Ratio Particulieren en handelaren op V&A

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Als een technologie liefhebber die niet al te veel uit wilt geven houd ik het V&A in de gaten voor een aantal producten waar ik interesse in heb. En recentelijk had ik het gevoel dat er steeds meer handelaren voorbij komen bij V&A. Nu ben ik niet altijd iemand die direct dingen wilt gaan roepen zonder een klein beetje onderzoek te doen, dus ik ben eens met de wayback machine gaan kijken en wat blijkt. Sinds februari vorig jaar zijn er een significant aantal handelaar advertenties bijgekomen. Helaas kon ik niet nog verder terug kijken, aangezien het VA handelaar filter er nog niet zo lang is, als iemand anders meer informatie heeft zou ik dat graag zien :)

Datum12 februari 202127 oktober 2022
Niet handelaar102439681
handelaar13881989
percentage13.5%20.5%

Dit kleine onderzoekje toont aan dat de hoeveelheid handelaar advertenties tegenover particuliere advertenties met 1/3e gestegen is in ongeveer anderhalf jaar, wat in mijn ogen best veel is. En nu wil ik niet zeggen dat handelaren op V&A perse slecht zijn, aangezien er genoeg zijn die waarde toevoegen. Maar het raakt steeds meer uit balans, wat in mijn ogen afdoet aan de ervaring, waarbij liefhebbers eigen gebruikte spullen, waar ze over kunnen vertellen, aan elkaar verkopen. En vooral de refurbishers horen hier niet thuis in mijn ogen, aangezien er in de Pricewatch Refurbished producten aangeboden kunnen worden. Ik zou graag jullie mening hier over horen en hier op een normale manier een discussie over willen voeren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRtWCm1HkGggQTfjVhB8Kvejlvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/31FFPkUq6JnbopetronWpWIt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbXBMd6YTxG-Zf9YlTboyEf28JM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oKYSr6kBjuosvx4nwcr6uWWD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De statistieken vertellen je niet of dit misschien gewoon precies dezelfde users zijn, maar met een ander labeltje ;) Zoals je zelf al opmerkt is het label er pas relatief kort. Bij de introductie hebben 'ze' dus een aantal handelaren geidentificeerd, en in de loop der tijd zijn er blijkbaar steeds meer users aangewezen als zijnde handelaar... Dat wil niet zeggen dat er opeens meer handelaren bij zijn gekomen, maar mogelijk dat het slechts betekent dat de handel van steeds meer particulieren als handelaar is herkend. Het totaal aantal users in je tabel is namelijk nagenoeg gelijk (11631 vs 11670), dus op basis van deze statistieken kun je imho niets zeggen over de kwaliteit / kwantiteit van de handel in V&A :)

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 27-10-2022 08:44 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
ook mij viel deze ontwikkeling op...

ik ben eens kort in de voorwaarden gedoken, en het enige verschil met de pricewatch is eigenlijk dat er alleen 2e hands producten aangeboden mogen worden..

mijn 1e reactie (gevoel) op deze ontwikkeling (het grotere aandeel zakelijke advertenties) was niet direct positief.

Maar,
als ik nu voor mijzelf ga bedenken wat ik er op tegen heb, kan ik eigenlijk alleen maar melden dat de frontpage feed minder interessant wordt (af en toe een lijstje met alleen maar DELL brackets)
verder is het grotere aanbod eigenlijk alleen maar een positieve ontwikkeling...

misschien zou het iets zijn om "bulk" advertenties niet in de feed te tonen? maar ik besef ook dat dit mijn persoonlijke mening is...

over de "refurbishers":
ik zou durven stellen dat bijna alle artikelen op V&A refurbished zijn?
alles wat ik op tweakers gekocht heb was altijd in zo goed mogelijke staat gebracht?
ook bied naar mijn mening de huidige interface voldoende mogelijkheid dit filteren met het "particulier/zakelijk" vinkje

dus als ik mijn initiele negatieve gevoel hierover nog eens bekijk, was dat denk ik vooral gebaseerd op een verandering in iets waar ik al 20+ jaar deel van uit maak wat dan een grote kans heeft om als negatief gezien te worden (menselijke eigenschap)

[ Voor 27% gewijzigd door Japidoff op 27-10-2022 09:26 ]

gang is alles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Op marktplaats is hetzelfde liedje: ik vind eigenlijk dat zakelijke handelaren, niets op een platform voor particulieren te zoeken hebben. Maar goed dat is mijn mening. Hier staat bijvoorbeeld iedere vrijdag een kaaskraam voor de deur, daar koop ik geen kaas hoor. En zolang ik die eigenaar in een dikke Mercedes zie rijden, hoef ik ook geen medelijden met hem te hebben.

Als ik hem in een A-segmenter zou zien rijden, dan ga ik wellicht nadenken om de lokale kaasboer te ondersteunen. Tot die tijd blijf ik lekker in de supermarkt mijn kaas kopen, want lokale ondernemers gaat het schijnbaar heel goed als ze in dit soort auto's rijden.

Maar op V&A zou ik nooit van een zakelijke verkoper kopen: als ik al iets tweedehands zou kopen, dan is dat van een particulier en alleen omdat het prijsverschil met nieuw groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DocktorDicking
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-09 13:46

DocktorDicking

Are you picking this up?

"Handelaren op V&A" klinkt als een negatief iets maar om eerlijk te zijn heb ik er tot nu toe nog nooit iets van gemerkt. Tot dit topic was ik er nooit echt bewust mee bezig. Uiteraard heb ik wel een aantal tweakers gezien in V&A die wel erg veel advertenties hebben wat er natuurlijk op kan wijzen dat zij een handelaar zijn (of de zolder leeg verkopen). Maar nooit echt bewust bij stil gestaan.

Zolang er geen zelf promotie adjes en adjes op de verkeerde plek, is het prima toch?
Groter aanbod en enigsinds betrouwbare handelaren?

Tot nu toe heb ik altijd een goede ervaring gehad met kopen/verkopen via V&A.

If i only had more coffee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 15:54
Je hebt een paar interresante stellingen daar Marco-Peters...
Marco-Peters schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:28:
Op marktplaats is hetzelfde liedje: ik vind eigenlijk dat zakelijke handelaren, niets op een platform voor particulieren te zoeken hebben. Maar goed dat is mijn mening. Hier staat bijvoorbeeld iedere vrijdag een kaaskraam voor de deur, daar koop ik geen kaas hoor. En zolang ik die eigenaar in een dikke Mercedes zie rijden, hoef ik ook geen medelijden met hem te hebben.

Als ik hem in een A-segmenter zou zien rijden, dan ga ik wellicht nadenken om de lokale kaasboer te ondersteunen. Tot die tijd blijf ik lekker in de supermarkt mijn kaas kopen, want lokale ondernemers gaat het schijnbaar heel goed als ze in dit soort auto's rijden.
Marktplaats, mee eens! heel irritant, zeker omdat je het niet kan filteren!

maar baseer je je keus dus niet op aanbod en gemak dan? en de raad van bestuur van die supermarkt? waar rijden die in dan?
en wat voor dikke mercedes? (ben serieus geinterreseerd) mijn buurman (rijtjeshuis) is mercedes liefhebben er rijd in een 15 jaar oude E320, ook best een dikke bak zou ik zeggen..
Maar op V&A zou ik nooit van een zakelijke verkoper kopen: als ik al iets tweedehands zou kopen, dan is dat van een particulier en alleen omdat het prijsverschil met nieuw groot is.
zou misschien kunnen toelichten waarom je dat niet zou doen dan?
als een product nieuw niet meer leverbaar is, maakt het mij niet zoveel uit waar het vandaan komt..

en iets algemener:
waar ligt dan de grens tussen zakelijk en particulier?
KVK/BTW? hoofdinkomen?

gang is alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap de vergelijking met een kaasboer die zijn waren aanbied niet helemaal (klinkt eerlijk gezegd alsof je gewoon jaloers bent dat een hardwerkende man een Mercedes rijdt en jij wss niet).

Deel verder wel je mening dat V&A gewoon lekker kleinschalig voor particulieren zou moeten blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

Ik snap de vergelijking met een kaasboer die zijn waren aanbied niet helemaal (klinkt eerlijk gezegd alsof je gewoon jaloers bent dat een hardwerkende man een Mercedes rijdt en jij wss niet).

Deel verder wel je mening dat V&A gewoon lekker kleinschalig voor particulieren zou moeten blijven.
Er wordt wel eens gezegd: wij moeten de lokale middenstand ondersteunen, die handelaren op V&A zijn dat ook. Daarom mij voorbeeld van de kaasboer, dat is ook zo'n kleine ondernemer. Maar wanneer zo'n ondernemer zich niet nederig opstelt, dan vind ik niet dat ik hem zou moeten ondersteunen.

Ik hekel (semi) zakelijke ondernemers sowieso in dit segment: vroeger een tijdje oude spelcomputers verzameld, maar de zakelijke ondernemers kopen alles op wat los en vast zit. Om het vervolgens op hetzelfde platform, voor een veel hogere prijs door te verkopen.

Ook daarom vind ik dat ze niets verloren hebben op handelsplatformen voor particulieren, want ze ontwrichten de handel tussen particulieren. En zorgen ervoor dat de prijzen omhoog gaan, door van diezelfde particulieren hun spulletjes zo goedkoop mogelijk te kopen. Als particulier met een 9 tot 17 baan, kun je hier gewoon niet tegenop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Marco-Peters schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:58:
[...]

Er wordt wel eens gezegd: wij moeten de lokale middenstand ondersteunen, die handelaren op V&A zijn dat ook. Daarom mij voorbeeld van de kaasboer, dat is ook zo'n kleine ondernemer. Maar wanneer zo'n ondernemer zich niet nederig opstelt, dan vind ik niet dat ik hem zou moeten ondersteunen.

Ik hekel (semi) zakelijke ondernemers sowieso in dit segment: vroeger een tijdje oude spelcomputers verzameld, maar de zakelijke ondernemers kopen alles op wat los en vast zit. Om het vervolgens op hetzelfde platform, voor een veel hogere prijs door te verkopen.

Ook daarom vind ik dat ze niets verloren hebben op handelsplatformen voor particulieren, want ze ontwrichten de handel tussen particulieren. En zorgen ervoor dat de prijzen omhoog gaan, door van diezelfde particulieren hun spulletjes zo goedkoop mogelijk te kopen. Als particulier met een 9 tot 17 baan, kun je hier gewoon niet tegenop.
offtopic:
Ok, maar de kaasboer die gewoon zakelijk zijn kaas verkoopt verstoort niet de markt voor particulieren die hetzelfde proberen. En als je graag alleen nog smakeloze supermarkt kazen wilt, dan nog even geduld want hier begint de kaasboer ook al +2 euro per kaas extra te vragen. Grote kans dat die over een tijdje verdwenen zijn. Het voorbeeld klinkt toch wel heel erg als jaloezie, want oh iemand zal maar een wat duurdere auto hebben. Waarschijnlijk werkt die man wel 60+ uur per week, maar da's natuurlijk niet belangrijk. :) Goed, dat is wel typisch Nederlands verder dus ik kijk er niet heel erg van op dat je zo'n opmerking maakt.

Een platform tussen particulieren moet inderdaad niet verpest worden door handelaartjes. Dat ben ik met je eens hoor. Maar Tweakers doet er overduidelijk weinig aan en vindt dit blijkbaar prima. Dan kun je het beste heel V&A mijden en een alternatief zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

DIt valt niet echt binnen AZ, eerder binnen de SF (en mogelijk PW)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Outerspace schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:30:
DIt valt niet echt binnen AZ, eerder binnen de SF (en mogelijk PW)
Gezien het om V&A gaat, past het beter in V&A Feedback.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Japidoff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:42:
Marktplaats, mee eens! heel irritant, zeker omdat je het niet kan filteren!
offtopic:
Misschien moet je deze chrome extensie eens proberen; voor mij was 't echt een verademing! Er is zo te zien ook een Firefox variant.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 27-10-2022 12:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:42:
De statistieken vertellen je niet of dit misschien gewoon precies dezelfde users zijn, maar met een ander labeltje ;) Zoals je zelf al opmerkt is het label er pas relatief kort. Bij de introductie hebben 'ze' dus een aantal handelaren geidentificeerd, en in de loop der tijd zijn er blijkbaar steeds meer users aangewezen als zijnde handelaar... Dat wil niet zeggen dat er opeens meer handelaren bij zijn gekomen, maar mogelijk dat het slechts betekent dat de handel van steeds meer particulieren als handelaar is herkend. Het totaal aantal users in je tabel is namelijk nagenoeg gelijk (11631 vs 11670), dus op basis van deze statistieken kun je imho niets zeggen over de kwaliteit / kwantiteit van de handel in V&A :)
Dat zou best wel eens een valide verklaring kunnen zijn! Maar je bent al handelaar als je bedrijfsgegevens in vult, dacht ik? Zou op zich wel interessant zijn van tweakers om hier informatie over te krijgen :P
Japidoff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:05:
mijn 1e reactie (gevoel) op deze ontwikkeling (het grotere aandeel zakelijke advertenties) was niet direct positief.

Maar,
als ik nu voor mijzelf ga bedenken wat ik er op tegen heb, kan ik eigenlijk alleen maar melden dat de frontpage feed minder interessant wordt (af en toe een lijstje met alleen maar DELL brackets)
verder is het grotere aanbod eigenlijk alleen maar een positieve ontwikkeling...

misschien zou het iets zijn om "bulk" advertenties niet in de feed te tonen? maar ik besef ook dat dit mijn persoonlijke mening is...
Dit is dus ook hoe ik me voelde, eerst vrij negatief, maar met een beetje nadenken vind ik het geen probleem, maar gaat het me om de meerdere pagina's die dan van 2/3 handelaren zijn. Ik vind het gewoon leuk om advertenties van andere gebruikers, zoals ik zelf, te lezen :)
[b]Japidoff in "Ratio Particulieren en handelaren op V&A"
over de "refurbishers":
ik zou durven stellen dat bijna alle artikelen op V&A refurbished zijn?
alles wat ik op tweakers gekocht heb was altijd in zo goed mogelijke staat gebracht?
ook bied naar mijn mening de huidige interface voldoende mogelijkheid dit filteren met het "particulier/zakelijk" vinkje
Refurbished is in mijn ogen iets wat een normale gebruiker/verkoper niet kan doen met de meeste electronica. En even doekje over iets heen of na het gebruik het stof in een GPU (bijv) wegspuiten is netjes en logisch, maar niet refurbished, denk ik?
En inderdaad, je kunt het prima filteren, helaas onthoud deze enkel de setting niet :(

Denk niet echt dat je het kunt vergelijken met een kaasboer die een kraam heeft. Aangezien je niet kunt weten wat die er naast doet of hoeveel moeite die in neven activiteiten steekt of dat ze een rijke partner hebben. En voor mijn gevoel hebben bepaalde inkopers/verkopers prima meerwaarde, maar horen refurbished producten gewoon thuis in de pricewatch
DocktorDicking schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:39:
"Handelaren op V&A" klinkt als een negatief iets maar om eerlijk te zijn heb ik er tot nu toe nog nooit iets van gemerkt. Tot dit topic was ik er nooit echt bewust mee bezig. Uiteraard heb ik wel een aantal tweakers gezien in V&A die wel erg veel advertenties hebben wat er natuurlijk op kan wijzen dat zij een handelaar zijn (of de zolder leeg verkopen). Maar nooit echt bewust bij stil gestaan.

Zolang er geen zelf promotie adjes en adjes op de verkeerde plek, is het prima toch?
Groter aanbod en enigsinds betrouwbare handelaren?

Tot nu toe heb ik altijd een goede ervaring gehad met kopen/verkopen via V&A.
Tis enkel negatief omdat jij het zo ziet! (grapje)
In mijn ogen is dit gewoon een feit, want ze zitten er nu eenmaal op, waarbij ik er geen waarde oordeel aangekoppeld heb?

En zeker waar wat je zegt, groter aanbod beter. En met de filter opties ook prima.
Japidoff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:42:

zou misschien kunnen toelichten waarom je dat niet zou doen dan?
als een product nieuw niet meer leverbaar is, maakt het mij niet zoveel uit waar het vandaan komt..

en iets algemener:
waar ligt dan de grens tussen zakelijk en particulier?
KVK/BTW? hoofdinkomen?
Ik koop persoonlijk 2e hands spullen omdat ik de nieuw prijs niet wil betalen en regelmatig een andere versie probeer als het net niet bevalt. En er zijn vele handelaren die goede prijzen hanteren en waar ik gerust zaken mee zou willen doen, maar er zitten ook zaken bij die bijna nieuw prijs vragen, voor nog te leveren producten. Vooral dat laatste vind ik persoonlijk niet heel erg chill
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

offtopic:
Ok, maar de kaasboer die gewoon zakelijk zijn kaas verkoopt verstoort niet de markt voor particulieren die hetzelfde proberen. En als je graag alleen nog smakeloze supermarkt kazen wilt, dan nog even geduld want hier begint de kaasboer ook al +2 euro per kaas extra te vragen. Grote kans dat die over een tijdje verdwenen zijn. Het voorbeeld klinkt toch wel heel erg als jaloezie, want oh iemand zal maar een wat duurdere auto hebben. Waarschijnlijk werkt die man wel 60+ uur per week, maar da's natuurlijk niet belangrijk. :) Goed, dat is wel typisch Nederlands verder dus ik kijk er niet heel erg van op dat je zo'n opmerking maakt.

Een platform tussen particulieren moet inderdaad niet verpest worden door handelaartjes. Dat ben ik met je eens hoor. Maar Tweakers doet er overduidelijk weinig aan en vindt dit blijkbaar prima. Dan kun je het beste heel V&A mijden en een alternatief zoeken.
Ben wel benieuwd naar welke alternatieven er zijn, want marktplaats is 1000% slechter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
RobIII schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:04:
[...]

offtopic:
Misschien moet je deze chrome extensie eens proberen; voor mij was 't echt een verademing! Er is zo te zien ook een Firefox variant.
Deze werkt helaas niet meer op firefox, geloof ik, bij mij althans niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:21
Danny Phantom schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:38:
[...]

Deze werkt helaas niet meer op firefox, geloof ik, bij mij althans niet
Lijkt voor mij prima te werken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Danny Phantom schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 12:32:
[...]
Tis enkel negatief omdat jij het zo ziet! (grapje)
In mijn ogen is dit gewoon een feit, want ze zitten er nu eenmaal op, waarbij ik er geen waarde oordeel aangekoppeld heb?

En zeker waar wat je zegt, groter aanbod beter. En met de filter opties ook prima.
Je hebt wel een punt hoor, het is dat stuke vooroordeel wat ik bij het woord "handelaar" heb. Vandaar ook dat ik aangeeft dat als ik er eerlijk naar kijk er helemaal geen last van heb. Al ben ik wel van mening dat het niet de spuigaten uit moet lopen maar volgens mij wordt er dusdanig gemodereerd op Tweakers dat dat wel goed moet komen.

En idd marktplaats is echt velen malen slechter dan V&A :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ELD
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

ELD

Valt mij vooral op dat de "handelaren" over het algemeen zeer hoge prijzen vragen voor vaak erg oude producten. Het is schijnbaar lucratief, maar ik vraag mij werkelijk af wie deze producten koopt. Laptops van 600 tot 700 euro die meer dan 4 jaar oud zijn terwijl er nieuwe laptops zijn in de Pricewatch met betere specs voor 400 euro. Harde schijven van 500GB die meer dan 10 jaar oud zijn voor 30 euro verkopen terwijl in de pricewatch voor 39 euro een nieuwe 1,5TB harde schijf te koop staat etc.

Moet allemaal kunnen natuurlijk, maar het maakt het browsen in de V&A minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Daar heb je wel een punt. Mogelijk een filter in V&A om onderscheid te maken tussen particulier en handelaar. Probleem daar is alleen hoe je die onderscheid gaat maken en hoe het "gehandhaafd" wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Goede discussie want als ik zie wat sommige handelaren hier aanbieden, dan denk ik dat ga je toch nooit meer verkopen. Wie wil die oude meuk nog hebben zoals 4e generatie Intel PC/laptop en dan nog ruim boven de € 100/€150. Daarvoor is bij Tweakers naar mijn mening geen ruimte en zal ook bijna niet verkocht worden. Iedere Tweakers weet dat het zo ver achterhaalt is, dat je eigenlijk er bijna niets meer kan. Dat handelaren de goederen aanbieden voor scherpe prijzen prima, maar sommige handelaren vragen letterlijk de hoofdprijs en naar mijn mening heeft het al dan geen zin om het aan te bieden. Voor mij is deze meuk allang afgeschreven en mag richting Afrika.
Inderdaad denk ik dat het beter is om het kleinschalig te houden en beperken met hetgeen waar vraag naar is of klein te houden qua aanbod, althans lijkt mij. Het is nu dat aanbod veel te lang blijft staan en de markt ook verzadigd/teveel aanbod is. Ook mede door de handelaren.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

DocktorDicking schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 09:43:
Daar heb je wel een punt. Mogelijk een filter in V&A om onderscheid te maken tussen particulier en handelaar. Probleem daar is alleen hoe je die onderscheid gaat maken en hoe het "gehandhaafd" wordt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iRsdPG-PY-6rF97CKRBK1iFv7Ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zahManfc5JsRPvxtf3bZekfh.png?f=user_large

Astu ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocktorDicking

DocktorDicking

Are you picking this up?

Hahaha thanks, echt nog nooit opgemerkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:45
ELD schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 14:51:
Valt mij vooral op dat de "handelaren" over het algemeen zeer hoge prijzen vragen voor vaak erg oude producten. Het is schijnbaar lucratief, maar ik vraag mij werkelijk af wie deze producten koopt. Laptops van 600 tot 700 euro die meer dan 4 jaar oud zijn terwijl er nieuwe laptops zijn in de Pricewatch met betere specs voor 400 euro. Harde schijven van 500GB die meer dan 10 jaar oud zijn voor 30 euro verkopen terwijl in de pricewatch voor 39 euro een nieuwe 1,5TB harde schijf te koop staat etc.

Moet allemaal kunnen natuurlijk, maar het maakt het browsen in de V&A minder interessant.
Dat is het risico wat een handelaar loopt toch? Over het algemeen kopen ze grote partijen hardware op en proberen zo wat te verdienen bij doorverkoop. Nu weten ze over het algemeen niet 100% wat ze kopen... waardoor ze sommige producten wat te goedkoop zullen verkopen en andere producten wat te duur zullen aanbieden.

Je kunt natuurlijk met ze in onderhandeling gaan, net zoals een particulier. Als die ene laptop er al lang ligt maar jij hebt wel interesse omdat je het scherm kunt overzetten op de laptop van je neefje kun je gewoon een bod doen... kwestie van vraag en aanbod. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 09:05:
[...]
Je kunt natuurlijk met ze in onderhandeling gaan, net zoals een particulier. Als die ene laptop er al lang ligt maar jij hebt wel interesse omdat je het scherm kunt overzetten op de laptop van je neefje kun je gewoon een bod doen... kwestie van vraag en aanbod. :)
Enkel hebben velen vaak iets staan als " Mijn prijs is vast en al erg laag te noemen, dus afdingen word niet op prijs gesteld.", terwijl ze inclusief verzenden net 5% onder de nieuw prijs zitten...

[ Voor 21% gewijzigd door Danny Phantom op 01-11-2022 11:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Danny Phantom schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 11:35:
[...]

Enkel hebben velen vaak iets staan als " Mijn prijs is vast en al erg laag te noemen, dus afdingen word niet op prijs gesteld.", terwijl ze inclusief verzenden net 5% onder de nieuw prijs zitten...
Als de prijs je niet aanstaat, dan vooral niet kopen. Een handelaar is maar wat goed op de hoogte van vraag en aanbod... alleen zal hij het wat anders aanpakken als een particulier. Als men op een geven moment niks meer verkoopt via tweakers zullen ze vanzelf verdwijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:21:
[...]

Als de prijs je niet aanstaat, dan vooral niet kopen. Een handelaar is maar wat goed op de hoogte van vraag en aanbod... alleen zal hij het wat anders aanpakken als een particulier. Als men op een geven moment niks meer verkoopt via tweakers zullen ze vanzelf verdwijnen....
Doe ik ook zeker niet, maar in mijn ogen horen dit soort advertenties gewoon niet thuis op 2e hands verkoop plek, maar eerder bij een refurbished sectie bij de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Danny Phantom schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 12:58:
[...]

Doe ik ook zeker niet, maar in mijn ogen horen dit soort advertenties gewoon niet thuis op 2e hands verkoop plek, maar eerder bij een refurbished sectie bij de pricewatch
Maar de meeste handelaren 'refurbishen' helemaal niks. Dus het lijkt me niet dat het daar thuis zou horen... de meesten verkopen ook zonder of heel weinig garantie.
Pagina: 1