Oh gelukkig dus wel (klikbare) voorpanelen met doek. Heb er (nog) geen foto van kunnen vinden inclusief voor-panelen. Inderdaad doe surround speakers zijn groter dan ze lijken op de fotos.107mb schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:27:
op die ultima's zit gewoon doek hoor. Let wel op, ik heb die 20's als surround speaker, ze zijn niet heel erg compact :-)
Maar Mijn huidige front speakers (25 jaar oude B&W 600i Series)
zijn zelfs nog 2cm hoger en dieper, dus dat is geen probleem.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S0nGeJo21J2bLddtFuF1bOCS.jpg?f=user_large)
Alleen de Front Speakers van B&W, zijn volgens mij nog wel de moeite om te bewaren (of zelfs gebruiken) Maar wil een set die goed op elkaar is aangepast, geen bij "elkaar geraapt zooitje"
Huidige rearspeakers zijn wel erg klein (Jamo Klipsch - Omega 1 - A310)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9p2mb9qMcrUCagkCayJfhyXm.jpg?f=user_large)
Huidige Center speaker is iets van een JVC "cinema set" uit 2003.
Jvc Sp Xe11 60w 6ohms
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9vu7S58AftGbAXz4TKC4cZy.jpg?f=user_large)
Huidige SubWoofer uit dezelfde JVC set van 2003 (verstopt in een kast met rubberen pootjes onder subwoofer om trilling te voorkomen)
JVC SP-PWE5
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YI3WgWKA7CTxNp5BHn25q4Lo.jpg?f=user_large)
Al met al denk ik toch voor die ultima-20-surround-51-set te gaan.
Er van uitgaande dat die set toch beter klinkt dan de Consono 35 Mk3 (En de Ultima 20 vind ik er mooier uitzien.
Hoe is jou ervaring met deze set?
Goed geluid, qua laag, midden en hoog?
Hoeft voor mij niet extreem perfect te zijn, gezien ik licht gehoor verlies heb en een lichte tinitus in mijn rechter oor. (Iets te dicht gestaan bij een Bass Speaker tijdens een concert).
Alvast bedankt!!!
Maar alle andere tips (van wie dan ook) zijn meer dan welkom, want hoe lang ik ook aan het zoeken ben, zoek gewoon goed gebalanceerd geluid, met duidelijk verstaanbaar spraak, goede hoge en midden tonen, en mooie ronde bass, niet draadloos, en geen standaards. (hooguit met beugels om op te hangen aan de muur)
Tot een max van 1000 Euro.
Of juist de huidige front speakers behouden, en alleen andere center en rear speakers erbij?
[ Voor 9% gewijzigd door LessRam op 22-06-2024 15:51 ]
Don't rely on their truth alone
:strip_exif()/f/image/2HAjXDf1WAGyOpaTDBtXv7Jd.jpg?f=fotoalbum_large)