Keuze ACC sim hardware

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:28
Hi Tweakers,

Momenteel wat op een racing sim (Assetto Corsa) van een maat aan het spelen en ben van plan zelf ook wat aan te schaffen maar zie door de bomen het bos niet echt meer...

Maat van me heeft een Moza R12 motor op een Next Level Racing Elite rig met curved monitor en buttkicker.

Ik ben zelf even op onderzoek uit gegaan en moet het kosten technisch wel wat meer op een budget doen dan m'n maat maar nog steeds ruim budget.

Die Moza R12 moet het sowieso worden met GS V2P stuur.
Qua pc (moet ook nieuw) zit ik nu op een AMD Ryzen 5 7600 en GPU een Radeon RX7800 XT.

Mijn vraag:
Wat kan men hier adviseren qua rig zelf?

- moet stijf zijn en modulair (mogelijkheid voor latere add-ons)
- wil een curved monitor kunnen plaatsen en scherm erboven voor statistieken
- stoel moet verstelbaar zijn
- nice to have: verschillende zitposities voor GT, F1 etc al zal ik voornamelijk alleen endurance (GT3) rijden

Zelf blijf ik toch steeds weer op de Next Level Racing Elite uit komen maar wellicht de Lite versie om de kosten toch nog iets te drukken..

Ik ken niet anders dan een rig/setup als bovenstaande dus sta ook open voor wat anders.
Zijn er bijvoorbeeld showrooms waar het e.e.a. te proberen is?

Budget 5000-6000 all-in dus complete rig met scherm, motor, stuur, pedalen, nieuwe pc etc.

Thanks!

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:42
Hey, ik heb voor mijn zoon net een sim-rig geconfigureerd bij Motedis.
Daar kun je zelf kiezen hoe zwaar je het wilt maken en achteraf uitbreiden kan naar eigen inzicht. Wij hebben gekozen voor de 'original' die is in het gebruik robuust genoeg ;) (wij waren rond de 500€ kwijt voor het frame)
Ik heb via marktplaats een set (nieuwe) autosportstoelen voor een habbekrats op de kop getikt. Qua zitcomfort is dat in ieder geval een stuk beter dan de playseat die hij hiervoor had. Met een beetje zoeken koop je zoiets voor 75€.

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan