Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 23:45
Hey all!

Even een grote thread voor iedereen die zijn ervaring wilt delen over het gebruik van de Luxemburgse vermogensbeheerder Birdee! Zowel standalone Birdee als Bunq-Birdee zijn ok!

Aftrap in de eerste comment! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
Persoonlijk gaat het nogal stroef. Afgelopen donderdag had ik besloten om een account aan te maken, de vereiste documenten opgeleverd en voor hun verzoek voor domicile, een Odidio factuur meegeleverd per hun instructies:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s9QNC_rn7m_UUaSSlMNfS9jtuko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vCEuFtnRxSbOfjqS1DWrhKoj.png?f=user_large

Vervolgens krijg ik de volgende reactie terug:

Hello x,

We would like to contact you regarding your account opening. Thank you for choosing Birdee.

After checking your information, we unfortunately cannot accept your proof of residence because of the type of document. Therefore, could you please provide us with a new one issued within the past 6 months? This could be a utility bill (gas, electricity, water), an official document from the state or a bank statement, for example.

We also acknowledge receipt of your initial deposit and confirm that we will send the funds for investment as soon as we receive the required document.

Thank you in advance for your understanding and assistance.

We remain at your disposal if you have any questions.

Have a nice day,

xx

Als antwoord heb ik vervolgens gestuurd dat ik graag verheldering wil over hun ontevredenheid mbt tot het geleverde document. Als ze niet een deugend antwoord kunnen geven, heb ik aangegeven niet langer geïntresseerd te zijn in hun services, het gestortte bedrag terug te sturen en mijn account op te zeggen.

Ik zal een update maken wanneer ik een antwoord terug heb!

Hoe ervaren jullie Birdee tot nu toe?

Update:

Ze hebben een antwoord verstuurd:

Hello x,

Thank you for your reply.

We understand your explanation. However, there's been a recent update in the documents which we can accept as proof of residence and telephone/internet bills can no longer be accepted. This has unfortunately not been updated on our app yet.

This is the reason why we contacted you about the document provided that we cannot accept.

Therefore, would you please be able to provide us with another document among the list issued within the last 6 months, and in your name?

We thank you in advance for your understanding and remain at your disposal if you have additional questions.

Best regards,

xx

Ben een beetje sprakeloos xd

[ Voor 25% gewijzigd door cagXZ op 24-06-2024 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40

Yucon

*broem*

Dit soort dingen gaan vaak een beetje stroef tegenwoordig. Maar die uitleg is op zich toch best ok, zowel wat toon als wat inhoud betreft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cagXZ
Yucon schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:01:
Dit soort dingen gaan vaak een beetje stroef tegenwoordig. Maar die uitleg is op zich toch best ok, zowel wat toon als wat inhoud betreft?
Het is geformuleerd als verwacht. Waar ik persoonlijk mee zit is dat dit een investeringsmaatschappij is die met grote hoeveelheden kapitaal omgaat. Ik vind het persoonlijk een beetje... "eng" als ze zulke kleine dingen niet in orde hebben, dat opent een groter gat met vragen zoals "wat zouden ze mogelijk nog meer niet goed hebben? Security?" en "is mijn kapitaal bij hen nu wel veilig?".

Mogelijk overdrijf ik, alleen baart het mij wel lichte zorgen om de vertrouwbaarheid van de vermogensbeheerder om mijn kapitaal en gegevens veilig te kunnen houden :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40

Yucon

*broem*

cagXZ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:18:
[...]

Het is geformuleerd als verwacht. Waar ik persoonlijk mee zit is dat dit een investeringsmaatschappij is die met grote hoeveelheden kapitaal omgaat. Ik vind het persoonlijk een beetje... "eng" als ze zulke kleine dingen niet in orde hebben, dat opent een groter gat met vragen zoals "wat zouden ze mogelijk nog meer niet goed hebben? Security?" en "is mijn kapitaal bij hen nu wel veilig?".

Mogelijk overdrijf ik, alleen baart het mij wel lichte zorgen om de vertrouwbaarheid van de vermogensbeheerder om mijn kapitaal en gegevens veilig te kunnen houden :X
Ik denk persoonlijk dat je verwachtingen in dat geval nogal hoog liggen. Meestal zijn dat soort mailtjes hondsberoerd "wat vervelend dat je dit zo ervaren hebt" etc etc. Dit is tenminste nog vrij concreet. En zo'n tekst op een site niet helemaal up to date hebben vind ik nog wel meevallen. In dat opzicht zou ik me meer zorgen maken over een ING site die er heel regelmatig uit ligt. Dit is in dat perspectief maar een kleinigheidje.

Maar eigenlijk is het simpel: als je ze niet vertrouwt moet je er gewoon wegblijven. Tegen dat gevoel kan geen enkel argument op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cagXZ
Yucon schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:40:
[...]

Ik denk persoonlijk dat je verwachtingen in dat geval nogal hoog liggen. Meestal zijn dat soort mailtjes hondsberoerd "wat vervelend dat je dit zo ervaren hebt" etc etc. Dit is tenminste nog vrij concreet. En zo'n tekst op een site niet helemaal up to date hebben vind ik nog wel meevallen. In dat opzicht zou ik me meer zorgen maken over een ING site die er heel regelmatig uit ligt. Dit is in dat perspectief maar een kleinigheidje.

Maar eigenlijk is het simpel: als je ze niet vertrouwt moet je er gewoon wegblijven. Tegen dat gevoel kan geen enkel argument op.
Goed punt! Ik heb ze maar de voordeel van twijfel gegeven (famous last words 8)7 )!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:15
Het ziet er hip uit, maar met 1% aan kosten kun je net zo goed in een saaie ETF zitten. De getoonde rendementen lijken mij ook niet veel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 10:35
Ik zou inderdaad meer vertrouwen hebben in de resultaten van passief indexbeleggen. Maar iedereen moet voor zichzelf bepalen of zo'n dienst waarde heeft voor hen.
Pagina: 1