Sinds 2 weken moest ik overstappen van Vdsl van Odido naar glasvezel omdat Kpn de koper lijn stop ging zetten. Keurig overgezet op de glas verbinding ( neergelegd door glaspoort ) overdag werkt de verbinding redelijk tot goed, na 18:00 valt er niet meer te internetten. Pagina's laden traag tot niet. Gamen van de kinderen is onmogelijk. Allerlei testen moeten doen maar er is niks mis. Op de Odido community staan erg veel klachten van mensen die s' avonds slecht of geen internet hebben. Odido geeft de schuld aan kpn. Als je vragen steld moet je wat screenshots van pingtesten doorsturen. Maar daarna is het weer radiostilte. De service van Odido is in deze erg slecht. De helpdesk medewerkers doen hun best maar draaien hun standaard script af.
En heb je een vraag. Of wil je gewoon even een rant typen?
Begin eens met hoe je netwerk er uitziet.
Begin eens met hoe je netwerk er uitziet.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Hoeveel mbit abonnement heb je?
Wat waren de resultaten van (bekabelde) speedtest en ping test?
Probeer de router/modem eens te resetten.
Wat waren de resultaten van (bekabelde) speedtest en ping test?
Probeer de router/modem eens te resetten.
[ Voor 18% gewijzigd door Accretion op 15-06-2024 21:43 ]
@jack zomer ik hoop hier de gouden tip te krijgen dat ik savonds weer een werkend internet heb.
@KvanG heb een t65 met de nieuwste firmware gekregen.
@Accretion 100/100 en de bekabelde ping en speed testen laten overdag niks geks zien na 28:00 is aan de up en download ook niks te zien maar de ping en jitter lopen op
@KvanG heb een t65 met de nieuwste firmware gekregen.
@Accretion 100/100 en de bekabelde ping en speed testen laten overdag niks geks zien na 28:00 is aan de up en download ook niks te zien maar de ping en jitter lopen op
:strip_exif()/f/image/3Ma9cQShlsAmr8ocQqPidlrZ.jpg?f=fotoalbum_large)
https://speed.cloudflare.com/
https://www.speedtest.net/
en via deze speedtest?
(noem het paranoide maar ik test nooit via de provider zelf.
https://www.speedtest.net/
en via deze speedtest?
(noem het paranoide maar ik test nooit via de provider zelf.
The problem with communication is the illusion it has taken place.
@jack zomer vroeg het al letterlijk, maar hier is de herhaling:jhaas schreef op zondag 16 juni 2024 @ 08:32:
@jack zomer ik hoop hier de gouden tip te krijgen dat ik savonds weer een werkend internet heb.
Hoie ziet jouw netwerk eruit vanaf dat t65 ding?
Welke bekabeling, switches, Wfif zaken3 en hoe heb je dat screenshot gemeten?
Niet om te pesten of om te negeren, het is simpelweg echt nodig om te weten hoe het in elkaar zit.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Ik heb de speedtest gedaan zonder netwerk erachter om dat te kunnen uitsluiten en later er ook weer met mijn deco's M4R aangesloten
De 3 x deco is bekabeld aangesloten op een cat 6 kabel
Met of zonder deco's bekabeld met laptop op de zyxel t65 geeft met de speedtest van Odido of van Cloudflare hetzelfde beeld. Overdag goed na 18:00 niet vooruit te branden. Ont spanningsloos gemaakt en router ook, daarna eerst de ont weer aan en 30 sec later de router ook weer aan leverd geen verbetering. Alles naar factory default gezet en nogmaals de reset uitgevoerd, wordt het ook niet beter van. Voorheen nergens last van gehad toen ik nog Vdsl had.
De 3 x deco is bekabeld aangesloten op een cat 6 kabel
Met of zonder deco's bekabeld met laptop op de zyxel t65 geeft met de speedtest van Odido of van Cloudflare hetzelfde beeld. Overdag goed na 18:00 niet vooruit te branden. Ont spanningsloos gemaakt en router ook, daarna eerst de ont weer aan en 30 sec later de router ook weer aan leverd geen verbetering. Alles naar factory default gezet en nogmaals de reset uitgevoerd, wordt het ook niet beter van. Voorheen nergens last van gehad toen ik nog Vdsl had.
Kan je eens proberen je laptop met een kabel aan te sluiten rechtstreeks aan de t65?
Helpt dat?
Kan zijn dat er na 18u veel mensen thuis zijn en tv kijken / gamen / downloaden / etc, dat je storing krijgt van buren wifi (lijkt me sterk als je 3 deco's nodig hebt), of iets heel anders.
Helpt dat?
Kan zijn dat er na 18u veel mensen thuis zijn en tv kijken / gamen / downloaden / etc, dat je storing krijgt van buren wifi (lijkt me sterk als je 3 deco's nodig hebt), of iets heel anders.
Zou je vraag/opmerkingen/rant? stellen in het ervaringen/discussie topic.. Lijkt mij dat een apart topic hierover openen iets teveel van het goede is. Heb je dat überhaupt al gelezen?
[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie
[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie
[ Voor 26% gewijzigd door RCBL op 16-06-2024 10:17 ]
Jup, rcbl slaat de spijker op de kop. Ik zou adviseren om algemene vragen of een kleine rant in het ervaringen topic te plaatsen. Voor nu sluit ik deze.
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.