Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankve77
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-08-2024
Beste forum leden,

Wellicht het zoveelste topic over dit (dynamische) onderwerp.

Ik ben nieuw hier en zoekende over wat de beste optie is voor een nieuw energie (stroom) contract.

Verbruik: 8000kwh
Teruglevering: 7000kwh

Nadat Engie flink omhoog is gegaan met vaste leverkosten ben ik overgestapt naar Greenchoice. Helaas kreeg ik vorige week een mail van Greenchoice waarbij de terugleverkosten per kw/h naar 11,6 cent gaan. Dat was 0. De vergoeding gaat naar 14,5 cent per kw/h. Dat was 0,05.

Wat ik begrijp als ik alle informatie en ook het filmpje van Greenchoice goed begrijp is dat voor alle energie die je saldeert dus in mijn geval 7000kw/h dat ook daar de terugleverkosten voor gelden. En daar krijg je dus geen vergoeding voor. Greenchoice stelt ook een verhoging voor van €15,00 naar €75,00 voor het termijn bedrag. Hier wordt ik niet vrolijk van natuurlijk.

Als ik mijn informatie invul bij Frank Energie dan lijkt nu een dynamisch stroom contact goedkoper te worden. €37,00 per maand. En dan kan ik ook mijn Tesla slim laden en je krijgt vergoeding voor het bijdragen bij stroom opnemen bij netcongestie.

Heeft iemand hier ervaring mee ? Wat is jullie mening en advies?

Bedankt ! Groeten, Frank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:11
Frankve77 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 09:56:
Nadat Engie flink omhoog is gegaan met vaste leverkosten ben ik overgestapt naar Greenchoice. Helaas kreeg ik vorige week een mail van Greenchoice waarbij
Wanneer ben je overgestapt naar welk contract?

Contracten aangegaan voor de wijziging blijven onaangeroerd tot aan de einddatum.

Er zijn hier op het forum heel veel mensen met 1, 2, of 3-jarige Greenchoice contracten die vooral stil blijven zitten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:09
Je kan beter even in dit forumdeel kijken, o.a. Frank Energie wordt hier uitgebreid besproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Let ook op, KAN jij je tesla wel laden als er netcongestie is?

En schakel je op die momenten wel je zonnepanelen uit? Anders betaal je alsnog extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:57

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

Kijk eens op een energievergelijkingssite. Oxxio bijvoorbeeld biedt nog interessante vaste
jaarcontracten zonder idiote terugleverboetes voor een nieuwe klanten. Hier zou mijn GC maandbedrag stijgen van €50,- naar €97,- Dat gaan we niet doen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:44

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

DEI>>TFE
De mail van GC is ook uitgebreid rond MotorBeast in "De zonnepanelen-boete" besproken.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brink074
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik kreeg aanbod van consumentenbond gisteren.
Bij een drie jaar contract zou ik per jaar 1086 euro terug leverkosten betalen.
Mijn verbruik bedraagt 4400 kWh en ik lever terug 5000 kWh.
Als ik geen zonnepanelen invul komt mijn maandbedrag 6 euro hoger uit.
Zou dan over 83 jaar mijn panelen hebben terug verdiend ( 6000 euro).
Blijf dus maar bij Zonneplan, wordt maandelijks verrekend zonder kosten. ( Dynamisch contract)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03

CyBeRSPiN

sinds 2001

@brink074 dat klopt niet, zonder PV zou je eigen verbruik zeker 30% hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:05

ManiacsHouse

Scheisse!

Rukapul schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:00:
[...]

Wanneer ben je overgestapt naar welk contract?

Contracten aangegaan voor de wijziging blijven onaangeroerd tot aan de einddatum.

Er zijn hier op het forum heel veel mensen met 1, 2, of 3-jarige Greenchoice contracten die vooral stil blijven zitten ;)
Ook mijn eerste gedachte.

Ts heb je al een contract bij GC en had je daar geen terugleverkosten?
Dan kunnen ze dat niet zomaar invoeren op het bestaande contract.
Pagina: 1