Goedemorgen Tweakers,
**Ik hoop dat ik op de juiste plek zit op het forum, anders mag je deze verplaatsen naar het juiste topic**
deze vraag is groot genoeg voor eigen topic
Afgesplitst van De zonnepanelen-boete
Ik voel me net Remy in de woestijn. Ik heb geen idee wat ik moet doen.
Met de terugleverboete en de afschaffing van de saldering sta ik voor een grote vraag: Hoeveel panelen moet ik hebben?
Mijn energie verbruik is ca. 4000 kWh per jaar.
Ik ga verhuizen naar een huis waar nog geen zonnepanelen op liggen. Er komt een warmte pomp, dit verbruik zou theoretisch 3000 kWh zijn.
Dit maakt een totaal van 7000 kWh verbruik per jaar.
Ik wil graag een enphase systeem aanschaffen.
Panelen komen op west, rendement: ca. 79% van max Wattpiek. De panelen zullen 433 Wp worden.
- moet ik mijn complete stroomverbuik dekken met de panelen? Is dit niet te veel? Hoeveel panelen zal ik nodig hebben?
- dynamisch contract of niet? (enphase ondersteund afschakeling met day-ahead)
Wat adviseren jullie?
**Ik hoop dat ik op de juiste plek zit op het forum, anders mag je deze verplaatsen naar het juiste topic**
deze vraag is groot genoeg voor eigen topic
Afgesplitst van De zonnepanelen-boete
Ik voel me net Remy in de woestijn. Ik heb geen idee wat ik moet doen.
Met de terugleverboete en de afschaffing van de saldering sta ik voor een grote vraag: Hoeveel panelen moet ik hebben?
Mijn energie verbruik is ca. 4000 kWh per jaar.
Ik ga verhuizen naar een huis waar nog geen zonnepanelen op liggen. Er komt een warmte pomp, dit verbruik zou theoretisch 3000 kWh zijn.
Dit maakt een totaal van 7000 kWh verbruik per jaar.
Ik wil graag een enphase systeem aanschaffen.
Panelen komen op west, rendement: ca. 79% van max Wattpiek. De panelen zullen 433 Wp worden.
- moet ik mijn complete stroomverbuik dekken met de panelen? Is dit niet te veel? Hoeveel panelen zal ik nodig hebben?
- dynamisch contract of niet? (enphase ondersteund afschakeling met day-ahead)
Wat adviseren jullie?
[ Voor 5% gewijzigd door Proton_ op 03-07-2024 09:28 ]