Laadkabel veilig naar buiten brengen met de deur op een kier

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jnr24 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:58:
[...]
Ik denk dat TS bedoelt dat de VVE zeggenschap heeft over wijzigingen aan ruimtes, maar niet over activiteiten (of beter: er is geen expliciet laadverbod, daar kunnen ze niks mee, maar er is wel een expliciet 'dingen ophangen aan de muur' verbod)
Het rare is dat met die gewone wcd er wel 'uit de losse pols' iemand iets roept over een laadverbod. Dat is toch wel vreemd. Het gaat over objecten aan de muur, dat is geregeld in de VVE.
Vermoedelijk zit de wcd bij de parkeerplaats aan de VVE stroom gekoppeld net zoals het licht daar. Niet heel raar dat andere mensen niet willen meebetalen aan het opladen van jouw auto? :)

Indien de wcd is gekoppeld aan een persoonlijke meter is het wel vreemd idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-04 10:23
YakuzA schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:17:
[...]

Vermoedelijk zit de wcd bij de parkeerplaats aan de VVE stroom gekoppeld net zoals het licht daar. Niet heel raar dat andere mensen niet willen meebetalen aan het opladen van jouw auto? :)

Indien de wcd is gekoppeld aan een persoonlijke meter is het wel vreemd idd.
Zoals al eerder gezegd, alles gaat op mijn eigen stroom. Ze willen gewoon niet dat ik mijn auto daar oplaad onder het mom van brandgevaar.

Het is redelijk simpel, van de 80 willen er 3 opladen dus er moet gestemd worden, sommige staan aan mijn kant maar als iemand roept van ja hij gaat maar lekker op straat opladen, straks vliegt dat ding in de fik, dat moeten we helemaal niet willen dus 77 van deze 80 hebben er eigenlijk geen belang bij en zien enkel het extra gevaar wat het potentieel op zou leveren. Ik kan mijn punt wel gaan verdedigen maar dat is allemaal eigen belang en ik kan wel zeggen dat het gevaar wel meevalt maarja, natuurlijk zeg ik dat.

[ Voor 7% gewijzigd door Black-Xjuh op 10-06-2024 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:37
Maar mag je op je eigen parkeerplek een aggregaatje laten draaien wat je auto laadt?

Maar er zijn toch gewoon cijfers over hoe vaak een auto tijdens opladen in de fik vliegt en hoe vaak benzine auto's ontploffen? Ik neem aan dat die cijfers om en nabij gelijk zijn. Dus als die 3 die willen laden dan gewoon een punt maken dat ze bang zijn dat die brandbommen bij de achterdeur ontploffen dan staan jullie weer gelijk.

Manman wat een problematiek.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 01:31
Ik zou lekker de wcd aanleggen.. Was het expliciet auto's laden? Frommel die granny charger in een fietstas, lijkt net Ebike :P , fiets voor het stopcontact. Kan je ook makkelijk ('s avonds laat) even in/uitpluggen.

Oja ik heb nog een geheim wapen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Black-Xjuh schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:23:
Het is redelijk simpel, van de 80 willen er 3 opladen dus er moet gestemd worden, sommige staan aan mijn kant maar als iemand roept van ja hij gaat maar lekker op straat opladen, straks vliegt dat ding in de fik, dat moeten we helemaal niet willen dus 77 van deze 80 hebben er eigenlijk geen belang bij en zien enkel het extra gevaar wat het potentieel op zou leveren. Ik kan mijn punt wel gaan verdedigen maar dat is allemaal eigen belang en ik kan wel zeggen dat het gevaar wel meevalt maarja, natuurlijk zeg ik dat.
Lees mijn post eens, met name over de airco.

Jouw VvE moet bij hun bezwaren onderbouwing leveren. Het is uiteindelijk een afweging tussen het belang van de VvE en jou. Maar dat moet wel feitelijk gebeuren.
Als jij een keurig rapportje meelevert van een onderzoek waaruit de kans op brand niet groter is, dan mag de VvE dat argument niet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:04
TheGhostInc schreef op maandag 10 juni 2024 @ 19:02:
[...]
Als jij een keurig rapportje meelevert van een onderzoek waaruit de kans op brand niet groter is, dan mag de VvE dat argument niet gebruiken.
Precies dit, zeker als de verzekering ook gewoon dekking geeft bij laden van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
No Hands schreef op maandag 10 juni 2024 @ 12:46:
Maar mag je op je eigen parkeerplek een aggregaatje laten draaien wat je auto laadt?

Maar er zijn toch gewoon cijfers over hoe vaak een auto tijdens opladen in de fik vliegt en hoe vaak benzine auto's ontploffen? Ik neem aan dat die cijfers om en nabij gelijk zijn. Dus als die 3 die willen laden dan gewoon een punt maken dat ze bang zijn dat die brandbommen bij de achterdeur ontploffen dan staan jullie weer gelijk.

Manman wat een problematiek.
Nee, het is een parkeerplaats dus volgens het huishoudelijk reglement mogen daar enkel voortuigen geplaatst worden.

Het gaat niet per se om het gevaar dat het in brand vliegt maar dat een benzine auto makkelijker te blussen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
jnr24 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 13:05:
Ik zou lekker de wcd aanleggen.. Was het expliciet auto's laden? Frommel die granny charger in een fietstas, lijkt net Ebike :P , fiets voor het stopcontact. Kan je ook makkelijk ('s avonds laat) even in/uitpluggen.

Oja ik heb nog een geheim wapen.

***members only***
Laatste punt is een goede wat betreft je eerste opmerking, het meest valt natuurlijk die stekker aan de zijkant van mijn auto op en niet per se de lader zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Xjuh
TheGhostInc schreef op zondag 9 juni 2024 @ 17:36:
[...]

Je bent misschien wel gewoon een beetje te vroeg, want een huishoudelijk reglement en VvE moeten ook niet te beperkend worden.

Mooi voorbeeld:
https://www.tomlow-advoca...honden-en-katten-mag-dat/
Wat je in je appartement doet is dus jouw eigen zaak, vandaar dat de laadpaal in je eigen huis plaatsen kan. De kabel naar buiten 'moet kunnen', anders zou je ook nooit de auto kunnen stofzuigen oid.

Vergelijk je dit met een airco, dan krijg je dit soort zaken:
https://www.advocatenkant...eluidsoverlast-%EF%BF%BC/
Daar zie je dat een duidelijke afweging gemaakt moet worden tussen de belangen van het geheel (VvE) en de eigenaar/verzoeker. Kijk ook goed naar de stappen die gezet zijn door de VvE en de verzoeker, beiden zijn niet over 1 nacht ijs gegaan.

Persoonlijk denk ik dat het huishoudelijk reglement ook niet (helemaal) klopt. Er mag (zonder toestemming) van de VvE nooit een aanpassing gedaan worden aan de buitenzijde. Het is dus nogal voorbarig om een laadpaal uit te sluiten en daarmee wordt er geen afweging meer gemaakt tussen jouw belang en de VvE.

Als je dit voorlegt aan een rechter zou je weleens gelijk kunnen gaan krijgen.
Jij wordt serieus benadeeld, de VvE zal dus ook een of meer redenen moeten geven die zwaarder wegen dan dat.
Brandveiligheid *zou* een ding kunnen zijn, maar als het niet te verbieden is dat iemand vanuit zijn huis gaat laden is dat argument al van tafel.
Een keurige laadpaal is ook niet meteen een schandvlek voor een gebouw, helemaal niet aan de achterkant.

[...]

En dit is dus niet terecht. Een VVE mag best eisen stellen aan de uitvoering, zoals ervoor zorgen dat de brandwerende scheiding intact blijft. Of bijvoorbeeld de exacte plaats en type of types definiëren, zodat het aanzicht uniform blijft.
Maar het 'domweg' verbinden, omdat <vul een reden in>, is niet genoeg. Daar hoort wel wat onderbouwing bij. Zelfs een meerderheid mag niet zomaar een bewoner benadelen.

Los daarvan ga je nu een deur open laten staan, waardoor je een veel ergere situatie creëert. De brandveiligheid komt daardoor in gevaar!
Dat de laadpaal in eigen huis kan ben ik het mee eens want dat is precies wat ik nu van plan ben en die kabel naar buiten moet ook kunnen, maar stofzuigen doe je dan een kwartiertje met de deur op een kier dus op die manier kan laden ook, alleen dat duurt een stuk langer en hoef je niet per se zelf bij in de buurt te zijn.

Wat betreft je airco, die mag uiteindelijk ook van de rechter niet, hij kan bijvoorbeeld een binnenunit plaatsen in zijn eigen appartement, mij vertellen ze nu dat ik kan laden op een van die vier beschikbare laadpalen binnen 200 meter.

Hun ding zal dan brandveiligheid zijn en zij zullen ook (denk ik) proberen te verbieden dat ik vanuit huis ga laden. Mijn tactiek is dus eigenlijk dat ik niet zoals jouw voorbeelden een rechtszaak ga aanspannen om iets te mogen wat nu niet mag maar een manier te vinden hoe het nu wel mag met mijn laadpaal in mijn eigen woning. Als zij zeggen dat dit niet mag moeten ze mij vertellen op welke grond, die er niet is, dus ik blijf laden. Gaan zij vervolgens stemmen dat er niet geladen mag worden om dat tegen te houden blijf ik denk ik nog steeds laden en dan mogen zij naar de rechter waar ik dan zal zeggen dat deze regel ingevoerd wordt om mij dwars te zitten en mijn woongenot te ontnemen en dat ik daarom de nieuwe(!) regel niet okay vind.

Wat betreft je laatste punt, misschien kan domweg verbieden niet maar zij vinden dat zij hun redenen hebben. Of wij dat hier met hen eens zijn maakt natuurlijk niet uit, dan moet ik naar de rechter en als ik dan ongelijk krijg is het zeker klaar. Dan kan ik beter nu een alternatief vinden en zorgen dat ik niet iets wil wat nog niet mag, maar dat zij ineens iets willen verbieden dat altijd wel mocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
@Black-Xjuh, heb je zelf eigenlijk wel gegoogled?

Ik kom allerlei artikelen tegen dat de VvE het helemaal niet mag verbieden, afhankelijk van de splitsingsakte (de modelakte van na 2017 bied daar geen mogelijk voor). D|e hoofdpagina is:
https://vveladen.nl/

Vereniging Eigen Huis heeft er ook flink wat pagina's aan gewijd.
https://www.eigenhuis.nl/...-een-appartementencomplex
En een discussie daar komt ook niet verder dan onderbuik tegenover wetgeving en onduidelijkheid:
https://community.eigenhu...or-elektrisch-rijden-1487

Ik weet overigens niet of je daadwerkelijk een parkeergarage hebt, maar anders mag je sowieso niet laden via de WCD:
https://www.vvelaadloket....plicht-mode-3-of-4-laden/

Mijn tip:
Ga naar je VvE beheerder toe, dat is ook meteen de kennishouder en vraag die om advies.
Als de nieuwe wetgeving er komt (of al is?), dan kan het zijn dat je alleen een melding moet doen bij de VvE en dat de VvE wel bepaalde voorwaarden mag stellen aan de installatie, maar het niet mag verbieden.

En anders zet je het nog een keer op de VvE vergadering en kom je met de juiste bronnen aan. Een poging om het te blokkeren zal dan meestal al direct stranden, de VvE beheerder zal er tegen adviseren en als ze daarna nog niet toegeven is de stap naar de rechter ook logisch. Wat dan eigenlijk alleen nog maar een formaliteit wordt als je gewoon gelijk hebt volgens de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-05 01:31
TheGhostInc schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:41:
...
Ik weet overigens niet of je daadwerkelijk een parkeergarage hebt, maar anders mag je sowieso niet laden via de WCD:
...
Voor 'nieuwe situaties' staat erbij.

[ Voor 20% gewijzigd door jnr24 op 12-06-2024 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:28
Mijn tip:
Ga naar je VvE beheerder toe, dat is ook meteen de kennishouder en vraag die om advies.
Als de nieuwe wetgeving er komt (of al is?), dan kan het zijn dat je alleen een melding moet doen bij de VvE en dat de VvE wel bepaalde voorwaarden mag stellen aan de installatie, maar het niet mag verbieden.

En anders zet je het nog een keer op de VvE vergadering en kom je met de juiste bronnen aan. Een poging om het te blokkeren zal dan meestal al direct stranden, de VvE beheerder zal er tegen adviseren en als ze daarna nog niet toegeven is de stap naar de rechter ook logisch. Wat dan eigenlijk alleen nog maar een formaliteit wordt als je gewoon gelijk hebt volgens de wet.
Daar zou ik nog het volgende aan toevoegen :

Beste VVE leden , ik ben van plan om de rechter om uitsluitsel te vragen daar enkele personen binnen de VVE mij het recht willen ontzeggen om mijn auto op te laden via mijn eigen stroomvoorziening.

In mijn ogen is dit onterecht en gevoed uit onwetendheid volgens diverse artikelen en informatie stromen heb ik dit recht wel degelijk, uiteraard wanneer dit tot een rechtszaak komt zal ik in dat geval al mijn huidige onkosten , dervingen en de voor de rechtszaak te maken kosten op onze VVE moeten gaan verhalen.

Dit omdat men mij het laden misgunt, helaas zie ik geen andere keuze meer na de huidige gang van zaken

Indien u er GEEN probleem mee heeft dat ik mijn auto op eigen parkeerplaats en met eigen stroomvoorziening zal opladen en aldus geen extra onnodige kosten voor de VVE en aldus uzelf wenst kunt u mij dan een e-mail versturen / ingevuld formulier in de brievenbus van nr XXX waarin u aangeeft hier geen probleem in te zien?

Indien ik niet +50% van de stemmen haal voor datum ##### zal ik helaas genoodzaakt zijn om het juridische traject te gaan starten en aldus bij een gelijk van de rechter mijn onkosten en dervingen op u als mede leden van de VVE moeten gaan verhalen.

Wedden dat dit effect heeft? >:) nee vrienden zul je er bij de tegenstanders niet mee maken dat wel

[ Voor 0% gewijzigd door MPCoreDeveloper op 20-06-2024 13:43 . Reden: nog even wat dieper raken op de persoon >:) ]

• Black-Xjuh
MPCoreDeveloper schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:41:
[...]

Daar zou ik nog het volgende aan toevoegen :

Beste VVE leden , ik ben van plan om de rechter om uitsluitsel te vragen daar enkele personen binnen de VVE mij het recht willen ontzeggen om mijn auto op te laden via mijn eigen stroomvoorziening.

In mijn ogen is dit onterecht en gevoed uit onwetendheid volgens diverse artikelen en informatie stromen heb ik dit recht wel degelijk, uiteraard wanneer dit tot een rechtszaak komt zal ik in dat geval al mijn huidige onkosten , dervingen en de voor de rechtszaak te maken kosten op onze VVE moeten gaan verhalen.

Dit omdat men mij het laden misgunt, helaas zie ik geen andere keuze meer na de huidige gang van zaken

Indien u er GEEN probleem mee heeft dat ik mijn auto op eigen parkeerplaats en met eigen stroomvoorziening zal opladen en aldus geen extra onnodige kosten voor de VVE en aldus uzelf wenst kunt u mij dan een e-mail versturen / ingevuld formulier in de brievenbus van nr XXX waarin u aangeeft hier geen probleem in te zien?

Indien ik niet +50% van de stemmen haal voor datum ##### zal ik helaas genoodzaakt zijn om het juridische traject te gaan starten en aldus bij een gelijk van de rechter mijn onkosten en dervingen op u als mede leden van de VVE moeten gaan verhalen.

Wedden dat dit effect heeft? >:) nee vrienden zul je er bij de tegenstanders niet mee maken dat wel
https://www.onsadvocaten....elektrische-auto-door-vve

Dit zegt toch iets anders, is al wel redelijk verouderd omdat het artikel nog praat over de notificatiewetgeving welke ingevoerd wordt medio 2022 en nu al is doorgeschoven naar 2026.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPCoreDeveloper
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:28
Black-Xjuh schreef op donderdag 26 september 2024 @ 14:56:
[...]

https://www.onsadvocaten....elektrische-auto-door-vve

Dit zegt toch iets anders, is al wel redelijk verouderd omdat het artikel nog praat over de notificatiewetgeving welke ingevoerd wordt medio 2022 en nu al is doorgeschoven naar 2026.
De VVE dat zijn alle eigenaren samen en niet de beheerder of het bestuur , dus als jij met zo`n briefje meer als 50% van de verdeelsleutel haalt uit het splitsingsreglement , dat kan dus anders zijn als het aantal personen / woningen zie je splitsingsakte (bij 1 groot perceel zoals bijv. een winkel kun je al klaar zijn) Dan gaat de vereniging gewoon akkoord .

Die vereniging dat ben jij en de mede eigenaren , die +50% volgens de verdeelsleutel is die het bepaald ja of nee niet die man met zijn grote mond (ook al denkt hij zelf van wel)

Gr.

Een al + 25 jaar lid van een VVE
Pagina: 1 2 Laatste