Growatt: opmerkelijk hoog spanningsverschil tussen fases?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTie
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-08 13:01
Mijn Growatt omvormer is netjes geïnstalleerd op 3 fases. Nu is er een opvallend hoog spannings verschil tussen de fases. Soms wel 15 Volt. Bv 421 425 438 wat hij aangeeft bij zijn Shine app. In de meterkast zijn de gemeten faseverschillen er nagenoeg niet 425 425 426 bij 231V. Alleen de Growatt springt er wel bij zonnig weer uit als die boven 438 komt. Resetten helpt niet. Wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Je kunt misschien nameten tussen de nul en de fases bij de omvormer zelf.
Ik neem aan dat de omvormer ook op de nul aangesloten is :)
Hij zal uit gaan als hij meer dan 253V op een fase meet.
Als het verschil tussen de meterkast (P1 meter) en de omvormer niet op alle fasen gelijk oploopt, zou ik alle verbindingen nakijken en op moment natrekken.

Over welke kabel (5G2.5?), kabelafstand en omvormer hebben we het?

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricko1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:42
Meet eens op de werkschakelaar. Is daar ook het verschil te meten?
Zo ja, meet op contacten van de automaat in de groepenkast
Zo nee, meet op de contacten van de omvormer zelf

Je moet kunnen uitsluiten in welk stuk het probleem zit. Mogelijk een draad die niet helemaal lekker vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:42
Ricko1 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 18:42:Mogelijk een draad die niet helemaal lekker vastzit.
En een best lekker vastzittende draad is…

… een bron van warmte ontwikkeling…

En dus…

Eng

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroundBreaking
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07:13
TTie schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:02:
Mijn Growatt omvormer is netjes geïnstalleerd op 3 fases. Nu is er een opvallend hoog spannings verschil tussen de fases. Soms wel 15 Volt. Bv 421 425 438 wat hij aangeeft bij zijn Shine app. In de meterkast zijn de gemeten faseverschillen er nagenoeg niet 425 425 426 bij 231V. Alleen de Growatt springt er wel bij zonnig weer uit als die boven 438 komt. Resetten helpt niet. Wat kan ik doen?
Is het verschil er alleen als er de growatt spanning levert? Of ook snachts als er geen zon is?