Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Binnenkort vlieg ik naar Australië en om die vlucht een beetje dragelijk te maken neem ik mijn Legion Go met Rokid Max setup mee (gebruik ik ook in de trein). Nu verbruikt dat best wat stroom en daar heb ik een mooie powerbank voor, maar als we daarmee ook de tablets van de kinderen en onze telefoons een beetje willen bijladen gaat die ook niet lang mee.

Nu heb ik geen idee hoeveel ik kan spelen met twee kinderen, want we hebben nog nooit met ze gevlogen, maar kan ik mijn Legion Go ook gebruiken met het stopcontact in het vliegtuig? Op de website van Singapore Airlines staat dat elke stoel een USB en power outlet heeft. Ik heb ze gemaild voor meer details, maar ik verwacht dat het de standaard 110v 400Hz aansluiting is. Ik heb bij mijn Legion Go alleen een 'Nederlandse' stekker gehad. Daar staat wel 100-220v op en 50-60Hz.

Kan ik die zo in het vliegtuig gebruiken of moet ik een ander soort stekker bestellen? Het lijkt me dat type C niet zomaar in type A past.

Zo ja, heb ik alleen een type A naar type C convertor nodig of moet ik echt een type A adapter zien te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:39

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Van de stekker weet ik het niet, maar denk eraan dat je je powerbank niet mee in je handbagage mag nemen... Liep ik laatst ook vervelend tegenaan...

hangt er blijkbaar vanaf....

[ Voor 11% gewijzigd door superduper op 10-07-2024 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nog nooit een stopcontact in een vliegtuig gezien. Wel vaak USB-A.
En een powerbank in ruimbagage (net als alle andere batterijen en accu's) kan tot problemen leiden.
In handbagage nooit issues mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-05 10:21
Ik heb geen ervaring met specifiek Singapore Airlines, maar vaak hebben zulke stopcontacten een soort ingebouwde wereldstekker waar diverse soorten stekkers inpassen. Alleen als je er een zware adapter insteekt blijft die niet altijd lekker zitten, ik doe daarom vaak mijn wereldstekker er nog tussen zodat het wat vaster blijft zitten :)

Misschien kan je deze vraag trouwens beter stellen in dit topic: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Vaak leveren de USB outlets niet meer dan 2A bij 5V. Met een C-naar-A adapter kun je dan een USB-C kabel aansluiten. Maar zaken als QC en PD moet je niet op rekenen. Ik weet niet wat de Legion Go minimaal nodig heeft, maar mogelijk laadt 'ie alleen bij als het toestel uit staat of wellicht helemaal niet.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sirhc_95 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:16:
Ik heb geen ervaring met specifiek Singapore Airlines, maar vaak hebben zulke stopcontacten een soort ingebouwde wereldstekker waar diverse soorten stekkers inpassen. Alleen als je er een zware adapter insteekt blijft die niet altijd lekker zitten, ik doe daarom vaak mijn wereldstekker er nog tussen zodat het wat vaster blijft zitten :)

Misschien kan je deze vraag trouwens beter stellen in dit topic: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1
Gebaseerd op snelle Google zijn het inderdaad generieke stopcontacten waar zo goed als alles in zou moeten gaan. Zijn vast uitzonderingen op, maar een generieke Europese stekker zou dan wel moeten werken.

USB lader van het vliegtuig kan hem vast rustig opladen op de achtergrond, maar zal niet genoeg leveren om hem permanent te gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 10-07-2024 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Sowieso heb je een reisstekker nodig voor Australië, dus als je daar een generieke voor pakt moet het altijd wel passend te krijgen zijn. Dan hoef je alleen nog maar op te letten dat het voltage voldoet aan je adapter, maar aangezien Australië ook 230V gebruikt zal dat niet zo'n probleem zijn (en je adaptor kan ook met 110V overweg, dus dat kan eigenlijk niet mis gaan)

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:09
Tussen Amsterdam en Singapore vliegt SQ met de A350-900. Deze heeft volgens Aerolopa.com (gedeelde) stopcontacten en USB-A sockets in economy.

Voor je vlucht vanaf Singapore naar Australië moet je zelf even kijken wat voor equipment ze gebruiken en op Aerolopa bekijken wat voor faciliteiten er aan boord zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dank voor jullie reacties. Wat stom dat ik dat van die generieke stopcontacten niet heb gevonden... Een reisstekker(s) voor Australië gaan we inderdaad meenemen, dus dan stop ik er voor de zekerheid eentje in de handbagage. De Legion Go is kieskeurig met zijn power supply, dus als hij past of hij dan ook laadt is nog maar afwachten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:30
Je kan ook de powerbank aan het vliegtuig hangen, en wanneer nodig je console aan de powerbank. Powerbanks zijn vaak niet zo kieskeurig.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 18:05

SA007

Moderator Tweaking
Tikje naar Mobiliteit, als er een soldeerbout aan te pas moet komen mag hij wel weer naar MME (en waarschijnlijk niet meer het vliegtuig in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:28
AlterEgo schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:11:
Ik heb nog nooit een stopcontact in een vliegtuig gezien. Wel vaak USB-A.
En een powerbank in ruimbagage (net als alle andere batterijen en accu's) kan tot problemen leiden.
In handbagage nooit issues mee gehad.
Zijn genoeg vliegtuigen met stopcontacten hoor waar je je laptop gewoon kunt aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 22:12

Rmg

Op intercontinentale vluchten zit gewoon een stopcontact, in economy om te delen met 2 of 3 anderen.
Daar zijn universele stopcontacten waar 110v/60hz uit komt en je geen reisstekker voor nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Meestal is het USB A in een vliegtuig, dus ik zou dan zorgen dat je dat hebt. En dan zit ook een entertaintment systeem in dus jij of de kinderen kunnen ook dat gebruiken. Stopcontacten zitten er soms ook.

Ik neem ook altijd een powerbank mee, maar heb die de laatste keer alleen op de terugweg nodig gehad (omdat ik al niet met een volle accu vertrok en die powerbank kun je natuurlijk ook opladen in het vliegtuig).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmpc
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06:55
Alle vliegtuigen hebben gewoon standaard wandcontactdozen die compatible zijn met zowel Europa als de VS. 400 hz is niet voor de passagiers maar voor de apparatuur. Passagiers krijgen gewoon 60 hz. Ik heb in de laatste 10 jaar nooit meer een vliegtuig gezien zonder Europlug+US aansluiting.
Pagina: 1