Voorlopige planning buurtaanpak Enexis.

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Voorlopige planning voor de start van de buurtaanpak

De planning gaat over de start van de werkzaamheden in uw buurt. Omdat we een buurt in 1
keer aanpakken, nemen de werkzaamheden vaak meerdere maanden in beslag. Voor we aan de
slag gaan in uw buurt, sturen we u altijd een brief over de planning en wat u kunt verwachten.

0 tot 2 jaar
Van deze planning zijn we vrij zeker.
In de buurten die we voor komende 2 jaar hebben gepland, zijn de problemen het grootst en
kunnen we snel aan de slag. We zijn voor deze buurten nu in gesprek met gemeenten voor de
planning en om te bepalen waar elektriciteitshuisjes het beste passen in de buurt. Met onze
aannemers bekijken we hoe snel ze kunnen beginnen.

3 tot 5 jaar
Deze planning is nog niet zeker en kan nog een paar jaar verschuiven.
In de voorlopige planning voor over 3 tot 5 jaar staan de buurten waarvan we weten dat er
problemen zijn. Maar de problemen zijn minder groot dan bij de buurten die we binnen 2 jaar
aanpakken. Voor deze buurten starten we de gesprekken met gemeenten en aannemers de
komende tijd op. We willen binnen 5 jaar starten met de werkzaamheden in deze buurten.

5 jaar of langer
De planning is niet zeker. De kans dat de planning verandert is groot.
Voor de komende 5 tot 10 jaar weten we welke buurten we willen aanpakken. Als we in deze
buurten problemen zien of verwachten, dan zijn deze minder groot dan de buurten die we
binnen 5 jaar aanpakken. Blijkt dat de problemen in deze buurten toenemen, dan kan de
planning nog veranderen.

De planning voor de buurten die na 10 jaar aan de beurt zijn, moeten we nog maken.

Wanneer is uw buurt aan de beurt?
In dit document vindt u de voorlopige planning en hoe deze tot stand is gekomen. Hierin ziet u per gemeente en buurt wanneer we beginnen met de buurtaanpak. Dit document is een eerste stap om u nu alvast inzicht te geven. Ondertussen werken we aan een online planning waarin u makkelijker kunt zoeken. We verwachten dit later dit jaar beschikbaar te maken op enexis.nl/planning-buurtaanpak.

https://content.mailplus....taanpak_pdf_juni_2024.pdf

De wijkverdeling van mijn gemeente heb ik gevonden op https://allecijfers.nl/zoeken/

Onze wijk gebouwd eind 1960 staat nog + 10 jaar. Voor meer info zie mijn oude post van vorige week
space-one in "Het Hoymiles topic"
Zit ook in Enexis gebied.
In de nacht staat bij ons 240-242 volt op de meter. (gemeten via de P1 poort). Dicht bij een trafo zou dat geen probleem zijn (weinig spanningsverlies over de kabel). Maar wij zitten op 280 meter. Woonwijk is van eind 1960 en op het kabelsegment vanaf de trafo.totaal 72 woningen + garage Bij geen zon hebben wij per belasting 1000W 1 volt daling van de netspanning. In de winter en in de avond blijft de spanning + 220V.

Hoge netspanning vanaf trafo betekend meer leveringscapaciteit en minder terugleveringscapaciteit. Netwerkbeheerders kiezen voor het eerste.
Hoge netspanning is nodig om op het eind van kabelsegment nog voldoende netspanning te kunnen leveren bij hoge belasting winter/piekuren.
Alle omvormers richting de trafo verhogen de netspanning op het kabelsegment. In het eerste deel vanaf de trafo kunnen omvormers nog wel terugleveren op de trafo en andere kabelsegmenten van de trafo. Maar hoe verderaf vanaf trafo hoe moeilijker het wordt. Door de max 253V van de omvormers kunnen die omvormers dan alleen nog terugleveren op het een deel van kabelsegement in de buurt. Dan bepaald de belasting in de buurt de teruglevering

Als een netwerkbeheerder een capaciteit probleem heeft op het 10 kv middenspanningsnet dan zorgt een hogere netspanning achter de trafo ook voor minder teruglevering op het middenspanningsnet.

Vorige jaar had L1 al te hoge spanning voor terugleveren voor ons maar L2 en L3 waren nog wel goed bruikbaar. Hoymiles HMS-2000 en HMS-1000 (met 6 x 540 panelen oost/west) en een APS 600.
Dit jaar veel meer uitval met alles op L2 (zelfs tussen 16- 16.30 uur en dan liggen 2 panelen door schaduw van de appelboom in schaduw) Ik heb nu een deel op L3 moeten terugleveren en voor nu is dat een oplossing.
Maar voor hoelang?

[ Voor 29% gewijzigd door space-one op 02-07-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgeb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 11:26
Ik woon in oude wijk (jaren '40). Net even de planning pdf bekeken, we zijn binnen 3-5 jaar aan de beurt.
Op een zonnige dag meet ik op alle 3 de fasen ongeveer 242v.
Mijn omvormer is nog nooit uitgeschakeld.
We zien het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:29
Modbreak:@space-one Wat is je bedoeling met dit topic? Het is nu 1:1 een copy-paste van de Enexis informatie?
Kun je je startpost wellicht nog aanvullen met vraag/discussie die je wil starten? Op deze manier heeft het niet veel discussiewaarde en ben ik geneigd het op slot te gooien :)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 02-07-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Jorgeb schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 12:20:
Ik woon in oude wijk (jaren '40). Net even de planning pdf bekeken, we zijn binnen 3-5 jaar aan de beurt.
Op een zonnige dag meet ik op alle 3 de fasen ongeveer 242v.
Mijn omvormer is nog nooit uitgeschakeld.
We zien het wel :)
Die spanning staat bij ons in de nacht op de meter.

[ Voor 7% gewijzigd door space-one op 02-07-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgeb
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-05 11:26
space-one schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 13:19:
[...]

Die spanning staat bij ons in de nacht op de meter.

Ouch.. Ik zit op 40 meter van het wijkhuisje.. wellicht is dat mijn mazzel in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-05 10:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:34

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.