Afname aantal advertenties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:46
Geen idee of het ook daadwerkelijk zo is, maar ik heb het idee dat er een flinke afname van het aantal advertenties is? Voor mijn gevoel waren er nog niet zo lang geleden circa 10.000 vraag-advertenties, nu schommelt het rond de 8.500.

Is dat een zomerdingetje, meer handhaving op dubbele ads? Of zijn er gewoon minder gebruikers van V&A?

Dit, terwijl zakelijke verkopers zoals bijvoorbeeld @JJCP Trading , @Detmer , @solmc , @Gigahardware flinke aantallen advertenties hebben ten opzichte van toen er een limiet van 30? was. Of merken zij ook dat het rustiger is (tijdelijk?).

Edit: overigens weet ik niet of de afname bij particulier, zakelijk of bij beide categorieën speelt.

Het doelloos scrollen wordt zo wel beperkt, dadelijk heb ik een andere verslaving nodig :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dagion op 01-07-2024 09:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryziek
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:45

Kryziek

bb || !bb

Ikzelf check wel minder de V&A sinds er steeds meer zakelijke gebruikers op zitten. Als meer mensen dat doen zal er ook minder verkocht worden waardoor er minder advertenties geplaatst worden, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is een zomerdingetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Ieder jaar rond de zomer is er weer een dip. Niet alleen op V&A, maar ook op Marktplaats en andere verkoopsites. Vakanties, lekker weer, mensen zijn meer met andere dingen bezig. Ook qua verkopen is het dan wat rustiger. Kan ik ook wat meer van het weer genieten :+ .

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Detmer schreef op maandag 1 juli 2024 @ 09:56:
Ieder jaar rond de zomer is er weer een dip. Niet alleen op V&A, maar ook op Marktplaats en andere verkoopsites. Vakanties, lekker weer, mensen zijn meer met andere dingen bezig. Ook qua verkopen is het dan wat rustiger. Kan ik ook wat meer van het weer genieten :+ .
Gelukkig, dan komt het goed met mijn verslaving :p Normaal had ik altijd pas vakantie na de zomer (en in de zomer juist een hele drukke periode) maar dit jaar voor het eerst vakantie rond deze tijd.

@Kryziek er is altijd nog dat handige vinkje waarmee je zakelijke verkopers kunt uitsluiten, bovendien zijn het nu 1700 van de 8500 advertenties (zoiets, weet de exacte aantallen niet) dus het meerendeel is nog steeds niet zakelijk. Ik snap je insteek wel hoor, maar ook de zakelijke aanbieders hebben soms (hele) leuke deals/items :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
heb er een aantal jaar terug ook een bericht over gemaakt
Ratio Particulieren en handelaren op V&A

Datum12 februari 202127 oktober 20221 juli 2024
Niet handelaar1024396817253
handelaar138819891583
percentage13.5%20.5%21.8%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 10:50

JJCP Trading

JJCP Trading

Het is al een tijdje wat rustiger op tweakers v&a naar mijn idee. Waar dat door komt? Geen idee. maar er zal vast een reden zijn. Uiteraard zijn er een aantal Tweakers die niet gediend zijn van zakelijke aanbieders zoals ikzelf, en die kunnen (en doen dat waarschijnlijk ook) de zakelijke adverteerders blokkeren. Waarom ze dat willen doen is mij een raadsel altijd, maar iedereen kan en mag uiteraard zo doen als hij/zij wil wat dat betreft.

Mijn argumenten voor zakelijke adverteerders (en ja, ik predik voor eigen parochie, dus negeren als je het er niet mee eens bent):

1) Alle gegevens incl. kvk en adres etc. zijn bekend, kans op fraude is dan ook nihil daardoor.
2) Je hebt herroepingsrecht bij zakelijke aanbieders. Kan handig zijn.
3) Facturen zijn mogelijk bij zakelijke aanbieders. Kan praktisch zijn.
4) Zakelijke aanbieders geven een stukje garantie.
5) In het algemeen goed geteste en degelijk functionerende gebruikte hardware bij zakelijke aanbieders. Geen aftandse rotzooi wat soms helaas bij particulieren wel voorkomt.

Maar nogmaals, iedereen moet uiteraard geheel zelf weten of hij/zij deze mogelijkheden wel of niet wil zien.

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
Danny Phantom schreef op maandag 1 juli 2024 @ 10:56:
heb er een aantal jaar terug ook een bericht over gemaakt
Ratio Particulieren en handelaren op V&A

Datum12 februari 202127 oktober 20221 juli 2024
Niet handelaar1024396817253
handelaar138819891583
percentage13.5%20.5%21.8%
Percentages liggen wel iets lager toch? Want het percentage is nu dan bijvoorbeeld 1583/(1583+7253) *100% = 17,9%.

Opvallender vind ik wel dat er in 2022 nog ruim 2000 particuliere advertenties meer waren. Zou dat echt zoveel dippen in de zomerperiode?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
even los ervan. ik merk dat ik spullen sneller verkoop via marktplaats dan hier op tweakers. de tweaker is een stuk kritischer en probeert de krenten uit de pap te vissen. de menige mp-gebruiker is sneller overstag en is een veel grotere doelgroep.

ik probeer het voortaan eerst via marktplaats. het voelt tegenwoordig zonde van de moeite om hier een advertentie te plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 01-07-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:06
Farabi schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:27:
even los ervan. ik merk dat ik spullen sneller verkoop via marktplaats dan hier op tweakers. de tweaker is een stuk kritischer en probeert de krenten uit de pap te vissen. de menige mp-gebruiker is sneller overstag en is een veel grotere doelgroep.

ik probeer het voortaan eerst via marktplaats. het voelt tegenwoordig zonde van de moeite om hier een advertentie te plaatsen.
Ik ook. Via Marktplaats vaak ook nog sneller contact (want ze hebben de app op hun telefoon) en mensen lijken daar meer bereid de vraagprijs te betalen. Hier op Tweakers is het vaak andersom en willen de kopers het onderste uit de kan halen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan_25
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:09
JJCP Trading schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:10:
Het is al een tijdje wat rustiger op tweakers v&a naar mijn idee. Waar dat door komt? Geen idee. maar er zal vast een reden zijn. Uiteraard zijn er een aantal Tweakers die niet gediend zijn van zakelijke aanbieders zoals ikzelf, en die kunnen (en doen dat waarschijnlijk ook) de zakelijke adverteerders blokkeren. Waarom ze dat willen doen is mij een raadsel altijd, maar iedereen kan en mag uiteraard zo doen als hij/zij wil wat dat betreft.

Mijn argumenten voor zakelijke adverteerders (en ja, ik predik voor eigen parochie, dus negeren als je het er niet mee eens bent):

1) Alle gegevens incl. kvk en adres etc. zijn bekend, kans op fraude is dan ook nihil daardoor.
2) Je hebt herroepingsrecht bij zakelijke aanbieders. Kan handig zijn.
3) Facturen zijn mogelijk bij zakelijke aanbieders. Kan praktisch zijn.
4) Zakelijke aanbieders geven een stukje garantie.
5) In het algemeen goed geteste en degelijk functionerende gebruikte hardware bij zakelijke aanbieders. Geen aftandse rotzooi wat soms helaas bij particulieren wel voorkomt.

Maar nogmaals, iedereen moet uiteraard geheel zelf weten of hij/zij deze mogelijkheden wel of niet wil zien.
Mijn grootste issue met zakelijke adverteerders is niet dat ze er zijn, maar de vloedgolf aan advertenties die ze plaatsen, ik heb altijd het idee dat ik dan naar 3 pagina's kijk met alleen maar dezelfde aanbieder, met dezelfde advertenties met dezelfde foto's alleen iets ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De aanwezigheid van handelaren op ons V&A platform kent zowel voor- als nadelen. Laten we hier geen "wel of geen handelaren" topic van maken. Dat staat te ver af van de initiële vraag.

Wat betreft marktplaats; ook daar zijn voor- en nadelen (waaronder typisch "marktplaats gedrag" en een in mijn ogen grotere kans op oplichting en gezeur achteraf). Ik denk dat we boven Markplaats een interessant aanbod hebben en geïnteresseerde gebruikers; dat hoor ik ook veelvuldig van onze gebruikers terug.

Wat betreft het aantal advertenties; dit fluctueert altijd een beetje. Dat is volgens mij op alle platformen zo. In de winterperiode nemen veel mensen meer tijd voor online activiteiten. Gebruikers komen en gaan, zowel particulieren als handelaren.

Rond handhaving is er volgens mij niet direct veel veranderd wat een afname of schommeling kan verklaren. Er zijn een aantal gebruikers met veel aanbod wegens het moedwillig ontwijken van onze voorwaarden geweerd de afgelopen jaren maar daarvoor zien we ook nieuwe gebruikers terug.
Via Marktplaats vaak ook nog sneller contact (want ze hebben de app op hun telefoon) en mensen lijken daar meer bereid de vraagprijs te betalen. Hier op Tweakers is het vaak andersom en willen de kopers het onderste uit de kan halen.
Zo zie je maar; ervaringen verschillen. Voor staat marktplaats persoonlijk synoniem voor "ik bied de helft" reacties.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 01-07-2024 13:21 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
SgtElPotato schreef op maandag 1 juli 2024 @ 12:32:
[...]

Ik ook. Via Marktplaats vaak ook nog sneller contact (want ze hebben de app op hun telefoon) en mensen lijken daar meer bereid de vraagprijs te betalen. Hier op Tweakers is het vaak andersom en willen de kopers het onderste uit de kan halen.
de tweaker is wel bereid om te betalen. maar ik merk steeds dat ik vragen over het artikel krijg, maar niet verkocht wordt. het lijkt wel of ze een beetje willen kletsen met je als ze een interessant artikel zien. beetje vervelend, wat ik zit er niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
Ik koop juist liever via V&A, beter reviewsysteem en het kunnen koppelen van advertenties aan de pricewatch is wel een grote pre.

Verkoop is een beetje 50/50, Tweakers gaat vaak sneller/serieuzer, Marktplaats moet je het een beetje mee treffen. App is wel een voordeel qua plaatsen van advertenties, zo geregeld.

@Bor : fluctueren snap ik, maar gaat dat dan echt om 1500 advertenties? Of is er toch ook een steady daling zichtbaar zoals @Danny Phantom zijn cijfers lijken aan te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
Dagion schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:25:
Ik koop juist liever via V&A, beter reviewsysteem en het kunnen koppelen van advertenties aan de pricewatch is wel een grote pre.

Verkoop is een beetje 50/50, Tweakers gaat vaak sneller/serieuzer, Marktplaats moet je het een beetje mee treffen. App is wel een voordeel qua plaatsen van advertenties, zo geregeld.

@Bor : fluctueren snap ik, maar gaat dat dan echt om 1500 advertenties? Of is er toch ook een steady daling zichtbaar zoals @Danny Phantom zijn cijfers lijken aan te geven?
Met de wayback machine kun je veel terug zien ;)
Maar ik denk dus dat het een combinatie is van veel mensen die tijdens corona een hobby hadden en daar inmiddels weer mee gestopt zijn en een zomer dip

Datum12 februari 202127 oktober 202215 maart 20231 juni 202317 augustus 20231 mei 2024 1 juli 2024
Niet handelaar1024396819889 9241890184497253
handelaar1388198923652366201715371583
totaal116311167012254116071091899868836

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:30

P_Tingen

omdat het KAN

Als ik iets verkoop zet ik het meestal eerst hier neer en evt later op MP. Mijn ervaring is dat de reacties hier over het algemeen iets serieuzer zijn. Hier krijg ik tenminste geen reacties waarbij de enige tekst in de reactie een bedrag is dat 30% van de vraagprijs is.

Qua snelheid van verkopen varieert het een beetje. Toevallig had ik een s10e te koop staan die het op beide plekken niet goed deed toen ik op MP een reactie kreeg van iemand. Even telefonisch contact, hij is wezen kijken, tientje afgedongen en blij vertrokken. Het kán dus wel via MP, maar dit soort ervaringen heb ik hier meer, vandaar mij voorkeur voor V&A

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
P_Tingen schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:50:
Als ik iets verkoop zet ik het meestal eerst hier neer en evt later op MP. Mijn ervaring is dat de reacties hier over het algemeen iets serieuzer zijn. Hier krijg ik tenminste geen reacties waarbij de enige tekst in de reactie een bedrag is dat 30% van de vraagprijs is.

Qua snelheid van verkopen varieert het een beetje. Toevallig had ik een s10e te koop staan die het op beide plekken niet goed deed toen ik op MP een reactie kreeg van iemand. Even telefonisch contact, hij is wezen kijken, tientje afgedongen en blij vertrokken. Het kán dus wel via MP, maar dit soort ervaringen heb ik hier meer, vandaar mij voorkeur voor V&A
Ligt er ook echt aan wat voor artikel het is. Zo ben ik (en een maat van me) de afgelopen paar jaar in de koptelefoons gedoken en koop/verkoop ik ze vooral 2e hands om er maar zo veel mogelijk te proberen. Vooral in de zomer word er weinig verkocht, na de vakanties weer meer en zodra het echt weer binnen weer word kan het zo zijn dat de advertenties die we al een paar maand hadden staan, binnen een paar dagen weg zijn. Meeste dan via marktplaats en ook gewoon vriendelijk contact met de meesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42

RvV

Oh jawel hoor. Hier op VA vind ik juist dat door de jaren heen de berichten een stuk onbeschofter zijn geworden. Op dat soort "ik bied de helft" berichten reageer ik niet eens meer. Net zo goed als het enkel typen van een prijs.

Dan krijg je bijvoorbeeld zo'n berichtje:

----------

220

----------

Y'24

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:16

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

RvV schreef op maandag 1 juli 2024 @ 14:11:
Oh jawel hoor. Hier op VA vind ik juist dat door de jaren heen de berichten een stuk onbeschofter zijn geworden. Op dat soort "ik bied de helft" berichten reageer ik niet eens meer. Net zo goed als het enkel typen van een prijs.

Dan krijg je bijvoorbeeld zo'n berichtje:

----------

220

----------
Dit zijn voor mij typische marktplaats / FB marketplace reacties waarbij dit zowat de standaard is naar mijn ervaring. Ik zou het jammer vinden wanneer we dit soort reacties ook meer op Tweakers gaan zien. Ik hoor er tot nu toe weinig klachten over en heb zelf deze ervaring ook niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-09 10:50

JJCP Trading

JJCP Trading

Helemaal eens met Bor hierboven. Ik krijg af en toe van dat soort reacties (gelukkig niet heel vaak) en ben dan altijd een beetje verbaasd over de betreffende communicatie stijl. Ik vind Tweakers V&A persoonlijk stukken beter dan marktplaats en dat is dan ook de redend at ik alleen op Tweakers adverteer sinds jaren en niet meer op marktplaats. Ik hoop dat we de nette en vriendelijke tweakers stijl hier lang vast kunnen houden!

JJCP Trading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik wees iemand in Ukraine op een advertentie van mij in V&A en die liet het volgende bericht zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yS4_u7TaDMXVS73_UQ9Eri0Qqqk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H0dqG2tcnQx1whbvriyHsAh8.png?f=fotoalbum_large

Wellicht zijn er meer landen die tweakers blokkeren?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1