Afvoer keuken helemaal verstopt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zelloa
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-09-2024
Dank allemaal voor de reactie. De leiding gaat helaas de muur in en vervolgens de vloer in, dus kan ik niet zomaar afzagen of openmaken. Daarnaast hebben we afgelopen vrijdag uiteraard de siffon eraf gehaald en vervolgens pas de trekveer erin gestopt.

@franssie zie bijgaand de tekening, blauw waar de huidige wasbak zit en rood waar ongeveer de oude wasbak zit. Bij de nieuwe wasbak loopt de leiding eerst de muur in naar beneden en vervolgens gaat het diagonaal horizontaal naar de oude wasbak waar de oude leiding zat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uohF2jrQwXOSw63vZqgqjkE0HLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k4LkzmsaSNgkbguPfJzZIizi.jpg?f=fotoalbum_large

@Marzman ik heb geen idee, de buizen zijn gefreesd in het beton, dus denk niet dat dit heel makkelijk zou kunnen? Maar het lijkt wel alsof het na afgelopen vrijdag erger is geworden, wat ik niet begrijp. Tijdens het gebruiken van de trekveer kwam er ook niet veel zooi uit toen we de trekveer terugtrokken.

Wij gaan ook even aan de bovenburen vragen of zij problemen ondervinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trilliwilli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-05 13:27
Mr. Stom schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:34:
Weet de VVE ook dat je in de betonvloer hebt gefreesd?

Met 0.5 á 1 cm afschot per meter heb je ook al bijna twee centimeter afschot nodig in de betonvloer. Tel daarbij op een afvoerbuis van 4 cm en de ruimte om het geheel dicht te smeren a 1 cm en je moet al minimaal 7 á 8 cm de betonvloer in. Dat is - tenzij je op de begane grond woont - echt wel een heel stuk de constructie in met alle risico's van dien.

Liep het water altijd al moeilijk weg of is dat probleem pas recent? Het benodigde afschot is bijna niet te behalen en alle afvalresten die je wegspoelt verzamelen zich dan ergens in die leiding.

Met chemische troep haal je dat niet weg en maak je dat mogelijk alleen maar erger omdat alle gesmolten delen zich nu ook naar dat laagste punt verplaatsen. Met een trekveer druk je de boel mogelijk alleen maar verder aan.

Bel, desnoods via de VVE, een professionele partij. Camera erin en kijken waar het mis gaat, dat is de enige optie.
Precies dat dus, vind ik de aannemer wel aan te rekenen als die dat niet goed heeft gedaan. Daar betaal je per slot van rekening wel een professional voor. Hij had gewoon nee moeten zeggen ipv zijn geld willen verdienen. Ik vind dit soort praktijken zelfs schandalig, maar zie het op mijn werk ook op grote schaal plaatsvinden.

@Zelloa Lost je probleem nu niet op maar bij een horizontale leiding blijft het probleem terugkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUn6vREHlVEJZhbuoDN4YIBVxzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9FU7l67z3vc0BivxnuLVmbH.jpg?f=fotoalbum_large

Zo zag onze wasmachineafvoer eruit die te schuin zat en 90graden bochten had in plaats van 2x45graden.
De twee onststoppingsstukken 1 meter van elkaar triggerde mij. We hadden toen net de sleutel van het huis. Als de leiding vlak of te schuin ligt blijft het problemen geven, dat ga je nooit oplossen, de installatievoorschriften zijn er niet voor niets, van je aannemer mag je verwachten dat die ze kent.

Je hebt nu schade (als je een bedrijf laat ontstoppen) en dat is prima te verhalen als de aannemer het niet goed heeft gedaan. Het hoeft niet natuurlijk, maar dan blijf jij eigenaar van het probleem en zul je de professionele ontstopper elk jaar moeten laten komen om het schoon te maken.

Met vriendelijke groet, William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zelloa
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 28-09-2024
Als ik nu een vaatwas draai dan loopt de wasbak op, omdat het water niet snel genoeg wegstroomt, ik heb het gevoel dat het verergerd is na gisteren, ondanks dat ik nog helemaal de wasbak niet heb gebruikt. Ik heb gisteren baking soda erdoor heen gegooid, maar dat werkt blijkbaar ook niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6yP5cYJZAS_pzR78Uifrr-oapQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ABfWgA2RPdCKMgjcM0EPab6q.png?f=user_large
Pagina: 1