Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor het monteren?
Ik heb 2 offertes aangevraagd voor een PV installatie. Redelijk eenvoudig, 8 panelen (430Wp) met string omvormer.
Schuin dak, gericht op West, schaduwvrij.
Offerte 1e leverancier €3500,- = materiaal en montage.
Offerte 2e leverancier €3200,- = materiaal en montage.
Als ik de aangeboden panelen, omvormer, kabels en montagemateriaal als particulier zou aanschaffen kom ik in beiden gevallen op ongeveer €1300,- uit.
Dit beteken dat;
1e leverancier rekent 3500-1300= €2200,- voor montage
2e leverarncier rekent 3200-1300= €1900,- voor montage
Montagetijd van deze panelen ongeveer 3 uur voor 3 monteurs. (Gebaseerd op installatie van buren.)
Ik snap dat in de montage kosten ook voorrijkosten,afschrijving, etc. zit. Maar al met al vind ik het een fors bedrag.
Wat is jullie mening/ervaring?
Voor volledig advies, graag aanvullen volgens Tips bij openen vragentopic zonnepanelen
Ik heb 2 offertes aangevraagd voor een PV installatie. Redelijk eenvoudig, 8 panelen (430Wp) met string omvormer.
Schuin dak, gericht op West, schaduwvrij.
Offerte 1e leverancier €3500,- = materiaal en montage.
Offerte 2e leverancier €3200,- = materiaal en montage.
Als ik de aangeboden panelen, omvormer, kabels en montagemateriaal als particulier zou aanschaffen kom ik in beiden gevallen op ongeveer €1300,- uit.
Dit beteken dat;
1e leverancier rekent 3500-1300= €2200,- voor montage
2e leverarncier rekent 3200-1300= €1900,- voor montage
Montagetijd van deze panelen ongeveer 3 uur voor 3 monteurs. (Gebaseerd op installatie van buren.)
Ik snap dat in de montage kosten ook voorrijkosten,afschrijving, etc. zit. Maar al met al vind ik het een fors bedrag.
Wat is jullie mening/ervaring?
Voor volledig advies, graag aanvullen volgens Tips bij openen vragentopic zonnepanelen
[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 21-06-2024 14:55 ]