaatst. Maakt iemand de kast open dan gaat het magneetje weg van de relais. Door de relais kan dan geen stoompje meer lopen. De schakeling zal de rookmelder in werking moeten stellen als er geen stroompje loopt door de relais. Tada alarm klaar. Nu alleen nog voldoende batterijen erin stoppen want aansluiten op de pc voeding is natuurlijk geen optie.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

zow zeggen kijk ff hoe addtronics kasten dit gedaan hebben, want daar zit dat systeem al op. alleen moet het ook op je mobo hebben.

het ID van hun is dat ie met een soort van power/reset knopje ingdrukt zit als de kap erop zit en als je de front eraf haalt terwijl de pc draait gaat een alarmpje af.

btw suc6 met de uitwerking...

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
nee, ik bedoel een kastje wat dicht zit, tegen de achterkant can je case aan, zodat je als je de case open hebt niet zomaar de draadjes los kan trekken, zal zo even een paint plaatje brouwen...

Verder zou het ook mogelijk moeten zijn om er een snoertje aan te maken (coax-kabeltje, met een of twee plugje(s) in je kast wat je om een tafelpoot kan leggen, als je de stroomkring eventjes verbreekt door het door te snijden, of het stekkertje er (even) uit te halen gaat hij ook loeien. Kunnen ze je kast ook niet meer meenemen.

• Martijn02

Martijn02

/* No Comment */

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 00:49 schreef SHADOWCOM het volgende:
P.S. Meteen wat van die alarmstickers van je auto halen en op je kast plakken :)
En dan een knipperend ledje 'ARMED!' ernaast :)

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 16:43

warnas

Ja, dé...

Als ik zo'n ding zou jatten (stel dat) nam ik mooi de hele case mee. Dan ben je veel sneller weg. Stel je voor dat je eerst iemands videokaart eruit moet schroeven. Ik ben niet onhandig, maar dat kost me al snel vijf minuten. Dus ik zou de case meenemen en die rookmelder gaat toch pas bij mij thuis af >:)

Evenzogoed een ingenieus plan van je.

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Verwijderd

[lol modus]
Of je zet je kast onder stroom >:) (230V is niet altijd leuk om aan te raken!)
[/lol modus]

FF serieus: Asus heeft ook een chassis intrusion detection systeem (ofsowiets). Dat werkt met een lichtsensor (heb je natuurlijk niet zoveel aan als je een raampje hebt :) ). Als je dan je computer opstart zegt-ie dat je kast open geweest is. Maarja, als je videokaart eruit gejat is... ;)

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:18

Cr3ator

1 bar is geen bar

Het idee om dan ook een draad om een tafelppot oid. te knopen is wel goed en makkelijk realiseerbaar. Ik zal even een schematje maken hoe je sit dan moet maken. Hierbij moet je wel gebruik maken van een of/of systeem (serie dus). Want als 1 van de "schakelaars" getriggert wordt moet het alarm afgaan. Hiervoor kun je trouwens ook gewoon een simpel alarmding van de formido gebruiken. IS zelfs nog wat makkelijker. :)

edit:
Schema

Als je 1 van de 2 schakelaars verbreekt gaat het alarm af.

Afbeeldingslocatie: http://www.rendo.dekooi.nl/~mhh/got/casealarm.jpg

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• Dutchess_Nicole
  • Laatst online: 22-08 09:23
edit:
Schema

Als je 1 van de 2 schakelaars verbreekt gaat het alarm af.

[afbeelding]
Dit plaatje werkt verkeerd, nu gaat het alarm af als alles veilig is en juist uit zodra een van de schakelaars wordt geopend.
( >:) Valt natuurlijk ook wel op als je de hele dag naast een loeiend alarm zit en ineens is het stil, maar toch >:) )

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
of je sluit je pc op een beamer aan ;) dan merkt de rest echt wel dat iemand aan je pc zit

• ApoC
  • Laatst online: 08:32
Gewoon een handgranaat aan de binnenkant van de kast. Kast open, pin eruit, boem! >:) Valt wel op :)

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Op dinsdag 11 september 2001 14:32 schreef BB_ApoC het volgende:
Gewoon een handgranaat aan de binnenkant van de kast. Kast open, pin eruit, boem! >:) Valt wel op :)
IS je kast ook weg. :P

Verbouwing

Verwijderd

Of effe 220, met transformator ;)

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook bij de karwei of zo een alarmsysteem kopen met een bewegingsmelder en afstandbediening :)

Als je je kast open maakt ff et alarm uitzetten en die dingen produceren ok wel 130 Db uit mun hooft :P

[lol mode]
voor de vijver heb je van die automatische waterpistooltjes die reigers wegjagen, misschien dat dat ook wel helpt :P
[/lol mode]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt ook van die apparaatjes voor kleine kinderen, als het zendertje verdan 1 meter van de ontanger verwijderd is dan gaat dat ding piepen.
prop dan gewoon het ontvangertje met je zelf gemodde rookmelder in je voeding en het zendertje plak je onder j monitor ofzow en voor de rest gewoon een bewegings melder in je kast proppen en ook op je rookmelder aansluiten.

• Doekoeman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2025
Ik heb zo'n hema inbrekersalarm-dingetje liggen. Die werkt op 9v en met een magneetje. Magneetje we en loei loei. Was ik van plan ff in m'n kast te zetten.

--==(¯`·.,_.---==»|| "A blowjob is better then no job!" - Popa Chubby ||«==---._.·¯)==--

Pagina: 1