BMW 1 serie kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mies_
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 26-06-2024
Hi iedereen!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe auto. Mijn huidige auto is echt een stadsauto die ik destijds heb gekocht voor kortere afstanden. Nu rijd ik bijna iedere dag 90 km heen en weer voor mijn werk. Om deze reden ben ik op zoek naar een auto die comfortabeler rijdt, meer (luxe) comfort biedt en die er leuk uitziet. Op dit moment vind ik de BMW 1-serie heel mooi qua uiterlijk.

Ik heb deze auto-advertentie gezien: [Link naar de advertentie](https://www.autohuiz.nl/b...rol/winschoten-groningen/)

Ik ben een autoliefhebber, maar heb niet heel veel autokennis. Ondanks dat ik research heb gedaan over de BMW 1-serie, zou ik het fijn vinden als er iemand zou willen meekijken! Dus vandaar de volgende vragen:

- Is de versie van de BMW 1-serie hierboven een betrouwbare auto (of zijn er in de toekomst veel problemen en onderhoud waar ik rekening mee moet houden)?
- Is dit een goede prijs voor de auto met de omschreven specificaties + kilometerstand?

Super bedankt alvast!

Groetjes,
Mies

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AmateurVinoloog
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 06-08 09:46
BMWs zijn zelden een goede rationele aankoop en helemaal als ze ouder zijn dan 4 a 5 jaar.

Doe met deze informatie wat je wilt; ik heb jaren en hele fijne BMW 5 serie gereden, werkelijk een top wagen, maar ook een hele grote money sink. Een BMW is rationeel nooit te verantwoorden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:53
Persoonlijk, zou ik nooit een bmw 1 serie of Mercedes a klasse kopen en zeker niet de wat karig uitgevoerde versies. Je betaald dan vooral voor het merk en niet voor kwaliteit. Te denken valt zaken als achterwielaandrijving/vierwielaandrijving ipv voorwielaandrijving of type (lucht)vering.

BMW’s kunnen betrouwbaar zijn maar daar staan ze niet echt bekend om (cijfers van meest recente modellen zijn dan wel weer beter). Onderhoud is in het algemeen ook duurder bij BMW in vergelijking tot bijv. een Toyota.

Van de afgelopen 5 jaar dat ik een Toyota Prius had gereden, was ik gemiddeld niet meer dan 450e per jaar kwijt aan onderhoud. Met mijn Mercedes C klasse is dit gemiddeld 1200 euro. En dan doe ik nog veel zelf aan onderhoud.

Als je dat er voor over hebt, koop gerust een BMW. Alleen zoek dan even op Google, het specifiek model, motoruitvoering icm “veelvoorkomende problemen” en je krijgt meteen een waslijst aan zwakke punten voor het specifieke model.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Drie eigenaren in krap 6 jaar vind ik wel bijzonder.

Sowieso kun je een plaatselijke dealer vragen voor een aankoopkeuring. Dan heb je in ieder geval in beeld welke kosten er aan zitten te komen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SoulsOnFire
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22-08 13:27

SoulsOnFire

My soul is on fireee...

Ik rij zelf met een BMW 225e (bedrijfswagen) en had hiervoor altijd andere merken.
Voor dezelfde prijs kan je vaak een groter model kopen bij een ander merk met extra opties.
BMW is goed maar het is nog steeds iets te duur naar mijn mening.

Ik heb altijd een jonge tweedehands gekocht (-30k km) en dan zie je al snel de prijsverschillen tijdens het zoeken.

learning every day.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-08 13:53
Ik heb 3 jaar nagenoeg probleemloos rondgereden in een BMW 1 serie (model F20). Momenteel rij ik een BWM 5 serie G31. Met de 5 serie heb ik meer problemen dan met de 1 serie. Je zult ook een beetje geluk moeten hebben.

Ja, het is duurder dan een Prius oid maar rijdt natuurlijk ook veel leuker. Voor mij hoeft een auto niet zo goedkoop mogelijk te zijn - ik ben niet voor niets een autoliefhebber. Als je vooral zo goedkoop mogelijk wilt rijden moet je deze auto niet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:55
Als ik kijk naar de zoekresultaten op autoscout, dan kom ik best wel een grote lijst tegen met auto's die beter zijn. Zoals een BMW 118 (betere motor) of BMW 3 (betere auto). Dus ik zou wel een lagere prijs afdwingen.

let the past be the past.

Pagina: 1