Welk merk airco is het beste (of welke moet ik vermijden)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB24
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-04 11:04
Ik ben al een tijdje op zoek naar airconditioners, maar ik kan nergens een fatsoenlijke review vinden. Er zijn al meerdere airco-bedrijven langs geweest, maar ze kraken allemaal de merken van anderen af.

Nu is mijn vraag: heeft iemand met verstand van airco's een goed advies? Ik ben niet op zoek naar een Daikin van 4000 euro per unit, want volgens de airco bedrijven zijn deze té duur voor wat je krijgt.

Bovendien moet ik zeggen dat de airco-bedrijven allemaal TOSOT aanraden, maar ik heb hier nog nooit iets van gezien of gelezen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:51
Bij mijn airco tent heb ik gekeken naar garantie.
Samsung was 5 jaar garantie, LG 10 jaar garantie en Daikin ook 10 jaar garantie.
Toen heb ik voor LG gekozen.
Mitsubishi is ook nog wel een groot merk in airco land.
Maar... Tosot zou ik zelf nooit kiezen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:51

lord_fh

PS5

Hoe groot is de airco ? (in vermogen) die er moet komen ?

Hier komt een Daikin te hangen binnenkort , 3.5Kw voor net wel of net geen 3K.
En daar werd juist gezegd dat daikin in principe het beste is, maar ik geloof mitshubisi volgt erachteraan dat maakt me kaar zo goed als niks.

Ook hier vanwege garantie, maar ook omdat de daikin volgens de papieren stiller is, daarvoor gekozen,.

[ Voor 15% gewijzigd door lord_fh op 25-06-2024 15:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou deze doornemen: Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2

Een hoop ervaringen en antwoorden zul je daar vinden.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Hier 2 LGs hangen van 3.5kw koelvermogen. €1700 per unit+montage. Ze zijn net 1 uur in bedrijf, dus nog geen ervaring met kwaliteit.

Wij hebben het door hun laten uitvoeren. Zelden zo'n nette monteur over de vloer gehad. Ik hoef de ruimtes waar geboord is niet eens te stofzuigen d:)b

https://www.coolaction.nl/index.php/producten/lg-aircos