naitsoezn schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:42:
De statistieken vertellen je niet of dit misschien gewoon precies dezelfde users zijn, maar met een ander labeltje

Zoals je zelf al opmerkt is het label er pas relatief kort. Bij de introductie hebben 'ze' dus een aantal handelaren geidentificeerd, en in de loop der tijd zijn er blijkbaar steeds meer users aangewezen als zijnde handelaar... Dat wil niet zeggen dat er opeens meer handelaren bij zijn gekomen, maar mogelijk dat het slechts betekent dat de handel van steeds meer particulieren als handelaar is herkend. Het totaal aantal users in je tabel is namelijk nagenoeg gelijk (11631 vs 11670), dus op basis van deze statistieken kun je imho niets zeggen over de kwaliteit / kwantiteit van de handel in V&A

Dat zou best wel eens een valide verklaring kunnen zijn! Maar je bent al handelaar als je bedrijfsgegevens in vult, dacht ik? Zou op zich wel interessant zijn van tweakers om hier informatie over te krijgen

Japidoff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:05:
mijn 1e reactie (gevoel) op deze ontwikkeling (het grotere aandeel zakelijke advertenties) was niet direct positief.
Maar,
als ik nu voor mijzelf ga bedenken wat ik er op tegen heb, kan ik eigenlijk alleen maar melden dat de frontpage feed minder interessant wordt (af en toe een lijstje met alleen maar DELL brackets)
verder is het grotere aanbod eigenlijk alleen maar een positieve ontwikkeling...
misschien zou het iets zijn om "bulk" advertenties niet in de feed te tonen? maar ik besef ook dat dit mijn persoonlijke mening is...
Dit is dus ook hoe ik me voelde, eerst vrij negatief, maar met een beetje nadenken vind ik het geen probleem, maar gaat het me om de meerdere pagina's die dan van 2/3 handelaren zijn. Ik vind het gewoon leuk om advertenties van andere gebruikers, zoals ik zelf, te lezen

[b]
Japidoff in "Ratio Particulieren en handelaren op V&A"
over de "refurbishers":
ik zou durven stellen dat bijna alle artikelen op V&A refurbished zijn?
alles wat ik op tweakers gekocht heb was altijd in zo goed mogelijke staat gebracht?
ook bied naar mijn mening de huidige interface voldoende mogelijkheid dit filteren met het "particulier/zakelijk" vinkje
Refurbished is in mijn ogen iets wat een normale gebruiker/verkoper niet kan doen met de meeste electronica. En even doekje over iets heen of na het gebruik het stof in een GPU (bijv) wegspuiten is netjes en logisch, maar niet refurbished, denk ik?
En inderdaad, je kunt het prima filteren, helaas onthoud deze enkel de setting niet

Marco-Peters schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:28:
Op marktplaats is hetzelfde liedje: ik vind eigenlijk dat zakelijke handelaren, niets op een platform voor particulieren te zoeken hebben. Maar goed dat is mijn mening. Hier staat bijvoorbeeld iedere vrijdag een kaaskraam voor de deur, daar koop ik geen kaas hoor. En zolang ik die eigenaar in een dikke Mercedes zie rijden, hoef ik ook geen medelijden met hem te hebben.
Als ik hem in een A-segmenter zou zien rijden, dan ga ik wellicht nadenken om de lokale kaasboer te ondersteunen. Tot die tijd blijf ik lekker in de supermarkt mijn kaas kopen, want lokale ondernemers gaat het schijnbaar heel goed als ze in dit soort auto's rijden.
Maar op V&A zou ik nooit van een zakelijke verkoper kopen: als ik al iets tweedehands zou kopen, dan is dat van een particulier en alleen omdat het prijsverschil met nieuw groot is.
Denk niet echt dat je het kunt vergelijken met een kaasboer die een kraam heeft. Aangezien je niet kunt weten wat die er naast doet of hoeveel moeite die in neven activiteiten steekt of dat ze een rijke partner hebben. En voor mijn gevoel hebben bepaalde inkopers/verkopers prima meerwaarde, maar horen refurbished producten gewoon thuis in de pricewatch
DocktorDicking schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:39:
"Handelaren op V&A" klinkt als een negatief iets maar om eerlijk te zijn heb ik er tot nu toe nog nooit iets van gemerkt. Tot dit topic was ik er nooit echt bewust mee bezig. Uiteraard heb ik wel een aantal tweakers gezien in V&A die wel erg veel advertenties hebben wat er natuurlijk op kan wijzen dat zij een handelaar zijn (of de zolder leeg verkopen). Maar nooit echt bewust bij stil gestaan.
Zolang er geen zelf promotie adjes en adjes op de verkeerde plek, is het prima toch?
Groter aanbod en enigsinds betrouwbare handelaren?
Tot nu toe heb ik altijd een goede ervaring gehad met kopen/verkopen via V&A.
Tis enkel negatief omdat jij het zo ziet! (grapje)
In mijn ogen is dit gewoon een feit, want ze zitten er nu eenmaal op, waarbij ik er geen waarde oordeel aangekoppeld heb?
En zeker waar wat je zegt, groter aanbod beter. En met de filter opties ook prima.
Japidoff schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:42:
zou misschien kunnen toelichten waarom je dat niet zou doen dan?
als een product nieuw niet meer leverbaar is, maakt het mij niet zoveel uit waar het vandaan komt..
en iets algemener:
waar ligt dan de grens tussen zakelijk en particulier?
KVK/BTW? hoofdinkomen?
Ik koop persoonlijk 2e hands spullen omdat ik de nieuw prijs niet wil betalen en regelmatig een andere versie probeer als het net niet bevalt. En er zijn vele handelaren die goede prijzen hanteren en waar ik gerust zaken mee zou willen doen, maar er zitten ook zaken bij die bijna nieuw prijs vragen, voor nog te leveren producten. Vooral dat laatste vind ik persoonlijk niet heel erg chill
Verwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:23:
[...]
offtopic:
Ok, maar de kaasboer die gewoon zakelijk zijn kaas verkoopt verstoort niet de markt voor particulieren die hetzelfde proberen. En als je graag alleen nog smakeloze supermarkt kazen wilt, dan nog even geduld want hier begint de kaasboer ook al +2 euro per kaas extra te vragen. Grote kans dat die over een tijdje verdwenen zijn. Het voorbeeld klinkt toch wel heel erg als jaloezie, want oh iemand zal maar een wat duurdere auto hebben. Waarschijnlijk werkt die man wel 60+ uur per week, maar da's natuurlijk niet belangrijk.

Goed, dat is wel typisch Nederlands verder dus ik kijk er niet heel erg van op dat je zo'n opmerking maakt.
Een platform tussen particulieren moet inderdaad niet verpest worden door handelaartjes. Dat ben ik met je eens hoor. Maar Tweakers doet er
overduidelijk weinig aan en vindt dit blijkbaar prima. Dan kun je het beste heel V&A mijden en een alternatief zoeken.
Ben wel benieuwd naar welke alternatieven er zijn, want marktplaats is 1000% slechter