Oven net iets te hoog voor inductieplaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-05 19:20

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ik ben gisteren en vandaag bezig geweest met het plaatsen van een inductie kookplaat. De aansluiting, trekken van kabels, kookgroep aanleggen enzovoort is allemaal goed gegaan. De inductiekookplaat werkt naar behoren op vol vermogen. Echter, toen wij de inductieplaat eenmaal lag kwam ik erachter dat de oven net een centimeter of 1/1,5 te hoog is. Met als gevolg dat de hogere kant van de oven tegen de metalen bak van de inductieplaat aankomt.

Nu stond onze oven in de kast op een verhoging van 2 latten van ongeveer een centimeter. Die hebben we weggehaald, waardoor de oven dus wel iets zakt maar de oven dus wel beter onder de metalen bak kan. Nog niet helemaal super. Dus heb ik de bovenkant van de oven eraf gehaald. Dit was een metalen afdekplaat voor de timer en draaiknoppen. Alleen merk ik op dat er tóch aan 1 kant net wat ruimte tekort kom. Nu heb ik 2 vragen.

- Zou het gewoon niet een optie zijn als ik die randen van die verhoging iets in elkaar timmer zodat ik net een paar milimeter win? Ik ga er vanuit dat het weglaten van die kap van de oven geen probleem is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AqCoWK7_KVw6aZhBbBn0sj9Zvs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gyxn4sBqHCMg0zT5e3CIOS7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YmRT71f07Q1y03kE8DXg9MzYh7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SDE7e86PY2bzq9raE6hooD9n.jpg?f=fotoalbum_tile

- En wat zou ik eventueel kunnen doen om die rand bovenaan de oven wat mooier af te werken? Nu zie je er een soort metalen 'lat' zitten die het aanrechtblad moet ondersteunen. Ik zat zelf te denken aan een afwerkprofiel van kunststof in het wit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utEiXwrmGxj4Ey5g2W7YjekR8OQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/veodTQiRqbWmN0gFsZ4q2aVV.jpg?f=fotoalbum_tile

Een nieuwe oven kopen die bovenop wat lager is vind ik ook weer zo wat :+

Model oven:
Whirlpool AKZ 431/IX/01
Type: FXTM6

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:51
Ja aanrechtblad een centimeter ophogen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:50
Of een dikker aanrechtblad nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
De oven heeft geen stelpootjes? Als er latjes onder liggen is dat soms omdat de stelpootjes op maximale stand nog niet hoog genoeg waren.
Anders, als de oven pootjes heeft, even met een bovenfrees een klein laagje uit de kast halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:01:
- Zou het gewoon niet een optie zijn als ik die randen van die verhoging iets in elkaar timmer zodat ik net een paar milimeter win? Ik ga er vanuit dat het weglaten van die kap van de oven geen probleem is.
Keukenapparaat ontdoen van ombouwdeel en in elkaar beuken om het passend te maken is eigenlijk jouw vraag?
Ja, dat kun je doen. Naar mijn mening is het geen goed idee, alleen al de problemen als je ooit garantie wilt claimen bij de leverancier. Het printplaatje bovenop ligt los of zo? Onbeschermd verder?
- En wat zou ik eventueel kunnen doen om die rand bovenaan de oven wat mooier af te werken? Nu zie je er een soort metalen 'lat' zitten die het aanrechtblad moet ondersteunen. Ik zat zelf te denken aan een afwerkprofiel van kunststof in het wit.
Probeer wel hittebestendig kunstof te vinden - lijkt mij wederom geen goed idee. Ik zie de verkleuringen al voor me na de oven gebruikt te hebben.

Probeer de andere genoemde tips eerst eens inderdaad en speel met hoogte/dikte van het blad.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:35
Eerst checken of de oven lager kan dmv stelpootjes etc. anders een houten of kunststof plaat tussen kookplaat en aanrecht plaatsen.
Buitendiameter volgens de kookplaat en er een gat inmaken. Prima te krijgen in 5, 6, of 8 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
DeBolle schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:11:
[...]

Keukenapparaat ontdoen van ombouwdeel en in elkaar beuken om het passend te maken is eigenlijk jouw vraag?
Ja, dat kun je doen. Naar mijn mening is het geen goed idee, alleen al de problemen als je ooit garantie wilt claimen bij de leverancier. Het printplaatje bovenop ligt los of zo? Onbeschermd verder?

[...]

Probeer wel hittebestendig kunstof te vinden - lijkt mij wederom geen goed idee. Ik zie de verkleuringen al voor me na de oven gebruikt te hebben.

Probeer de andere genoemde tips eerst eens inderdaad en speel met hoogte/dikte van het blad.
Dan ligt de printplaat idd los en onbeschermd erboven. Als ik het wel wil afdekken dan kan ik de huidige metalen plaat bijvoorbeeld ook wel op maat zagen zodat die verdikkende randen eraf zijn. Maar daar wordt het niet beter van denk ik.

Oven is trouwens echt al wel oud (2009). Daar zit geen garantie meer op. De inductieplaat heeft voldoende ruimte om nog te ventileren.

Verhogen van het blad klinkt wel makkelijk, maar volgens mij kan je zo'n blad toch helemaal niet meer ophogen? Zit gekit, geschroeft. Dan moet er een nieuw dikker blad op. Dat vind ik de keuken eigenlijk ook niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
theHoff schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:09:
De oven heeft geen stelpootjes? Als er latjes onder liggen is dat soms omdat de stelpootjes op maximale stand nog niet hoog genoeg waren.
Anders, als de oven pootjes heeft, even met een bovenfrees een klein laagje uit de kast halen?
Deze heeft idd geen stelpootjes. Zojuist nog even gecheckt. Vermoedelijk is dat hout dus geweest om de oven op te hogen en hem zo uit te lijnen. Het zijn overigens van die metalen uitsparingen die als 'pootjes' werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Mr. Blonde schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:14:
Eerst checken of de oven lager kan dmv stelpootjes etc. anders een houten of kunststof plaat tussen kookplaat en aanrecht plaatsen.
Buitendiameter volgens de kookplaat en er een gat inmaken. Prima te krijgen in 5, 6, of 8 mm.
Wat bedoel je met dat laatste?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 10:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Niemand die het onverstandig vind dat je de bovenplaat van je oven hebt verwijderd? Nu gaat de hitte gegarandeerd direct naar boven. Ik gok dat je zo heel snel brand gaat krijgen.

Normaliter word de lucht gecirculeerd en ergens uitgeblazen waar speciaal ruimte voor wordt vrijgehouden.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06

Croga

The Unreasonable Man

ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:23:
Verhogen van het blad klinkt wel makkelijk, maar volgens mij kan je zo'n blad toch helemaal niet meer ophogen? Zit gekit, geschroeft. Dan moet er een nieuw dikker blad op. Dat vind ik de keuken eigenlijk ook niet waard.
Je inductiekookplaat steunt nu op het aanrechtblad. Als je op die plek een stuk hout toevoegd komt de inductieplaat wat hoger te liggen zodat hij niet in de weg zit voor de oven. Juiste hout kiezen en je ziet er weinig van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Dat keuekenblad lijkt wel gewoon 18mm meubelplaat, oftewel redelijk dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Frappuccino schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:49:
Ja, dit klopt idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Frappuccino schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:49:
Precies wat ik dacht. Hier gaat echt alleen de aller-platste plaat passen. Dat blad lijkt inderdaad maar een cm of 2 dik. Voor een half-inbouw gasfornuis is dat prima, maar voor een verzonken inductieplaat is dat gewoon heel krap. Tegenwoordig worden de meeste keukenbladen opgedikt tot een cm of 4 minimaal en dan komt die plaat nauwelijks onder het blad uit. Je wil ook eigenlijk toch wel een cm vrije ruimte tussen plaat en oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:54:
[...]

Precies wat ik dacht. Hier gaat echt alleen de aller-platste plaat passen. Dat blad lijkt inderdaad maar een cm of 2 dik. Voor een half-inbouw gasfornuis is dat prima, maar voor een verzonken inductieplaat is dat gewoon heel krap. Tegenwoordig worden de meeste keukenbladen opgedikt tot een cm of 4 minimaal en dan komt die plaat nauwelijks onder het blad uit. Je wil ook eigenlijk toch wel een cm vrije ruimte tussen plaat en oven.
Ja op zich is het wel zo dat de oven voor het grote deel vrij ligt boven de inductie. Zie hieronder. Alleen dat laatste deel is dus wat hoger.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T3tuEyBre7GIY26FhvEXkpSMHlE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dibc2y6SlmDY7Ese8qLd6bFt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:47:
[...]

Je inductiekookplaat steunt nu op het aanrechtblad. Als je op die plek een stuk hout toevoegd komt de inductieplaat wat hoger te liggen zodat hij niet in de weg zit voor de oven. Juiste hout kiezen en je ziet er weinig van.
Dat lijkt mij niet de bedoeling. Daardoor wordt de ruimte tussen het glas en het blad ook hoger en dat is m.i. juist iets wat je niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06

Croga

The Unreasonable Man

ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:59:
Dat lijkt mij niet de bedoeling. Daardoor wordt de ruimte tussen het glas en het blad ook hoger en dat is m.i. juist iets wat je niet wil.
Mij lijkt dat een stuk wenselijker dan de integriteit van je oven compromiteren.....

"Het ziet er wat minder mooi uit" is, in mijn gedachten, te prefereren boven "Er is een kans dat m'n huis affikt"

Je bent iets aan het proberen wat niet past en nooit bedoeld is om te passen. Dat ga je niet oplossen door een apparaat te slopen. Dat ga je oplossen door iets neer te zetten wat er voor bedoeld is dit op te lossen. Dus een nieuw aanrechtblad. En als je dat niet wilt dan is een shim een goed alternatief. Niet zo mooi, wel een echte oplossing.....

[ Voor 28% gewijzigd door Croga op 12-06-2024 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:51
ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:23:
[...]

Dit heb je dus nog niet geprobeerd? dan zou ik dat als eerste proberen.
Met wat zorgvuldig duwen en trekken heb je een beetje blad zo los, paar latjes eronder en je bent zo 2cm hoger. Zal het daar iig niet aan liggen als er brand uitbreekt.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:15
Ja hoi, ik heb de plaat welke mijn electronica tegen vocht beschermd en die ervoor zorgt dat de luchtcirculatie is zoals bedoelt verwijderd waardoor ik geen idee heb hoe de hitte nu allemaal wegvloeit en wil mijn nieuwe kookplaat met een hamer bewerken zodat die past...

En dan kom je serieus vragen of dit een goed idee is..

Zelf zou ik de onderkant van de kast met de oven verwijderen en dan een nieuw frame van balkjes maken om de oven op te zetten met de juiste hoogte. (of omdat die al 15 jaar oud is, een nieuw kopen met meer ruimte w
elke direct op de grond staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:27
je kan ook een rubberen rand zoeken op maat van je kook plaat zodat deze net iets hoger uitkomt
niet gelijk met je blad, maar dan heb je wel de ruimte voor je oven.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

timovd

Voorsprong door techniek

De inductiekookplaat moet genoeg ruimte onderop hebben voor de ventilatoren. Dit lijkt mij een hele gevaarlijke situatie. Pak eens de specs van beide apparaten er bij en kijk wat er aan ruimte nodig is voor inbouwen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Niet gewoon 6 mm trespa op maat laten zagen met 45 graden randje en die onder de rand van de kookplaat leggen ?
(eventueel vastlijmen / kitten ?)

https://kunststofplatensh...teon-zwart-6-mm-ral-9005/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
timovd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:02:
De inductiekookplaat moet genoeg ruimte onderop hebben voor de ventilatoren. Dit lijkt mij een hele gevaarlijke situatie. Pak eens de specs van beide apparaten er bij en kijk wat er aan ruimte nodig is voor inbouwen.
Dat is dus het vreemde. Want er moet minimaal 2 cm onder en aan de achterkant vrij zijn. Dat is zeker het geval. Maar tussen de oven en de onderkant van de plaat met 'minimaal' 0,5cm zitten. En 3 cm tussen bovenkant werkblad > bovenkant oven. Dus qua inbouwspecificaties heb ik niet direct een probleem zoals het nu lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:29

timovd

Voorsprong door techniek

ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Dat is dus het vreemde. Want er moet minimaal 2 cm onder en aan de achterkant vrij zijn. Dat is zeker het geval. Maar tussen de oven en de onderkant van de plaat met 'minimaal' 0,5cm zitten. En 3 cm tussen bovenkant werkblad > bovenkant oven. Dus qua inbouwspecificaties heb ik niet direct een probleem zoals het nu lijkt.
Maar hier zit toch geen 2cm tussen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aKSDHOwFwr9OMyIcWZb-KNadG0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2gyxn4sBqHCMg0zT5e3CIOS7.jpg?f=user_large

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
timovd schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Maar hier zit toch geen 2cm tussen?
[Afbeelding]
Dat is de voorkant. Bovenkant topblad - bovenkant oven is zeker 3 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vh7tSmbopKz0yzhgrQJ8b25xjZg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BMhPFwr21VuiVsWj95NFdKR7.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ah, achterkant en onderkant bedoel ik mee;

Achterkant achter bij het keukenkastje
Onderkant: onder het keukenkastje

Tussen een keukenkastje moet er echter wél 2 cm tussen. Maar dan tussen de ventilator sec. Dat komt vanwege aanzuiggevaar wat de plaat en inductie kan beschadigen.

[ Voor 41% gewijzigd door ViezeVis op 12-06-2024 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
Er moet dus vanaf de onderkant van je inductieplaat tot de bovenkant van de oven 50mm ruimte zijn als ik dat plaatje goed bekijk.

Ik denk dat enkel een dikker keukenblad je gaat helpen.

Edit:
Maat gecorrigeerd. Zat iets te hoog. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Frappuccino op 12-06-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Frappuccino schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:38:
[...]

Er moet dus vanaf de onderkant van je inductieplaat tot de bovenkant van de oven 50mm ruimte zijn als ik dat plaatje goed bekijk.

Een nieuw keukenblad heb ik al wel eens overwogen omdat het nou niet bepaald een fraai blad is. Misschien is dit wel het juiste moment om die overstap te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Frappuccino schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:38:
[...]

5 mm.
Wel lullig, volgens dat plaatje had het met een blad van 3 cm dik dus gewoon gepast. En afgaande op de foto's lijkt dat dus ook wel te kloppen. Het gaat echt om 1 luizig centimetertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:55:
[...]

5 mm.
Wel lullig, volgens dat plaatje had het met een blad van 3 cm dik dus gewoon gepast. En afgaande op de foto's lijkt dat dus ook wel te kloppen. Het gaat echt om 1 luizig centimetertje.
En ik snap ook wel dat mede-tweakers (sommigen cynisch) reageren op brandgevaar enzovoort. Maar het feit dat het aankomt op 'slechts' een paar milimeter aan de voorkant is wel heeuuull erg zuur. Het feit dat er dus 'maar' 5mm tussen de oven en de inductieplaat hoeft te zitten zou m.i. gewoon moeten kunnen op deze manier. Dat het weghalen van de kap van de oven wellicht geen goed idee is, daar kan ik best inkomen. Alleen content met een heel nieuw blad ben ik dan niet nee :+

Doet overigens niets af van het idee dat het wel beter is. En ik heb dan ook een offerte opgevraagd bij een aantal bedrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 12-06-2024 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:55:
[...]

5 mm.
Een nul teveel ja. Heb er even een edit tegenaan gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
Afgaand op deze inbouwmaat voorzie ik voor nu iig in het gebruik niet direct een probleen aangezien slechts een deel van de verhoging van de oven nu een belemmering is voor het helemaal netjes plaatsen. Ik ga het hier even bespreken, maar de kans is groot dat er een nieuw werkblad komt. Een werkblad die geen 1,8 maar zeker 3,2 hoog is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@RoamingZombie @Groningerkoek heb nog even naar de oven gekeken, maar achter de metalen plaat zitten ook allemaal gaten waar het moederbord onder ligt. Dus echt helemaal waterdicht was deze al niet. Hier ventileert 'ie dus ook uit. Het idee m.b.t. het verstellen van de keukenlade zou ook nog een idee kunnen zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:46
ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:01:
Zoals uit de inbouwtekening van de plaat blijk, moet deze sleuf wel open blijven. Hier wordt de warmte van de electronica van de kookplaat afgevoerd. Dus je zal altijd iets zien. Meestal heeft een blad echter voldoende overhang dat je het alleen recht van voren ziet. Dus wellicht ook iets om rekening te houden met het bepalen van de afmeting van het nieuwe blad.

Bij mij zit ook onder het blad een sleuf over de hele breedte van iets van 8-10mm.

Overigens veel plezier met het koken op inductie. Al je oude pannen ditchen (magneetcheck) en gaan!

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Skynett schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Zoals uit de inbouwtekening van de plaat blijk, moet deze sleuf wel open blijven. Hier wordt de warmte van de electronica van de kookplaat afgevoerd. Dus je zal altijd iets zien. Meestal heeft een blad echter voldoende overhang dat je het alleen recht van voren ziet. Dus wellicht ook iets om rekening te houden met het bepalen van de afmeting van het nieuwe blad.

Bij mij zit ook onder het blad een sleuf over de hele breedte van iets van 8-10mm.

Overigens veel plezier met het koken op inductie. Al je oude pannen ditchen (magneetcheck) en gaan!
Volgens mij zuigt de ventilator koude lucht van achteren aan en blaast hij dit uit aan de voorkant. Dat is wat ik nu zo merk in ieder geval. Dus dat er aan de voorkant geen plaatje moet komen, is wel duidelijk idd. En het is idd ook goed dat je dat zegt want als ik de oven weer wil ophogen zodat die sleuf minder wordt, moet ik al zeker 5mm extra werkblad hebben (dat waren die latjes die er eerst in zaten). En ik kom nu ongeveer een milimeter of 3 tekort om hem vrij eronder te hebben.

Volgens de installatiehandleiding moet er 5mm ruimte vrij zijn tussen de oven en de plaat. Dus dan zou je een werkblad van 18 + 5 + 3 + 5 = 31mm nodig hebben. Minimaal. Uiteraard zou je dan wel weer speling hebben met die 5mm aan latjes maar hij stond bewust op latjes voor de uitlijning. En met een dikker blad/meer overhang zou dat ook weer minder opvallen. Boodschap is iig wel duidelijk dat een ander blad absoluut meer mogelijkheden biedt dan wat ik op dit moment heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ik heb om een inductieplaat in een bestaand aanrecht met weinig ruimte te krijgen van RVS 20x20 profielen en hoekstukken een omlijsting gemaakt die op het aanrechtblad ligt en waar de inductieplaat op ligt. Prima schoon te houden en de WAF factor was acceptabel. Of het handig is om een inductieplaat en oven zo te monteren dat de warmte van beide op 1 plek uitkomt is een andere vraag.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-05 10:59

RoamingZombie

Watching the sheeple...

ViezeVis schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 16:52:
@RoamingZombie @Groningerkoek heb nog even naar de oven gekeken, maar achter de metalen plaat zitten ook allemaal gaten waar het moederbord onder ligt. Dus echt helemaal waterdicht was deze al niet. Hier ventileert 'ie dus ook uit. Het idee m.b.t. het verstellen van de keukenlade zou ook nog een idee kunnen zijn inderdaad.
Tja, het is jouw huis. Ik zou die gok echt niet durven nemen. Ik vind het in ieder geval onverstandig.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
De vrouw is het eens: nieuw blad. Dank allemaal voor jullie input. Heeft ook geholpen bij de afwegingen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Update! Afgelopen vrijdag is het nieuwe blad erin gezet. Een blad van 4cm dik, dus ik houd ruimte over tussen de oven en de inductieplaat :+. Past mooi zo. Direct een grotere spoelbak erbij genomen. In de tussentijd hebben we de beschermkap van de oven er even afgehaald zodat die in ieder geval kon staan en dat was prima te doen. Hieronder nog even een impressie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMpEP2kzicP6S0eA6A2WRDr2uJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nzGc8ITFAqEWdlEAe6DwCvVS.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1