[PV] Aandeel montage kosten offerte

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-05 20:33
Wat vinden jullie een redelijk bedrag voor het monteren?

Ik heb 2 offertes aangevraagd voor een PV installatie. Redelijk eenvoudig, 8 panelen (430Wp) met string omvormer.
Schuin dak, gericht op West, schaduwvrij.
Offerte 1e leverancier €3500,- = materiaal en montage.
Offerte 2e leverancier €3200,- = materiaal en montage.

Als ik de aangeboden panelen, omvormer, kabels en montagemateriaal als particulier zou aanschaffen kom ik in beiden gevallen op ongeveer €1300,- uit.
Dit beteken dat;
1e leverancier rekent 3500-1300= €2200,- voor montage
2e leverarncier rekent 3200-1300= €1900,- voor montage
Montagetijd van deze panelen ongeveer 3 uur voor 3 monteurs. (Gebaseerd op installatie van buren.)
Ik snap dat in de montage kosten ook voorrijkosten,afschrijving, etc. zit. Maar al met al vind ik het een fors bedrag.

Wat is jullie mening/ervaring?

Voor volledig advies, graag aanvullen volgens Tips bij openen vragentopic zonnepanelen

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 21-06-2024 14:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:12
Eind vorig jaar heb ik 9 panelen laten leggen voor +- 1800 euro ex omvormer en kabel naar de meterkast. Was vervaningen van panelen die al op het dak lagen (6 stuks). De rest kon voor 700 er bij maar was dus niet nodig.

Hou er met het hele verhaal wel rekening mee dat de heren ook met degelijk gereedschap komen, het gekeurd achter moeten laten en als er achteraf iets is ook nog even op moeten komen draven.
Als kijkt wat de installateur er aan over houdt dan schrik je ook wel. De helft moet je al rekenen wat er af moet aan kosten zoals belastingen, premies. Dan moet er nog met een bus gereden worden en diesel in de tank.

Het is een heel bedrag, en ik denk zelf dat gezien de situatie met zonnepanelen plaatsen je best wat onderhandel ruimte hebt. Het werk klotst niet meer over de plinten zoals vorig jaar.
Montage team van 2 personen zou rond de 750 euro tot 1000 euro voor een dag moeten zitten. Recent heb ik wat offertes gehad voor diverse werkzaamheden en dit zijn wel een beetje de bedragen.

Mocht je het bedrijf willen weten die mij mij gelegd heeft (heel netjes trouwens) stuur rustig een PBtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij 10 panelen waren de kosten hier 1250 euro voor het leggen.

De offertes zitten rond de 1 euro per Wp, niet een geweldige prijs voor een simpele string installatie.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:12
HugoStiglitz schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 15:37:
Eind vorig jaar heb ik 9 panelen laten leggen voor +- 1800 euro ex omvormer en kabel naar de meterkast. Was vervaningen van panelen die al op het dak lagen (6 stuks). De rest kon voor 700 er bij maar was dus niet nodig.

Hou er met het hele verhaal wel rekening mee dat de heren ook met degelijk gereedschap komen, het gekeurd achter moeten laten en als er achteraf iets is ook nog even op moeten komen draven.
Als kijkt wat de installateur er aan over houdt dan schrik je ook wel. De helft moet je al rekenen wat er af moet aan kosten zoals belastingen, premies. Dan moet er nog met een bus gereden worden en diesel in de tank.

Het is een heel bedrag, en ik denk zelf dat gezien de situatie met zonnepanelen plaatsen je best wat onderhandel ruimte hebt. Het werk klotst niet meer over de plinten zoals vorig jaar.
Montage team van 2 personen zou rond de 750 euro tot 1000 euro voor een dag moeten zitten. Recent heb ik wat offertes gehad voor diverse werkzaamheden en dit zijn wel een beetje de bedragen.

Mocht je het bedrijf willen weten die mij mij gelegd heeft (heel netjes trouwens) stuur rustig een PBtje.
Even ter aanvulling waren de panelen, onderconstructie, kabels, afwerken naar binnen door het schuine dag inclusief het leggen voor 1800 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mari_eu
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 05-05 20:33
'Montage team van 2 personen zou rond de 750 euro tot 1000 euro voor een dag moeten zitten. Recent heb ik wat offertes gehad voor diverse werkzaamheden en dit zijn wel een beetje de bedragen.'
Dan kom je op ongeveer op 47- 62 p/uur (2 personen, 8 uur p/dag) dat lijken me idd redelijke uur tarieven.
Maar ze hebben maar een uur of 3 nodig voor mijn installatie. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

Maar blijkbaar wel met 3 man.
Maar het is een kopersmarkt dus wat let je als je het te duur vindt om nog wat te onderhandelen of een andere offerte op te vragen.
Pagina: 1