Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:38
Mijn partner heeft nu 2 jaar een a52s. Tijd voor een andere ze dus nu opzoek is naar een nieuwe.

Het moet in ieder geval een Android telefoon zijn. Liefst een Samsung mag ook een andere zijn.

Budget = rond de 600/700

Toestel wordt voor standaard applicaties gebruikt.
Muziek luisteren via bluetooth.
Belangrijkste eis is eigenlijk dat de camera goed is.
Foto's voor vakantie, kind etc.
Rond hetzelfde formaat van de a52s is ook goed.

Heb gekeken naar de s23 en de s24 maar daar zie ik tot nu toe verschillende verhalen over de foto kwaliteit ( en of het een verbetering is vergeleken met de a52s).

Wat is het verhaal van snapdragon vs exynos nu waar? Ik zie zoveel tegenstrijdige berichten.

Heb gekeken bij https://www.gsmarena.com/ bij photo compare. Maar daar staat net niet de s24 op. En bij s23 heb ik soms het idee dat de kwaliteit minder is dan de a52s.

[ Voor 12% gewijzigd door corporalnl op 24-06-2024 23:42 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
Je kunt ook nog naar de S23 FE kijken, die heeft een 6,4 inch scherm waar de A52s een 6,5 inch scherm heeft. De S23/S24 zijn een maatje kleiner met 6,1/6,2 inch scherm.
Ook de S22+ en S24+ kun je nog overwegen met 6,7 inch scherm, ondanks iets grotere scherm dan de A52s zijn de toestellen amper groter vanwege dunnere bezels. Groter toestel is grotere accu.

Wat de Exynos vs SD processor betreft, de benchmarks zijn in het voordeel van de SD, en als gamer kun je dat merken, maar als gewone gebruiker niet. Op mobiel internet gaat de SD ook langer mee op de accu, echter op Wifi is de Exynos de winnaar. Ook op wereldreis is de Exynos net iets beter door meer banden te ondersteunen, maar in Europa merk je dat niet.
Er is ook een compleet forum topic over de discussie: Feiten en fabels: Snapdragon vs Exynos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:05
swhnld schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:23:
Ook de S22+ en S24+ kun je nog overwegen met 6,7 inch scherm, ondanks iets grotere scherm dan de A52s zijn de toestellen amper groter vanwege dunnere bezels. Groter toestel is grotere accu.
Houdt er wel rekening mee dat de S22+ al ruim twee jaar op de markt is waardoor de softwareondersteuning nog 'slechts' iets meer dan ~2.5 jaar is vanaf nu gerekend. Of dat een probleem gaat zijn in deze situatie of dat ze tegen die tijd wat nieuws is aan de TS maar wel handig om even mee te nemen in de afweging.

---

Aan de andere kant, als de A52s haar goed bevallen is waarom dan geen A55? Dat is qua segment een effectief de opvolger van de A52s en ben je voor de helft van het budget klaar.

De voornaamste rede om met haar eisen toch voor een S series toestel te gaan zoals de hierboven genoemde S23FE zijn de betere camera's, incl. telelens waardoor het mogelijk is deels in te zoomen zonder kwaliteitsverlies en de mocht ze er gebruikt van maken veel betere stabilisatie tijdens het maken van een video,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-05 13:17
Persoonlijk zou ik een Pixel verkiezen boven de samsung. De pixel 8 is nu verkrijgbaar voor onder de 600.
Camera's zijn fantastisch en gemakkelijk in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
!mark schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:10:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat de S22+ al ruim twee jaar op de markt is waardoor de softwareondersteuning nog 'slechts' iets meer dan ~2.5 jaar is vanaf nu gerekend. Of dat een probleem gaat zijn in deze situatie of dat ze tegen die tijd wat nieuws is aan de TS maar wel handig om even mee te nemen in de afweging.

---

Aan de andere kant, als de A52s haar goed bevallen is waarom dan geen A55? Dat is qua segment een effectief de opvolger van de A52s en ben je voor de helft van het budget klaar.

De voornaamste rede om met haar eisen toch voor een S series toestel te gaan zoals de hierboven genoemde S23FE zijn de betere camera's, incl. telelens waardoor het mogelijk is deels in te zoomen zonder kwaliteitsverlies en de mocht ze er gebruikt van maken veel betere stabilisatie tijdens het maken van een video,
En de S22(+) en S23 FE hebben ook een ondermaatse accuduur. De S23, S24 en A55 zijn wat dat betreft beter, ondanks dat de laatste twee ook een Exynos hebben. De S24 houdt het wel minder lang vol bij een mobiele verbinding (4G/5G) vergeleken met de andere twee.

Als de camera's van de A52s voldoen dan is de A55 inderdaad ook een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:47
!mark schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 16:10:
[...]

---

Die 2,5 jaar is uitgaande van de minimale update garantie, bij de S serie heeft Samsung een track record van langer doorgaan.
Zelf zou ik voor de S23U gaan ondanks boven budget, maar ik ben bevooroordeeld want heb dat toestel zelf. Vooral de 10x optische zoom telelens is mijn grote vriend op vakantie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:38
Bedankt allemaal, het is de Pixel 8 geworden. Camera was uiteindelijk het belangrijkst voor haar.
Pagina: 1