:strip_exif()/f/image/FUE7tdEZ82v2U3IXdJlNAP0f.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank voor dit topic! Ik heb een garagedeur die ik niet gebruik (zit al vast en niet als deur nodig) in een niet geïsoleerde garage. Houtrot alleen aan buitenkant. Schilder komt met offerte van €2K (of meer) voor herstel, maar denk dat ik het met epoxy ga proberen.
Of zien jullie dat anders bij deze deur?
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
:strip_exif()/f/image/aaEkhUY6mdfUs49wiJph8rsY.jpg?f=fotoalbum_large)
Het hout - ook droge stukken - was veel zachter dan verwacht. Wellicht goed gespot door @AtomicShockwave
wat daarbij ook opviel is dan ik achter het zachte hout weer groen zag. Dus hout over hout. Met een bijtel aan de slag gegaan en twee stukken hout eraf.
Ik twijfel nu over de schootjes. Deze lijken ook niet al te best -iig daar waar de planken zaten- en nog wat rot rond de ophanging. Wellicht was dat rot wel ooit de reden voor se extra planken..
Aan de binnenkant is het hout veel harder en kurk droog. Plan is nu
- schootjes ook weg halen
- hout rot weghalen (hopelijk beperkt tot bij ophanging)
- gaten aanvullen met epoxy
- alles schuren en verven. Denk nu zonder nieuwe schrootjes
Als ik er dan voor ~€150 week 5-10 jaar tegen kan ben ik al lang tevreden
[ Voor 3% gewijzigd door pietje63 op 21-09-2024 16:19 ]
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
:strip_exif()/f/image/g9LqB999RK42UzHysvfUFWNq.jpg?f=fotoalbum_large)
Weer wat hout verder. Steeds duidelijker dat het laat op laag is
- schrootjes zitten redelijk los. Onderaan enorm rot
- hout over rotjes onderaan is twee lagen twee soorten hout en twee soorten schroeven. Eerste laag lijkt nog soort hardhout en duidelijk minder aangetast dan laag erover
- einde van rot is ook in zicht. Duur toch van zachter hout dan ik dacht, maar lijkt herstelbaar voor mijn doel
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/EePWs0QFz4eA1qkCzQuFl9Aj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a61NatvdxWTIy0wqRB9eyIzb.jpg?f=fotoalbum_large)