Ik heb 10x 400Wp zonnepanelen op het dak liggen, aangesloten op een SAJ omvormer. Ik heb een nieuwbouwwoning met een meterkast met 3 groepen, de zonnepanelen zitten op hun eigen groep. Op een zonnige dag als vandaag genereer ik 22kWh, dat zou net iets hoger kunnen zijn, ware het niet dat ik dagelijks, op het heetst van de dag, een dipje zie in de 5 panelen die als PV2 gegroepeerd zijn in de SAJ app (van wat ik begrijp zijn de 10 panelen in 2 sets aangesloten, ik kan dus niet de opbrengst per paneel zien). De installateur geeft aan dat dit aan de belasting op het netwerk ligt, volgens Liander is hier geen sprake van. Ik heb een aantal screenshot toegevoegd.
1) De blauwe lijn laat de totale kWh opbrengst zien van vandaag, tot op heden. De groene lijn is groep PV1, met een normale curve. De rode lijn is PV2. De dip rond 13:30 is waar het mij om gaat (dat kleinere dipje net voor 17:00 kan misschien met schaduwval ofzo te maken hebben).
2) Dit is DC Current (A), wederom voor PV1 en PV2. Ik weet niet zo goed wat dit verder laat zien.
3) Dit is DC voltage (V). wederom voor PV1 en PV2.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
/f/image/RgoNbHfO75SJ0xdStNV6Xjdn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1n2BAeGwvxsp58QcNa9v2VV0.png?f=fotoalbum_large)
1) De blauwe lijn laat de totale kWh opbrengst zien van vandaag, tot op heden. De groene lijn is groep PV1, met een normale curve. De rode lijn is PV2. De dip rond 13:30 is waar het mij om gaat (dat kleinere dipje net voor 17:00 kan misschien met schaduwval ofzo te maken hebben).
2) Dit is DC Current (A), wederom voor PV1 en PV2. Ik weet niet zo goed wat dit verder laat zien.
3) Dit is DC voltage (V). wederom voor PV1 en PV2.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is?
/f/image/RgoNbHfO75SJ0xdStNV6Xjdn.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/1n2BAeGwvxsp58QcNa9v2VV0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RzP3n7FZQHfOaYRVhWU5zDE2.png?f=fotoalbum_large)