"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Before
:fill(white):strip_exif()/f/image/nScfPwIMmuy8aE8iqSiD1a9f.png?f=user_large)
After
/f/image/Ld9XHk2mCABQHr6DPYycCOiQ.png?f=fotoalbum_large)
(ik ben oplossing gericht denkend)
[ Voor 20% gewijzigd door Noob_Saibot op 20-06-2024 14:14 ]
Land van het eeuwige vuur
Dan kan je net zo goed een draaiplateau in je straat aanleggenNoob_Saibot schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:13:
Is dit niet oplossing? Balkje 30cm verplaatsen?
Before
[Afbeelding]
After
[Afbeelding]
[ Voor 123% gewijzigd door Laurensius88 op 20-06-2024 14:32 ]
Ik heb de indruk dat @jadjong dit meer als ludieke reactie oppert om haar reactie te peilen dan om te interpreteren als serieus experiment om haar rijkwaliteiten te beoordelenThe Zep Man schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:31:
[...]
Bijzonder slecht advies. Rijdt zij de auto in de prak, dan is de WA-verzekering van aapjuh99 aansprakelijk voor de andere auto (zeg maar dag tegen opgebouwde schadevrije jaren) en een eventuele cascoverzekering voor de eigen auto.
En zo niet, het maakt zaken wel duidelijk. De beste stuurlui staan aan wal
In discussies met dergelijke personen is er geen ruimte voor ludiek (speels). Er kan alleen ellende uit komen.Roenie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:31:
Ik heb de indruk dat @jadjong dit meer als ludieke reactie oppert om haar reactie te peilen dan om te interpreteren als serieus experiment om haar rijkwaliteiten te beoordelen
Er is nu een weg naar een mogelijke oplossing onderling en een weg naar escalatie. Lijkt mij prima zo.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Dan staat hij bij de buren in de tuinNoob_Saibot schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:13:
Is dit niet oplossing? Balkje 30cm verplaatsen?
Before
[Afbeelding]
After
[Afbeelding]
Paal helemaal weg zou wel kunnen als je een portaal plaatst.
Maar de weg is 5 meter breed, gok ik op basis van die mercedes.
[Afbeelding]
Dan rij je iets voorbij de skoda en stuur je zodra je met je stuur bij de achterkant van de skoda bent naar rechts, richting de overburen.
Dan zet je de auto in de achteruit, en draai je maximaal je stuur naar links, en parkeer je zo in.
Ik zie het probleem echt niet.
Het is niet anders dan inparkeren bij een parkeergarage, en dat is nog veel krapper dan de situatie hier.
[ Voor 30% gewijzigd door FRANQ op 20-06-2024 14:41 ]
Het probleem is natuurlijk dat er extra handelingen nodig zijn omdat de buren de tweede auto vlak bij willen hebben.FRANQ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:36:
[...]
Dan staat hij bij de buren in de tuin![]()
[Afbeelding]
Dan rij je iets voorbij de skoda en stuur je zodra je met je stuur bij de achterkant van de skoda bent naar rechts, richting de overburen.
Dan zet je de auto in de achteruit, en draai je maximaal je stuur naar links, en parkeer je zo in.
Het is niet anders dan inparkeren bij een parkeergarage, en dat is nog veel krapper dan de situatie hier.
Tuurlijk kan je 4 x steken en hoeft het geen probleem te zijn, maar dat is het wel. Want je wilt gewoon jouw auto makkelijk op je eigen terrein kunnen zetten.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Maar dat is geen extra handeling.backupdevice schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:43:
[...]
Het probleem is natuurlijk dat er extra handelingen nodig zijn omdat de buren de tweede auto vlak bij willen hebben.
Tuurlijk kan je 4 x steken en hoeft het geen probleem te zijn, maar dat is het wel. Want je wilt gewoon jouw auto makkelijk op je eigen terrein kunnen zetten.
Dat moet je bij elke parkeerhaven doen.
Een extra handeling zou het zijn als je uit moet stappen, aan moet bellen om de auto weg te zetten.
En dan weer moet instappen om te parkeren.
Maar zo op de foto, zie ik daar geen rede toe.
Zolang die dochter niet bij @aapjuh99 voor de uitrit staat, en er gewoon langs die auto gereden kan worden, is er ruimte genoeg.
Wees blij dat je een eigen parkeerplek hebt, dan is die in ieder geval vrij.
Al kan je er letterlijk NIKS tegen doen als iemand op jouw oprit gaat staan, dat heb ik zelf ook gehad en je mag niks. (ook niet blokkeren)
Je snapt toch wel dat als die dochter hem iets verder zet er totaal geen probleem voor te TS is?FRANQ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:47:
[...]
Maar dat is geen extra handeling.
Dat moet je bij elke parkeerhaven doen.
Een extra handeling zou het zijn als je uit moet stappen, aan moet bellen om de auto weg te zetten.
En dan weer moet instappen om te parkeren.
Maar zo op de foto, zie ik daar geen rede toe.
Zolang die dochter niet bij @aapjuh99 voor de uitrit staat, en er gewoon langs die auto gereden kan worden, is er ruimte genoeg.
Wees blij dat je een eigen parkeerplek hebt, dan is die in ieder geval vrij.
Al kan je er letterlijk NIKS tegen doen als iemand op jouw oprit gaat staan, dat heb ik zelf ook gehad en je mag niks. (ook niet blokkeren)
En ik heb het niet over dat er niet geparkeerd mag worden he. Snap wel dat de TS hier van baalt.
[ Voor 5% gewijzigd door backupdevice op 20-06-2024 14:53 ]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dat snap ik.backupdevice schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:51:
[...]
Je snapt toch wel dat als die dochter hem iets verder zet er totaal geen probleem voor te TS is?
En ik heb het niet over dat er niet geparkeerd mag worden he. Snap wel dat de TS hier van baalt.
Dan moet zij verder lopen , en dat is ook een extra handeling
Nu snap ik @aapjuh99 ook, ik heb ook wel eens mensen voor mijn oprit staan.
Maar dan staan ze er ook echt voor, en kan ik echt niet meer mijn oprit op.
TS moet zich alleen afvragen of 2x extra sturen een paar keer per maand, zo'n grote ergernis is dat het het waard is dat er een conflict ontstaat met de buren.
Wees blij dat je bevoorrecht bent met een eigen parkeerplaats.
Het is ook niet echt smal met 345cm breed, een gemiddelde parkeerplaats is 230cm.
[ Voor 5% gewijzigd door FRANQ op 20-06-2024 15:29 ]
Anoniem: 361276
Zie je het probleem wel als er een brandweerwagen van 3,5 meter breed die straat in moet vanwege een brand? Of is dat alleen al geen reden genoeg om niet zo te parkeren? De brandweer heeft uiteraard geen spoed en kan prima wachten tot mevrouw heeft geen zin om te lopen der veewagen heeft verzet?FRANQ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 14:36:
[...]
Dan staat hij bij de buren in de tuin![]()
[Afbeelding]
Het blijft mij verbazen dat zover in dit topic waar alles al lang en breed is besproken er nog mensen zijn die dit gedrag goedpraten. Ben blij dat ik niet zulke buren heb, *knip* doe dat maar niet
[ Voor 2% gewijzigd door twain4me op 25-06-2024 14:58 . Reden: buren pesten ]
[ Voor 95% gewijzigd door twain4me op 25-06-2024 14:58 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]
[ Voor 97% gewijzigd door twain4me op 25-06-2024 14:59 . Reden: Reactie op geknipte qoute ]
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal
Het punt is dat al die mensen die zichzelf belangrijker vinden dan een ander er zonder kleerscheuren vanaf komen. Overal en iedereen moet maar voor ze wijken.radeoxx schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:19:
[...]
Tja, wat als iedereen zo in de wedstrijd staat? Ga met anderen om zoals je zelf ook behandeld wil worden, daar zit veel waarheid in... kijk, wat die buurman doet is niet zo chique maar dat betekent natuurlijk niet dat je mooi eigen rechtertje kunt gaan spelen! Met praten kom je vaak een heel eind...
Wanneer je iemand erop aanspreekt en je een grote mond terug krijgt en ze niks aantrekken van hun gedrag zal er toch een andere oplossing moeten komen. Zoals ik eerder al opperde is de weg via de gemeente de beste weg om er een algeheel parkeerverbod te krijgen met wegsleepregeling. Het punt is gewoon dat dit soort mensen pas leren als ze zelf benadeeld worden aangezien ze zich tot die tijd boven de ander verheven voelen.
Het zegt al genoeg dat 4 banden leeg laten lopen als erger worden ervaren dan een paar doden verderop in de straat omdat men zich er niks van aan trekt en de brandweer niet optijd aanwezig kan zijn. Zo te lezen word het inderdaad tijd om voor eigen rechter te spelen om de goedwillende mensen te beschermen.
[ Voor 13% gewijzigd door MrXzombie op 25-06-2024 10:30 ]
Heb je de foto van de straat gezien waar de Mercedes geparkeerd staat?MrXzombie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:52:
[...]
Zie je het probleem wel als er een brandweerwagen van 3,5 meter breed die straat in moet vanwege een brand? Of is dat alleen al geen reden genoeg om niet zo te parkeren? De brandweer heeft uiteraard geen spoed en kan prima wachten tot mevrouw heeft geen zin om te lopen der veewagen heeft verzet?
Het blijft mij verbazen dat zover in dit topic waar alles al lang en breed is besproken er nog mensen zijn die dit gedrag goedpraten. *knip*
Daar is ruimte zat voor een brandweerwagen.
Je moet alleen niet aan beide kanten gaan parkeren.
/f/image/L7JbIDlSzSCkhYpwWE9WNa0h.png?f=fotoalbum_large)
Maar ik deel je zorg wel, want bij ons om de hoek waar je de wijk inrijd parkeren ze aan beide zijden van de weg.
En als ik dan er tussendoor moet slalommen denk ik wel eens "hier past geen brandweerwagen door".
Dat is zeker wel iets oom een beetje rekening mee te houden als buurt.
Een brandweerwagen schijnt 3,5M breedte nodig te hebben zag ik op een video laatst.
[ Voor 37% gewijzigd door twain4me op 25-06-2024 14:59 ]
Absoluut en als vrachtwagenchauffeur ken ik dit soort straten als geen ander, wanneer hier auto’s buiten de oprit staan kom je de straat vaak niet eens meer in zeker gezien ze hier aan beiden zijdes van de straat staan en de doorgang dus smaller is dan 3,50 meter.FRANQ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:32:
[...]
Heb je de foto van de straat gezien waar de Mercedes geparkeerd staat?
Daar is ruimte zat voor een brandweerwagen.
[Afbeelding]
Als het goed is zie je op die foto ook de verzamelparkeerplaats waardoor er überhaupt geen discussie zou moeten zijn over dit onderwerp.
[ Voor 9% gewijzigd door MrXzombie op 25-06-2024 10:43 ]
Ah, niet bekend met het feit dat voertuigen (ook auto's) uitzwenken bij het maken van bochten.jadjong schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:45:
Brandweerauto's van 3.5M breed komen niet in woonwijken, die blijven veilig op het vliegveld waar ze thuis horen. De rest is een gewone DAF/Mercedes/Scania van 2.3 tot 2.6M breed.
Niet elke wagen rijdt alleen maar rechtuit.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Wellicht niet handig verwoord van mij maar het gaat om de ruimte die nodig is, dan nog niet te spreken over hoeveel ruimte een ladderwagen nodig heeft met stempels.jadjong schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:45:
Brandweerauto's van 3.5M breed komen niet in woonwijken, die blijven veilig op het vliegveld waar ze thuis horen. De rest is een gewone DAF/Mercedes/Scania van 2.3 tot 2.6M breed.
Er mag gewoon niet geparkeerd worden punt uit, het zijn regels en die zijn er niet voor niks (dat blijkt wel weer) Heb het gevoel dat er mensen hier in dit draadje hun eigen gedrag terugzien en maar redenen zoeken om het goed te praten. Wel verassing, jullie zijn net zo weinig waard als ieder ander.
Ik heb laatst in een filmpje op youtube gezien dat een branweercorps een rondje door een grote binnenstad reed om te controleren of ze overal konden komen.jadjong schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:45:
Brandweer auto's van 3.5M breed komen niet in woonwijken, die blijven veilig op het vliegveld waar ze thuis horen. De rest is een gewone DAF/Mercedes/Scania van 2.3 tot 2.6M breed.
Het ging er dan om dat er vaak fietsen half op de weg aan een lantaarnpaal of paaltje stonden waardoor ze niet door konden rijden.
De brandweerman in het filmpje zei dat ze 3,5m nodig hadden.
Ik kan me voorstellen dat als je in een wagen zit van 2,6M breed je niet kan werken als er 2,8m ruimte is.
Je moet om de wagen kunnen lopen, slangen aansluiten en dergelijke.
Topic gaat er overigens over of je kan inparkeren onder de carport.
Dat lijkt me wel.
Dit zijn zo ongeveer de eisen, kan zijn dat dit niet actueel is aangezien ik het van google pluk en geen nen-iso toegang heb.
/f/image/AHZODD9CkOxSiCetVUXiMuSo.png?f=fotoalbum_large)
Maar ik weet vrij zeker dat je hem er zo gewoon in krijgt.
Het is tenslotte geen vrachtwagen.
/f/image/t7ZrCku6YcnkHWqILAOYsAI8.png?f=fotoalbum_large)
De weg lijkt zo'n 5 meter te zijn.
En zoals je bij de onderste afbeelding ziet moet je zo'n 1,5 meter uit de stoep rijden om hem achteruit in te steken.
De carports liggen zeker een meter terug vanaf de weg.
Dus als je op 50cm van de stoeprand rijd, kun je zo je stuur omgooien en hem zo achteruit erin zetten.
[ Voor 8% gewijzigd door FRANQ op 25-06-2024 10:58 ]
Nee, het is mij totaal ontgaan dat je ook wel eens van richting moet veranderen.LordSinclair schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:52:
[...]
Ah, niet bekend met het feit dat voertuigen (ook auto's) uitzwenken bij het maken van bochten.
Niet elke wagen rijdt alleen maar rechtuit.
(Dit straatje heeft geen bochten...)
Het straatje zelf niet. Maar voor de draai de oprit op heb je dus wel ruimte nodig.jadjong schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:06:
(Dit straatje heeft geen bochten...)
Heel zeker? Zo zeker is dat niet met een neus die uitzwenktFRANQ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:56:
Maar ik weet vrij zeker dat je hem er zo gewoon in krijgt.
Het is tenslotte geen vrachtwagen.
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7w7HG06rJd1uyIfy7yXhTKLe.jpg?f=user_large)
Nee, daar ging het topic niet over. De vraag is of het normaal is dat mensen zo parkeren dat het een stuk lastiger wordt om onder je eigen carport te parkeren, maar vooral of je ze daar op aan mag spreken. En dan vooral omdat er geparkeerd wordt op een plek waar niet geparkeerd mag worden.FRANQ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:56:
[...]
Topic gaat er overigens over of je kan inparkeren onder de carport.
Dat lijkt me wel.
Daarbij als je zo wil parkeren als in jouw voorbeeld, moet je dus eerst aan het eind van de straat draaien, om dan achteruit terug te rijden totdat je weer bij je carport bent.
[removed]
Maar niks ten nadele van @aapjuh99 of anderen, ik probeer gewoon mee te denken aan een oplossing.
En ik verdedig mijn punt dat je naar mijn idee gewoon moet kunnen inparkeren.
Maar er word niet op gereageerd waarom dit niet lukt in deze situatie.
Eigenlijk denk ik dat je meer last je meer last hebt van die Volvo V70/850 aan de overkant als je wilt uitrijden.
Zelf denk ik op basis van de foto's dat je zo kan inparkeren.
Desnoods met 1x steken.
/f/image/g6LUPSFHgdSUlj9kjZiM0Mpg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/UCeq1aYPc6nk1FAPVT75lMnQ.png?f=fotoalbum_large)
Gaan we dan ook geen richting meer aangeven? Want ja even langer wachten is een kleine moeite.
Mag je voortaan maar gewoon je fiets, brommer, motor overal midden op een plein zetten? Er omheen lopen is een kleine moeite.
Hoeven niet meer voorbeelden achter toch?
Waarom zou iemand die een overtreding maakt uit luiheid, meer rechten hebben dan iemand die zoals het bedoeld is gewoon in één keer zijn eigen inrit in wil draaien? Ben benieuwd wie hier een goed onderbouwd antwoord op kan geven.
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Precies hier zit het probleem. Jij hebt hier gelijk op de letter van de wet, maar de starrigheid van de ander kan voor een onplezierige situatie zorgen die zwaarder is dan het probleem. Derhalve kun je het negeren of doorzetten met nadelige gevolgen in woonplezier. Dat is het dilemma, niet de regelgeving. Het is dus grijs en niet zwart/wit.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:26:
Mijn buurman zijn bezoek parkeert exact op dezelfde wijze. Recent heb ik hem daar op aangesproken, omdat de straat krap is en het soms echt lastig is om je eigen oprit op te komen. Zijn antwoord "ik mag staan voor mijn uitrit" (de grond daar is van de gemeente en niet van hem).
Beste oplossing zou een goed handhavende gemeente kunnen zijn, maarja dan is het volgende topic alweer daar over mierenneukende handhavers

Exact wat je zegt!! Ik maak me er ook niet meer druk om, tenzij ik echt niet meer mijn eigen oprit kan oprijden. Dan wordt het een ander verhaal.N1ckk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:28:
[...]
Precies hier zit het probleem. Jij hebt hier gelijk op de letter van de wet, maar de starrigheid van de ander kan voor een onplezierige situatie zorgen die zwaarder is dan het probleem. Derhalve kun je het negeren of doorzetten met nadelige gevolgen in woonplezier. Dat is het dilemma, niet de regelgeving. Het is dus grijs en niet zwart/wit.
Beste oplossing zou een goed handhavende gemeente kunnen zijn, maarja dan is het volgende topic alweer daar over mierenneukende handhavers
Er is geen parkeerverbod in de straat.OmeJoyo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:16:
Ik begrijp echt oprecht niet dat er mensen zijn die zo ontzettend veel moeite steken in het goedpraten van een overtreding. Het bezoek van de buren mag daar niet staan, maar omdat het maar een kleine moeite is voor TS is het geen probleem? Dit is gewoon probleemverplaatsing en dat moet nooit de bedoeling zijn.
Gaan we dan ook geen richting meer aangeven? Want ja even langer wachten is een kleine moeite.
Mag je voortaan maar gewoon je fiets, brommer, motor overal midden op een plein zetten? Er omheen lopen is een kleine moeite.
Hoeven niet meer voorbeelden achter toch?
Waarom zou iemand die een overtreding maakt uit luiheid, meer rechten hebben dan iemand die zoals het bedoeld is gewoon in één keer zijn eigen inrit in wil draaien? Ben benieuwd wie hier een goed onderbouwd antwoord op kan geven.
Er word voor de eigen uitrit geparkeerd, meestal mag dit niet omdat de uitrit niet geblokkeerd mag worden.
Dus dat zou een overtreding kunnen zijn.
Maar zoals ik aangeef, kan TS vermoedelijk zonder moeite in 1x zijn uitrit in rijden.
Zelf zou ik dan het "leven en laten leven" principe toepassen.
Gewoon om te voorkomen dat je de zeurkous van de straat word.
Voordat je het weet weten meerdere bewoners dat jij tegen parkeren in de straat bent.
En als de politie dan wel een keer handhaaft, dan gaan ze ervan uit dat jij geklaagd hebt.
---
Als je de buurman wil verbieden daar te parkeren, moet dat ook voor de rest van de straat gelden.
Dan kun je het beste een keer met zijn allen afspreken om dit eens met elkaar bespreekbaar te maken.
Dan kun je afspraken maken dat niemand meer in de straat parkeert.
Of alleen op aangewezen plaatsen.
Om te voorkomen dat je de pispaal van de straat word kan je vragen of de wijkagent dat bespreekbaar kan maken, zonder jouw naam bekend te maken.
Verder kan je de gemeente vragen te handhaven.
En vragen om borden verboden te parkeren.
Mogelijkerwijs komt het ook voort uit dat er 1,2 of 1,6 parkeerplaatsen per huis zijn (inclusief de carports) en dat er 2 auto's per huishouden zijn.
Dan kan je misschien de gemeente nog bewegen tot het aanleggen van extra plaatsen.
[ Voor 13% gewijzigd door BaseLine op 25-06-2024 13:16 ]
Dit is het probleem dus ook, dingen accepteren omdat je anders de pispaal van de straat word. Vroeger had je het lulletje van de straat waar iedereen afschuw aan had en hem of haar aansprak als het weer zover was. Misschien is dat het medicijn ook wel, met zijn allen weer mensen aanspreken op hun gedrag net zo lang tot ze zich weer het lulletje van de straat voelen en na gaan denken over hun gedrag. Maar zelfs kinderen opvoeden lijkt tegenwoordig niet meer te lukken laat staan die van een ander aanspreken.FRANQ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:05:
[...]
Er is geen parkeerverbod in de straat.
Er word voor de eigen uitrit geparkeerd, meestal mag dit niet omdat de uitrit niet geblokkeerd mag worden.
Maar zoals ik aangeef, kan TS vermoedelijk zonder moeite in 1x zijn uitrit in rijden.
Gewoon om te voorkomen dat je de zeurkous van de straat word.
Voordat je het weet weten meerdere bewoners dat jij tegen parkeren in de straat bent.
En als de politie dan wel een keer handhaaft, dan gaan ze ervan uit dat jij geklaagd hebt.
---
Als je de buurman wil verbieden daar te parkeren, moet dat ook voor de rest van de straat gelden.
Dan kun je het beste een keer met zijn allen afspreken om dit eens met elkaar bespreekbaar te maken.
Om te voorkomen dat je de pispaal van de straat word kan je vragen of de wijkagent dat bespreekbaar kan maken, zonder jouw naam bekend te maken.
Mogelijkerwijs komt het ook voort uit dat er 1,2 of 1,6 parkeerplaatsen per huis zijn (inclusief de carports) en dat er 2 auto's per huishouden zijn.
Dan kan je misschien de gemeente nog bewegen tot het aanleggen van extra plaatsen.
Ik heb van de week nog contact gehad met de gemeente. Ze hebben plannen voor herstructurering van de wijk en dus ook aanpassing/vernieuwing van parkeerplaatsen liggen.
Op de vraag of de doodlopende straat tot een 'woonwijk' omgedoopt kon worden met bijbehorende borden zou een lange rit worden. Dit moest intern bekeken en overlegd worden.
Laten we hopen dat de komende herstructurering z'n vruchten afwerpt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill
Dat is precies waarom ik met deze posts kom.
Tegenwoordig word je zo snel tot de sukkel van de straat bestempeld.
Dan ben je die zeurkous die altijd loopt te klagen als er iets niet volgens de regels gaat.
En mensen gaan er vanuit dat jij dan die melding wel gedaan zou hebben.
Zelf hou ik ook veel meer rekening met anderen, dan anderen met mij doen.
En ik spreek mensen helemaal niet snel aan.
Conflict vermijdend.
Maar de mentaliteit van de hele maatschappij veranderd.
Mensen doen maar wat, puur vanwege "de brutalen hebben de halve wereld".
Auto's dubbel parkeren, of brutaal reageren iemand je aanspreekt.
Tegenwoordig moet je op eieren lopen.
Fijn dat het gesprekje goed ging.aapjuh99 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:27:
Gisteren aan het einde van de middag een korte babbel gehad met buurman bij terugkomst van de fietstocht. Hij begreep 't en maar gaf ook aan dat z'n dochter nogal fel kan reageren en niet op d'r mondje is gevallen. Ik heb het daarbij gelaten om de relatie tussen ons (vriendin/ik) en onze buren niet te verkwisten. Ik wil 'normaal' contact met ze en geen ruzie.
Ik heb van de week nog contact gehad met de gemeente. Ze hebben plannen voor herstructurering van de wijk en dus ook aanpassing/vernieuwing van parkeerplaatsen liggen.
Op de vraag of de doodlopende straat tot een 'woonwijk' omgedoopt kon worden met bijbehorende borden zou een lange rit worden. Dit moest intern bekeken en overlegd worden.
Laten we hopen dat de komende herstructurering z'n vruchten afwerpt.
Het gedrag van de dochter kun je waarschijnlijk niks aan veranderen.
Maar misschien is het een oplossing als ze haar auto 3 meter verder naar voren zet, langs de groenstrook.
(als dat niet teveel moeite voor haar is) Wie weet is dat voor haar prima.
En dan heb jij geen last meer van die auto.
Dat zou mij helpen, maar dan heeft de schuin overbuurvrouw er weer last van. Het liefste had ik gewild dat ze haar auto in de parkeervakken naast de woning had geparkeerd. Je hindert niemand, het is ~15meter meer lopen en je staat in een parkeervak. Maar goed, dat is aan de ouders om dit voor te stellen.FRANQ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:31:
@BaseLine @MrXzombie
Dat is precies waarom ik met deze posts kom.
Tegenwoordig word je zo snel tot de sukkel van de straat bestempeld.
Dan ben je die zeurkous die altijd loopt te klagen als er iets niet volgens de regels gaat.
En mensen gaan er vanuit dat jij dan die melding wel gedaan zou hebben.
Zelf hou ik ook veel meer rekening met anderen, dan anderen met mij doen.
En ik spreek mensen helemaal niet snel aan.
Conflict vermijdend.
Maar de mentaliteit van de hele maatschappij veranderd.
Mensen doen maar wat, puur vanwege "de brutalen hebben de halve wereld".
Auto's dubbel parkeren, of brutaal reageren iemand je aanspreekt.
Tegenwoordig moet je op eieren lopen.
[...]
Fijn dat het gesprekje goed ging.![]()
Het gedrag van de dochter kun je waarschijnlijk niks aan veranderen.
Maar misschien is het een oplossing als ze haar auto 3 meter verder naar voren zet, langs de groenstrook.
(als dat niet teveel moeite voor haar is) Wie weet is dat voor haar prima.
En dan heb jij geen last meer van die auto.
Helaas is het dan ook nog meestal zo dat als jij wel de grens/regels overgaat, dat dan ineens die ander wel regels kent en de handhaving aan hun kant krijgt.MrXzombie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:27:
Wanneer je iemand erop aanspreekt en je een grote mond terug krijgt en ze niks aantrekken van hun gedrag zal er toch een andere oplossing moeten komen. Zoals ik eerder al opperde is de weg via de gemeente de beste weg om er een algeheel parkeerverbod te krijgen met wegsleepregeling. Het punt is gewoon dat dit soort mensen pas leren als ze zelf benadeeld worden aangezien ze zich tot die tijd boven de ander verheven voelen.
Dit is niet een meestal, wetgeving zegt dat dit niet mag en het is dus een overtreding.FRANQ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:05:
[...]
Er is geen parkeerverbod in de straat.
Aangezien er aan de andere kant ook wat obstakels zijn is de ruimte beperkt en is het dus hoe dan ook lastig om op die oprit te komen.Maar zoals ik aangeef, kan TS vermoedelijk zonder moeite in 1x zijn uitrit in rijden.
Je wilt dus afspraken maken of mensen zich aan de wet gaan houden of nietGewoon om te voorkomen dat je de zeurkous van de straat word.
---
En dat als iemand niet mee wil werken het lastig is om zo'n probleem op te lossen klopt. Maar laten we het probleem niet om gaan draaien.
[removed]
Je mag niet parkeren voor een in- of uitrit. Ook niet voor je eigen in- of uitrit, die buurman van jou verzint het wel mooi.turkeyhakan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:26:
Mijn buurman zijn bezoek parkeert exact op dezelfde wijze. Recent heb ik hem daar op aangesproken, omdat de straat krap is en het soms echt lastig is om je eigen oprit op te komen. Zijn antwoord "ik mag staan voor mijn uitrit" (de grond daar is van de gemeente en niet van hem).
Net het topic gelezen en wel heel erg vervelend dat er geen rekening met TS gehouden wordt.
Op de foto zit verderop toch ook een parkeerhaventje, kan ze de auto daar niet kwijt? of iets meer naar het grasrandje? (dit zou ze eigenlijk zelf moeten bedenken)
[ Voor 20% gewijzigd door Jaer op 25-06-2024 17:20 ]
Feitelijk heb je helemaal gelijk. Maar de dochter van de buurman heeft daar simpelweg geen boodschap aan. Tegelijkertijd is het een relatief gering ongemak, zowel van dochter als van de TS.Jaer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 17:17:
[...]
Je mag niet parkeren voor een in- of uitrit. Ook niet voor je eigen in- of uitrit, die buurman van jou verzint het wel mooi.
Net het topic gelezen en wel heel erg vervelend dat er geen rekening met TS gehouden wordt.
Op de foto zit verderop toch ook een parkeerhaventje, kan ze de auto daar niet kwijt? of iets meer naar het grasrandje? (dit zou ze eigenlijk zelf moeten bedenken)
Zoals ik het zie heb je drie opties:
- Je zet vol in op de wet (of 'maatregelen') en dan gaat de verzuring in de relatie met dochter die zij heeft ingezet verder.
- Je zoekt een compromis waar dochter en jijzelf je in kunnen vinden
- Je laat het zoals het is
Als ze dan naar buiten komen om verhaal te halen fluit ik mijn twee Dobermann Pinshers aan, doe mijn shirt uit en begin ik meteen woeste armgebaren maken en te tieren.
Meestal druipt men dan wel af en verplaatst dan de auto. Heb met deze uiterst effectieve methode nog nooit last gekregen, ook niet met mijn bijstand. Werkt toch echt vele malen beter dan constant die vermoeiende dialoog aangaan. Het gaat allemaal om het imago wat je neerzet, als mensen bang voor je zijn houden ze ook meer rekening met je.
Wat wel jammer is; zware shag (van Nelle export) is zo verschrikkelijk duur geworden. Werkte altijd extra intimiderend in combinatie met mijn tattoo's, gouden kettingen en gouden tand.
Zit nu aan de strawberry milkshake vape, maar dat is toch wat minder intimiderend dan een zware van Nelle in rijstevloei op je lip.
Ach, vroeger was alles beter.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Dit dus. Brutalen hebben de halve wereld en het is aan een ieder om daar al dan niet in mee te gaan en uiteraard ook de consequenties van te ervaren. Inschatten van consequenties is een essentiële vaardigheid in interactie met tokkies.FrambozenTaart schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 16:40:
Wat ik doe in dit soort gevallen; vanaf mijn campingstoel in de voortuin lege blikken Schultenbräu tegen de verkeerd geparkeerde auto van de buren aangooien.
Als ze dan naar buiten komen om verhaal te halen fluit ik mijn twee Dobermann Pinshers aan, doe mijn shirt uit en begin ik meteen woeste armgebaren maken en te tieren.
Meestal druipt men dan wel af en verplaatst dan de auto. Heb met deze uiterst effectieve methode nog nooit last gekregen, ook niet met mijn bijstand. Werkt toch echt vele malen beter dan constant die vermoeiende dialoog aangaan. Het gaat allemaal om het imago wat je neerzet, als mensen bang voor je zijn houden ze ook meer rekening met je.
Wat wel jammer is; zware shag (van Nelle export) is zo verschrikkelijk duur geworden. Werkte altijd extra intimiderend in combinatie met mijn tattoo's, gouden kettingen en gouden tand.
Zit nu aan de strawberry milkshake vape, maar dat is toch wat minder intimiderend dan een zware van Nelle in rijstevloei op je lip.
Ach, vroeger was alles beter.
Ftfyjadjong schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:00:
En daarna zet je jouw Chevrolet Caprice Opel Manta voor de auto van de buurman.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Dit topic is gesloten.