Voor onze nieuwe woning ben ik opzoek naar een geschikt systeem om de verwarming te bedienen.
Situatie
Begane grond heeft vloerverwarming met 13 groepen.
1e verdieping heeft 4 radiatoren
Zo ver ik kan zien zit er nergens een zoneklep/2-wegklep.
Intergas Kompact HRE cv ketel.
Nu is het niet noodzakelijk om iedere groep apart te kunnen aansturen maar zou wel fijn zijn als bijv het kantoor, woonkamer en de slaapkamer apart zijn aan te sturen.
In onze oude woning maakte ik gebruik van Tado en dat werkte naar behoren, echter was de vloerverwarming daar bijverwarming met slechts 3 groepen. Nu lees ik wel over de nieuwe Tado X, maar zie niet direct terug hoe hiermee de vloervewarming te bedienen. 13 knoppen op de verdeler lijkt mij ook heftig. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen.
Situatie
Begane grond heeft vloerverwarming met 13 groepen.
1e verdieping heeft 4 radiatoren
Zo ver ik kan zien zit er nergens een zoneklep/2-wegklep.
Intergas Kompact HRE cv ketel.
Nu is het niet noodzakelijk om iedere groep apart te kunnen aansturen maar zou wel fijn zijn als bijv het kantoor, woonkamer en de slaapkamer apart zijn aan te sturen.
In onze oude woning maakte ik gebruik van Tado en dat werkte naar behoren, echter was de vloerverwarming daar bijverwarming met slechts 3 groepen. Nu lees ik wel over de nieuwe Tado X, maar zie niet direct terug hoe hiermee de vloervewarming te bedienen. 13 knoppen op de verdeler lijkt mij ook heftig. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en adviezen.
[ Voor 12% gewijzigd door Redbaard op 14-07-2024 13:37 ]