Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGras
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 17:02
Gezien je jouw telefoon sim zonder extra kosten kan gebruiken in de hele Europese Unie en Nederland een van de duurste landen is qua internet, lijkt het mij wel zo voordelig om een pakket uit een ander land af te sluiten. Ik heb twee vragen betreft dit onderwerp:

- Klopt het dat een eSIM abonnement uit bijvoorbeeld Italië ook in andere landen binnen de EU moet werken?
- Heeft iemand tips in welk land binnen de EU de goedkoopste pakketen aanbied?

Mijn dank is groot!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FGras schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:11:
Gezien je jouw telefoon sim zonder extra kosten kan gebruiken in de hele Europese Unie en Nederland een van de duurste landen is qua internet, lijkt het mij wel zo voordelig om een pakket uit een ander land af te sluiten. Ik heb twee vragen betreft dit onderwerp:

- Klopt het dat een eSIM abonnement uit bijvoorbeeld Italië ook in andere landen binnen de EU moet werken?
- Heeft iemand tips in welk land binnen de EU de goedkoopste pakketen aanbied?

Mijn dank is groot!
Als je nooit in Italie bent denk ik niet dat het valt onder 'redelijk gebruik'.
https://europa.eu/youreur...oaming-costs/index_nl.htm

Er is geen Europese telecommarkt, maar de providers moeten van de EU roaming aanbieden in de EU 'zoals thuis'.

Het is wachten denk ik op een grote provider die daar niet moeilijk over doet en diensten aanbiedt in alle eu landen.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 07-07-2024 14:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Telecom leveranciers mogen je afsluiten indien je meer tijd buiten het land van het contract bent dan in eigen land. Juist om misbruik van het systeem te voorkomen, immers zijn de abonnementen elders goedkoper waar ook de lonen lager zijn. De prijzen zijn gereguleerd om dit voor consumenten betaalbaar te maken, maar de telecom providers moeten dit alsnog wel daadwerkelijk onderling betalen.

Stel deze bescherming was er niet, en iedereen zou bijvoorbeeld een Italiaans nummer nemen, dan hebben KPN, Vodafone en Odido geen klanten meer, en moeten hun diensten stoppen omdat ze hun kosten niet kunnen dekken op alleen de roaming opbrengsten. Dan is er hier geen mobiel netwerk meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:47
Dat van de lonen is een goed verhaal hoor, en deels ook waar natuurlijk.

Maar een provider als KPN hoeft toch ook niet elk kwartaal een paar honderd miljoen winst te maken toch, dat mag ook best wat minder, mischien kunnen de tarieven dan ook wat lager.

KPN vorig jaar bijna 2 miljard winst, maar de tarieven moesten wel fors omhoog door inflatie/gestegen lonen en energie kosten.

[ Voor 20% gewijzigd door fl2001 op 08-07-2024 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe0mot
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-02 02:56
Yep, eu sims werken overal prima maar....
voor data is er een eu limiet, oftewel je betaalt extra als je langere tijd buiten het aankoopland zit.
Voor mijn NL sim is dat dubbeltjes werk, maar het is niet gratis.

Fiber 1Gb symmetric, Odido, 12mini, i7, M1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zo duur is het ook niet, Belgie is nog duurder dan NL volgens het artikel op de frontpage maar ik betaal 12 euro nu per maand voor 8 GB en daarna onbeperkt op lage snelheid (heb net gedowngrade, moet nog even kijken of het werkbaar is, zoniet neem ik weer meer GB's maar ik denk dat ik nog steeds audio kan luisteren en google maps gebruiken en voor een ander abo betaal ik 5 euro per maand voor 2 GB en daarna onbeperkt op lage snelheid.

Esims gebruik ik eigenlijk vooral voor vakantie buiten Europa. Vind het fijn dat ik die thuis kan kopen en dan alleen hoef te activeren. Zo gebruikt in Florida, en in Tanzania en volgend jaar in Vietnam ga ik dat ook doen denk ik.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:03
Marzman schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:58:
Esims gebruik ik eigenlijk vooral voor vakantie buiten Europa. Vind het fijn dat ik die thuis kan kopen en dan alleen hoef te activeren. Zo gebruikt in Florida, en in Tanzania en volgend jaar in Vietnam ga ik dat ook doen denk ik.
Doe ik ook, is ook een heel topic over voor mensen die itneresse hebben en hier nu meelezen: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland

[ Voor 5% gewijzigd door swhnld op 08-07-2024 09:44 ]

Pagina: 1