Toon posts:

te weinig informatie in nieuwsbericht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: 'Sony wil productie optische media afbouwen en ontslaat 250 Japanse w...

@JayStout het verbaasd mij steeds meer dat er veel te weinig informatie bij nieuwsartikelen staat. Belangrijke nuance in dit bericht is dat het gaat om recordable disc's en niet om gedrukte discs. Nu denkt iedereen dat het om gedrukte fysieke media gaat. Het is wel belangrijk om deze nuance aan te brengen, zoals Tom's hardware bijvoorbeeld wel doet:

https://www.tomshardware....ter.com&utm_medium=social

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch apart dat hier geen enkele reactie op komt @JayStout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@arnoudwokke wellicht dat jij hier naar kan kijken? Er komt namelijk geen reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 15:07

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
We hadden je bericht even over het hoofd gezien, excuus. Als ik me baseer op de originele bron van het nieuws, dan staat die nuance daar niet in. Die lijkt alleen van een enkel Twitter-account te komen dat ik verder niet ken en dus ook niet echt op waarde kan schatten. President of Physical Media geeft er verder ook geen verklaring of uitleg bij wat diens bronnen zijn, dus het lijkt me niet heel relevant dat toe te voegen aan het stuk.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04:11
Ik vind het bericht dan nog steeds erg karig als ik heel eerlijk ben, schrijf dan ook wat achtergrond informatie,

hoe oud zijn discs all?
Wie produceren er nog wel discs?
Zijn er nog technologische innovaties op het gebied van discs?
Welke markten of industrieën gebruiken nog steeds discs en waarom?
Wat zijn de voordelen van discs ten opzichte van andere opslagmedia?
Hoe zit het met de duurzaamheid en levensduur van discs in vergelijking met andere opslagmethoden?
Ik hoop dat dit helpt om het bericht wat meer diepgang te geven en informatief te maken voor de lezers van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
@Jorah_Newstone Ik vermoed dat dit een beetje valt onder de categorie 'korte berichten':
Feedback: we experimenteren met (soms) kortere artikelen
Af en toe korte berichtjes die weinig meer zijn dan een mededeling. En dus niet, zoals jij beschrijft, een compleet achtergrondartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TijsZonderH schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:39:
We hadden je bericht even over het hoofd gezien, excuus. Als ik me baseer op de originele bron van het nieuws, dan staat die nuance daar niet in. Die lijkt alleen van een enkel Twitter-account te komen dat ik verder niet ken en dus ook niet echt op waarde kan schatten. President of Physical Media geeft er verder ook geen verklaring of uitleg bij wat diens bronnen zijn, dus het lijkt me niet heel relevant dat toe te voegen aan het stuk.
Zie ook:

https://www.tomshardware....ntinue-until-unprofitable

The company has now confirmed this when it said in an interview with AV Watch that it would cease the development and production of recordable optical media discs, including Blu-ray.

https://av.watch.impress.co.jp/docs/news/1604689.html

Daarnaast had er ook wat achtergrond informatie bij gekund. Aangezien er in februari bekend was geworden dat Sony alle disc's zal maken voor Disney:

https://www.filmtotaal.nl/nieuws/110921

Dit geeft ook al aan dat Sony niet van plan is met bedrukte disc's te stoppen.

Ik verwacht van tweakers eerlijk gezegd wel iets meer onderzoek dan het 1 op 1 kopiëren van nieuwsberichten, waarbij er dus een enorme nuance mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 15:07

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Het nieuws dat je nu aanhaalt, van AV Watch én van Tom's Hardware, is van na onze publicatie. Dus dat hadden we niet in het stuk kunnen zetten.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TijsZonderH schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:41:
Het nieuws dat je nu aanhaalt, van AV Watch én van Tom's Hardware, is van na onze publicatie. Dus dat hadden we niet in het stuk kunnen zetten.
Jullie hadden wel de nuance erbij kunnen zetten. Ondanks dat het een gerucht was. Jullie kiezen er nu voor om dit er niet bij te vermelden (terwijl elke andere nieuws website dit wel deed), waarbij het door veel mensen verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 04:11
vanaalten schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:19:
@Jorah_Newstone Ik vermoed dat dit een beetje valt onder de categorie 'korte berichten':
Feedback: we experimenteren met (soms) kortere artikelen
Af en toe korte berichtjes die weinig meer zijn dan een mededeling. En dus niet, zoals jij beschrijft, een compleet achtergrondartikel.
Dat is van april 2023, en daar heeft het men over een experiment ;)

Kijk, ik hoef natuurlijk geen dik achtergrondverhaal van meerdere pagina's, maar net wat meer informatie die publiek kan trekken richting Tweakers verwacht ik wel. Dat discs worden uitgefaseerd is wel interessant nieuws. Dus van mij hadden er nog wel 3 alinea's bij gemogen. Hoop dat de redacteuren deze kreet ook horen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:35
Jorah_Newstone schreef op maandag 8 juli 2024 @ 13:41:
[...]

Dat is van april 2023, en daar heeft het men over een experiment ;)
TijsZonderH in "Feedback: we experimenteren met (soms) kortere artikelen"
"We hebben de conclusie getrokken dat we door willen gaan met deze manier van berichtgeven. Je kunt daarom in de toekomst meer dergelijke korte berichten zien verschijnen op Tweakers, met ongeveer dezelfde frequentie als waarop dat nu gebeurt. Dat blijft altijd een middel, en geen doel op zich; we gaan berichten niet onnodig inkorten om quota te halen, en als er meer informatie is, dan schrijven we die ook gewoon op."

Ik ben er ook geen fan van, geeft elke keer een "was dat het nou?!" gevoel. Maar experiment is blijkbaar geslaagd en ik vermoed dat dit artikel over optische media daar onder valt.
Pagina: 1