redwing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:44:
[...]
Ik snap die irritatie niet. Als je ergens parkeert waar je niet mag parkeren kan het zijn dat je daar op aangesproken wordt. Dan moet je niet klagen, maar het probleem oplossen (ergens parkeren waar dat wel mag). Daarbij kun je de boel ook omdraaien, want omdat zij geen zin hebben om 10 meter te lopen, maken ze het voor TS een stuk lastiger om op zijn eigen oprit te komen.
Nou, hier dus vergelijkbaar gezeik gehad in de straat.
Ene kant van de straat een stoep (waar je dus niet mag parkeren).
Andere kant parkeerplaatsen in de lengte van de straat. Met op 100m erom heen, meer dan 60 (!!) parkeerplekken (straat haaks op de straat, en erachter).
Mijn bezwaar was, dat er op de stoep geparkeerd word, zelfs als er 4meter verder een vak vrij was. Maximale luiheid.
Met als gevolg, dat als er 3 auto's op de stoep staan, nummer 4 en 5 snel volgen, en zo zijn er nachten geweest dat er 9 auto's stonden (stoep over de hele lengte vol). Met onveilige situaties (kinderen die niet goed om een suv kunnen kijken om over te steken), stoep onbegaanbaar (amper 2 tegels breed de ruimte, je kan er met een kinderwagen niet meer door) en regelmatig getoeter van auto's die andere auto's achteruit laten rijden omdat de straat zo krap is geworden dat het een eenrichtingstraat is.
Het gezeik begon omdat een aantal buren vonden dat het toch echt hun parkeerplek was (de stoep voor hun deur). En het ging zelfs zo ver dat als ik visite over de vloer had die daar stond, dat ze aanbelde, en sommeerde de auto weg te halen, zelfs als er daarvoor geen auto had gestaan..

.
Dat deed het balletje een beetje rollen voor mij, want blijkbaar waren er een aantal buren overtuigd dat de stoep voor hun voordeur hun parkeerplek was.
Uiteindelijk heb ik de gemeente om opheldering gevraagd. Ze bevestigde dat het geen parkeerplekken zijn (en de parkeerdruk niet kritiek hoog is en er geen klachten bekend waren, dus gewoon in een vak zetten), en heeft zelfs eens een boa langs gestuurd. Die heeft wat mensen hier en daar geadviseerd auto's weg te halen.
Toen een overbuurman op vakantie was in die periode en die memo dus gemist heeft, maar na terugkomst wel als enige (!!) op de stoep bleef parkeren. Met als gevolg dat auto 2,3,4 weer gingen meeparkeren.
Heb ik een briefje in de bus gedaan en de situatie uitgelegd. Toen een van de andere buren dat op hun deurbel camera zag ontplofte de zaak.
Want de zin 'bao's zijn al meerdere keren langsgeweest, gemeente gaat het niet bij waarschuwen houden, wees een gewaarschuwd mens' werd geïnterpreteerd als bedreiging en hij wilde de politie erbij halen.
Reacties van andere buren toen ik er wat van zei
"Je woont niet aan die kant van de straat, je hebt er niets te zoeken"
"Als je niet op die stoep kan lopen, loop je maar aan de overkant"
"Je kind leert maar goed oversteken"
"Het word gedoogt door de gemeente, dus ik zet men auto er neer."
"De notaris heeft bevestigd dat dit een parkeerplek is"
Omdat alleen hij nog op de stoep parkeerde, zou het wel zijn omdat hij die buitenlander was.
Wat mij opvalt de laatste jaren,
- mensen kijken zelden verder dan hun eigen neus lang is, dus begrip of empathie voor andermans situatie is ver te zoeken
- mensen hebben korte lontjes,
- luisteren erg slecht,
- weten dondersgoed dat bepaalde dingen niet de bedoeling zijn. Maar zodra ze een risico nemen en dat andere (of autoriteiten) spreken ze daarop aan, is het opeens andermans schuld
- mensen trekken nog liever foute conclusies, dan dat ze de vraag stellen 'wat is er nou precies gebeurd?'
[
Voor 6% gewijzigd door
_Apache_ op 12-06-2024 13:49
]