5.1 speaker set voor Denon AVR S660H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05 12:56
Ik ben op zoek naar een speaker set 5.1 surround, die combineert met mijn Denon AVR S660H. Maar hoe ik ook zoek ik kom nergens het juiste tegen. Gewoon een kleine/smalle centerspeaker, 2 voor en 2 achter speakers, en een subwoofer.
Steeds weer kom ik op deze Teufel sets;
- CONSONO 25 CONCEPT Surround 5.1
- ULTIMA 20 Surround "5.1-Set"

Maar beiden hebben hun eigen receiver/versterker en aansluitingen naar de andere speakers. En daar heb ik juist de Denon AVR S660H voor gekocht. Dus volgens mij is dat teveel van het goede. (?) Wat ik zoek is een set 5.1 die ik via kabels aan mijn versterker aansluit, tot rond de 750 Euro.
Muziek is het belangrijkst, maar daarnaast is film (Netflix met Dolby Vision e.d.) ook niet onbelangrijk.

Iemand enig idee of er zoiets nog ergens te vinden is met een goed geluid.
TV (LG G3 55") heeft PassThrough audio (net als media player, Nokia 8010 welke ik vooral als jukebox gebruik voor mijn muziek verzameling)

Andere merken zijn ook welkom qua aanbeveling, mits kleine (boekenplank) voor/achter speakers liever niet op standaard. (de centerspeaker zo small mogelijk, zeker geen soundbar formaat, en subwoofer formaat is niet echt van belang)

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49

FeaR

In GoT we trust

LessRam schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:47:
IGewoon een kleine/smalle centerspeaker, 2 voor en 2 achter speakers, en een subwoofer.
Steeds weer kom ik op deze Teufel sets;
- CONSONO 25 CONCEPT Surround 5.1
- ULTIMA 20 Surround "5.1-Set"

Maar beiden hebben hun eigen receiver/versterker en aansluitingen naar de andere speakers.
De "CONSONO 25 CONCEPT Surround 5.1 set" maakt de receiver inderdaad overbodig. Echter heeft Teufel ook de gewone 5.1 variant te koop: Consono 35 Mk3

Van genoemde "ULTIMA 20 Surround "5.1-Set"" zie ik niet waarom deze de Denon overbodig maakt, die set is standaard (passieve speakers en actieve subwoofer) en wat je zoekt. Of wilde je de "ULTIMA 20 CONCEPT Surround 5.1 set" linken? Die maakt de receiver wel overbodig. Andere Teufel optie is de CUBYCON.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Oeps verkeerd gelinkt.... moest dus inderdaad de "ULTIMA 20 Surround "5.1-Set" zijn.

Nu nog even uitzoeken wat de verschillen zijn, maar da's een kwestie van specs naast elkaar zetten en reviews lezen.

Zo te lezen zit er op de Ultima 20 speakers geen doek, alhoewel er op de fotos wel uitsparingen in de speakers zitten om een doek/kap in te klikken.....

Dank je!!!

[ Voor 52% gewijzigd door LessRam op 21-06-2024 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
op die ultima's zit gewoon doek hoor. Let wel op, ik heb die 20's als surrond speaker, ze zijn niet heel erg compact :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
107mb schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:27:
op die ultima's zit gewoon doek hoor. Let wel op, ik heb die 20's als surround speaker, ze zijn niet heel erg compact :-)
Oh gelukkig dus wel (klikbare) voorpanelen met doek. Heb er (nog) geen foto van kunnen vinden inclusief voor-panelen. Inderdaad doe surround speakers zijn groter dan ze lijken op de fotos.

Maar Mijn huidige front speakers (25 jaar oude B&W 600i Series)
zijn zelfs nog 2cm hoger en dieper, dus dat is geen probleem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jkr-DaDl4qmh-eaVpdJQBLCycVo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/S0nGeJo21J2bLddtFuF1bOCS.jpg?f=user_large

Alleen de Front Speakers van B&W, zijn volgens mij nog wel de moeite om te bewaren (of zelfs gebruiken) Maar wil een set die goed op elkaar is aangepast, geen bij "elkaar geraapt zooitje"

Huidige rearspeakers zijn wel erg klein (Jamo Klipsch - Omega 1 - A310)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VO7pIKoHcXG-d98RfNqZ826LF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9p2mb9qMcrUCagkCayJfhyXm.jpg?f=user_large

Huidige Center speaker is iets van een JVC "cinema set" uit 2003.
Jvc Sp Xe11 60w 6ohms
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qN1z1lex7S7na3NLjhLKoShekIg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9vu7S58AftGbAXz4TKC4cZy.jpg?f=user_large

Huidige SubWoofer uit dezelfde JVC set van 2003 (verstopt in een kast met rubberen pootjes onder subwoofer om trilling te voorkomen)
JVC SP-PWE5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ty5B1rI6kM7MgoXFHaufbl1YOkA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YI3WgWKA7CTxNp5BHn25q4Lo.jpg?f=user_large

Al met al denk ik toch voor die ultima-20-surround-51-set te gaan.
Er van uitgaande dat die set toch beter klinkt dan de Consono 35 Mk3 (En de Ultima 20 vind ik er mooier uitzien.

Hoe is jou ervaring met deze set?
Goed geluid, qua laag, midden en hoog?
Hoeft voor mij niet extreem perfect te zijn, gezien ik licht gehoor verlies heb en een lichte tinitus in mijn rechter oor. (Iets te dicht gestaan bij een Bass Speaker tijdens een concert).

Alvast bedankt!!!

Maar alle andere tips (van wie dan ook) zijn meer dan welkom, want hoe lang ik ook aan het zoeken ben, zoek gewoon goed gebalanceerd geluid, met duidelijk verstaanbaar spraak, goede hoge en midden tonen, en mooie ronde bass, niet draadloos, en geen standaards. (hooguit met beugels om op te hangen aan de muur)
Tot een max van 1000 Euro.
Of juist de huidige front speakers behouden, en alleen andere center en rear speakers erbij?

[ Voor 9% gewijzigd door LessRam op 22-06-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
Weinig verstand van Specs....
dus misschien wil iemand zeggen of er echt veel verschil is, is de één echt veel beter dan de ander?;

Kijk ik namelijk naar Frequentie bereik dan lijkt me de Ultima beter
Kijk ik naar de maximaal belastbaarheid dan is de Consone (80W Longterm) weer hoger dan de (Ultima 50W Longterm), zeker gezien de Denon versterker 5x 135W aan kan. Dus De Ultima een keer iets te hard zetten en de speakers zeggen PLOF.... Al snap ik niet dat dergelijk kleine speakertjes van de Consone (1.2 Liter) zoveel harder aankunnen dan de grote speakers van de Ultima (10 Liter).
Maar kijk ik dan weer naar de diameter van de Bass/Midrange Driver dan heeft de Consone er 2 van 80mm en de Ultima er 1 van 160mm. En de Tweeter van de Consone is 19mm, terwijl bij de Ultima deze 25mm is.
(Of zie, lees, begrijp ik het verkeerd?)
Heel af en toe wil ik de muziek gewoon even lekker hard zetten voor een paar songs. (En ja dan kunnen de directe buren (rijtjeshuis, woonkamer 45m2 / 112 m3) het horen, maar is overdag en hooguit een kwartiertje) :$

Qua uiterlijk en naam lijkt me dan weer dat de Consone meer voor rondom PC is, en de Ultima meer voor AV (CD/DVD/BR-speler / TV / MediaPlayer / Platenspeler, met (Denon) versterker systeem is.

Damn moeilijk om te beslissen. Gezien ik aan de andere kant, de grotere front speakers geen probleem vind, maar dezelfde rear speakers iets minder vinden, maar niet bepalend)

Front/Rear speakers vergelijking;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oKVzTEtGaJjT5fOoJnyiI_OLMZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HAjXDf1WAGyOpaTDBtXv7Jd.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige front B&W 600 Series speakers;
Specifications:
2-way bass reflex system.
Drive-units:
1 x 26mm high-frequency driver.
1 x 165mm bass/midrange driver.
Crossover frequency: 3kHz.
Impedance:4 Ohm.
Power handling: 100 Watt continuous.
Frequency Range:66Hz to 20KHz.
Sensitivity :87 Db.

:'( .... hoeveel meer extra info kan ik vragen/geven om een juiste keuze te maken.

[ Voor 20% gewijzigd door LessRam op 22-06-2024 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

NoFi, let er dan ook niet op want dan maak je het voor jezelf meer onduidelijk dan het hoeft te zijn. Specs zeggen niets over de klank van de speaker. Grootste verschil tussen de twee genoemde is dat de ene echte melkpakjes zijn die je niet zonder subwoofer kan gebruiken om het mid laag aan te vullen, ook te zien aan het bereik wat pas bij 150 Hz begint. De 150 Hz puur uit jouw plaatje gehaald, let dat frequentiebereik niet alles zegt omdat je dat bereik op meerdere manieren kan meten.

Vermogen mag je ook vergeten, die Denon levert namelijk geen 5 x 135 Watt. Die 135 Watt is op één kanaal bij een pieptoon van 1 kHz en met relatief wat vervorming. Representatief gemeten (20 - 20.000 Hz en met minder dan 0,1% vervorming) doet de Denon 75 Watt op twee kanalen. Als je alle vijf kanalen aan gaat sturen wordt dat nog minder.

Ik twijfel vooral over de volgende combinatie:
...gezien ik licht gehoor verlies heb en een lichte tinitus in mijn rechter oor.
Heel af en toe wil ik de muziek gewoon even lekker hard zetten voor een paar songs. (En ja dan kunnen de directe buren (rijtjeshuis, woonkamer 45m2 / 112 m3) het horen, maar is overdag en hooguit een kwartiertje)
Die twee gecombineerd associeer ik niet met HiFi en kan tot problemen leiden qua versterker/speakers.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 22-06-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
FeaR schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:13:
[...]
NoFi, let er dan ook niet op want dan maak je het voor jezelf meer onduidelijk dan het hoeft te zijn. Specs zeggen niets over de klank van de speaker. Grootste verschil tussen de twee genoemde is dat de ene echte melkpakjes zijn die je niet zonder subwoofer kan gebruiken om het mid laag aan te vullen
Ik twijfel vooral over de volgende combinatie:
[...]
Die twee gecombineerd associeer ik niet met HiFi en kan tot problemen leiden qua versterker/speakers.
Zo heel erg slecht is mijn gehoor ook weer niet, laat regelmatig testen, en nog niet het advies gehad hoortoestellen te gebruiken. Maar ik moet met nieuwe songs wel steeds concentreren en mijn best doen om de tekst te kunnen verstaan. :) al hoor ik nog wel degelijk het verschil tussen lossless FLAC/M4A en een 192kbps CBR file (en nee bij 320kbps hoor ik inderdaad geen verschil).
Wat betreft die tinnitus.... Die is aanwezig, of ik nu wel of geen muziek luister.

Maar dus als ik het een beetje goed tussen de regels doorlees, is de ULTIMA 20 Surround "5.1-Set" dus net iets beter, vanwege het mid/laag wat aangevuld wordt door de front/rear speakers, dus een wat voller/verzadigder/gebalanseerde geluid.

Thankx!! Dan ga ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
FeaR schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 16:13:
[...]
Vermogen mag je ook vergeten, die Denon levert namelijk geen 5 x 135 Watt. Die 135 Watt is op één kanaal bij een pieptoon van 1 kHz en met relatief wat vervorming. Representatief gemeten (20 - 20.000 Hz en met minder dan 0,1% vervorming) doet de Denon 75 Watt op twee kanalen. Als je alle vijf kanalen aan gaat sturen wordt dat nog minder.
Dus dit is eigenlijk "verkooppraat"? (serieuze vraag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whYyPbuksntCcyTNQbVrEe5m6IQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q4u61zwo2cjs7IvlrW4YglOw.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

LessRam schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:26:
[...]
Dus dit is eigenlijk "verkooppraat"? (serieuze vraag)

[Afbeelding]
Check de officiële specs/handleiding en trek je conclusie:
Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.08% 2ch Drive)
75 W

Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0.7% 2ch Drive)
100 W

Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1% 1ch Drive)
135 W
Bron:
https://www.denon.com/nl-...s/avr-s660h/AVRS660H.html

Er zijn vijf eindtrappen aan boord die per stuk 135 Watt kunnen leveren. Echter is die 135 Watt creatief gemeten en kan het niet (vijf keer) tegelijkertijd. Vraag is of je dat had mogen verwachten voor een apparaat van deze prijsklasse, gewicht, opgenomen vermogen, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 23-06-2024 23:29 ]

Pagina: 1