Ik ben op zoek naar zonnepaneel, ik heb al een offerte en binnenkort krijg ik er nog een paar, maar ik wil graag mijn idee testen om mijn verzoek aan de installateur beter vorm te geven.
Ik heb en oost west dak met twee dakkapellen Ik dacht om 10-12 panelen verdeeld over alle oppervlakken te plaatsen om een goede dekking te krijgen in alle zonnestanden: schuin dak op het oosten en westen en op de dakkapel gericht naar het zuiden.:strip_exif()/f/image/mBCXOWea8G3XT8stabC1ZGEU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eeq1RljuEsTLUqq1TPMDqjxf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vvj7CXFJwHXNJe59cEzib7ON.png?f=fotoalbum_large)
Dak helling 40 graden
Dan heb ik twee dakkapellen west 5,5* 2,2m en oost 3*2 m
Ik wil mijn elektriciteitsverbruik dekken en een reserve hebben voor toekomstig gebruik
Emphase IQ8MC Micro
Emphase Envoy-s Standard
7470 Euro = 1,43 Euro Wp
---------------
10 Trina Mono full black 415WP
Enphase IQ8MC micro-omvormer
Enphase IQ Gateway Standard
5746 Euro = 1,401 Europ Wp
Is dit een goed plan om de panelen op de dak te zetten?
Ik heb en oost west dak met twee dakkapellen Ik dacht om 10-12 panelen verdeeld over alle oppervlakken te plaatsen om een goede dekking te krijgen in alle zonnestanden: schuin dak op het oosten en westen en op de dakkapel gericht naar het zuiden.
Foto's
:strip_exif()/f/image/mBCXOWea8G3XT8stabC1ZGEU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eeq1RljuEsTLUqq1TPMDqjxf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vvj7CXFJwHXNJe59cEzib7ON.png?f=fotoalbum_large)
Dak helling 40 graden
Beschikbare (dak)ruimte
Ik heb twee schuine daken: op het oost(-85) en west (95) beide hebben een hellingshoek van 40 graden. hierop heb ik een oppervlak van 2*6m op het west en 1,7*6 op het oost.Dan heb ik twee dakkapellen west 5,5* 2,2m en oost 3*2 m
Schaduw
Ik heb schaduw van de schoorsteen op zuid en op de oost aan de andere kant van de straat zijn er een aantal bomen die zo hoog zijn als het huis en in zonder bladeren in de winterJaarverbruik
2200 KWh maar de kinderen groeien op, ik koop binnenkort een wasdroger die elke dag meegaat en ik wil ook voorbereid zijn voor een hybride warmtepompHuidige elektriciteitsaansluiting
3 fasen contract maar 1 fase meterkast zodat ik gemakkelijk kan overschakelen naar 3 fasen, meterkast is nieuwBudget en doel
5k-7kIk wil mijn elektriciteitsverbruik dekken en een reserve hebben voor toekomstig gebruik
Wie gaat het project uitvoeren
installateurBijhouden van data
jaReeds verkregen offertes
11 Trina Solar Vertex S+ Glas Glas 440WpEmphase IQ8MC Micro
Emphase Envoy-s Standard
7470 Euro = 1,43 Euro Wp
---------------
10 Trina Mono full black 415WP
Enphase IQ8MC micro-omvormer
Enphase IQ Gateway Standard
5746 Euro = 1,401 Europ Wp
Regio
UtrechtIs dit een goed plan om de panelen op de dak te zetten?