Fairphone draaide in 2023 20 miljoen euro verlies vanwege 'i

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:52

Herman

FP ProMod
Topicstarter
@Kevinkrikhaar
nieuws: Fairphone draaide in 2023 20 miljoen euro verlies vanwege 'investerin...
Dat komt volgens de fabrikant door diverse 'significante strategische investeringen', onder meer op het gebied van de ontwikkeling van de Fairphone 4 en 5, marketing en 'het opbouwen van onze inventaris'.
Ik vermoed dat deze zin gebaseerd is op de volgende zin uit de bron:
Significant strategic investments were
made in product development (Fairphone
4 and 5), marketing, and raising brand
awareness, as well as the build up of
inventory.
Ik denk niet dat je 'inventory' een op een kunt vertalen met 'inventaris'. Aan inventaris denkt men snel bureau's, computers of wellicht machines e.d. Terwijl 'inventory' toeziet op voorraden (handels)goederen.

Dit maakt m.i. het verhaal ook logischer :)

offtopic:
In de jaarstukken staat ook vermeld op welke wijze dit (voor Fairphone begrippen) grote verlies is gedekt:
On 27 January 2023 a deal was signed with a consortium of impact investors, led by Invest-NL, ABN AMRO Sustainable Impact Fund, and existing shareholder Quadia, to invest €49 million in Fairphone. This significant investment not only strengthens our financial position, but also facilitates our commitment to making the electronics industry fairer. Of the €49 million invested, €17 million was growth capital for Fairphone, and the remainder used to purchase shares from exiting shareholders. The costs of issuance related to the funding transaction have been recognized in ‘Other reserves’ in equity.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinkrikhaar
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-09 23:33

Kevinkrikhaar

Redacteur
Goed punt, heb ik aangepast :)