Ben ik een zeikerd en heb ik het verkeerd aangepakt?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 34.685 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eYgRjx8GD1NH6zwEfrkMYQN1_Ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHXp3WRenr6nu8jv9uJhuHpt.png?f=fotoalbum_large

Onze carport grenst aan een smalle doodlopend weg. De achterbuurman heeft twee auto’s en zijn donkere Volvo staat altijd voor zijn carport geparkeerd.

Er zijn parkeerplekken aan de doorgaande weg en parkeerhavens aan de zijkanten van de doorgaande weg ~20 meter verder op.

Helaas zet bezoek bij onze buren altijd de auto achter hun auto waardoor het lastig wordt om in te parkeren (zeker als mijn achterbuurvrouw ook een auto onder haar carport heeft staan).

Zojuist heb ik voor de tweede keer vriendelijke aan mijn buurman gevraagd of haar dochter de auto wilt verplaatsen. Dochter is al uitwonende.

Wederom gaat zij volledig uit haar plaat dat ik niet kan autorijden en dat het makkelijk kan.

Ik heb niet gereageerd en ben in de auto gaan zitten wachtende tot dat ze ging verplaatsen. Daarna liep ze naar binnen dus ik heb geen dankjewel kunnen zeggen :)

Wat zouden jullie doen? Ik merk dat ik gefrustreerd ben en het zit mij niet lekker hoe zij reageert. Ik ga er heel slecht op. Moet ik hier mijn verlies nemen en het laten zoals het is?

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:52

Honesty

kattenneus!

Die grijze auto kan toch gewoon achteruit indraaien in de situatie zoals op de foto?

Festina lente

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:46
Kun je de situatie beter schetsen? Rij jij in die grijze auto of is die van de dochter? Heel officieel moet een uitrit vrij blijven. Ook als het je eigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat de grijze auto de jouwe is en niet de geparkeerde. Dan kun je er inderdaad toch prima in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-05 16:11
Lastige. Ik snap je punt, maar ik zou er niet te zwaar aan tillen.
Kleine irritaties gewoon van je laten afglijden.

Voordeel is ook dat als je zelf een keer bezoek hebt of werklui dan mogen zij weer niet zeiken.
Nu zullen ze dat zeker kinderachtig er bij pakken.

Je zou kunnen vragen of ze hem wat schuiner richting hun huis kunnen zetten, zodat je de draai makkelijker kan maken. Dan wint iedereen en is er meteen bij beiden het gevoel om er samen uit te komen.

[ Voor 27% gewijzigd door LTwinter op 11-06-2024 18:29 ]

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:11
Je filmpje doet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-05 08:41
Ik begrijp je verhaal niet icm de foto.
Welke auto is welke?

Als je er echt niet in, of uit!, kunt, kun je de politie gemeente bellen.
https://www.politie.nl/in...en-bij-fout-parkeren.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aapjuh99
De licht grijze auto is mijn auto. De zwarte auto links boven (voor mijn auto) blokkeert samen met de achter schuin achter mij de toegang tot de carport om in te parkeren.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:27
Misschien en andere foto plaatsen uit een andere hoek, want het lijkt gewoon te kunnen zo.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
aapjuh99 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:51:
De licht grijze auto is mijn auto. De zwarte auto links boven (voor mijn auto) blokkeert samen met de achter schuin achter mij de toegang tot de carport om in te parkeren.
Naar rechts sturen, de neus richting de groene ton rijden, een keertje extra steken en je rijdt hem zo achteruit naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
Caelorum schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:51:
Misschien en andere foto plaatsen uit een andere hoek, want het lijkt gewoon te kunnen zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3U64OpRxE9IhI1wV5D_IkIvOh0M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GVcunF7kcVzPhpYylSw0XBwC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
pagani schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:52:
[...]

Naar rechts sturen, de neus richting de groene ton rijden, een keertje extra steken en je rijdt hem zo achteruit naar binnen?
Dat heb ik geprobeerd, maar bij die groene ton heb je weer een plantenbak en voor die donkere auto achter mij ook.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:04
Als je hem er niet in krijgt, dan laat je hem toch staan waar die nu staat. Het lijkt erop dat er meerdere zijn die dat doen. Hebben de buren er last van, dan kun je opnieuw het gesprek aangaan.
Ik zou wel wat doen aan die stempels. Lijkt een ongeluk, waiting to happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:53
Zet jou auto op de plek van de dochter neer en vraag of ze met haar auto even voordoet hoe ze hem bij jou onder de carport parkeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
jan390 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:00:
Als je hem er niet in krijgt, dan laat je hem toch staan waar die nu staat. Het lijkt erop dat er meerdere zijn die dat doen. Hebben de buren er last van, dan kun je opnieuw het gesprek aangaan.
Ik zou wel wat doen aan die stempels. Lijkt een ongeluk, waiting to happen.
Ik denk dat de situatie dan verslechterd, ik heb 'goed' contact met de buren zelf. We kunnen een kopje koffie drinken en ze helpen ons met de planten wateren als we er niet zijn.

Die stempels ruim ik dit weekend op ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Brokencore schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:00:
Zet jou auto op de plek van de dochter neer en vraag of ze met haar auto even voordoet hoe ze hem bij jou onder de carport parkeert
Niet iedere auto heeft dezelfde draaicirkel natuurlijk, zelfs tussen dezelfde klasse auto kan makkelijk een meter, of meer, verschil zitten. En dat kan het verschil zijn tussen 'm in 1x erin kunnen zetten, of er een steekpartij van maken :P

Krijg je 'm er niet vooruit in? Er lijkt best wat ruimte te zijn.

Of gewoon achteruit de straat inrijden, desnoods een stukje stoep meepakken zodat je 'm strak langs de plantjes kan hoeken?

De eerste keren spannend, maar ik moet met mijn auto's om een lantaarnpaal heen draaien, de eerste keren was het kut met peren [he, dat rijmt] maar na een tijdje weet je precies hoe je 'm neer moet zetten. Hooguit dat het lastig wordt in het donker met stromende regen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:59

OmeJoyo

This is me

Ik vind je geen zeikerd en de aanpak lijkt me niet verkeerd. Ik zou op een rustig moment nog een keer naar de buurman gaan, zeker gezien je daar goed contact mee hebt. Het lijkt me geen vreemde vraag, zeker gezien het feit dat die auto daar gewoon niet hoort te staan.

Daarnaast, jij moet maar ongemak hebben omdat de dochter die op het bezoek is dan makkelijker heeft? Klinkt mij enorm onlogisch in de oren.

Verder lijkt het dat jij een Focus MK4 Wagon Mondeo MK5 rijd met zo te zien18 inch ? (slecht te zien op de foto) Dan is je draaicirkel groter dan de fabrieks standaard 11 11,5 meter en dat is behoorlijk bovengemiddeld.

[ Voor 6% gewijzigd door OmeJoyo op 11-06-2024 19:45 ]

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aapjuh99
OmeJoyo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:37:
Ik vind je geen zeikerd en de aanpak lijkt me niet verkeerd. Ik zou op een rustig moment nog een keer naar de buurman gaan, zeker gezien je daar goed contact mee hebt. Het lijkt me geen vreemde vraag, zeker gezien het feit dat die auto daar gewoon niet hoort te staan.

Daarnaast, jij moet maar ongemak hebben omdat de dochter die op het bezoek is dan makkelijker heeft? Klinkt mij enorm onlogisch in de oren.

Verder lijkt het dat jij een Focus MK4 Wagon Mondeo MK5 rijd met zo te zien18 inch ? (slecht te zien op de foto) Dan is je draaicirkel groter dan de fabrieks standaard 11 11,5 meter en dat is behoorlijk bovengemiddeld.
Ik slaap er een nachtje over en zal hier plaatsen wat de uitkomst van het gesprek met de buren was.

Ja, klopt het is een MK5 met 18 inch velgen.

Acties:
  • +38 Henk 'm!

• Leesaa
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 00:37
Uit je plaat gaan hierover als iemand je gewoon netjes iets vraagt daar snap ik helemaal niks van.
Dat is het risico als je je auto daar neerzet waar hij eigenlijk niet mag staan. Als de buurman dan vraagt of je je auto even kan verplaatsen dan is dat toch een kleine moeite? Dochter moet gewoon even normaal doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@aapjuh99

Het is een 'doodlopende' straat dus er geldt sowieso nooit een vorm van 'één-richtingverkeer'. Wat let je om zelf de straat achteruit in te rijden zodat je je eigen auto wél met de 'neus naar voren' onder je eigen carport kan gaan zetten zonder daarbij rare manoeuvres uit te hoeven halen (die spiegels zitten niet voor niets op je auto, hé)?

Ik ben dus van mening dat je niet moet 'zeiken' en er gewoon mee moet leren leven dat er meerdere mensen in je buurt wonen welke daarbij ook meerdere auto's bezitten die bij één en hetzelfde huis kunnen "behoren".

Ben benieuwd wat er uit je gesprek met de buren gaat komen (y)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 11-06-2024 20:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:49
Naar de letter van de wet mag de buurman niet voor zijn afrit parkeren.

Dus als je echt een zeikerd wil zijn continu handhavingsverzoeken indienen.

Zou ik de toekomst ze gewoon aanspreken als de oprit geblokkeerd wordt en het voor nu laten wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DVX73 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:15:
Naar de letter van de wet mag de buurman niet voor zijn afrit parkeren.

Dus als je echt een zeikerd wil zijn continu handhavingsverzoeken indienen.

Zou ik de toekomst ze gewoon aanspreken als de oprit geblokkeerd wordt en het voor nu laten wat het is.
Als die buurman besluit om z'n carport (en dus eigen grond) bij de tuin te trekken dan is er géén uitrit meer..... En toen? :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:27
Will_M schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:16:
[...]
Als die buurman besluit om z'n carport bij de tuin te trekken dan is er géén uitrit meer..... En toen? :P
1) vaak mag dat niet eens. Je moet je parkeerplaats intact laten vanwege gemeentelijke regels enz. als er niet al een kettenbeding is om te verplichten dat intact te laten.
2) Je mag niet parkeren binnen 5 meter van een in-, uitrit of een kruispunt. Dus niemand mag daar staan zolang TS zijn in/uitrit hanteert.

oh wacht.. bij in/uitrit mag dat natuurlijk wel. Alleen niet er direct voor. Naja, je hebt nog steeds punt 1.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 11-06-2024 20:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kan je niet gewoon een keertje steken?

En daarnaast het zal toch niet zo vaak gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Caelorum schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:20:
[...]

1) vaak mag dat niet eens. Je moet je parkeerplaats intact laten vanwege gemeentelijke regels enz. als er niet al een kettenbeding is om te verplichten dat intact te laten.
2) Je mag niet parkeren binnen 5 meter van een in-, uitrit of een kruispunt. Dus niemand mag daar staan zolang TS zijn in/uitrit hanteert.

oh wacht.. bij in/uitrit mag dat natuurlijk wel. Alleen niet er direct voor. Naja, je hebt nog steeds punt 1.
Volgende keer kom ik met een 'Tandem-Asser' even kijken óf het inmiddels wel past.... Zo niet dan heeft de buurman pech (én missen er wat onderdelen aan z'n auto)?

>:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
OmeJoyo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:37:

Gezien de auto niet in een vloeiende beweging erin hoeft lijkt me de draaicirkel irrelevant. Het betekent hooguit wat vaker steken.

De ruimte lijkt me niet minder dan die je van het CBR krijgt bij je examen om straatje te keren.

[ Voor 5% gewijzigd door pagani op 11-06-2024 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:49
Caelorum schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:20:
[...]

Zoals te zien op de tweede foto staat de auto ook binnen 5 meter van een kruispunt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 09:42
Ja ik vind wel dat je wat moeilijk doet. Die auto daar staat een meter 'uit je baan'. Ik neem aan dat je liever tot daar doorrijdt en dan achteruit inparkeert?

Dat die dochter gaat flippen is ook raar.

Die stempels man!! Ach wat zou mij dat irriteren als ik naast je zou wonen :) Die buurman stapt al 20 jaar zorgeloos uit z'n auto daar, ligt er ineens 150 kg puntig, laag, donker staal. Bepaald niet netjes, meteen opruimen.

Gewoon 3 keer steken het is niet ruim en je moet op dat stoepje passen voor je velgen maar je kan eerst wat schuin erin rijden. Tot je bumper voorbij die stempels komt (... echt....), zegmaar schuin tegen die van je buurman rijden en dan, keertje steken.

Je kan misschien een bolspiegeltje ergens op die paal plakken als het lastig gaat. Of je zet een pilon neer waar je dan tegenaan tikt.

Helemaal achteruit aankomen rijden kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-05 11:40
Ik zie op die foto's echt geen probleem om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:57
Mag die dochter haar auto parkeren waar ze parkeert?
Ik zie geen lijnen onder haar auto.

Het is allemaal wel heel krap, maar jij kan ook je auto gewoon zo zetten, zoals zij het neer zet. Hoef jij je carport ook niet te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:17
jnr24 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:44:

..

Die stempels man!! Ach wat zou mij dat irriteren als ik naast je zou wonen :) Die buurman stapt al 20 jaar zorgeloos uit z'n auto daar, ligt er ineens 150 kg puntig, laag, donker staal. Bepaald niet netjes, meteen opruimen.

..
Die buurman heeft toch niks op zijn erf te zoeken, dan moet hij maar achteruit inparkeren. :P

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
kx22 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:46:
Mag die dochter haar auto parkeren waar ze parkeert?
Ik zie geen lijnen onder haar auto.

Het is allemaal wel heel krap, maar jij kan ook je auto gewoon zo zetten, zoals zij het neer zet. Hoef jij je carport ook niet te gebruiken.
Ik neem aan woonerf dus je mag alleen in vakken parkeren. En achter die auto parkeren zal ook niet handig zijn wanneer ze weer weg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:43

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

pagani schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:52:
[...]

Exact dit dus.

Zo lang haar auto niet over de lijn van de carport heen staat, zou je hem er gewoon in moeten kunnen draaien.

Alleen als aan de overkant het ook vol staat met autos, wordt het lastig.

Maar je kunt je afvragen of het dan haar schuld is of van de autos aan de overkant van de straat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jnr24
Morpheusk schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:51:
[...]

Die buurman heeft toch niks op zijn erf te zoeken, dan moet hij maar achteruit inparkeren. :P
Ik sta wel zo in het leven dat ik liever niet heb dat iemand zich bezeert. Daarna ga ik ook zeker niet naar mijn erfgrens wijzend "eigen schuld dikke bult" roepen :D

Aangrenzende parkeerplekken zijn nou typisch iets waar je veel plezier van kan hebben omdat je een extra metertje speling hebt met deuren openen en inladen of uitstappen. Hier in de wijk zijn er mensen met een hekje ertussen en dan wordt het een stuk lastiger, ook bijvoorbeeld om met een fiets of kliko er nog langs te kunnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Leesaa
Ik weet niet hoe het gesprek is gegaan natuurlijk.. maar als mijn buren mij zouden vragen of ik mijn auto even zou willen verplaatsen al sta ik legaal geparkeerd.. why not. Ik zou er echt geen heisa van maken. Er vanuitgaande dat het een normaal tijdstip is. Liever dat dan schade of erger.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:09
jnr24 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:55:
[...]

Ik neem aan woonerf dus je mag alleen in vakken parkeren. En achter die auto parkeren zal ook niet handig zijn wanneer ze weer weg moet.
Woonerf of niet: je mag nooit voor een oprit of uitrit parkeren. Ook niet indien het jd eigen oprit betreft. De auto van die dochter mag daar dus gewoon niet dwars voor de oprit van pa en ma geparkeerd worden.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hier steek je hem toch zo achteruit in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:21

TTLCrazy

Listen to Frankie

Aan de hand van de plaatjes is het nog steeds niet duidelijk wat nu het probleem is, volgens het 1e plaatje kan het makkelijk, bij het 2e plaatje is het niet duidelijk wat nu van jou is en wat van de buurman.

Wellicht een topdown overzicht tekenen of zo?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Laatst online: 12-03 18:05
Het blijft toch apart dat mensen met een eigen oprit alsnog de auto’s/bezoekers strak voor de deur op de openbare weg parkeren. Zeker in dit geval waar ze ook gewoon een extra stuk tuin kunnen opofferen als die extra auto perse voor de deur moet staan.

Als ex vuilnisman kan ik zeggen dat dit soort hofjes verschrikkelijk zijn, je moet er achteruit in en door die vriendelijke auto’s heb je misschien 5 cm speling om de laatste bak te kunnen halen, de auto’s ontnemen zicht op de inrit waar de kinderen vaak spelen of mensen ineens in beeld komen. Ook de brandweer zal weinig plezier beleven bij een calamiteit als er aan beiden zijdes auto’s staan. Bespreek het nogmaals met de buurman en bij geen/verkeerde reactie van de buurman de gemeente inschakelen en het op veiligheid gooien. Een mooi parkeerverbod met wegsleepregeling aan één of beiden zijdes van een hofje zal verplicht moeten worden voor alle soortgelijke situaties.

[ Voor 10% gewijzigd door MrXzombie op 12-06-2024 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:38

Theo

moederbord

Ivow85 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 06:51:
[...]

Woonerf of niet: je mag nooit voor een oprit of uitrit parkeren. Ook niet indien het jd eigen oprit betreft. De auto van die dochter mag daar dus gewoon niet dwars voor de oprit van pa en ma geparkeerd worden.
Niet mogen en niet doen liggen soms ver uit elkaar, ook moreel gezien. Wanneer parkeerplekken schaars zijn zie je het wel vaker dat mensen in goed overleg elkaar blokkeren door dubbel te parkeren. Bijv twee auto's achter elkaar op een oprit, of voor de eigen oprit parkeren. Of laden en lossen en daarmee een paargeparkeerde auto's tijdelijk blokkeren Zolang dit in goed overleg gaat is er niks aan de hand. Dat buurman zijn eigen oprit blokkeert door er (gaten) te parkeren daar is moreel niets echt veel mis mee.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:23
Ik woon ook in een enigszins soortgelijke situatie als deze. Wij hebben hier niet eens afspraken over gemaakt, maar het is gewoon common sense om daar geen auto neer te zetten, mits een buur even moet in of uitladen. Heeft de OP niet veel aan maar het is gewoon logisch nadenken en hier heeft niemand zin om zelf of een ander 80x te laten steken om te parkeren. Daar koop je geen huis met een carport voor. Is dus geen gezeik hier wat over te zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:41
Misschien heeft de dochter van de buurvrouw gewoon een moeilijke tijd in haar leven en haar emoties slecht onder controle.
Trek je er niks van aan, dat gaat hopelijk voor haar weer over.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 10:53
Leesaa schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:03:
Uit je plaat gaan hierover als iemand je gewoon netjes iets vraagt daar snap ik helemaal niks van.
Dat is het risico als je je auto daar neerzet waar hij eigenlijk niet mag staan. Als de buurman dan vraagt of je je auto even kan verplaatsen dan is dat toch een kleine moeite? Dochter moet gewoon even normaal doen.
Hier op het werk toch ook regelmatig vrachtwagen chauffeurs die moeilijk doen met betrekking tot de ruimte die er voor ze is. Je ziet gelijk de (on)ervaren mensen eruit springen.

Het kan frustratie zijn, op den duur hebben wij ook iets van 'leer maar eens'.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42

bonzz.netninja

Niente baffi

De hele situatieschets, foto's, discussies over draaicircels en autos' zijn irrelevant. Het maakt helemaal niet uit wat de situatie eigenlijk is.

Als je gewoon vriendelijk vraagt of iemand de auto even aan de kant wilt zetten zodat jij je auto (prettiger) kan parkeren dan is dat toch gewoon prima. Dan maakt het eigenlijk helemaal niet uit of het 'terecht' is dat je dat vraagt. Dat gaat ook gewoon over normaal met elkaar omgaan en iets voor een ander willen doen. Elkaar de maat nemen helpt helemaal niemand. Ik zou mijn auto alle dagen van de week even aan de kant zetten voor iemand als hij dat gewoon netjes vraagt aan mij. Maakt mij het uit, ik doe graag iets voor een ander.

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 12-06-2024 08:45 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:44:
De hele situatieschets, foto's, discussies over draaicircels en autos' zijn irrelevant. Het maakt helemaal niet uit wat de situatie eigenlijk is.

Als je gewoon vriendelijk vraagt of iemand de auto even aan de kant wilt zetten zodat jij je auto (prettiger) kan parkeren dan is dat toch gewoon prima. Dan maakt het eigenlijk helemaal niet uit of het 'terecht' is dat je dat vraagt. Dat gaat ook gewoon over normaal met elkaar omgaan en iets voor een ander willen doen. Elkaar de maat nemen helpt helemaal niemand. Ik zou mijn auto alle dagen van de week even aan de kant zetten voor iemand als hij dat gewoon netjes vraagt aan mij. Maakt mij het uit, ik doe graag iets voor een ander.
Klopt, blijven vriendelijk vragen de wagen te verzetten en aandringen op respect omdat je zelf geen schade wil.

Als je er meerdere keren per week last van hebt en je begint frustraties te krijgen, boos te worden,...; dan kan je de wijkagent inschakelen voor een gesprek met de buur. Je hebt tensotte veel geduld gehad. Daarna volgen de boetes (in Belgïe is dat toch zo).

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 39993

In zo'n smal straatje, met aan beide kanten huizen met een vergelijkbare oprit+carport.... vind ik het eigenlijk gewoon ronduit asociaal om je auto gewoon op straat te dumpen. Stel je nou eens voor dat iedereen dat doet, dan heb je toch gewoon de grootst mogelijke bende?

Die Mercedes rijder op de tweede foto maakt het al helemaal bont. Die heeft zijn carport afgesloten met een hek en er o.a. containers staan. 3x raden waar die nooit parkeert.....

Ik probeer me altijd te bedenken wat de gevolgen zouden zijn van iets wat ik doe.... en daarbij probeer ik me ook voor te stellen wat het gevolg zou zijn als iedereen dat zou gaan doen. In dit geval kan het vuilnis dan niet meer opgehaald worden en de brandweer kan er ook niet meer door. Toch doen is in mijn ogen dan wel extreem egoistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Anoniem: 39993 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:02:
In zo'n smal straatje, met aan beide kanten huizen met een vergelijkbare oprit+carport.... vind ik het eigenlijk gewoon ronduit asociaal om je auto gewoon op straat te dumpen. Stel je nou eens voor dat iedereen dat doet, dan heb je toch gewoon de grootst mogelijke bende?

Die Mercedes rijder op de tweede foto maakt het al helemaal bont. Die heeft zijn carport afgesloten met een hek en er o.a. containers staan. 3x raden waar die nooit parkeert.....

Ik probeer me altijd te bedenken wat de gevolgen zouden zijn van iets wat ik doe.... en daarbij probeer ik me ook voor te stellen wat het gevolg zou zijn als iedereen dat zou gaan doen. In dit geval kan het vuilnis dan niet meer opgehaald worden en de brandweer kan er ook niet meer door. Toch doen is in mijn ogen dan wel extreem egoistisch.
Tsja, toch zie je dit vaker voorkomen helaas. Ik heb hier ook een zo'n buurman die zijn auto dan zo parkeert dat er twee/drie auto's niet meer goed in en uit de parkeervakken kunnen rijden omdat hij ff voor zijn deur parkeert.

Ik heb het idee dat deze groep of niet geïnteresseerd is in wat anderen ervan vinden en/of het kan ze gewoon erg weinig schelen. En dan zeg ik het heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Daniel36 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Tsja, toch zie je dit vaker voorkomen helaas. Ik heb hier ook een zo'n buurman die zijn auto dan zo parkeert dat er twee/drie auto's niet meer goed in en uit de parkeervakken kunnen rijden omdat hij ff voor zijn deur parkeert.

Ik heb het idee dat deze groep of niet geïnteresseerd is in wat anderen ervan vinden en/of het kan ze gewoon erg weinig schelen. En dan zeg ik het heel netjes.
Ik heb ook een buur die zeurt dat hij niet goed z'n parkeervak kan uitkomen als ik daartegenover op de straat geparkeerd sta voor m'n deur, wat overigens gewoon mag en wat ik alleen doe als de parkeervakken vol staan.
Inderdaad moet je 1x steken in plaats van vloeiend wegrijden.
Tja...

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

niet reageren is altijd een optie :)

[ Voor 72% gewijzigd door We Are Borg op 12-06-2024 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

snip: originele quote is weg
Ik weet ook direct weer waarom ik nooit in zo'n straatje zou gaan wonen. :)
Een nicht van me heeft ook zo'n "carport-woning", maar dan met de carport voor het huis. Daar zie je precies hetzelfde gebeuren overigens. Maar... daar heeft niemand er echt last van. Maar aan 1 kant huizen en aan de andere kant van het straatje ligt gras en bosschage.

[ Voor 21% gewijzigd door We Are Borg op 12-06-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
De grijze auto staat toch prima zo geparkeerd? Die staat precies zoals bij de buren. En zo parkeren ijkt me het probleem vanzelf op te lossen :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-05 23:40
Vind de reacties die de TS hier iets verwijten een beetje apart.

Hoewel dit een doodlopende weg is, is het gezien er verderop ook nog huizen lijken te staan een openbare weg. Beide auto's die voor de carport geparkeerd staan mogen daar helemaal niet parkeren. Heel Nederland doet het, maar dat terzijde.

Niemand kent de precieze situatie bij de woning van TS, dus niemand kan beoordelen of je de auto er hier makkelijk achteruit in draait. Dit is afhankelijk van de omgeving, de grootte van de auto en de draaicirkel van die auto. Sommige auto's zijn nou eenmaal een stuk langer, breder en hebben een grotere draaicirkel dan een Fiat panda.

De vraag is vooral hoe je relatie met de buren/dochter van de buurvrouw was voor je eerste vraag. Kan de reactie uit andere ergernissen komen? Als dat niet zo is, zou ik de reactie met een korreltje zout nemen en verder gaan met het leven. Het is niet dat je iedere dag in deze situatie zal komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
originele post is weg

[ Voor 85% gewijzigd door We Are Borg op 12-06-2024 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:38

Theo

moederbord

Ik ken de wijk niet, maar wanneer dit een woonerf is (dus ook aan het begin aangegeven met de borden hiervoor) dan is het juridisch trouwens vrij simpel; in een woonerf mag je niet parkeren. Je mag er enkel op aangegeven plaatsen parkeren. Om de hoek zit een parkeerplaats voor meerdere auto's waar je dus moet parkeren wil je niet van je eigen carport gebruik maken.

Met dit kun je een handhavingsverzoek bij de gemeente indienen wanneer de straat goed vol staat (dan komen ze tenminste niet voor één auto)

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
Theo schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:16:
[...]

Niet mogen en niet doen liggen soms ver uit elkaar, ook moreel gezien. Wanneer parkeerplekken schaars zijn zie je het wel vaker dat mensen in goed overleg elkaar blokkeren door dubbel te parkeren. Bijv twee auto's achter elkaar op een oprit, of voor de eigen oprit parkeren. Of laden en lossen en daarmee een paargeparkeerde auto's tijdelijk blokkeren Zolang dit in goed overleg gaat is er niks aan de hand. Dat buurman zijn eigen oprit blokkeert door er (gaten) te parkeren daar is moreel niets echt veel mis mee.
Twee (of meer) auto's achter elkaar op een oprit is dan ook gewoon toegestaan. Dat is privé terrein en daar zijn de regels die bepalen dat je de vrije doorgang niet mag blokkeren niet van toepassing.

Hier is het duidelijk niet alleen een kwestie van de eigen oprit blokkeren, maar doordat het een zeer smalle straat is bemoeilijkt het ook simpelweg de draai voor meerdere woningen om de eigen oprit op te komen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:09
aapjuh99 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:04:
Zojuist heb ik voor de tweede keer vriendelijke aan mijn buurman gevraagd of haar dochter de auto wilt verplaatsen. Dochter is al uitwonende.

Wederom gaat zij volledig uit haar plaat dat ik niet kan autorijden en dat het makkelijk kan.
"Uit haar plaat gaan" is natuurlijk nooit correct, echter kan ik het ontstaan van frustratie wel begrijpen. Ik kan me ook mateloos ergeren aan mensen die het verkeer hinderen omdat ze geen idee hebben hoe groot hun auto of niet kunnen inparkeren.

Op basis van de foto's zou ik zeggen dat de auto zelfs vooruit ingeparkeerd kan worden maar zeker achteruit. Mocht het allemaal niet willen kan je ergens anders keren en achteruit de straat inrijden en dan achteruit inparkeren.

Los van wettelijke kaders snap ik dus dat er irritatie is; je maakt van jouw probleem (moeite met parkeren) hun probleem (auto moeten verplaatsen). Dan is alsnog natuurlijk de vraag of haar auto daar uberhaubt mag staan en heeft zij haar frustraties ook maar onder controle te houden.

Van een discussie m.b.t. wettelijke kaders gaat de sfeer hoogstwaarschijnlijk niet beter worden, ik zie het nu er ook niet van in voor deze casus (leven en laten leven). Ik weet niet of je parkeersensoren en/of camera hebt maar misschien is het een idee om eens in te parkeren terwijl er iemand meekijkt. Ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel wat winst te behalen is met het benutten van de ruimte.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:30
assje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:10:
[...]

Ik kan me ook mateloos ergeren aan mensen die het verkeer hinderen omdat ze geen idee hebben hoe groot hun auto of niet kunnen inparkeren.
Dit snap ik zelf weer niet. Niet iedereen is geboren met optimale ruimtelijk inzicht. Lekker boeiend als het dan iets meer tijd kost om te parkeren. Iets met leven en laten leven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrmeulen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-05 20:25
Ik zou persoonlijk rechts erlangs steken en dan achteruit in parkeren, de sturende wielen zitten aan de voorkant dus kun je achteruit een veel scherpere bocht maken. Bij vooruit inparkeren heb je vaak het nadeel dat je neus een stuk oversteekt.
Bijkomend voordeel: bij een calamiteit (of haast) ben je veel eerder weg als je neus in de goede richting staat.

Wat betreft de situatie met de buren: ik zou (persoonlijk) geen olie op het vuur gooien; als ze echt kwaad in de zin hebben ga je dit nooit winnen en er zijn nog heel veel andere manieren waarop ze jou kunnen irriteren. Bovendien lijkt die dochter (en misschien ook haar ouders) niet heel emotioneel stabiel en benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Daniel36 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat deze mensen het zelf niet zien. Combinatie van gemak, gewenning, beetje egoistisch (misschien beter gezegd hele andere dingen aan hun hoofd). Vaak asociaal genoemd al kunnen deze mensen kunnen juist wel weer heel sociaal zijn. Vaak praat je het ook naar jezelf goed. Motor starten om 5am, moet toch kunnen. Vuurkorfje onder het raam van de buurkinderen, toch gezellig. Auto even hier neerzetten, ja gaat prima. :*)
bonzz.netninja schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:44:
. Dat gaat ook gewoon over normaal met elkaar omgaan en iets voor een ander willen doen. Elkaar de maat nemen helpt helemaal niemand. Ik zou mijn auto alle dagen van de week even aan de kant zetten voor iemand als hij dat gewoon netjes vraagt aan mij. Maakt mij het uit, ik doe graag iets voor een ander.
Het venijn zit natuurlijk wel in een wat rauw aangeslagen toon en dan ook nog de situatie. Als TS wat meer vraagt in de richting van "wil je hem daar zetten" ipv "ik kan er niet langs, wil je hem even opzij zetten" En de dame in kwestie heeft zich waarschijnlijk nog nooit zorgen gemaakt om haar mooie velgen, eigen oprit en 5m lange wagen, dan gaat het snel mis. Je hebt gelijk, beide rustig blijven en ook als het nergens over gaat even kijken wat je kan doen.
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:26:
[...]

Ik weet ook direct weer waarom ik nooit in zo'n straatje zou gaan wonen. :)
Een nicht van me heeft ook zo'n "carport-woning", maar dan met de carport voor het huis. Daar zie je precies hetzelfde gebeuren overigens. Maar... daar heeft niemand er echt last van. Maar aan 1 kant huizen en aan de andere kant van het straatje ligt gras en bosschage.
Exact dat denk ik als ik zo'n straat zie. Ik had ooit een optie op zo'n soort huis. Een mooie wijk verderop zijn de 'voordeuropritten' allemaal best netjes en op orde. Ook van de goedkope huizen. De carport aan de achterkant neigt toch snel naar dozen, bouwmaterialen, kapotte wasmachines, oude fietsen, kliko's die op straat blijven, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:09
Cheezborger schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:15:
Dit snap ik zelf weer niet. Niet iedereen is geboren met optimale ruimtelijk inzicht. Lekker boeiend als het dan iets meer tijd kost om te parkeren. Iets met leven en laten leven..
Als het alleen iets meer tijd kost is het te overzien echter kan het ook gewoon schade opleveren of gevaarlijk zijn. Je ziet wel eens filmpjes van mensen die simpelweg niet in staat zijn hun auto te fileparkeren. Met zo'n volledig gebrek aan inzicht hoor je wat mij betreft geen rijbewijs te hebben (waarmee ik niet zeg dat dit voor TS geldt).

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42

bonzz.netninja

Niente baffi

jnr24 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:31:
[...]

[...]

Het venijn zit natuurlijk wel in een wat rauw aangeslagen toon en dan ook nog de situatie. Als TS wat meer vraagt in de richting van "wil je hem daar zetten" ipv "ik kan er niet langs, wil je hem even opzij zetten" En de dame in kwestie heeft zich waarschijnlijk nog nooit zorgen gemaakt om haar mooie velgen, eigen oprit en 5m lange wagen, dan gaat het snel mis. Je hebt gelijk, beide rustig blijven en ook als het nergens over gaat even kijken wat je kan doen.

[...]
Ja dat klopt, maar in de TS staat dat het vriendelijk is gevraagd :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Laatst online: 12-03 18:05
[...]

"Uit haar plaat gaan" is natuurlijk nooit correct, echter kan ik het ontstaan van frustratie wel begrijpen. Ik kan me ook mateloos ergeren aan mensen die het verkeer hinderen omdat ze geen idee hebben hoe groot hun auto of niet kunnen inparkeren.

Op basis van de foto's zou ik zeggen dat de auto zelfs vooruit ingeparkeerd kan worden maar zeker achteruit. Mocht het allemaal niet willen kan je ergens anders keren en achteruit de straat inrijden en dan achteruit inparkeren.

Los van wettelijke kaders snap ik dus dat er irritatie is; je maakt van jouw probleem (moeite met parkeren) hun probleem (auto moeten verplaatsen). Dan is alsnog natuurlijk de vraag of haar auto daar uberhaubt mag staan en heeft zij haar frustraties ook maar onder controle te houden.

Van een discussie m.b.t. wettelijke kaders gaat de sfeer hoogstwaarschijnlijk niet beter worden, ik zie het nu er ook niet van in voor deze casus (leven en laten leven). Ik weet niet of je parkeersensoren en/of camera hebt maar misschien is het een idee om eens in te parkeren terwijl er iemand meekijkt. Ik heb zo'n vermoeden dat er nog wel wat winst te behalen is met het benutten van de ruimte.
Ah dit is dus eigenlijk de situatie omdraaien. Even de feiten op een rijtje:

- Doodlopend straatje ter breedte van 2 auto’s
- Iedere woning heeft een oprit aan de achterzijde voor één auto.
- Voorkant is een autoluw hofje
- Op de hoek zit een verzamelparkeerplaats (voor extra auto’s/bezoekers)

Dochter van de buurtjes is ontzettend lui en wilt die extra meters niet lopen, denkt niet na over grotere voertuigen die daar moeten passeren voor verscheidene redenen en veroorzaakt ongemak bij anderen met deze parkeeractie. Jij kan jezelf dan goed voorstellen dat mevrouw gefrustreerd is? Dat meneer dan inderdaad niet goed kan rijden concludeer je uit zo’n persoon die zich zo uit?

Heftig..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

Ik snap die irritatie niet. Als je ergens parkeert waar je niet mag parkeren kan het zijn dat je daar op aangesproken wordt. Dan moet je niet klagen, maar het probleem oplossen (ergens parkeren waar dat wel mag). Daarbij kun je de boel ook omdraaien, want omdat zij geen zin hebben om 10 meter te lopen, maken ze het voor TS een stuk lastiger om op zijn eigen oprit te komen.
De auto zul je er best wel inkrijgen als het moet, alleen wel een heel stuk moeilijker dan nodig zou zijn omdat iemand anders te lam is om op de goede plek te parkeren. Als het een keertje zou gebeuren zou ik mijn auto er wel langs wurmen, maar als dit regelmatig gebeurt zou ik ook vriendelijk verzoeken de auto ergens anders te parkeren.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
assje schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:34:
Je ziet wel eens filmpjes van mensen die simpelweg niet in staat zijn hun auto te fileparkeren. Met zo'n volledig gebrek aan inzicht hoor je wat mij betreft geen rijbewijs te hebben
Aha. En jij denkt dat dat representatieve filmpjes zijn?
Overigens, ik kan mijn auto ook niet (makkelijk) fileparkeren. Maar ik pak dan liever een plekje wat verder weg en loop wat meer meter, dan iets te proberen waar ik mezelf mee frustreer.

De situatie van TS is mij nog altijd te onduidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Truus01 op 12-06-2024 11:07 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:42

_Apache_

For life.

redwing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:44:
[...]

Ik snap die irritatie niet. Als je ergens parkeert waar je niet mag parkeren kan het zijn dat je daar op aangesproken wordt. Dan moet je niet klagen, maar het probleem oplossen (ergens parkeren waar dat wel mag). Daarbij kun je de boel ook omdraaien, want omdat zij geen zin hebben om 10 meter te lopen, maken ze het voor TS een stuk lastiger om op zijn eigen oprit te komen.
Nou, hier dus vergelijkbaar gezeik gehad in de straat.
Ene kant van de straat een stoep (waar je dus niet mag parkeren).
Andere kant parkeerplaatsen in de lengte van de straat. Met op 100m erom heen, meer dan 60 (!!) parkeerplekken (straat haaks op de straat, en erachter).

Mijn bezwaar was, dat er op de stoep geparkeerd word, zelfs als er 4meter verder een vak vrij was. Maximale luiheid.

Met als gevolg, dat als er 3 auto's op de stoep staan, nummer 4 en 5 snel volgen, en zo zijn er nachten geweest dat er 9 auto's stonden (stoep over de hele lengte vol). Met onveilige situaties (kinderen die niet goed om een suv kunnen kijken om over te steken), stoep onbegaanbaar (amper 2 tegels breed de ruimte, je kan er met een kinderwagen niet meer door) en regelmatig getoeter van auto's die andere auto's achteruit laten rijden omdat de straat zo krap is geworden dat het een eenrichtingstraat is. 8)7

Het gezeik begon omdat een aantal buren vonden dat het toch echt hun parkeerplek was (de stoep voor hun deur). En het ging zelfs zo ver dat als ik visite over de vloer had die daar stond, dat ze aanbelde, en sommeerde de auto weg te halen, zelfs als er daarvoor geen auto had gestaan.. 8)7 .
Dat deed het balletje een beetje rollen voor mij, want blijkbaar waren er een aantal buren overtuigd dat de stoep voor hun voordeur hun parkeerplek was.
Uiteindelijk heb ik de gemeente om opheldering gevraagd. Ze bevestigde dat het geen parkeerplekken zijn (en de parkeerdruk niet kritiek hoog is en er geen klachten bekend waren, dus gewoon in een vak zetten), en heeft zelfs eens een boa langs gestuurd. Die heeft wat mensen hier en daar geadviseerd auto's weg te halen.
Toen een overbuurman op vakantie was in die periode en die memo dus gemist heeft, maar na terugkomst wel als enige (!!) op de stoep bleef parkeren. Met als gevolg dat auto 2,3,4 weer gingen meeparkeren.
Heb ik een briefje in de bus gedaan en de situatie uitgelegd. Toen een van de andere buren dat op hun deurbel camera zag ontplofte de zaak. :X
Want de zin 'bao's zijn al meerdere keren langsgeweest, gemeente gaat het niet bij waarschuwen houden, wees een gewaarschuwd mens' werd geïnterpreteerd als bedreiging en hij wilde de politie erbij halen. 8)7

Reacties van andere buren toen ik er wat van zei
"Je woont niet aan die kant van de straat, je hebt er niets te zoeken"
"Als je niet op die stoep kan lopen, loop je maar aan de overkant"
"Je kind leert maar goed oversteken"
"Het word gedoogt door de gemeente, dus ik zet men auto er neer."
"De notaris heeft bevestigd dat dit een parkeerplek is"
Omdat alleen hij nog op de stoep parkeerde, zou het wel zijn omdat hij die buitenlander was. :|

Wat mij opvalt de laatste jaren,
- mensen kijken zelden verder dan hun eigen neus lang is, dus begrip of empathie voor andermans situatie is ver te zoeken
- mensen hebben korte lontjes,
- luisteren erg slecht,
- weten dondersgoed dat bepaalde dingen niet de bedoeling zijn. Maar zodra ze een risico nemen en dat andere (of autoriteiten) spreken ze daarop aan, is het opeens andermans schuld
- mensen trekken nog liever foute conclusies, dan dat ze de vraag stellen 'wat is er nou precies gebeurd?'

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 12-06-2024 13:49 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

_Apache_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Andere kant parkeerplaatsen in de lengte van de straat. Met op 100m erom heen, meer dan 60 (!!) parkeerplekken (straat haaks op de straat, en erachter).

Met als gevolg, dat als er 3 auto's op de stoep staan, nummer 4 en 5 snel volgen, en zo zijn er nachten geweest dat er 9 auto's stonden (stoep over de hele lengte vol). Met onveilige situaties (kinderen die niet goed om een suv kunnen kijken om over te steken), stoep onbegaanbaar (amper 2 tegels breed de ruimte, je kan er met een kinderwagen niet meer door) en regelmatig getoeter van auto's die andere auto's achteruit laten rijden omdat de straat zo krap is geworden dat het een eenrichtingstraat is. 8)7

Het gezeik begon omdat een aantal buren vonden dat het toch echt hun parkeerplek was (de stoep voor hun deur). En het ging zelfs zo ver dat als ik visite over de vloer had die daar stond, dat ze aanbelde, en sommeerde de auto weg te halen. 8)7 . Dat deed het balletje een beetje rollen voor mij, want blijkbaar waren er een aantal buren overtuigd dat de stoep voor hun voordeur hun parkeerplek was.
Uiteindelijk heb ik de gemeente om opheldering gevraagd. Ze bevestigde dat het geen parkeerplekken zijn (en de parkeerdruk niet kritiek hoog is en er geen klachten bekend waren, dus gewoon in een vak zetten), en heeft zelfs eens een boa langs gestuurd. Die heeft wat mensen hier en daar geadviseerd auto's weg te halen.
Toen een overbuurman op vakantie was in die periode en die memo dus gemist heeft, maar na terugkomst wel als enige (!!) op de stoep bleef parkeren. Met als gevolg dat auto 2,3,4 weer gingen meeparkeren.
Heb ik een briefje in de bus gedaan en de situatie uitgelegd. Toen een van de andere buren dat op hun deurbel camera zag ontplofte de zaak. :X
Want de zin 'bao's zijn al meerdere keren langsgeweest, gemeente gaat het niet bij waarschuwen houden, wees een gewaarschuwd mens' werd geïnterpreteerd als bedreiging en hij wilde de politie erbij halen. 8)7

- mensen kijken zelden verder dan hun eigen neus lang is, dus begrip of empathie voor andermans situatie is ver te zoeken
- luisteren erg slecht,
- weten dondersgoed dat bepaalde dingen niet de bedoeling zijn. Maar zodra ze een risico nemen en dat andere (of autoriteiten) spreken ze daarop aan, is het opeens andermans schuld
Dat is wel een houding die je steeds vaker tegenkomt inderdaad. Ik heb zelfs een buurman gehad, die vond dat het geen probleem was om iemands voordeurpad te blokkeren. Diegene moest dan maar gewoon door de achterdeur naar buiten en niet zeuren. Dat gaat in mijn ogen toch wel richting kortsluiting, zeg maar. Want als hij zelf wensen had, dan verwachtte hij natuurlijk wel alle begrip en medewerking.

Daarnaast hadden ze met z'n 2-en 2 auto's en ook nog jaren doorlopend wel een thuiswonende zoon (nestplakker) die een auto had en soms ook nog een grote werkbus. En die tweede auto, die hadden ze echt nodig want na hun verhuizing 20 jaar geleden hadden ze nooit een andere tandarts genomen en het was nou al een paar keer voorgekomen dat hij - precies op de dag dat zij een tandartsafspraak had - met de auto naar het werk moest (hij werkte 3 dagen per week, zijn vrouw ook maar die kon met de fiets) en dat ze dan die tandartsafspraak moesten verzetten.... The Horror. Er waren momenten dat ze 5 publieke parkeerplaatsen nodig hadden als hun dochter op bezoek was. Hoe meer mensen zulk soort dingen gaan doen, des te groter het gezeik gaat worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
redwing schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:44:
Ik snap die irritatie niet. Als je ergens parkeert waar je niet mag parkeren kan het zijn dat je daar op aangesproken wordt.
Je kunt zelfs aangesproken worden als je ergens parkeert waar je wel mag staan, maar iemand heeft een (goede) reden om te vragen om de auto toch ergens anders neer te zetten.

Had het hier laatst nog in de straat, of we wisten van wie een auto was die keurig geparkeerd stond, zodat de kraan er goed bij kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TheGhostInc schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:16:
[...]

Je kunt zelfs aangesproken worden als je ergens parkeert waar je wel mag staan, maar iemand heeft een (goede) reden om te vragen om de auto toch ergens anders neer te zetten.

Had het hier laatst nog in de straat, of we wisten van wie een auto was die keurig geparkeerd stond, zodat de kraan er goed bij kon.
Ik spreek mijn buurman zelfs weleens aan over waar hij op een bepaald moment bij voorkeur parkeert. Dan verwacht ik een levering ofzo en vraag ik mijn buurman om een bepaald plekje te pakken. Kan hij de auto mooi even wegzetten als de vrachtwagen er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15-05 13:52
Ik vind je zeker geen zeikerd. Vind het sowieso asociaal als mensen geen rekening houden met de oprit van andere als ze een auto parkeren.

Bij ons huidige huis hebben we een oprit waar meerdere auto's kunnen parkeren. Aan de kant van de straat hebben we een heg staan en mensen die bij de buren op bezoek gaan parkeren de auto vaak zo strak langs de heg dat de achterkant van de auto gelijk is met de zijkant van de oprit.
Aangezien de weg niet zo breed is, betekent dat wij vaak maar via 1 kant de oprit op of af kunnen.
Zeker omdat wij vaak met een kar de oprit op of af moeten heb ik me al een aantal keer kunnen inhouden om de kar niet even langs de auto te laten gaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat er genoeg ruimte is om hem op je oprit te zetten. Misschien met een keer extra steken moet dat toch wel lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22
Onze buren doen dit ook met hun bedrijfsbus.. bij jou is het maar de dochter die er nieteens woont nota bene. Ik erger mij er ook aan maar ga ook geen gezeur maken. Het is leven en laten leven, zeker in een woonwijk.

Ik heb er nog nooit iets van gezegd hoewel ik t wel irritant vind. Maargoed, kan het goed met hem vinden en ga er zeker geen probleem van maken.. vervelende buren is nog erger dan een bus schuin voor je deur...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:34

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Laat je auto zo staan, wacht totdat ze weg wil en geef elkaar de ruimte.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:04

Toppe

Oké ✅

_Apache_ schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:47:
[...]

Het gezeik begon omdat een aantal buren vonden dat het toch echt hun parkeerplek was (de stoep voor hun deur). En het ging zelfs zo ver dat als ik visite over de vloer had die daar stond, dat ze aanbelde, en sommeerde de auto weg te halen. 8)7 . Dat deed het balletje een beetje rollen voor mij, want blijkbaar waren er een aantal buren overtuigd dat de stoep voor hun voordeur hun parkeerplek was.

- luisteren erg slecht,
Mensen worden lui en denken enkel aan zichzelf. Ik ben zo'n NSB'r die dit dus gewoon blijft melden. Ondertussen heeft de hele buurt een brief gehad dat parkeren op de stoep absoluut niet getolereerd wordt en dat zelf met één band op de stoep ze je gaan bekeuren. In de buurt is verdeeld gereageerd.

Wat mij betreft de enige goede aanpak, mensen zijn hard leers en als je één band gaat toe staan dan volgt de tweede snel en zo staan ze, net zoals in het verleden, volledig met 4 banden op de stoep.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:03
Het parkeren van auto's roept bij sommige mensen een soort oergevoel op. Het claimen van vakken voor de eigen deur, het niet willen parkeren op de eigen oprit, parkeren waar het niet mag, parkeren waar het niet handig is (terwijl er voldoende alternatieven zijn) en zo kan ik er nog wel een paar bedenken.

Je kan er maar net pech mee hebben, zoals OP, waardoor het ook voor jezelf echt een dingetje wordt. Of de parkeervaardigheid van OP te wensen overlaat, laat ik even in het midden. Punt is dat OP moeite heeft met een situatie die wordt veroorzaakt door een, juridisch gezien, niet toegestane situatie. Nou zit er een enorm gat tussen gelijk hebben en gelijk krijgen, maar het is wel goed om te beseffen dat OP hier gewoon 100% gelijk heeft.

Advies aan OP: blijf jezelf uitdagen om in te parkeren. Uiteindelijk heb je het gedrag van je buren niet zelf in de hand en moet je er rekening mee houden dat de situatie niet verandert. Misschien neemt het besef bij de buren toe als ze je zien prutsen, waarschijnlijk niet.

Daarnaast is het natuurlijk altijd fijn om in gesprek met je buren te blijven. Dat moet zeker niet iedere keer over die auto's gaan, liever niet zelfs. Maar je moet ook niet doen alsof het probleem niet bestaat. Daar heb je alleen jezelf mee. Laat ze zien en merken dat je echt je best doet om in te parkeren, in de hoop dat ze begrip krijgen voor jouw situatie.

Adviezen over gemeente en BOA's zou ik vandaan blijven, zolang je buren en jij nog geen persoonlijke problemen met elkaar hebben. Een discussie over een auto is één ding, zodra je de wet erbij gaat slepen voelen mensen zich erg aangevallen en kunnen ze dat moeilijk los van persoonlijke relaties zien. Op het moment dat je naar die middelen grijpt, kan je verwachten dat de omgang met de buren vanaf dat moment heel lastig tot onmogelijk gaat worden.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toppe schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:40:
[...]

Mensen worden lui en denken enkel aan zichzelf. Ik ben zo'n NSB'r die dit dus gewoon blijft melden. Ondertussen heeft de hele buurt een brief gehad dat parkeren op de stoep absoluut niet getolereerd wordt en dat zelf met één band op de stoep ze je gaan bekeuren. In de buurt is verdeeld gereageerd.

Wat mij betreft de enige goede aanpak, mensen zijn hard leers en als je één band gaat toe staan dan volgt de tweede snel en zo staan ze, net zoals in het verleden, volledig met 4 banden op de stoep.
In de meeste gemeenten is op de stoep parkeren ook gewoon 100% verboden, tenzij er met een bord aangegeven wordt dat je met 2 wielen op de stoep mag parkeren. Dat heb ik laatst nog bij de hand gehad hier. Iemand besloot om voortaan zijn vrachtwagentje mee te nemen naar.... niet huis, maar bij mij naast het huis. En dat was zo'n lomp ding, dat die dan maar deels op de stoep moest want anders bleef er op de weg (die is echt vrij smal met een singel aan de andere kant) niet meer genoeg ruimte over voor andere vrachtwagens om er nog net langs te kunnen.

Kijk, als je dat 1 keer doet voor een uurtje om even thuis te lunchen.... prima. Maar na een paar dagen heb ik gewoon het bedrijf waarvan de naam in koeienletters op de zijkant stond een berichtje gestuurd. Was snel afgelopen (had ook geen idee wie het was, ding stond er elke dag aan het eind van de dag ineens, chauffeur nergens meer te bekennen).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-06-2024 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:56
Of indraaien mogelijk is, dat laat ik maar even voor wat het is.

Maar, als ik het goed begrijp heb je twee problemen;

1.) De achterbuurman die altijd voor zijn carpoort parkeert, waardoor je wat moeilijker in kan draaien door de positionering op de weg wanneer je aan komt rijden (het wordt een korte bocht ipv lange bocht?)
2.) De directe buurman bij wie bezoek ook voor de carpoort parkeert waardoor je nu ook niet zo makkelijk de ruimte daar kan gebruiken om in te steken

Dan moet je toch gewoon initieel bij punt #1 aankloppen? De ruimte bij de directe buurman zou je eigenlijk nooit nodig hoeven hebben.

Verder is voor je carpoort parkeren in zo'n smalle straat gewoon not-done, in mijn optiek.

[ Voor 7% gewijzigd door eric.1 op 12-06-2024 12:55 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 00:01
Deze discussie gaat helemaal niet over of TS wel of niet met zijn auto tussen alles door kan steken (al dan niet door eerst achteruit het hele hofje door te rijden). Een plattegrond / foto / et cetera is dan ook leuk, maar niet nodig. Waar het hier om gaat is om fatsoen: is het een vreemde vraag om aan een buurman te vragen of zijn dochter haar auto even wil verzetten omdat TS er niet goed door zegt te kunnen? En: is het raar om daar dan van uit je plaat te gaan als dochter (ipv fatsoenlijke een discussie te voeren en / of argumenten aan te dragen over of dit wel echt nodig is)? Ik denk dat iedereen het antwoord op deze vragen wel weet. Of TS ook écht niet bij zijn plek kan of dat hij het gewoon lastig vindt doet helemaal niet ter zake.

@TS: Ik zou als je de buurman eens los spreekt over iets anders gewoon eens casual laten vallen dat je merkte dat zijn dochter het toch wel vervelend vond dat ze haar auto moest verzetten, en dat het niet je bedoeling was om er iets groots van te maken, maar dat je het simpelweg als lastig ervaarde om te kunnen inparkeren. En of hij misschien mee kan denken hoe dat volgende keer te voorkomen, bijvoorbeeld door haar bij het parkeren al te vragen om net iets verder door te rijden. Ik denk dat als hij het aan dochter vraagt terwijl ze nog in auto zit het haar een stuk minder op de kast jaagt dan wanneer een buurman het vraagt terwijl ze op bank binnnen aan de koffie zit. Zou niet moeten, maar zo werkt het nu eenmaal.

PS: In het bovenstaande zitten wat aannames natuurlijk :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je moet dus acheruit de straat inrijden om te kunnen parkeren, omdat iemand anders te lui is om in een parkeervak te gaan staan? Dan vind ik je geen zeikerd, het lijkt me een vrij normaal verzoek om de weg vrij te houden.

Mocht het met een gesprek met de buurman niet lukken... Dien bij de gemeente een verzoek in er een woonerf van te laten maken, dan mag je niet meer buiten parkeervakken parkeren als ik me de regels goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Laatst online: 21:57
Will_M schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:08:
@aapjuh99

Wat let je om zelf de straat achteruit in te rijden zodat je je eigen auto wél met de 'neus naar voren' onder je eigen carport kan gaan zetten zonder daarbij rare manoeuvres uit te hoeven halen (die spiegels zitten niet voor niets op je auto, hé)?
Dit. Achteruit inparkeren. d:)b

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 00:01
Will_M schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 20:08:
@aapjuh99

Het is een 'doodlopende' straat dus er geldt sowieso nooit een vorm van 'één-richtingverkeer'. Wat let je om zelf de straat achteruit in te rijden zodat je je eigen auto wél met de 'neus naar voren' onder je eigen carport kan gaan zetten zonder daarbij rare manoeuvres uit te hoeven halen (die spiegels zitten niet voor niets op je auto, hé)?
Ik weet niet hoe lang die straat (het hofje) is, maar ik vind persoonlijk het vanaf de aansluitende grotere weg achteruit je straat/hof insteken en achteruit tot je woning rijden om daar achteruit in de carport te parkeren al een behoorlijk rare manoeuvre, met grotere risico's voor bijvoorbeeld rondlopende kinderen dan nodig.

Noot (voor daar weer opmerkingen over komen): het parkeren zelf in de carport zou ik overigens altijd achteruit instekend doen, simpelweg omdat je bij het achteruitinparkeren een scherpere hoek kan maken én meer overzicht hebt dan wanneer je naar voren insteekt en later achteruit uit moet steken zonder zicht op zij te hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
iamerwin schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:16:
[...]

Dit. Achteruit inparkeren. d:)b
Ik snap wel dat wanneer je niets vermoedend de straat inrijdt je een beetje baalt dat je dan weer een plekje moet zoeken om te keren en dan achteruit je straat moet inrijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20-05 16:43
Bij mij in de buurt is dit probleem verholpen nadat fout parkeerders werden gedocumenteerd en als gebundeld klacht bij de gemeente is ingediend.

Gemeente heeft een APV ingesteld (alleen nog parkeren in de bestemde vakken, alles er buiten krijgt parkeerboete).

Probleem is daarna verholpen. Heeft een half jaar geduurd voordat de APV ingesteld was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Cheezborger schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:15:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Laatst online: 19-05 11:40
Het zal ook aan je perspectief liggen, ik heb meer dan 40 jaar in een binnenstad gewoond en ben van mening dat TS niet zo lastig moet doen en gewoon zijn auto kan parkeren en achteruit erin of eruit zou mij ook een zorg zijn. Als je dat echter niet gewend bent of niet zo handig in achteruit parkeren tsja.. dan wordt dit lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 07:16

The Zep Man

🏴‍☠️

BounceMeister schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:09:
Mocht het met een gesprek met de buurman niet lukken... Dien bij de gemeente een verzoek in er een woonerf van te laten maken, dan mag je niet meer buiten parkeervakken parkeren als ik me de regels goed herinner.
Het hoeft geen woonerf te worden. Gemeente kan nu gewoon handhaven: niet parkeren voor opritten (ook niet de eigen oprit). Er is dus al een parkeerverbod.

Eerst even in gesprek met de buurman, uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 12-06-2024 14:31 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
BounceMeister schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:09:
Je moet dus acheruit de straat inrijden om te kunnen parkeren, omdat iemand anders te lui is om in een parkeervak te gaan staan? Dan vind ik je geen zeikerd, het lijkt me een vrij normaal verzoek om de weg vrij te houden.

Voor een oprit of uitrit parkeren mag in geen enkele straat, dus die auto mag daar nu ook al niet staan.

Ik denk dus niet dat de mensen die er nu al foutparkeren een boodschap aan gaan hebben wanneer ze om een andere reden foutparkeren. Het zijn waarschijnlijk mensen die ietwat kortzichtig denken en het normaal vinden om de regels in hun eigen voordeel te "verbuigen", zonder daarbij aan de gevolgen voor anderen te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 19:11
Ik snap het probleem ook niet, die paal staat meer in de weg dan de geparkeerde auto als je de oprit op wilt?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leesaa
T-Forever schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:36:
[...]

Hier op het werk toch ook regelmatig vrachtwagen chauffeurs die moeilijk doen met betrekking tot de ruimte die er voor ze is. Je ziet gelijk de (on)ervaren mensen eruit springen.

Het kan frustratie zijn, op den duur hebben wij ook iets van 'leer maar eens'.
Ik denk dat ze dan gewoon geen zin hebben in gezeik als er schade gereden wordt. Ik zou mijn auto in ieder geval liever even aan de kant zetten.. al denk ik dat het allemaal best gaat. Liever dat dan schadeformulier invullen en de hele rompslomp. Of iemand die gewoon doorrijdt na schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-05 13:54
Devian schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 17:03:
Ik snap het probleem ook niet, die paal staat meer in de weg dan de geparkeerde auto als je de oprit op wilt?
Maar de geparkeerde auto kun je verplaatsen, met de paal gaat dat wat lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:03:
Hoe meer mensen zulk soort dingen gaan doen, des te groter het gezeik gaat worden.
Op zich wel met je eens, maar het wordt natuurlijk ook wel steeds meer een probleem met de woningnood. Er worden niet genoeg rekening gehouden met parkeren. En in oude buurten is er sowieso te weinig plek. Er werd vanuit gegaan dat hooguit 1 iemand in het gezin een auto had. Tegenwoordig werken man en vrouw al vaak dus 2 auto's (al is het om boodschappen te doen of naar de tandarts te kunnen gaan). En als dan inderdaad de kinderen geen woning kunnen krijgen, dan komen er, zodra die wel aan het werk gaan, meestal nog wat auto's bij.

Ik woon zelf in een buurt waar parkeren geen probleem was toen ik er kwam wonen. Nu zijn er behoorlijk wat nieuwe gezinnen bij gekomen, allemaal 2-verdieners, allemaal 2 auto's en dus echt veel meer problemen met het vinden van een parkeervak. Ook nog een 3-hoogflat in de straat, die ook allemaal plek zoeken voor hun auto's. Toen er bij die flat aan de overkant deels op het fietspad geparkeerd werd (wat tot verlichting leidde en niet tot problemen), is er toch de politie bijgekomen en heeft iedereen bekeurd. Terwijl beter was geweest dat ze van dat fietspad een suggestiestrook (of hoe dat heet) zouden maken en doortrekken door de hele straat. Dan zou er ineens weer voldoende plek zijn om te parkeren. (Net zo goed nog niet voor iedereen voor de deur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
TheGhostInc schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:16:

Als ik op vakantie ga zonder auto, zorg ik dat mijn vader de autosleutel heeft (of weet te liggen). Mochten er buren die plek nodig hebben voor bv werklui, dan weten ze dat hij de auto kan verzetten.
En dat is dus ook inderdaad al een keer voorgekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dabbel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 23:42
Volgende keer als dochter komt, parkeer je gewoon achter haar toch? Kijken of zij dat chill vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 00:41
Nu denk ik dat ik mijn V90 hier nog met het grootste gemak in prak, maar sjiek is die reactie niet.

Zelf heb ik ook een eigen parkeerplaats, en ik moet ook af en toe toeren uithalen om in of uit te kunnen parkeren.
Soms moet ik zelfs via de oprit van de buren en dan een paar keer steken tot ik in mijn eigen tuin sta, omdat er iemand is die voor mijn uitrit parkeert.

Maar vragen mag altijd, en een beetje rekening met elkaar houden is normaal.
Visite vragen we altijd verderop te parkeren, en de buren doen dat ook.

Een onbeschofte reactie van de dochter/visite zou ik aankaarten bij je buurman, en het hem verder uit laten zoeken.
Zou vooral proberen de vrede te bewaren.
En als je daarvoor toe moet geven dat je inparkeren lastig vind, so be it. (ook al is dat niet waar)

Een mondeo is ook gewoon een grote auto, en niet altijd even overzichtelijk.
En de draaicirkel helpt ook niet mee.

[ Voor 13% gewijzigd door FRANQ op 12-06-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Valorian schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:55:
Deze discussie gaat helemaal niet over of TS wel of niet met zijn auto tussen alles door kan steken (al dan niet door eerst achteruit het hele hofje door te rijden). Een plattegrond / foto / et cetera is dan ook leuk, maar niet nodig. Waar het hier om gaat is om fatsoen: is het een vreemde vraag om aan een buurman te vragen of zijn dochter haar auto even wil verzetten omdat TS er niet goed door zegt te kunnen? En: is het raar om daar dan van uit je plaat te gaan als dochter (ipv fatsoenlijke een discussie te voeren en / of argumenten aan te dragen over of dit wel echt nodig is)? Ik denk dat iedereen het antwoord op deze vragen wel weet. Of TS ook écht niet bij zijn plek kan of dat hij het gewoon lastig vindt doet helemaal niet ter zake.
Nou, ik vind dat hier toch wel een bepaalde max aan zit. Als er gewoon prima ruimte is, ik hem met de beschikbare ruimte erin zou krijgen (en ik weet van mezelf dat ik hier geen held in ben), dan wil ik de 1e en 2e keer best even mijn schoenen aantrekken, die autosleutel weer eens zoeken en hem verplaatsen als er plek is. Maar als het teveel/tevaak wordt, dan leer je op een bepaald moment maar gewoon lekker in te sturen ipv mij elke keer aan het werk te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

42erik schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:56:
[...]

Nou, ik vind dat hier toch wel een bepaalde max aan zit. Als er gewoon prima ruimte is, ik hem met de beschikbare ruimte erin zou krijgen (en ik weet van mezelf dat ik hier geen held in ben), dan wil ik de 1e en 2e keer best even mijn schoenen aantrekken, die autosleutel weer eens zoeken en hem verplaatsen als er plek is. Maar als het teveel/tevaak wordt, dan leer je op een bepaald moment maar gewoon lekker in te sturen ipv mij elke keer aan het werk te zetten.
Als je weet dat het voor de buurman problemen oplevert, zet je natuurlijk wel jezelf aan het werk. Dat jij het wel denkt te kunnen zonder verhoogd risico, daar koopt je buurman helemaal niets voor natuurlijk. Dat is dan de prijs voor het - al dan niet gedoogd door handhaving - fout parkeren van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
aapjuh99 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:58:
Ik slaap er een nachtje over en zal hier plaatsen wat de uitkomst van het gesprek met de buren was.
Is er al een, hopelijk goed, gesprek geweest?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• aapjuh99
Truus01 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:14:
[...]

Is er al een, hopelijk goed, gesprek geweest?
Ik heb er een nachtje over geslapen. Ik heb besloten om samen met mijn buurman en zijn vrouw het gesprek proberen aan te gaan, kijken hoe zij er in zitten. Helaas was ik gisteravond te laat thuis en zijn zij nu met vakantie.

Ik zal uiteraard het resultaat hier plaatsen, zodra er het gesprek heeft plaats gevonden. Wordt vervolgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:27
aapjuh99 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 18:04:

Geef haar jouw sleutels. Als ze meerdere keren moet steken of het lukt niet heb je een punt, als ze de auto in een vloeiende beweging onder jouw carpoort zet heb je de komende weken wat te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bijzonder slecht advies. Rijdt zij de auto in de prak, dan is de WA-verzekering van aapjuh99 aansprakelijk voor de andere auto (zeg maar dag tegen opgebouwde schadevrije jaren) en een eventuele cascoverzekering voor de eigen auto.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 20-06-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

@aapjuh99
Het is een week later. Heb je een update? Of zijn ze nog met vakantie? :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Zep Man op 20-06-2024 12:34 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.