Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MechToBo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:22
Mijn vraag:
Waarom kan mijn laptop soms niet verbinden met mijn WiFi netwerk?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Laptop: Razer 14 (2023)
Netwerkkaart: Qualcomm WCN685x Wi-Fi 6E Dual Band Simultaneous (DBS) WiFiCx Network Adapter

Modem van Odido: T-54 zyxel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Telefoon en andere laptops verbinden zonder problemen met het WiFi netwerk.

Wanneer ik de Qualcomm netwerk driver uninstall en de laptop opnieuw opstart kan ik zonder problemen verbinden met het WiFi netwerk, deze oplossing werkt ongeveer een dag. Wanneer ik de volgende dag de laptop weer opstart werkt de verbinding niet meer en moet ik weer de driver verwijderen en de laptop opnieuw opstarten.

Er is dus wat aan de hand met mijn laptop, de driver of een instelling. Wat is een duurzame oplossing zodat ik altijd zonder problemen met mijn laptop op het web kan surfen?

Toevoeging
Mijn laptop vind WiFi netwerken en kan ook zonder problemen verbinden met mijn mobiele hotspot. Het probleem zit in de verbinding van mijn laptop met de router/modem. Mijn laptop ziet het WiFi netwerk maar geeft de volgende melding als ik probeer te verbinden "Unable to connect to this Network".

Als ik op Get Help druk bij de WiFi Settings staat er "There is a problem connecting to *naam wifi netwerk*".

[ Voor 19% gewijzigd door MechToBo op 07-07-2024 22:13 . Reden: Toevoeging van extra context ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Check eens in de BIOS of de laptop toevalling wifi uitschakeld als hij (denkt) op een LAN te zijn aangesloten.

Als je dit uitzet, dan blijft hij wel werken.

[ Voor 18% gewijzigd door HerZon op 07-07-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:16
Staat Windows Update ingesteld om ook drivers te leveren? Het zou kunnen zijn dat er een meer recente driver wordt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:29
MechToBo schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:14:
Wanneer ik de volgende dag de laptop weer opstart werkt de verbinding niet meer en moet ik weer de driver verwijderen en de laptop opnieuw opstarten.
Zie je dan nog wel alle/andere netwerken in je omgeving?
Of wordt er alleen geen verbinding gemaakt?

Als je de laptop normaal afsluit en weer aanzet, werkt het dan nog wel?

Werkt het wel als je alleen de laptop opnieuw opstart zonder de driver te verwijderen?
In dat geval kan je proberen de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

En als je de driver aan/uit schakelt via apparaatbeheer?
Je kan ook een zgn "rollback" van de driver uitvoeren?

Als echt de automatische driver update de oorzaak is zou je die ook ook helemaal kunnen blokkeren voor updates:
Windows laten stoppen met driver update werkt niet. (toch wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Je kan proberen of in Apparaatbeheer onder eigenschappen het tabje Energiebeheer aangevinkt staat "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" Zo ja uitvinken, Zo nee aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MechToBo
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:22
HerZon schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:39:
Check eens in de BIOS of de laptop toevalling wifi uitschakeld als hij (denkt) op een LAN te zijn aangesloten.

Als je dit uitzet, dan blijft hij wel werken.
Ik heb in de BIOS gekeken. Ik ben niet heel bekend met deze omgeving maar er staan niet veel instellingen om aan te passen. In de Main tab kon ik alleen language en systeem datum/tijd aanpassen. Bij Advanced zag ik geen relevante instellingen
EricJH schreef op zondag 7 juli 2024 @ 20:59:
Staat Windows Update ingesteld om ook drivers te leveren? Het zou kunnen zijn dat er een meer recente driver wordt gedownload.
Dat Windows Update heb ik aanstaan. Voor zo ver ik weet heb ik de nieuwste netwerk driver. Driver versie: 2.0.0.1120 - Driver Datum: 22/12/2023
synoniem schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:25:
Je kan proberen of in Apparaatbeheer onder eigenschappen het tabje Energiebeheer aangevinkt staat "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" Zo ja uitvinken, Zo nee aanvinken.
"De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen" stond aan gevinkt, deze heb ik nu uitgevinkt.
The_Doman schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:16:
[...]

Zie je dan nog wel alle/andere netwerken in je omgeving?
Of wordt er alleen geen verbinding gemaakt?

Als je de laptop normaal afsluit en weer aanzet, werkt het dan nog wel?

Werkt het wel als je alleen de laptop opnieuw opstart zonder de driver te verwijderen?
In dat geval kan je proberen de optie snel opstarten (fast startup) uit te zetten?
How To Geek: Shutting Down Doesn’t Fully Shut Down Windows 10 (But Restarting Does)

En als je de driver aan/uit schakelt via apparaatbeheer?
Je kan ook een zgn "rollback" van de driver uitvoeren?

Als echt de automatische driver update de oorzaak is zou je die ook ook helemaal kunnen blokkeren voor updates:
Windows laten stoppen met driver update werkt niet. (toch wel)
Goede vragen ik zal mijn startpost aanpassen om mijn probleem beter uit te leggen. Ik kan andere netwerken zien en er ook mee verbinden (ik zit nu op mijn mobiele hotspot). De Driver aan/of uit schakelen heeft geen effect, de laptop alleen opnieuw opstarten ook niet.
Pagina: 1