@m0ridin
Even een soort van crosspost uit het huiskamer gedeelte waar ik dit ook al postte:
Ik had eerst overal gewoon witte lakens van de Action aan de buitenkant van het raam hangen met punaises in het kozijn om het glas niet te laten opwarmen door de zon. Maar ik wilde dus een wat duurzamere en gemakkelijkere oplossing.
Ik heb schaduwdoek besteld met zuignappen, die ik dan hier op maat kan knippen. Met verzending en btw wel 126 euro kwijt, maar het dekt wel alle ramen af
Deze: https://brokerskunststoff...ter-breed-met-zuignappen/
Nou zeg, ze hebben me dat toch een partijtje scheef van de rol afgesneden
Ben een half uur bezig geweest met alles passend snijden (en nog is het niet helemaal netjes):
:strip_exif()/f/image/aYuM622g8OO2xmZaBmkqOE86.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed, zo gezegd zo gedaan, lekker geknipt op 1,60x1,62m (en 1,5cm overlap aan alle kanten), en toen de gaatjes gemaakt op 4,5cm van de rand af en even met potlood erop geschreven wat rechtsboven, linksboven etc. is:
:strip_exif()/f/image/om9SOefisAoe5jEKNIWQ4Oy7.jpg?f=fotoalbum_large)
Om de vraag te beantwoorden hoe donker het is: ja, het maakt de boel binnen ietsje donkerder:
:strip_exif()/f/image/RdNWsmgPFxJzRJSy7uJVAQ55.jpg?f=fotoalbum_large)
Van buiten ziet het dan zo uit:
:strip_exif()/f/image/QtT8uIfiLUpNzQBFdjf5GhrU.jpg?f=fotoalbum_large)
ik kan bijna niks door het schaduwdoek zien als de zon er vol op schijnt. Als de zon er nog niet vol op schijnt (ik heb tuin op het zuiden), dan zie je er genoeg doorheen:
:strip_exif()/f/image/Uh5EzB6ZYxqayDM7WL9mw58I.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier kun je checken of het beter is om donkere of witte doeken te nemen: https://www.zonwering-fab...k-is-het-meest-effectief/
Bovenverdieping:
:strip_exif()/f/image/4mvZNBCeb5nS4QDdJ2gtJBza.jpg?f=fotoalbum_large)
Kep nog van de restjes het raampje boven de keukendeur voorzien van schaduwdoek:
:strip_exif()/f/image/WfnquN7COBXqwiwqNdT3Oz8k.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas heb ik niet genoeg doek (en zuignappen) meer over om voor de keukendeur iets te maken. Dus daar staat de parasol voor.
Even een soort van crosspost uit het huiskamer gedeelte waar ik dit ook al postte:
Ik had eerst overal gewoon witte lakens van de Action aan de buitenkant van het raam hangen met punaises in het kozijn om het glas niet te laten opwarmen door de zon. Maar ik wilde dus een wat duurzamere en gemakkelijkere oplossing.
Ik heb schaduwdoek besteld met zuignappen, die ik dan hier op maat kan knippen. Met verzending en btw wel 126 euro kwijt, maar het dekt wel alle ramen af
Deze: https://brokerskunststoff...ter-breed-met-zuignappen/
Nou zeg, ze hebben me dat toch een partijtje scheef van de rol afgesneden
:strip_exif()/f/image/aYuM622g8OO2xmZaBmkqOE86.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar goed, zo gezegd zo gedaan, lekker geknipt op 1,60x1,62m (en 1,5cm overlap aan alle kanten), en toen de gaatjes gemaakt op 4,5cm van de rand af en even met potlood erop geschreven wat rechtsboven, linksboven etc. is:
:strip_exif()/f/image/om9SOefisAoe5jEKNIWQ4Oy7.jpg?f=fotoalbum_large)
Om de vraag te beantwoorden hoe donker het is: ja, het maakt de boel binnen ietsje donkerder:
:strip_exif()/f/image/RdNWsmgPFxJzRJSy7uJVAQ55.jpg?f=fotoalbum_large)
Van buiten ziet het dan zo uit:
:strip_exif()/f/image/QtT8uIfiLUpNzQBFdjf5GhrU.jpg?f=fotoalbum_large)
ik kan bijna niks door het schaduwdoek zien als de zon er vol op schijnt. Als de zon er nog niet vol op schijnt (ik heb tuin op het zuiden), dan zie je er genoeg doorheen:
:strip_exif()/f/image/Uh5EzB6ZYxqayDM7WL9mw58I.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier kun je checken of het beter is om donkere of witte doeken te nemen: https://www.zonwering-fab...k-is-het-meest-effectief/
Bovenverdieping:
:strip_exif()/f/image/4mvZNBCeb5nS4QDdJ2gtJBza.jpg?f=fotoalbum_large)
Kep nog van de restjes het raampje boven de keukendeur voorzien van schaduwdoek:
:strip_exif()/f/image/WfnquN7COBXqwiwqNdT3Oz8k.jpg?f=fotoalbum_large)
Helaas heb ik niet genoeg doek (en zuignappen) meer over om voor de keukendeur iets te maken. Dus daar staat de parasol voor.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
:strip_exif()/f/image/WD93q5p3VfZLexZ0YCiBfXEn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oCX2UbCkuBMbpqInwmaWI1kB.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/DYnChcA4cucuFEsNixQTHTVE.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/AtDvKc5IoyXaevjnf7ffkmIW.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/cJwSA0NyhKdweDWgToG6YmtD.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/v6rohdV1ivwbTwMTVRekB08l.jpg?f=fotoalbum_medium)