Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik hoop dat dit de juiste plek/forum is voor deze vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ruim een maand geleden hebben wij een hypotheekaanvraag gedaan, via een tussenpersoon, bij de rabobank. Voor een financiering van 365k. Wij kunnen volgens de financieel adviseur met gemak 465 lenen, maar hebben dit niet nodig. Momenteel ben ik al klant bij de rabobank en heb hier een lening lopen met 1,8% rente. Die wil ik graag meenemen.

Er waren nog wat stukken nodig waardoor het dossier 3 weken geleden compleet is ingediend bij de rabobank. Volgens de rabo doen ze 5 werkdagen over het beoordelen van het dossier. We zijn nu ruim 15 werkdagen verder en nog is het dossier geeneens opgepakt. Ons voorbehoud is inmiddels verlopen en mijn huis is al bijna verkocht. Bod geaccepteerd, die overigens zo hoog was dat we nog maar 265k nodig hebben. Omdat we niet onderop de stapel terecht willen komen, durven we de financieringsaanvraag nog niet aan te passen. Eerst een offerte getekend en dan een aanpassing doorvoeren.

De overdracht van ons nieuwe huis is 23 augustus. Ik ben zwanger en 17 oktober uitgerekend. Overdracht eigen woning 16 september. Ik ben als de dood dat, door de rabobank, alles onwijze vertraging oploopt. Naar een andere bank kunnen/willen wij niet. Dan gaan we voor 165k van 1,8% naar 4,1%.

Heeft iemand tips hoe ik druk kan zetten achter de rabo? Ik ben zwanger en mijn hormonen maken dat ik dit niet heel veel langer trek. Als ik rabo bel zeggen ze dat het langer duurt vanwege de tussenpersoon (?!) Heel vreemd in mijn ogen. Ook geven ze aan dat ik hen niet mag bellen maar dat de tussenpersoon dat moet doen.

Beste antwoord (via Lies35 op 23-06-2024 08:16)

• Bram131
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:56
Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen je openingspost, maar ik heb een vergelijkbare ervaring met de Rabobank (gehad).

Ik heb elk benodigd document binnen een uur aangeleverd. Uiteindelijk na zeven weken, slechts één dag voor het verlopen van mijn financieringsvoorbehoud, kreeg ik een telefoontje dat de hypotheek intern was goedgekeurd en dat ik de week erop de offerte zou ontvangen.

Moest zelf ook flink blijven bellen naar de Rabobank om updates te ontvangen, hoorde zelf niets van ze.

Een hypotheekadviseur die bij mij in de straat woont, vertelde me dat het bij de Rabobank sinds anderhalf jaar een drama is. Hij dient geen nieuwe aanvragen meer in bij de Rabobank, behalve als cliënten een laag rentepercentage hebben dat ze kunnen meenemen.

Hij legde uit dat de AFM de Rabobank anderhalf jaar geleden op de vingers heeft getikt, en dat ze nu alle documenten door vijf verschillende mensen laten controleren voordat ze akkoord geven. Ik weet niet precies wat hiervan waar is, maar zelfs als het door drie personen wordt gecontroleerd, maakt dat de doorlooptijd niet veel beter.

Ik weet dat je hier niet veel aan hebt, maar het geeft je misschien wat meer achtergrondinformatie.

Eén opluchting: bij mij is het uiteindelijk toch op tijd goedgekomen. Vandaag heb ik de offerte per post ontvangen, en morgen gaat deze getekend terug in de brievenbus.

Succes!

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:57

Agent47

I always close my contracts.

bellen?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
Ik heb vandaag al wel 5x gebeld en krijg steeds het antwoord dat het via de tussenpersoon moet. De tussenpersoon heeft ook wel 5x gebeld al.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 12:33
Ik vrees dat het iets is tussen jou en je tussenpersoon. Dat is de normale gang van zaken. Onze financieel adviseur regelde ook alles met de bank, als wij dus iets willen aanpassen of regelen, moeten we dit via dezelfde financieel adviseur doen.

Dus wat meer druk opleggen bij je tussenpersoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Lelletje schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:58:
Ik vrees dat het iets is tussen jou en je tussenpersoon. Dat is de normale gang van zaken. Onze financieel adviseur regelde ook alles met de bank, als wij dus iets willen aanpassen of regelen, moeten we dit via dezelfde financieel adviseur doen.

Dus wat meer druk opleggen bij je tussenpersoon.
Dit was ook voor ons het geval. Wij moesten alles communiceren via de hypotheekadviseur.

Mijn hypotheekadviseur begint ook pas om 11:00. Dan is het extra spannend als je hem om 09:00 nodig hebt als je een bod hebt gedaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Lies35 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:54:
Ik heb vandaag al wel 5x gebeld en krijg steeds het antwoord dat het via de tussenpersoon moet. De tussenpersoon heeft ook wel 5x gebeld al.
Zegt 'ie dat?
Ik zou al bij hem in het kantoor staan en meeluisteren naar zijn zesde gesprek naar de Rabo.
Welk (vast) bedrag ga je straks overmaken voor zijn werkzaamheden?

Maar, serieus .... is er wel vertraging en duurt het door drukte gewoon wat langer? Het kan zijn dat dit de prijs is voor de fijne, lage rente. Haal augurken, twee haringen en wat chocolade, stort jezelf in een gierende huilbui en plan een babyshower :-)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Croga

The Unreasonable Man

3 weken is veel te lang! Ook bij de Rabo.

Zoals @DeBolle al zegt zou ik even langs gaan bij de adviseur en met het 6e gesprek mee luisteren. Er zijn maar twee mogelijke redenen dat het zo lang kan duren. Één is dat Rabo al meer vragen aan de adviseur gesteld heeft, twee is dat er iets grondig mis aan het gaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:57

Herman

FP ProMod
Ik begrijp je situatie heel goed en dat de langere doorlooptijd erg vervelend is, maar ik betwijfel of het je aanvraag ten goede komt als je hun blijft spammen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lies35
DeBolle schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Zegt 'ie dat?
Ik zou al bij hem in het kantoor staan en meeluisteren naar zijn zesde gesprek naar de Rabo.

Maar, serieus .... is er wel vertraging en duurt het door drukte gewoon wat langer? Het kan zijn dat dit de prijs is voor de fijne, lage rente. Haal augurken, twee haringen en wat chocolade, stort jezelf in een gierende huilbui en plan een babyshower :-)
Volgens mijn tussenpersoon hebben zij dit met alle klanten van de rabobank. Als ik echter de rabobank zelf vraag hoe lang het zou moeten duren, geven ze aan dat het 2 a 3 weken zou moeten duren. Daar zijn we al ruimschoots overheen.

Als ik donderdag nog niks binnen heb, ga ik vrijdag met mijn financieel adviseur zitten om samen naar de rabo te bellen. Dan vinden ze me maar vervelend. Kan me vrij weinig schelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:42
Ik had einde vorig jaar ook een aanvraag bij de Rabo (ben er ook werkzaam geweest vroeger als financieel adviseur) met een tussenpersoon van internet.

1e gesprek tot rond was letterlijk 2 weken inclusief mijn bedrijfscijfers beoordeling + wat problemen met bkr (telefoonabbo wat administratief niet goed was afgehandeld door KPN). De wachttijd was toen 25 werkdagen (run op variabele rente) en ik had 4 weken om alles rond te krijgen. De truc: Je moet zorgen dat je dossier 100% op orde is en als je kantoor werk heb, alles binnen een uur aanleveren en geen vragen stellen over hun eindeloze vragen. Het dossier moet 100% compleet zijn en correct, anders krijg je geen goedkeuring. Niet nadenken gewoon doen, is allemaal verspilde moeite. Ook als je je afvraagt, waarom moeten ze iets weten zoals pensioen bijv. terwijl de hypotheek klaar is voor je pensioen of arbeidsongeschiktheid doorbetaling bij ziekte, dat moeten ze vanuit zorgplicht hebben in het dossier, anders geen goedkeuring. Uitzonderingen maken ze amper en eigenlijk alleen voor vermogende klanten of aparte cases, die wel kunnen maar net niet in acceptatie beleidsregels passen middels een krediet comissie.

Als je het financieel voorbehoud is verlopen is echt een hele dikke rode vlag en dit gaat niet de goede kant op. Dat voorbehoud is er niet voor niets en de tussenpersoon moet het bewaken en jij moet er bovenop zitten. Verlopen zonder goedkeuring is normaal gesproken no-go of informeel een toezegging.

De grote waarom, wordt het niet in behandeling genomen en blijft het liggen? Je tussenpersoon is sowieso al niet de scherpste maar je moet weten wanneer die het heeft ingediend.

Rabobank heeft nu een doorlooptijd van 10 werkdagen: https://www.ikbenfrits.nl/doorlooptijd-hypotheek/ dus iets klopt hier niet.

Enige wat ik zou kunnen bedenken, is nog harder pushen op alle partijen (al dan niet door je man als je zwanger bent). Begin eens met een formele klacht en dat die ze zorgplicht niet nakomt. Kijk ook eens naar een alternatieve hypotheek zodat je rust krijgt, dat je in ieder geval iets hebt. Hier willen de meeste adviseurs vaak niet aan beginnen omdat ze niemands tijd willen verspillen.

Bij Rabo moeten ze je eerst een rente aanbod doen (heb je die al gezien?) en daarna gaan ze nog het dossier bekijken.

[ Voor 26% gewijzigd door wm1234 op 04-06-2024 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
wm1234 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:04:
Ik had einde vorig jaar ook een aanvraag bij de Rabo (ben er ook werkzaam geweest vroeger als financieel adviseur) met een tussenpersoon van internet.

1e gesprek tot rond was letterlijk 2 weken inclusief mijn bedrijfscijfers beoordeling + wat problemen met bkr (telefoonabbo wat administratief niet goed was afgehandeld door KPN). De wachttijd was toen 25 werkdagen (run op variabele rente) en ik had 4 weken om alles rond te krijgen. De truc: Je moet zorgen dat je dossier 100% op orde is en als je kantoor werk heb, alles binnen een uur aanleveren en geen vragen stellen over hun eindeloze vragen. Het dossier moet 100% compleet zijn en correct, anders krijg je geen goedkeuring. Niet nadenken gewoon doen, is allemaal verspilde moeite. Ook als je je afvraagt, waarom moeten ze iets weten zoals pensioen bijv. terwijl de hypotheek klaar is voor je pensioen of arbeidsongeschiktheid doorbetaling bij ziekte, dat moeten ze vanuit zorgplicht hebben in het dossier, anders geen goedkeuring. Uitzonderingen maken ze amper en eigenlijk alleen voor vermogende klanten of aparte cases, die wel kunnen maar net niet in acceptatie beleidsregels passen middels een krediet comissie.

Als je het financieel voorbehoud is verlopen is echt een hele dikke rode vlag en dit gaat niet de goede kant op. Dat voorbehoud is er niet voor niets en de tussenpersoon moet het bewaken en jij moet er bovenop zitten. Verlopen zonder goedkeuring is normaal gesproken no-go of informeel een toezegging.

De grote waarom, wordt het niet in behandeling genomen en blijft het liggen? Je tussenpersoon is sowieso al niet de scherpste maar je moet weten wanneer die het heeft ingediend.

Rabobank heeft nu een doorlooptijd van 10 werkdagen: https://www.ikbenfrits.nl/doorlooptijd-hypotheek/ dus iets klopt hier niet.

Enige wat ik zou kunnen bedenken, is nog harder pushen op alle partijen (al dan niet door je man als je zwanger bent). Begin eens met een formele klacht en dat die ze zorgplicht niet nakomt. Kijk ook eens naar een alternatieve hypotheek zodat je rust krijgt, dat je in ieder geval iets hebt. Hier willen de meeste adviseurs vaak niet aan beginnen omdat ze niemands tijd willen verspillen.

Bij Rabo moeten ze je eerst een rente aanbod doen (heb je die al gezien?) en daarna gaan ze nog het dossier bekijken.
Bedankt voor je antwoord (van alle anderen trouwens ook). Door deze antwoorden raak ik echt nog veel meer in de stress. Ik heb op 1 mei een mail gekregen van de rabobank zelf dat ze mijn aanvraag voor een hypotheek hebben ontvangen. Wij hadden op dat moment alleen nog een taxatie van mijn huidige woning nodig voor een overbruggingshypotheek. Ook moest er ineens een ander model werkgeversverklaring komen. Omdat dit vlak voor Hemelvaart werd gevraagd hebben mijn vriend en ik deze pas na Hemelvaart gekregen van onze werkgever. Op 13 mei heeft de financieel adviseur ook deze stukken meteen ingediend waarvan ik een schriftelijke bevestiging heb ontvangen.

Mijn financieel adviseur heeft aangegeven dat zij zelf de bankgarantie af kunnen geven volgende week dinsdag.

Mijn huidige hypotheek heb ik op mijn naam afgesloten 4 jaar geleden. Ondertussen is mijn salaris gestegen en inmiddels koop ik dus iets groters samen met mijn vriend. Het verschil tussen mijn woning en de nieuwe woning bedraagt hooguit 100k, er is gerekend met 200k voor de zekerheid en we zouden 300k meer kunnen krijgen volgens de berekening. Volgens de financieel adviseur is er dus geen enkel vuiltje aan de lucht. Daarom snap ik ook niet dat het zo lang duurt. Dit zou een dossier van niks moeten zijn voor de rabobank.

Mijn vriend en ik zijn allebei in vaste loondienst. We hebben geen bkr kredieten (telefoon een maand geleden afbetaald) en geen studieschulden.

Wat ik ook echt niet begrijp is waarom de rabobank mij niet te woord wil staan. Ik ben toch hun klant?! Zij laten hier steken vallen. Het enige wat ze mij konden beloven is dat ze de persoon van de hypotheek afdeling mijn financieel adviseur laten bellen.

De financieel adviseur is trouwens een grote speler, geen heel onbekend bedrijfje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Lies35 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:49:
Wat ik ook echt niet begrijp is waarom de rabobank mij niet te woord wil staan. Ik ben toch hun klant?! Zij laten hier steken vallen. Het enige wat ze mij konden beloven is dat ze de persoon van de hypotheek afdeling mijn financieel adviseur laten bellen.
Nee, je bent geen klant bij de Rabobank, je bent klant bij de hypotheekadviseur. Dat ze je niet te woord kunnen/willen staan is volstrekt normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:42
Niet in de stress raken maar wel actie ondernemen, richting de tussenpersoon. In bijna alle gevallen komt het wel goed maar de meeste hypotheektussenpersonen zijn laks en hebben vaak vrij veel dossiers lopen dus je moet continue er bovenop blijven zitten.

Klopt, wat hierboven wordt geschetst, dit staat ook letterlijk in je offerte die je straks krijgt. Rabobank is zeer streng op de processen zoals je misschien al merkt en niet echt gericht op klanten:

U heeft deze offerte aangevraagd via Tussenpersoon naam. Wij zien uw
tussenpersoon als uw aanspreekpunt. Uw tussenpersoon heeft met u gesproken over uw wensen. Wij
gaan ervan uit dat uw tussenpersoon alle belangrijke afspraken en risico's met u heeft besproken.
Al uw hypotheekvragen, nu en ook gedurende de looptijd van uw hypotheek, bespreekt u met uw
tussenpersoon. Dat geldt ook voor eventuele andere Rabobank hypotheekproducten die niet in deze
offerte staan.
Uw tussenpersoon en wij delen gegevens in verband met uw hypotheek met elkaar, zodat uw
tussenpersoon u kan adviseren, voor u kan bemiddelen en om het beheer van uw hypotheek uit te
voeren.
Meer informatie over verwerking van persoonsgegevens vindt u in ons Privacy Statement op
rabobank.nl/privacy

[ Voor 4% gewijzigd door wm1234 op 04-06-2024 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
Ik heb mijn tussenpersoon vandaag nog 2 maal gesproken. Hij zegt dat ik het los moet laten en dat het echt wel goed komt. Dat ik hen hun werk moet laten doen. Welke actie kan ik nu nog verder uitvoeren? Ik zit met mijn handen in het haar en deze reacties geven mij het gevoel dat ik er vanuit moet gaan dat mijn tussenpersoon een heel vies spelletje speelt ofzo. Ik ben ten einde raad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Laatst online: 14:36
Lies35 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:49:
[...]
Dan had je de hypotheek ook rechtstreeks via een adviseur van de Rabobank moeten aanvragen, niet via een adviseur. Niet dat ik daar goede ervaringen mee heb, maar snelheid was daar geen probleem in ieder geval.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03
Lies35 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 22:11:
Ik heb mijn tussenpersoon vandaag nog 2 maal gesproken. Hij zegt dat ik het los moet laten en dat het echt wel goed komt. Dat ik hen hun werk moet laten doen. Welke actie kan ik nu nog verder uitvoeren? Ik zit met mijn handen in het haar en deze reacties geven mij het gevoel dat ik er vanuit moet gaan dat mijn tussenpersoon een heel vies spelletje speelt ofzo. Ik ben ten einde raad.
Ik zou maar eens beginnen met het advies opvolgen van je tussenpersoon…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De Rabobank doet er gemiddeld 20 werkdagen over na aanlevering van het complete dossier. Je zit op werkdag 17 na 13 mei. Je hebt binnen een week ongetwijfeld antwoord. Tegelijkertijd is je hypotheekadviseur wel een beetje een lapzwans als het gaat om verwachtingsmanagement.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:00

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

laat het los.. als je tussen persoon een goede reputatie heeft zal hetwel goed komen.
soms duren zaken wat langer. denk aan je kind en stress niet zo veel..

je bent momenteel alleen maar van het ergste aan het uitgaan en daar helpen de ja knikkers hier in het topic ook niet mee...
ergo wacht de reactie van je adviseur af. die weet wat je deadlines zijn lijkt me. verder kan je momemteel niks doen. iemand gaan pushen zal in dit geval ook niet extra helpen maar eerder de situatie ver ergeren..

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Luisteren naar je tussenpersoon is de actie die je zou moeten uitvoeren.

Meer kan je niet doen. Door mensen lastig te vallen gaan ze niet sneller werken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 21:03
Lies35 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:51:
De overdracht van ons nieuwe huis is 23 augustus. Ik ben zwanger en 17 oktober uitgerekend. Overdracht eigen woning 16 september. Ik ben als de dood dat, door de rabobank, alles onwijze vertraging oploopt. Naar een andere bank kunnen/willen wij niet. Dan gaan we voor 165k van 1,8% naar 4,1%.
Rabo werkt met tussenpersonen, dus het klopt dat die tussenpersoon contact met de bank moet opnemen en inzicht kan krijgen in waar het stokt. Maar ligt het probleem wel bij de bank? Je zou niet de eerste zijn die met een traag werkende tussenpersoon te maken heeft. Of iemand die de benodigde stukken niet of niet goed heeft aangeleverd. Zolang die aan te leveren stukken niet compleet zijn, neemt een bank de aanvraag niet in behandeling.
Feit dat je voorbehoud al is verlopen en de aanvraag nog niet is opgepakt, geeft wel te denken over deze tussenpersoon. Heeft deze alles aangeleverd, zijn er geen openstaande vragen van de bank aan hem? Dat zijn vragen die je zeker kunt stellen. En als hij alles correct heeft aangeleverd, welke uitleg krijgt hij dan van de bank?
Je hoeft overigens niet per se naar een andere bank, wel zou je kunnen nadenken over een andere tussenpersoon. Eventueel een financieel adviseur van de bank zelf. Is misschien wel zo handig omdat je hypotheek daar al loopt. En die zit dichter bij het vuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Kan je niet zelf naar de Rabobank bellen en status opvragen? Hoe moeilijk het ook is, probeer zelf niet te stressen, helemaal in de zwangerschap.

Houd ons op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:46
Komt op mij over als totale paniek modus. Wat ik kan begrijpen als je voorbehoud is verlopen, alleen 5x bellen terwijl aanvraag via een derde partij loopt heeft natuurlijk geen zin. De zesde keer ga je ook dat antwoord krijgen.

De rabobank heeft zelf ook hypotheekadviseurs, rekenen ze 1800 euro voor, dan kun je schakelen/appen/bellen met iemand rechtstreeks bij de rabobank. Nu heb je dit overgedragen aan iemand anders en heb je de touwtjes uit handen gegeven en betaal je daar een vergoeding voor.

Normaal zou zo'n adviseur bij meerdere partijen tegelijk kunnen indienen, maar in dit geval wilde je dat ivm de 1.8% vermoedelijk zelf niet.

Advies van hypotheek24
5. Finaal akkoord
Nadat de geldverstrekker alle benodigde hypotheekdocumenten heeft gecontroleerd, brengen ze de definitieve offerte uit. Dit document controleer je weer en upload je ondertekend in je persoonlijke dossier. Nadat de geldverstrekker je definitieve offerte heeft ontvangen, brengen ze het finaal akkoord uit. Je hypotheek is rond! Dit alles moet dus binnen de periode van de ontbindende voorwaarde onder voorbehoud van financiering vallen.
Mocht de hypotheek niet binnen het voorbehoud van financiering rond kunnen komen, dan zal je in overleg met de verkopende partij, de notaris en de verkopende makelaar, moeten proberen om de ontbindende voorwaarden te verlengen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 17:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Dat verlengen van ontbindende voorwaarden brengt volgens mij helemaal niks..
los ervan dat TS al aangegeven heeft dat die eigenlijk al verlopen zijn, is het ontbinden van de koop vermoedelijk sowieso niet wenselijk omdat ze hun eigen huis al verkocht hebben en an sich die financiering sowieso wel rond kunnen krijgen.. dus op basis daarvan al niet kunnen ontbinden (dan moet je merdere afwijzingen binnenhebben).

de kwestie is hier hooguit een wens een erg gunstige rente te kunnen behouden....
waarbij dezelfde bank die nu zo lang wacht, ook degene is die vermoedelijk denkt voordeel te behalen omdat ze nu een extreem lage rente over een uitstaande lening ontvangen, die ze an sich vermoedelijk zelf ook liever kwijt zijn.
(zelfs als deze klant geheel zou vertrekken met die hypotheek, welke nu 165K voor 1.4% is die vermoedelijk nog voor een lange periode vastligt, is dat vermoedelijk gunstiger voor deze kredietgever dan wanneer deze klant er 100K bijleent voor het huidige renteniveau)

Ook bij meeneem/verhuis-regelingen bij hypotheken, is er door kredietgevers bewust veelal een situatie geschapen waarin zij altijd erg moeilijk kunnen gaan doen, als dit in hun voordeel is (dus een lang vaststaande rente meegenomen zou moeten worden, terwijl de rente in de tusentijd sterk gestegen is).

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
RM-rf schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 12:37:
[...]

los ervan dat TS al aangegeven heeft dat die eigenlijk al verlopen zijn, is het ontbinden van de koop vermoedelijk sowieso niet wenselijk omdat ze hun eigen huis al verkocht hebben en an sich die financiering sowieso wel rond kunnen krijgen.. dus op basis daarvan al niet kunnen ontbinden (dan moet je merdere afwijzingen binnenhebben).

de kwestie is hier hooguit een wens een erg gunstige rente te kunnen behouden....
waarbij dezelfde bank die nu zo lang wacht, ook degene is die vermoedelijk denkt voordeel te behalen omdat ze nu een extreem lage rente over een uitstaande lening ontvangen, die ze an sich vermoedelijk zelf ook liever kwijt zijn.
(zelfs als deze klant geheel zou vertrekken met die hypotheek, welke nu 165K voor 1.4% is die vermoedelijk nog voor een lange periode vastligt, is dat vermoedelijk gunstiger voor deze kredietgever dan wanneer deze klant er 100K bijleent voor het huidige renteniveau)

Ook bij meeneem/verhuis-regelingen bij hypotheken, is er door kredietgevers bewust veelal een situatie geschapen waarin zij altijd erg moeilijk kunnen gaan doen, als dit in hun voordeel is (dus een lang vaststaande rente meegenomen zou moeten worden, terwijl de rente in de tusentijd sterk gestegen is).
Dat is volgens mij echt onzin wat je hier beweert. Een bank heeft die verhuisregeling nu eenmaal en een klant mag daarvan gebruik maken voor het bedrag van de huidige hypotheek. Het nieuwe deel krijgt een nieuwe rente. De boel opzettelijk vertragen helpt klant noch bank.

Overigens, @Lies35, je kunt beter wel in een keer voor het gewenste bedrag de aanvraag indienen. Als je toch nog ergens onderop ligt, maakt dat niet uit, terwijl de besluitvorming misschien wel soepeler verloopt voor een lager bedrag.
(Zie ook mijn eerdere opmerking over overstappen naar een hypotheekadviseur van rabobank zelf.)

[ Voor 9% gewijzigd door Toke_gt op 05-06-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
[...]

De kwestie is hier volgens mij een acute paniek. In die context kijk ik er in ieder geval naar.

Tevens gaat een dergelijk verzoek druk leggen op je hypotheekadviseur, is een hoop gedoe voor hun en komt onprofessioneel over richting alle betrokken partijen. Hierdoor gaan ze mogelijk harder werken en in ieder geval in de toekomst een dergelijk voorbehoud beter in de gaten houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Toke_gt schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:26:
[...]

Dat is volgens mij echt onzin wat je hier beweert. Een bank heeft die verhuisregeling nu eenmaal en een klant mag daarvan gebruik maken voor het bedrag van de huidige hypotheek. Het nieuwe deel krijgt een nieuwe rente. De boel opzettelijk vertragen helpt klant noch bank.
Helaas .... zo werkt de praktijk gewoon wel.
De bank heeft veel te winnen, door _niet_ klantvriendelijk hier te zijn.

Deze verhuisregelingen zijn vooral een verkoopargument, om mensen over te halen hun rente zeer lang te laten vastzetten (omdat rentevaste hypotheken nu eenmaal een interssant verdienmodel zijn voor banken met allerhande extra verdienmogelijkheden zoals rentemiddeling e.d.... wel echter allemaal gefocussed zijn op de realiteit dat rente meestal langzaam daalt over langere periodes).

Echter, nu bv de rente in zeer korte termijn extreem gestegen is, kosten zulke rentevaste hypotheken kredietgevers wel degelijk veel geld (het kapitaal staat nu uit voor een rendement dat duidelijk lager is dan wat de markt bied voor vrij kapitaal nu)
Alles wat ze nu kunnen doen om hypotheken die rond de 1,5% vaststaan, kwijt te raken betekent dat ze vervolgens dat kapitaal weer vrij kunnen maken voor kredieten die een hoger rendement brengen.

Op zulke momenten zal een verhuisregeling plots extra scherp beoordeeld worden, en laten deze regelingen nu vol staan met allerhande specifieke voorwaarden waaraan men moet voldoen, om dat kredoet tegen de oude voorwaarden mee te kunnen nemen.

'Normaal' zal een kredietverstrekker misschien zelf ook een druk voelen snel te handelen omdat anders de klant naar een concurrent zou kunnen stappen, maar in dit geval halen ze gewoon ook een winst (165K die als de klant opstapt, vrijkomt en ze dan kunnen uitzetten tegen een rente die 2procentpunt hoger zal staan dan dat ze nu krijgen).

Aangezien de klant hooguit 100K bij zal willen lenen tegen de nu geldende marktrente (rond de 3,5% tot 4% zal dat effectief een rente van 2,2% opleveren die ze over dat hele krediet ontvangen, dat blijft vervolgens voor die bank erg weinig interessant, het is domweg gunstig als de klant opstapt... wat juist hun trage gedrag kan uitlokken.

Een bewijs dat dit gewoon de realiteit is;
Sinds begin 2023 zijn het aantal uitspraken door de Geschillencommissie van het KiFiD (Klachteninstituut Financiele Dienstverlening) over de verhuis-/meeneem-regeling sterk toegenomen, omdat klanten klaagden tegen steeds meer banken die toepassing ervan weigerden en vaker op zoek waren naar gronden om dit te weigeren.
sdk1985 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:32:
[...]

De kwestie is hier volgens mij een acute paniek. In die context kijk ik er in ieder geval naar.

Tevens gaat een dergelijk verzoek druk leggen op je hypotheekadviseur, is een hoop gedoe voor hun en komt onprofessioneel over richting alle betrokken partijen. Hierdoor gaan ze mogelijk harder werken en in ieder geval in de toekomst een dergelijk voorbehoud beter in de gaten houden.
En wat heeft TS verder aan een voorbehoud dat langer loopt?

Zelfs als het nog te verlengen zou zijn, lost dat haar probleem niet op of biedt een uitweg:
Aangezien ze sowieso niet kan afzien vande koop op basis van een voorbehoud van financiering.
Die financiering krijgen is niet haar probleem, hooguit wil ze een graag goedkopere hypotheek, door het meenemen van het bestaande leendeel uit de oude, maar dat heeft helemaal niks met een eventueel 'voorbehoud van financiering' te maken.

Als het bij haar vooral iets als 'paniek' is... imho de beste manier daarmee om te gaan is rustig te analyseren en goed te kijken naar wat je wil bereiken en hoe dat te bereiken is, en wat je daarbij kan helpen, alswel eventuele potentiele alternatieven en hun mogelijke nadelen.

[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 05-06-2024 14:39 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
Toke_gt schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:29:
[...]

Rabo werkt met tussenpersonen, dus het klopt dat die tussenpersoon contact met de bank moet opnemen en inzicht kan krijgen in waar het stokt. Maar ligt het probleem wel bij de bank? Je zou niet de eerste zijn die met een traag werkende tussenpersoon te maken heeft. Of iemand die de benodigde stukken niet of niet goed heeft aangeleverd. Zolang die aan te leveren stukken niet compleet zijn, neemt een bank de aanvraag niet in behandeling.
Feit dat je voorbehoud al is verlopen en de aanvraag nog niet is opgepakt, geeft wel te denken over deze tussenpersoon. Heeft deze alles aangeleverd, zijn er geen openstaande vragen van de bank aan hem? Dat zijn vragen die je zeker kunt stellen. En als hij alles correct heeft aangeleverd, welke uitleg krijgt hij dan van de bank?
Je hoeft overigens niet per se naar een andere bank, wel zou je kunnen nadenken over een andere tussenpersoon. Eventueel een financieel adviseur van de bank zelf. Is misschien wel zo handig omdat je hypotheek daar al loopt. En die zit dichter bij het vuur.
Inmiddels heb ik, met genoeg aandringen duidelijk gekregen dat het inderdaad bij de bank ligt (via de bank zelf). Alle stukken zijn inderdaad op 13 mei aangeleverd bij de bank. Echter loopt de bank onwijs achter in de regio waar ik woon. Ook heeft mijn tussenpersoon Urgentie aan de kwestie gegeven. Tussenpersoon heeft dus wel alles goed gedaan.

Wat hier wordt beschreven, namelijk dat ze mij liever kwijt dan rijk zijn, ben ik ook het meest bang voor. Een nieuwe hypotheek bij een andere bank afsluiten zou ons minimaal €250 per maand aan rente kosten (voor de komende 16 jaar, reken maar uit dus). Er is echter geen enkele reden om ons af te wijzen. Wij zijn beide in vaste loondienst en hebben geen schulden. Inmiddels is zelfs mijn woning dus goed verkocht.

Wat zo vervelend is, is dat de bank steeds tegen de tussenpersoon zegt dat ze het zullen afhandelen. Eerst werd het vrijdag de 17e, toen dinsdag de 21e en toen dinsdag 28, toen vrijdag 31 en toen gisteren en nog steeds is het niet opgepakt. Als het inderdaad zo is dat ze proberen van me af te komen, heeft de bank veel te veel macht. Ik zou niet weten welke procedure ik zou moeten belopen om hier wat mee/aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 00:28
[...]

Dat brengt gemoedsrust, want het voorkomt dat TS de 10% boete moet betalen als het om wat reden dan ook toch niet rond komt en de koop dus niet door kan gaan. Ook is de verkoop van haar eigen huis zo goed als rond en sta je dan eigenlijk op straat en mag je een forse boete betalen.

Dus ondanks dat uitgaande op de info hier een hypotheek cijfermatig zo goed als zeker is, is dat voor het goed slapen voor heel mensen best wel fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Groningerkoek schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:55:
[...]

Dat brengt gemoedsrust, want het voorkomt dat TS de 10% boete moet betalen als het om wat reden dan ook toch niet rond komt en de koop dus niet door kan gaan.
nogmaals, wat voor relevantie heeft dat verder...? zoals ik al tweemaal uitlegde: er is helemaal geen issue over het niet kunnen rondkrijgen van de hypotheek en om een beroep te doen op die ontbindende voorwaarde heb je ministens twe afwijzingen nodig, TS heeft nog niet eens eentje..

Het is vooral een probleem als je je laat 'bang-maken; wegens non-essentiele en irrelevantie issues;
ik zou TS vooral aanraden zich te concentreren op wat wel een issue is en opties die zouden kunnen helpen...

Het 'financierings-voorbehoud' is hier verder irrrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
RM-rf schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:20:
[...]

nogmaals, wat voor relevantie heeft dat verder...? zoals ik al tweemaal uitlegde: er is helemaal geen issue over het niet kunnen rondkrijgen van de hypotheek en om een beroep te doen op die ontbindende voorwaarde heb je ministens twe afwijzingen nodig, TS heeft nog niet eens eentje..

Het is vooral een probleem als je je laat 'bang-maken; wegens non-essentiele en irrelevantie issues;
ik zou TS vooral aanraden zich te concentreren op wat wel een issue is en opties die zouden kunnen helpen...

Het 'financierings-voorbehoud' is hier verder irrrelevant.
Dit klopt inderdaad. Zelfs als de bank ons kwijt probeert te raken door ons niet te accepteren, kunnen we de lening zonder problemen bij een andere bank krijgen. Daarom heeft het behouden van het voorbehoud geen zin. We kunnen toch niet hard maken dat het niet lukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
Lies35 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:15:
[...]

Dit klopt inderdaad. Zelfs als de bank ons kwijt probeert te raken door ons niet te accepteren, kunnen we de lening zonder problemen bij een andere bank krijgen. Daarom heeft het behouden van het voorbehoud geen zin. We kunnen toch niet hard maken dat het niet lukt.
In dat geval kan het ook nog zo zijn dat de bank ziet dat deze aanvraag appeltje-eitje is en daarom nog niet is opgepakt. De verkoopdatum is nog lang niet aan de orde, er liggen haastklussen op dezelfde stapel.
Dat niet-accepteren zou ik me dan ook niet te druk om maken. Je positie is gewoon goed, je koopt niet op de grens van je vermogen en de gevraagde hypotheek is relatief beperkt.
Als de bank heeft bevestigd dat het aan de drukte ligt, dan zou ik me er maar even niet druk om maken. Makkelijk gezegd als je niet zwanger bent; ik weet wat hormonen kunnen doen. Maar dit komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
Toke_gt schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:32:
[...]

In dat geval kan het ook nog zo zijn dat de bank ziet dat deze aanvraag appeltje-eitje is en daarom nog niet is opgepakt. De verkoopdatum is nog lang niet aan de orde, er liggen haastklussen op dezelfde stapel.
Dat niet-accepteren zou ik me dan ook niet te druk om maken. Je positie is gewoon goed, je koopt niet op de grens van je vermogen en de gevraagde hypotheek is relatief beperkt.
Als de bank heeft bevestigd dat het aan de drukte ligt, dan zou ik me er maar even niet druk om maken. Makkelijk gezegd als je niet zwanger bent; ik weet wat hormonen kunnen doen. Maar dit komt vast goed.
Ja aan dit idee probeer ik mij inderdaad vast te houden. Ik weet dat er in de zomerperiode vaak minder huizen te koop komen, dus dat de storm dan wellicht gaat liggen. Hopelijk komt de verkoop van mijn woning er dan ook nog doorheen. Het zou zonde zijn als we een boel lenen terwijl dat vervolgens op de bank komt te staan. Maargoed, liever dat, dan dat we maandelijks hetzelfde kwijt zijn bij een andere bank zonder dat geld op de bank 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:21

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Financiële zaken mogen in PFSL :)

Wonen > PFSL

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Lies35 schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:42:
[...]
Ja aan dit idee probeer ik mij inderdaad vast te houden. Ik weet dat er in de zomerperiode vaak minder huizen te koop komen, dus dat de storm dan wellicht gaat liggen. Hopelijk komt de verkoop van mijn woning er dan ook nog doorheen. Het zou zonde zijn als we een boel lenen terwijl dat vervolgens op de bank komt te staan. Maargoed, liever dat, dan dat we maandelijks hetzelfde kwijt zijn bij een andere bank zonder dat geld op de bank 😅.
Denk ook nog even aan de overbrugging die je mogelijk nodig hebt; je hebt het geld voor het nieuwe huis eerder nodig dan het moment waarop het bij verkoop vrij komt. In dat opzicht is het alleen maar slim om de huidige aanvraag in te trekken en te vervangen door een aanvraag voor een lager bedrag. Maakt de kans op bezwaren alleen maar kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lies35
Toke_gt schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 12:34:
[...]

Denk ook nog even aan de overbrugging die je mogelijk nodig hebt; je hebt het geld voor het nieuwe huis eerder nodig dan het moment waarop het bij verkoop vrij komt. In dat opzicht is het alleen maar slim om de huidige aanvraag in te trekken en te vervangen door een aanvraag voor een lager bedrag. Maakt de kans op bezwaren alleen maar kleiner.
Dat klopt. Zodra het voorlopig koopcontract getekend is en de bedenktijd verlopen, gaat mijn financieel adviseur vragen of het mogelijk is om de aanvraag aan te passen zonder dat ik onder op de stapel kom. Ik hoop het. Anders idd sowieso maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als ze je business niet willen, gewoon weggaan en een ander zoeken. Waarom zou je aan een half dood paard blijven trekken of je daar alsjeblieft klant zou mogen worden? Laat ze erin zakken en zoek een bedrijf wat je wel gewoon fatsoenlijk helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Navi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:04:
Als ze je business niet willen, gewoon weggaan en een ander zoeken. Waarom zou je aan een half dood paard blijven trekken of je daar alsjeblieft klant zou mogen worden? Laat ze erin zakken en zoek een bedrijf wat je wel gewoon fatsoenlijk helpt.
TS is daar al klant en heeft recht op meenemen hypotheek met dezelfde rente. Dat is toch echt de moeite waard om wat langer te wachten.
We zien hier ook mensen voorbij komen die binnen drie weken hun opleverdatum willen regelen. Die hebben dus Grote Haast. Dus als je een hypotheek met weinig omhaal en een veel latere opleverdatum hebt, snap ik dat een bank die even parkeert tot een rustiger moment. Hebben ze je al wel een renteaanbod gedaan @Lies35 ?

[ Voor 4% gewijzigd door Toke_gt op 06-06-2024 19:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Navi schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 19:04:
Omdat ze met 1.8% tienduizenden euro's minder kwijt is?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Bram131
  • Laatst online: 00:56
Ik heb niet het hele topic gelezen, alleen je openingspost, maar ik heb een vergelijkbare ervaring met de Rabobank (gehad).

Ik heb elk benodigd document binnen een uur aangeleverd. Uiteindelijk na zeven weken, slechts één dag voor het verlopen van mijn financieringsvoorbehoud, kreeg ik een telefoontje dat de hypotheek intern was goedgekeurd en dat ik de week erop de offerte zou ontvangen.

Moest zelf ook flink blijven bellen naar de Rabobank om updates te ontvangen, hoorde zelf niets van ze.

Een hypotheekadviseur die bij mij in de straat woont, vertelde me dat het bij de Rabobank sinds anderhalf jaar een drama is. Hij dient geen nieuwe aanvragen meer in bij de Rabobank, behalve als cliënten een laag rentepercentage hebben dat ze kunnen meenemen.

Hij legde uit dat de AFM de Rabobank anderhalf jaar geleden op de vingers heeft getikt, en dat ze nu alle documenten door vijf verschillende mensen laten controleren voordat ze akkoord geven. Ik weet niet precies wat hiervan waar is, maar zelfs als het door drie personen wordt gecontroleerd, maakt dat de doorlooptijd niet veel beter.

Ik weet dat je hier niet veel aan hebt, maar het geeft je misschien wat meer achtergrondinformatie.

Eén opluchting: bij mij is het uiteindelijk toch op tijd goedgekomen. Vandaag heb ik de offerte per post ontvangen, en morgen gaat deze getekend terug in de brievenbus.

Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MissSunshine
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:46

MissSunshine

2915Wp

Croga schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:14:
3 weken is veel te lang! Ook bij de Rabo.

Zoals @DeBolle al zegt zou ik even langs gaan bij de adviseur en met het 6e gesprek mee luisteren. Er zijn maar twee mogelijke redenen dat het zo lang kan duren. Één is dat Rabo al meer vragen aan de adviseur gesteld heeft, twee is dat er iets grondig mis aan het gaan is.
Ik vind dat ook wel (te) lang duren hoor, zeker omdat er al een hypotheek loopt bij deze bank en de TS dus al bekend is als klant. Ik zou inderdaad ook bij het telefoongesprek willen zijn als de adviseur de bank voor de 6e keer belt.

Onze hypotheekverstrekker is gelukkig een stuk sneller. We hebben net een huis gekocht en nemen de oude hypotheken met lage rente mee en sluiten daarnaast nog vier nieuwe hypotheekleningen af (1x overbrugging, 1x kortlopend annuiteit die gelijk afgelost wordt met de overwaarde van ons huidige huis, 1x annuitair 20 jaar vast en 1x lineair 5 jaar vast die we in de komende vijf jaar willen proberen helemaal af te lossen). Vanochtend heeft onze adviseur alle stukken ingeleverd bij de bank en vanmiddag zat de offerte van de bank al in de mail. Dat was geen Rabobank overigens.

Edit: ik zie nu dat dit topic al bijna een week oud is.
Ben benieuwd of het nog goed gekomen is met de hypotheek van TS.

[ Voor 4% gewijzigd door MissSunshine op 11-06-2024 23:36 ]

11x Canadian Solar CS6P-265MM & Enecsys Micro inverters. http://www.pvoutput.org/list.jsp?userid=14173

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Lies35
Hi allen,

Ik heb bewust even gewacht met reageren omdat ik bang was anders alleen nog maar onzekerder te worden.
Afgelopen vrijdag was de offerte dan eindelijk binnen!

Omdat de bankgarantie al eerder binnen moest zijn hebben we die aangevraagd via nationale waarborg en omdat de rabo er zo lang over deed hebben we toch meteen de koopovereenkomst van mijn woning opgestuurd, zodat de juiste offerte opgesteld kon worden. Vrijdagavond gelijk de offerte ondertekend. Wat een opluchting.

Nu kunnen we eindelijk verder (spullen aanschaffen voor het nieuwe huis, etc). Wachten op de overdrachtsdatum dus nu 👍

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Lies35 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:03:
Hi allen,

Ik heb bewust even gewacht met reageren omdat ik bang was anders alleen nog maar onzekerder te worden.

Omdat de bankgarantie al eerder binnen moest zijn hebben we die aangevraagd via nationale waarborg en omdat de rabo er zo lang over deed hebben we toch meteen de koopovereenkomst van mijn woning opgestuurd, zodat de juiste offerte opgesteld kon worden. Vrijdagavond gelijk de offerte ondertekend. Wat een opluchting.

Nu kunnen we eindelijk verder (spullen aanschaffen voor het nieuwe huis, etc). Wachten op de overdrachtsdatum dus nu 👍
Vergeet niet te genieten tussendoor ;)

Heel plezier aankomende periode!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05 07:18
Ik ben blij om dit topic te lezen. Niet omdat ik het TS gun dat het zo lang duurt, maar omdat ik zelf ook al vanaf Januari bezig ben met een hypotheekaanvraag bij ABN voor een verbouwing. Inmiddels zit ik wel in de afrondfase, maar ik kreeg op zeker moment een aanvullende vraag vanuit de bank. HIer meteen antwoord op gegeven en het duurde twee hele weken voor ik eens antwoord kreeg in de vorm van weer een vraag, ook hier weer meteen antwoord op gegeven en we zijn inmiddels ook al weer anderhalve week verder..
Hebben ze het zo druk of hebben ze er gewoon geen zin in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 10:09
MissSunshine schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 22:54:
[...]
We hebben net een huis gekocht en nemen de oude hypotheken met lage rente mee en sluiten daarnaast nog vier nieuwe hypotheekleningen af (1x overbrugging, 1x kortlopend annuiteit die gelijk afgelost wordt met de overwaarde van ons huidige huis, 1x annuitair 20 jaar vast en 1x lineair 5 jaar vast die we in de komende vijf jaar willen proberen helemaal af te lossen).
Begrijp ik het goed dat je 1x overbrugging hebt voor de overwaarde van je huis obv de berekening van de bank en 1x een kortlopend deel voor de extra overwaarde die je daadwerkelijk verwacht? En die je doordat het kortlopend is je direct boetevrij mag aflossen?

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Lies35 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 08:03:
Hi allen,

Wat fijn te horen dat het allemaal is gelukt! Nu dromen over de inrichting en zo. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
DeBolle schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:07:
[...]

Zegt 'ie dat?

Waarom zou de adviseur daar over liegen? Hij wil ook zo snel mogelijk de deal afronden want dan kan de factuur worden verstuurd.
Pagina: 1