Skynett schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:38:
Ik hoop voor je dat het gewoon goed gaat, maar hout is nu eenmaal geen beton, en bij o.a. een puntbelasting komt het verschil naar voren. Verder is hout gevoelig voor vocht, zo lijkt helemaal jnsluiten mij niet zo'n goed idee. Ligt het hout aan de onderkant van de vloer gewoon bloot?
Ik heb even onder het schot gekeken:
De vloer is van onder helemaal geisoleerd met piepschuim. Het is dus niet zo dat het hout uitsteekt onder het schot. Verder is er geen sprake van een vochtprobleem, in de zin dat er overal druppels hangen (ondanks het zeer natte weer). Met andere woorden, ik denk dat er weinig rottensgevaar is als ik het dichtsmeer.
En is het soms verstandiger om die naden nog te vullen met acrylaatkit i.v.m. flexibiliteit voor dat ik er reparatiemortel overheen gooi?
Het eerder genoemde tocht kwam overigens van een koofje naast de achterdeurdorpel (bij de vloer zit een naad bij de koof), daarin zit een afvoerbuis en koud-water leiding verstopt. Denk dat het gewoon wat kouder is in de koof zelf. Die ga ik uiteraard ook dichtkitten.
Weet iemand trouwens ook hoe een moderne kruipruimte geventileerd wordt?