Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 21:49
Momenteel heb ik zelf 3 appartementen in de verhuur en ben aan het twijfelen of ik dit aan wil houden. Zeker nu er op korte termijn 1 vrij lijkt te komen. Het betreffende appartement van 30m2 staat in Utrecht, wat niet bepaald dicht bij huis is.

Met de wijzigingen in box 3, de huizenmarkt, die toch eindelijk de stijging kwijt lijkt te raken.
Geeft wat mij het gevoel dat het rendement echt omlaag gaat.

Passief beleggen klinkt mij erg verleidelijk aangezien het beter is dat iemand dat voor mij doet😉. Meesman zie ik op Tweakers dan vaak voorbij komen.

Ik heb zelf gewoon een baan dus ben niet op zoek naar investeringen waar veel tijd in gaat zitten, hoewel evt een beetje werk geen probleem is.

Wat is jullie idee hierover of wat hebben jullie voor alternatieven? Hoewel ik snap dat jullie ook geen glazen bol hebben😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Passief beleggen met indexfondsen - Deel 1 & Vastgoed als investering Deel 2 al gelezen?

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 18-06-2024 21:08 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Zeker uiteraard, maar blijf verkopen een stap vinden. Zeker omdat de overdrachtsbelasting zo hoog is zou ik later toch terug willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat is het huidige rendement?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Erasmo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:22:
Wat heeft dat met toekomstige verwachte rendementen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
Erasmo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:22:
Dat zit op 3 a 4% als er geen onderhoud is. Los van de evt waardestijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Vanaf 1 juli gaat wet goed verhuurder schap in . Er gaan dan maximale huurprijzen gelden, haal je dan nog steeds 3 a 4%? Want een appartement van 30m2 zal daaronder vallen.

Ik kan natuurlijk niet inschatten wat je er nu voor vraagt en wat je ervoor mag krijgen vanaf 1 juli, maar voor veel mensen is dit de zoveelste tegenslag. (Naast de andere huurder beschermende maatregelen).

De officiele tekst:
https://wetten.overheid.nl/BWBR0048028/2024-01-01
Let op, gemeentes mogen zelf extra invulling geven met verhuurverordeningen.

Valt mee:
https://www.utrecht.nl/wo...ng-onderverhuren/#c452489

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 19-06-2024 06:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Alles in bitcoin?
Zonder gekheid, met een gespreid wereldfonds haal je gemiddeld 7 a 8% wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:10

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Momenteel is er een tekort aan koopwoningen en betaalbare huurwoningen.

Dat tekort kunnen ze niet ineens oplossen, bouwen kan niet zomaar, door het stikstofprobleem. En dat kunnen we niet ineens aan de kant zetten vanwege Europa.

In theorie worden huizen dus steeds zeldzamer/meer waard.
Maar het kan zo natuurlijk ook niet door gaan.

De politiek is bezig om verhuurders aan te pakken, de verhoging van overdrachtsbelasting, regels m.b.t energielabel en 'wet goed verhuurderschap', zijn allemaal bedoeld om het lastiger te maken om huizen aan te kopen en te verhuren.

De vraag is dus of de waardestijging van de huizen en het verwachtte rendement opweegt tegen de risicos van waardedaling en regels die het rendement inperken.

Heb je nog andere beleggingen?
Ik zou persoonlijk het huis dat vrij komt verkopen, op het moment zijn de huizenprijzen hoog genoeg wat mij betreft en dan kun je met de 1/3de de kansen spreiden terwijl je nog voor 2/3de in de verhuur zit.

Mocht dat je bevallen (of inzien dat de overheid nog lang niet klaar is met huizen verhuur inperken) kun je uitbreiden / meer huizen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

NicoHF schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:30:
[...]

Wat heeft dat met toekomstige verwachte rendementen te maken?
Het kan nog wel eens verschillen in vastgoed wat voor rendement je eruit haalt, dat is van invloed op een keuze die je nu kan maken.
Woudtwe schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 06:00:
[...]

Dat zit op 3 a 4% als er geen onderhoud is. Los van de evt waardestijging.
Waardestijging is altijd een glazen bol, maar dan zou ik serieus naar een indexfonds a la Meesman kijken. Die doen over een langjarig gemiddelde 6-8% en daar heb je geen omkijken naar qua huurders, onderhoud en weet ik wat.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Terecht (maar mag ook wel via een TR ;)) en dus gaat dit topic op slot. Als je een hele specifieke vraag hebt, kan je altijd een eigen topic openen, maar dit topic is te algemeen en dan voldoen de genoemde topics prima
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.