Nokia Streaming Box 8010 na 40 minuten gaan films haperen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalvinStengs
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-09 10:08
Ik speel voornamelijk AV01 codec films af (betere kwaliteit en compacter dan HEVC), via een externe HD over vaste USBkabel. De Nokia 8010 kan hier in combinatie met Kodi uitstekend mee overweg.
Alleen merk ik dat de laatste maanden, waar voorheen alles perfect liep, na zo'n 40 minuten afspeeltijd het beeld niet meer zo vloeiend wordt afgespeeld. Als ik de film beëindig en meteen weer bij het beëindigde punt afspeel loopt alles echter weer natuurgetrouw vloeiend.
Volgens mij hebben zowel de Nokia, als Kodi, een automatische update gehad of dit er mee te maken heeft gezien het afspelen van de films voorheen altijd vloeiend liep? Lijkt wel of de Nokia na 40 minuten niet meer genoeg vermogen heeft om het beeld vloeiend te blijven verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingdong
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-02 19:19
Ik zou het hier vragen:

Nokia Streaming Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat @Dingdong schrijft, maar op voorhand kan ik je zeggen dat het idd een bestaand probleem is. Enkel op te lossen zoals jij dat nu doet, stoppen en vervolgen, tot de volgende hapering. Het is niet enkel Kodi gerelateerd, het is een Android TV V12 versie probleem.

Nokia (Streamview) deelt op verzoek een update naar Android TV V12 versie 5221, maar daarin zit het probleem nog steeds. In een latere beta is het probleem bijna getackeld, maar Nokia heeft geen actief beta programma. Mochten ze testversie 5394 met je willen delen, daarmee gaat het stukken beter.

Testing, one, two ...