Verplichtingen bij verkeerd bezorgd pakket

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien een gekke vraag. Wij hebben ruim 4 jaar geleden een huis gekocht. De vorige eigenaren zijn enorm laks, we krijgen tot op de dag van vandaag nog steeds regelmatig post/reclame etc wat aan de vorige eigenaar geadresseerd is.

In het verleden hebben ze het zelfs nog naar ze toe gebracht, maar ook daar kon nog geen dankjewel vanaf.

Mijn vrouw heeft zelfs bedrijven opgebeld om ze te melden dat ze niet meer hier wonen omdat ze het vertikken om adreswijzigingen door te geven. Tegenwoordig gaat post en reclamezooi aan hun direct de papierbak in. Dat terwijl de vorige eigenaren ook nog hoge functies hebben (medici). Die zijn blijkbaar het ergst :o

Vandaag ligt er ineens een groot pakket (zak) met wat ik zo kan voelen kleding, geadresseerd wederom aan de vorige eigenaar. Blijkbaar zijn ze dus zelfs nog in staat op hun oude adres spullen te bestellen.

Ik ben intussen geneigd om het gewoon in de kliko dan wel de kledingcontainer van het Leger des Heils te gooien. Mag ik dat doen of ben ik verplicht om ook nu na meer dan 4 jaar dit spul naar het postkantoor weg te brengen? Ik ben toch geen postbezorger?

Wie weet wat mijn verplichtingen zijn? Moet ik het in bewaring leggen totdat ze zelf contact opnemen en dan na een redelijke termijn van (6 weken?) het spul alsnog wegdoen?

Beste antwoord (via Fairy op 04-06-2024 19:15)

• wouter079
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 12:47
Retour afzender werkt hier heel goed. Soms vijf keer moeten doen bij post van dezelfde partjj, maar de stroom is hier na anderhalf jaar aardig gestopt.

Idd wel irritant met een pakket dat je moet wegbrengen, maar indien het vooraf betaald is zadel je de vorige bewoners daarmee wel met gedoe op. Positief dus. Zij krijgen het betaalde pakket immers niet geleverd maar hebben wel betaald. Ik zou vooral geen contact opnemen met de vorige bewoners in dat geval.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:47
Als bedrijven steeds maar willen blijven sturen, dan kun je het retour sturen met de tekst: 'retour - afzender overleden', dan houden ze meestal wel op.

De grote zak zou ik niet zomaar weggooien, dat kan je problemen opleveren. Je kan ze een mail sturen met een redelijke termijn om het op te halen, en zeggen dat je het anders vernietigd.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:09

g0tanks

Moderator CSA
Heb je drie jaar geleden niet al dezelfde vraag gesteld en daar antwoord op gekregen?

Verplichtingen post oude bewoners

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon weggooien.

Sinds Covid is er geen enkele bezorger meer die een handtekening wil hebben, ze zetten zelf een krulletje / kruisje.

Of gewoon openmaken en als het nuttig is, houden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
RaZ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:31:
Gewoon weggooien.

Sinds Covid is er geen enkele bezorger meer die een handtekening wil hebben, ze zetten zelf een krulletje / kruisje.

Of gewoon openmaken en als het nuttig is, houden :P
Dit dus. Je hebt het nog lang volgehouden 3 jaar lang. Ik hou 1 jaar aan. Daarna gaat alles direct in de vuilnis.

Openmaken zou ik niet doen. Dat is een misdrijf iemand anders post open maken.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-05 09:11
  1. Bij bezorging even goed opletten of het voor jou is anders niet aanpakken.*
  2. Oppas, schoonmaakster, opa en oma ook inlichten
  3. Briefje aan de deur als bezorgers vaak gewoon neerzetten. Bijvoorbeeld "Niet voor <naam> hier bezorgen"
  4. PostNL moet bij bezorgen ook weer retouren terugnemen, dit vinden ze niet heel leuk en komen meestal met smoesjes over printbonnen e.d. beetje maling aan hebben, weg met die zooi*
* Vaak heb je wel een paar bekende bezorgers, maak een praatje, geef een Snicker en een blikje drinken. Misschien kan die gast het bij het sorteercentrum al terugketsen.

Verder zou ik het inderdaad gewoon lekker thuishouden, eventueel open maken om de grootste halflege dozen weg te kunnen werken (oeps toch niet voor jou, stond in de regen) en kijken waar het schip strand. Je kan altijd beweren dat het vaak voor je deur wordt gezet en dat er ook best veel wordt gepikt.. Misschien is het wel heel handig, je favoriete WC-eend en tandpasta :7

[ Voor 4% gewijzigd door jnr24 op 04-06-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
g0tanks schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:29:
Heb je drie jaar geleden niet al dezelfde vraag gesteld en daar antwoord op gekregen?

Verplichtingen post oude bewoners
Inderdaad, was ik even kwijt. Situatie is helaas nog steeds hetzelfde maar dus nu ook met een groot pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

worldfastest schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:35:
[...]

Dit dus. Je hebt het nog lang volgehouden 3 jaar lang. Ik hou 1 jaar aan. Daarna gaat alles direct in de vuilnis.

Openmaken zou ik niet doen. Dat is een misdrijf iemand anders post open maken.
Heb je getekend voor ontvangst dan? Nee? Dan is er dus niks geleverd :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Fairy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:39:
[...]

Inderdaad, was ik even kwijt. Situatie is helaas nog steeds hetzelfde maar dus nu ook met een groot pakket.
Waarom neem je het in ontvangst dan? Weigeren aan de deur, stuur maar terug.

Maar als jij niet thuis bent, en ze droppen het bij de buren en jij hebt dan een kaartje in de bus "Wij troffen u niet thuis, je zooi ligt bij de buren op nummer XX". En je gaat dan naar de buren, de naam klopt niet, dan niet meenemen, want het is niet voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
RaZ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:45:
[...]

Waarom neem je het in ontvangst dan? Weigeren aan de deur, stuur maar terug.

Maar als jij niet thuis bent, en ze droppen het bij de buren en jij hebt dan een kaartje in de bus "Wij troffen u niet thuis, je zooi ligt bij de buren op nummer XX". En je gaat dan naar de buren, de naam klopt niet, dan niet meenemen, want het is niet voor jouw.
Pakketten worden bij mij thuis altijd op de afgesproken plek neergelegd. We werken beiden fulltime dus dat is de enige manier voor ons. Mijn buren zijn bejaard en die kan en wil ik niet met pakketten opschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:48

ComputerHoed

Electronica <3

Gelijk weggooien.

5 jaar is al veels te lang.
Ik heb het zelf overigens ook, dat ik post van de vorige bewoners van 7 jaar geleden krijg. Ik pak ze uit de brievenbus en mijn hand laat ze niet los tot ik bij de blauwe bak ben

[ Voor 86% gewijzigd door ComputerHoed op 04-06-2024 15:52 ]

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
De post zou ik gewoon weg blijven flikkeren.
Dat er nu ook een pakket bezorgt word van de oude bewoners, is voor het eerst in die 4 jaar begrijp ik?

Dan zou je dit eventueel als een gelegenheid kunnen pakken om het ze nog één keer heel duidelijk te maken. Breng dat pakket naar ze toe, plak er een brief op (of bel aan...) waarin je heel duidelijk aangeeft dat:
- Je de afgelopen jaren al heel veel brieven hebt weggegooid omdat ze vertikken adreswijzigingen door te geven
- Je bij hoge uitzondering nu nog eenmalig dit pakket komt brengen omdat dit de eerste keer is dat er een pakket voor hun, bij jullie bezorgd wordt
- Je SOWIESO de brieven die binnenkomen, blijft weggooien, en dat vanaf nu ook met pakketten gaat doen.

Als dat te veel moeite is (wat ik helemaal kan begrijpen) dan inderdaad gewoon alles waar je niet voor getekend hebt (zowel brieven als pakketten) ook gewoon als niet-ontvangen beschouwen, en dus inderdaad weggooien of weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Fairy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:46:
[...]

Pakketten worden bij mij thuis altijd op de afgesproken plek neergelegd. We werken beiden fulltime dus dat is de enige manier voor ons. Mijn buren zijn bejaard en die kan en wil ik niet met pakketten opschepen.
Ik vind het wel appart. De vorige bewoners krijgen als ze iets bestellen gewoon een mail dat het verzonden is, en afgeleverd is. Als ze het niet ophalen, want dat doen ze blijkbaar niet, is het misschien niet eens een bestelling van hun.

Want als je niks besteld, krijg je geen mail. Dan zal er iemand anders iets naar de vorige bewoners sturen.

Ik krijg ook al 4 jaar kerstkaarten voor de vorige bewoners, en retour afzender lukt niet, want de postcode en huisnummer wordt meestal vergeten om op de achterkant van de enveloppe te zetten, anders had ik ze wel een kaartje teruggestuurd dat de vorige bewoners al 4,5 jaar in een verzorginshuis zitten (als ze nog leven).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Daffie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:53:
Dan zou je dit eventueel als een gelegenheid kunnen pakken om het ze nog één keer heel duidelijk te maken. Breng dat pakket naar ze toe, plak er een brief op (of bel aan...) waarin je heel duidelijk aangeeft dat:
- Je de afgelopen jaren al heel veel brieven hebt weggegooid omdat ze vertikken adreswijzigingen door te geven
- Je bij hoge uitzondering nu nog eenmalig dit pakket komt brengen omdat dit de eerste keer is dat er een pakket voor hun, bij jullie bezorgd wordt
- Je SOWIESO de brieven die binnenkomen, blijft weggooien, en dat vanaf nu ook met pakketten gaat doen.
Uit het andere topic:
Nu was er van de week weer een pakket geleverd aan de vorige bewoners. Mijn vrouw heeft vandaag het pakket maar weer met de auto gebracht naar de oude bewoners, maar werd door de man des huizes zonder reden nog afgekafferd ook aan de deur. Het pakket werd gepakt en daarna de deur dichtgesmeten. Alsof het mijn vrouw haar schuld is dat zij hun adreswijzigingen niet doorgeven.

Mijn vrouw kwam best wel verbouwereerd thuis hierna.
Ik zou alles ongezien weggooien van deze rare vogels. Uitkafferen doe je maar tegen iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
Wolly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:02:
[...]

Uit het andere topic:

[...]

Ik zou alles ongezien weggooien van deze rare vogels. Uitkafferen doe je maar tegen iemand anders.
Ah, dat andere topic heb ik niet gelezen.
In dat geval lekker de weg van de minste weerstand pakken: of dat voor jou het Leger des Heils is, of de prullenbak, of de papiercontainer of de open haard, is aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jij krijgt pakketjes, ik krijg deurwaarders... :(

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Daffie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:03:
[...]

Ah, dat andere topic heb ik niet gelezen.
In dat geval lekker de weg van de minste weerstand pakken: of dat voor jou het Leger des Heils is, of de prullenbak, of de papiercontainer of de open haard, is aan jou ;)
Open maken mag dan weer niet volgens mij, ivm privacy.

Dus weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:45
Daffie schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:53:
. Breng dat pakket naar ze toe,
Wat een service, waarom zou je je dan druk maken dat het verkeerd bezorgd is, wordt toch netjes afgeleverd.

Laten komen halen binnen x tijd. Daarna weggooien. Je bent toch geen bezorgfirma.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:47
Retour afzender met 'geadresseerde onbekend' heeft in mijn geval veel post gescheeld. Al bleven er hardnekkige instellingen als de vriendenloterij e.d. stug post versturen. Dat heb ik maar linea recta in de kliko gemikt, en het lijkt nu na 16 jaar dat ze een keer hun adressenbestand hebben opgeschoond. :P Voor de pakketjes denk ik dat je een keer een gesprekje met de bezorger moet aanknopen en hem duidelijk maken dat alle pakketjes voor 'de vries' niet meer afgeleverd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-05 13:57
Er zijn een aantal dingen die je kunt doen:

1. De post niet aannemen als je pakketjes van de bezorger aanneemt. Simpelweg aangeven dat je niet de geadresseerde bent.
2. Bij nieuwe pakketjes een termijn geven waarin ze de pakketjes kunnen ophalen en duidelijk aangeven dat buiten dit termijn de pakketjes weggegooid zullen worden.
3. Gezien ze de afgelopen jaren toch al zulk vreemd gedrag hebben vertoond, kun je simpelweg de pakketjes weggooien.

Opties 1 en 2 zijn de beschaafdste en veiligste opties.

Optie 3 is wat asocialer, maar hoe ze met jullie zijn omgegaan ook een prima optie. Echter weet ik niet met zekerheid of dit problemen kan veroorzaken. Mogelijk kunnen ze dan aangifte doen, omdat je eigendom van ze hebt weggegooid?

@fopjurist Kan dit juridische gevolgen hebben als TS zomaar spullen weggooit, zonder dit aan de oude bewoners te melden?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37
Wolly schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Open maken mag dan weer niet volgens mij, ivm privacy.

Dus weggooien.
Zou een pakket zomaar weggooien zonder de mensen, of de winkel in kwestie, in te lichten en de kans te geven het pakket op te komen halen niet een onrechtmatige daad zijn (zelf gaan brengen zou ik niet meer aan beginnen, immers zijn de oud bewoners hier natuurlijk gewoon eikels zo lijkt het). Ik meen hier in een uitleg in andere shopping topics wel eens gelezen te hebben dat je in zo'n geval 'als een goed bewaarder' moet opstellen en zoiets best een ruime periode onder je moeten houden tot je er actie mee mag ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Fairy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:39:
[...]

Het antwoord is in de laatste 3 jaar niet veranderd: je bent nergens toe verplicht.

Wat ik echter mis, in dit en je vorige topic, is of je ooit, in zeer duidelijke taal, hebt gecommuniceerd dat het aan hun is om wijzigingen door te geven, en zo niet, dat je hun spullen niet langer zal bewaren en direct de kliko in zal gooien?

Je benoemt wel dat je voorheen pakketten naar hun nieuwe huis hebt gebracht, en dat je wel eens een WhatsApp-berichtje hebt gestuurd met de melding dat er weer iets van hun bij jou was bezorgd. Maar dat is geen duidelijke taal. Dus volgens mij zijn het mensen die lekker laks zijn en denken 'het komt wel goed, het komt vanzelf wel een keer onze kant op'.

Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou ik allang per brief of WhatsApp iets gestuurd hebben als:
"Beste oud-bewoners,

Na X jaar en vele pakketten en brieven ontvangen te hebben die aan jullie zijn gericht, is de maat vol. Dit is de laatste keer dat ik hierover ga communiceren: zorg ervoor dat jullie post en pakketten bij jullie huidige adres bezorgd zullen worden.

Alles wat aan jullie geadresseerd is en toch bij ons bezorgd wordt zal vanaf nu direct de prullenbak in gaan. We hebben jullie meer dan genoeg tijd en kansen gegeven om dit te regelen.

Hopend op verbetering,

[Naam]"

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dennism schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:17:
[...]

Zou een pakket zomaar weggooien zonder de mensen, of de winkel in kwestie, in te lichten en de kans te geven het pakket op te komen halen niet een onrechtmatige daad zijn (zelf gaan brengen zou ik niet meer aan beginnen, immers zijn de oud bewoners hier natuurlijk gewoon eikels zo lijkt het). Ik meen hier in een uitleg in andere shopping topics wel eens gelezen te hebben dat je in zo'n geval 'als een goed bewaarder' moet opstellen en zoiets best een ruime periode onder je moeten houden tot je er actie mee mag ondernemen.
Hoezo niet weggooien, het pakket zal betaald zijn (educated guess)

De persoon die het besteld heeft, heeft 5 mails ontvangen:
1ste mail: Webshop - bedankt voor uw bestelling
2de mail: Webshop - u bestelling is overgedragen aan de bezorger
3de mail: Bezorger - wij hebben een pakket voor u
4de mail: Bezorger - wij rijden nu weg met uw pakketje
5de mail: Bezorger - uw pakket is afgeleverd

Als de vorige bewoners van niets weten, krijgen ze die emails ook niet, en dan is het iemand anders die de bestelling doet en die email krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 17:12
Ik zou het pakketje voorlopig even opbergen. Daar waar je er geen last van hebt. En een tijdje afwachten of je er iets van hoort. Op enig moment zullen ze toch bij jou aankloppen. Dat kost je het minste moeite.

Edit:
Wat je ook nog kan doen, is als ze aan de deur komen, zeggen dat je even van geen pakketje weet, maar dat je het bij je huisgenoten zal navragen. "kom morgen nog maar een keer terug". :*)

[ Voor 32% gewijzigd door ahbart op 04-06-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37
RaZ schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:28:
[...]

Hoezo niet weggooien, het pakket zal betaald zijn (educated guess)
Omdat het van een ander is? En juist daarom mag je het volgens mij (althans, zo is dat hier meerdere malen door onderlegde juristen uitgelegd in andere topics), zoals ik aangaf, juridisch gezien niet zomaar weggooien zonder eerst de eigenaar in de gelegenheid te stellen het op te halen, waarbij mogelijk juridisch gezien de winkel zelfs nog eigenaar is gezien onze wetgeving omtrent bezorging en het moment dat bepaalde zaken overgaan op de beoogd ontvanger (al zal dat hier misschien niet zo zijn, omdat mogelijk de oud bewoners zelf dit adres hebben opgegeven, maar een fout van een winkel is natuurlijk ook niet uit te sluiten).

[ Voor 10% gewijzigd door Dennism op 04-06-2024 16:35 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ahbart schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:28:
Ik zou het pakketje voorlopig even opbergen. Daar waar je er geen last van hebt. En een tijdje afwachten of je er iets van hoort. Op enig moment zullen ze toch bij jou aankloppen. Dat kost je het minste moeite.
En als ze dan aankloppen, "Geen actieve herinnering aan"

gr.gr. A.L.Z Heimer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
Als er met de bezorgdienst is afgesproken dat pakket op een bepaalde plaats achtergelaten mogen worden, dan heb je het pakket wel aangenomen en ben je er - ook in dit geval van verkeerd geadresseerd - ook verantwoordelijk voor.
Weggooien zou ik dus zeker niet doen, want dan kan je wel wel eens met de rekening opgezadeld worden (volgens mij) als de vorige eigenaren er werk van zouden maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:29
Als advocaat van de duivel; ik heb wel eens het volgende meegemaakt:

- Pakket besteld op nieuw adres
- Pakket raakt kwijt in de post (toch knap, ca 1m lang en 20 kg zwaar)
- Contact met webwinkel; onderzoekje starten bij post NL
- Onderzoek levert niets op, webwinkel stuurt keurig uit zichzelf vervangend artikel, NAAR MIJN OUDE ADRES?? (adres stond al ca 4 jaar niet meer in mijn adresboek)

Nu zag ik dat gelukkig en kon ik zo de nieuwe bewoner van het oude adres op de hoogte stellen. Maar even ter illustratie waarom je niet altijd zo maar iets weg kunt gooien.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Zo wat een gezeik. Mijn vrouw heeft net het pakket naar het postkantoor gebracht.

"Nemen we niet aan, had u het maar niet moeten aannemen".
Mijn vrouw zegt ze het wordt bij ons voor de deur neergelegd, jullie nemen het maar terug. Ze heeft een pen gepakt streep er door "Woont hier niet meer" en afgegeven.

Postkantoor zegt nu het gaat gewoon weer opnieuw bij u bezorgd worden!

Mijn vrouw heeft gezegd dan breng ik het net zolang terug totdat jullie er helemaal gek van worden.

Mijn vrouw is het zo zat, die gaat nu echt de strijd aan... Pak de popcorn maar :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Fairy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:39:
Zo wat een gezeik. Mijn vrouw heeft net het pakket naar het postkantoor gebracht.

Mijn vrouw zegt ze het wordt bij ons voor de deur neergelegd, jullie nemen het maar terug. Ze heeft een pen gepakt streep er door "Woont hier niet meer" en afgegeven.

Mijn vrouw heeft gezegd dan breng ik het net zolang terug totdat jullie er helemaal gek van worden.

Mijn vrouw is het zo zat, die gaat nu echt de strijd aan... Pak de popcorn maar :9B
was een "Retour Afzender" niet handiger?
en adres van je zelf even met de marker doorhalen? idem voor barcodes

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De fout ligt toch niet bij het postkantoor? Dit is een gevecht met de webshop en die vorige bewoners.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:10

Qwerty-273

Meukposter

In de eerste periode kan je daar nog afspraken over maken (al zou ik alles retour afzender sturen ipv het wachten dat ze het op komen halen), maar na een periode stap je over "geadresseerde overleden". De meeste (spam)bedrijven hebben ook geen zin het benaderen van een overleden persoon en stoppen er mee. En bedrijven waar iets loopt (rekening, abo, etc) doen dat meer moeite om het te verifiëren (en stoppen er mee of veranderen het adres). Het is de meest doeltreffende manier om dit stop te zetten. En dan gewoon weer in de postbus van PostNL of afgeven op het postkantoor (maar aangezien dit tegenwoordig allemaal agentschappen zijn die het erbij doen zadel je daarmee ook weer hun op met dit probleem zonder dat ze er iets voor terug zien).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• wouter079
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 12:47
Retour afzender werkt hier heel goed. Soms vijf keer moeten doen bij post van dezelfde partjj, maar de stroom is hier na anderhalf jaar aardig gestopt.

Idd wel irritant met een pakket dat je moet wegbrengen, maar indien het vooraf betaald is zadel je de vorige bewoners daarmee wel met gedoe op. Positief dus. Zij krijgen het betaalde pakket immers niet geleverd maar hebben wel betaald. Ik zou vooral geen contact opnemen met de vorige bewoners in dat geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-05 11:28

Bizar. Ik ben toch wel benieuwd waar de angst voor de vorige bewoners vandaan komt dat er zelfs gewoon met andere partijen ruzie gezocht wordt om maar niet met de oud-bewoners te hoeven communiceren.

Overigens eens met de meerderheid hier: rechtstreeks in de kliko gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Smobbo schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:13:
[...]

Bizar. Ik ben toch wel benieuwd waar de angst voor de vorige bewoners vandaan komt dat er zelfs gewoon met andere partijen ruzie gezocht wordt om maar niet met de oud-bewoners te hoeven communiceren.

Overigens eens met de meerderheid hier: rechtstreeks in de kliko gooien.
We hebben al vaker contact met ze gehad, die lui zijn mega last. Toen mijn vrouw een stapel post kwam brengen met de auto kreeg ze zelfs een snauw van ze. Wij willen geen contact meer met die lui.

Van de vorige bewoner heeft ze denk ik wel zo'n 30 bedrijven en instanties gebeld om HUN adreswijziging door te voeren. Zelfs instanties van de overheid, maar ook diverse tijdscriften, de NS etc etc.

We hadden het pakket teruggebracht en gevraagd om een retour afzender, als dan de mensen van de post vervelend gaan doen, kan ik niet helpen. Contact met de webshop is ook niet mogelijk, het pakket had geen afzender, afzender was een postnl districentrum in Zwolle.

[ Voor 22% gewijzigd door Fairy op 04-06-2024 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:28
@Fairy ik zou PostNL bellen/mailen. Grote kans dat zij hem gewoon ophalen. Het pakket is niet van jou en is aan PostNL gegeven in goed vertrouwen en verwacht ook niet dat die heel moeilijk doen. Maar dan heb in ieder geval je best gedaan. Ik had ooit een pakketje van DHL ontvangen waar mijn naam niet op stond maar wel mijn adres. Gebeld met DHL en die hebben de volgende dag een bezorger gestuurd om het op te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
Fairy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:19:
[...]

We hadden het pakket teruggebracht en gevraagd om een retour afzender, als dan de mensen van de post vervelend gaan doen, kan ik niet helpen. Contact met de webshop is ook niet mogelijk, het pakket had geen afzender, afzender was een postnl districentrum in Zwolle.
Zal wel een “discreet bezorgd” winkel zijn dan :w *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
big bang schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:30:
[...]

Zal wel een “discreet bezorgd” winkel zijn dan :w *O*
Er stond wel een 3S code op, dus ik heb die eens ingevuld in mijn PostNL app.

Eerste wat ik vind als ik de bedrijfsnaam invul waar het vandaan komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8lYhw18WvHSo_8dEc5tZIEoq2wM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h6bznP2rPRNiuIT0kvpxvvUr.png?f=user_large

:X

Maar dit pakket was wel wat zwaarder dan dit :D

Satisfier van 1,5 kilo erbij mevrouw?

Ze verkopen ook opplakbare siliconen borstvergrotingen en dat soort shit. Who knows :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 04-06-2024 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 12:25
Fairy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:19:
[...]

We hebben al vaker contact met ze gehad, die lui zijn mega last. Toen mijn vrouw een stapel post kwam brengen met de auto kreeg ze zelfs een snauw van ze. Wij willen geen contact meer met die lui.

Van de vorige bewoner heeft ze denk ik wel zo'n 30 bedrijven en instanties gebeld om HUN adreswijziging door te voeren. Zelfs instanties van de overheid, maar ook diverse tijdscriften, de NS etc etc.

Klinkt toch echt alsof je (vrouw) er vooral alles aan doet om maar niet recht voor z'n raap te hoeven zijn met de vorige bewoners...

Waarom zou je in godsnaam 30 bedrijven gaan bellen, in plaats van één keer 'jullie spullen, jullie probleem, los het op of we gooien het gelijk weg' te sturen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:34:
[...]

Klinkt toch echt alsof je (vrouw) er vooral alles aan doet om maar niet recht voor z'n raap te hoeven zijn met de vorige bewoners...

Waarom zou je in godsnaam 30 bedrijven gaan bellen, in plaats van één keer 'jullie spullen, jullie probleem, los het op of we gooien het gelijk weg' te sturen?
Dat hebben we ook gedaan, maar als de post maar blijft komen en je brievenbus uitpuilt met reclamezooi en smeekbedes van goede doelen, bankpassen, NS passen en weet ik wat voor zooi, dan ga je er op een gegeven moment achteraan.

Toen wij ons huis verkochten hebben we een jaar van te voren bijgehouden waar we allemaal post van kregen (is niet zo veel) en hebben dat lijstje gebruikt om bij de verhuizing meteen iedereen aan te schrijven en hebben de nieuwe bewoners gevraagd om als er verkeerd wordt bezorgd onverhoopt een appje te sturen zodat we het meteen in orde kunnen maken.

Op 1 bedrijf na dat de verhuizing niet op tijd had verwerkt was dat helemaal goed gegaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Fairy op 04-06-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Fairy schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:36:
[...]

Dat hebben we ook gedaan, maar als de post maar blijft komen en je brievenbus uitpuilt met reclamezooi en smeekbedes van goede doelen, bankpassen, NS passen en weet ik was voor zooi, dan ga je er op een gegeven moment achteraan.
Niet netjes naar de bedrijven, maar retour afzender met zwaren waardeloze objecten, b.v. stoeptegels en begeleidend briefje. Hier was het binnen no time afgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
plaspvd schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:38:
[...]

Niet netjes naar de bedrijven, maar retour afzender met zwaren waardeloze objecten, b.v. stoeptegels. Hier was het binnen no time afgelopen.
Wat je zegt, niet netjes dus dat doen we niet. Lijkt me ook niet mogelijk aangezien je daarvoor het pakket moet openen, dan hebben we niet gedaan. Ik weet niet wat er in dat pakket zit, gaat me ook niets aan.

Update: vorige bewoner heeft zich gemeld, via Facebook ( 8)7 ), waar hun pakketje is.... :D

Mijn vrouw heeft netjes een bericht teruggestuurd, dat het pakket weer retour is meegegeven aan PostNL, we krijgen nog altijd post van jullie en sturen alles retour. We zijn inmiddels 4jr verder.

Kan ze het mooi zelf regelen met de webshop d:)b :w moet ze maar wat langer wachten op haar geyle pakje.

[ Voor 29% gewijzigd door Fairy op 04-06-2024 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:56

Blokker_1999

Full steam ahead

gambieter schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:57:
[...]

De fout ligt toch niet bij het postkantoor? Dit is een gevecht met de webshop en die vorige bewoners.
Nee, maar ook niet bij TS. En het postkantoor is de aangewezen locatie om poststukken terug naar af te sturen. Ik snap zelfs niet dat de postmedewerker zo moeilijk doet. Had TS, of de vrouw, thuisgeweest, had men het pakket aan de deur kunnen weigeren en was het ook gewoon retour.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:28
Blokker_1999 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:36:
[...]

Nee, maar ook niet bij TS. En het postkantoor is de aangewezen locatie om poststukken terug naar af te sturen. Ik snap zelfs niet dat de postmedewerker zo moeilijk doet. Had TS, of de vrouw, thuisgeweest, had men het pakket aan de deur kunnen weigeren en was het ook gewoon retour.
Omdat waarschijnlijk een 16 jarige is achter de service balie van een winkel. Gewoon even postNL bellen/contacten die zullen naar alle vmwaarschijnlijkheid een bezorger sturen om het pakketje op te halen. Gaat het netjes retour afzender en is het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Ik heb nog een creatieve oplossing: bij veel van die postnl service punten mag je zelf scannen of staan de pakketkarren gewoon naast de winkelwagentjes. Gewoon de barcode afplakken/scheuren/wegkrassen zodat er alleen de verzender opstaat en op die kar zetten. Het liefst kan je er nog bijzetten "verhuisd" anders denkt de webshop nog 'label beschadigd, nog een keer versturen' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:34:
[...]

En toen werd je wakker? ;)
Als ze hun schouders ophalen bij de eerste keer, dan doen ze dat de volgende keer gewoon weer...

Wij hebben hier eenzelfde situatie gehad en het is gewoon gruwelijk irritant. Driekwart van de post is namelijk altijd al zinloos en dan krijg je dus ook die troep van allerlei andere bedrijven. En je wilt ook geen gezeur met bedrijven. Allemaal verspilde energie.
Daarnaast trek je ook nog af en toe de verkeerde post open. 'Hè, dit klopt niet, ow .... '

Het enige wat helpt is doen wat je doet. Bedrijven benaderen die je in hun systeem hebben staan, post retourneren en proberen zo veel mogelijk te weigeren.
Wij zijn er na 5 jaar wel zo'n beetje doorheen, laatst weer een loterij waar ze eenmalig een lot hadden gekocht, op ons adres 8)7

Ergens lijkt er iets te missen in onze wetgeving, door privacy wetgeving kan ik er niks aan doen, want ik ben niet de klant. Maar ik ben wel de eigenaar & bewoner van het adres, maar blijkbaar mag je die ongestraft gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door TheGhostInc op 05-06-2024 08:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Nou fijn, update!

Vandaag postbezorger aan de deur (handig zo'n cameradeurbel).
We hadden een briefje opgehangen aan de deur, post voor mevrouw "x" niet bij ons bezorgen, graag retour afzender, die woont hier niet meer..

Postbezorger leest dit helemaal, haalt zijn schouders op en gooit het opnieuw in onze pakkettenbak.

Oftewel vanmiddag kunnen we wéér naar het postkantoor.

PS. Het adres was ook doorgekrast maar nog leesbaar met groot bijgeschreven "woont hier niet meer".

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 05-06-2024 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 06-05 16:36
big bang schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:39:
Als advocaat van de duivel; ik heb wel eens het volgende meegemaakt:

- Pakket besteld op nieuw adres
- Pakket raakt kwijt in de post (toch knap, ca 1m lang en 20 kg zwaar)
- Contact met webwinkel; onderzoekje starten bij post NL
- Onderzoek levert niets op, webwinkel stuurt keurig uit zichzelf vervangend artikel, NAAR MIJN OUDE ADRES?? (adres stond al ca 4 jaar niet meer in mijn adresboek)

Nu zag ik dat gelukkig en kon ik zo de nieuwe bewoner van het oude adres op de hoogte stellen. Maar even ter illustratie waarom je niet altijd zo maar iets weg kunt gooien.
Incidenteel is anders dan structureel.

Ik zou m.b.t. pakketen deze gewoon weigeren als er een verkeerd naam op staat. Post van de vorige bewoners (4+ jaar geleden) gaat direct de vuilnisbak in. Dat ik hun woning gekocht heb en er nu met mijn gezin in woont betekend niet dat ik enige binding met de vorige bewoners heb.

Mensen kunnen moeilijk gaan verwachten van de nieuwe bewoners dat zij een soort van privé koerier dienst zijn..
1 jaar een gracing-period, daarna heb je je zaken gewoon niet op orde. Dat is niet lui of laks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Fairy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:17:
Nou fijn, update!

Vandaag postbezorger aan de deur (handig zo'n cameradeurbel).
We hadden een briefje opgehangen aan de deur, post voor mevrouw "x" niet bij ons bezorgen, graag retour afzender, die woont hier niet meer..

Postbezorger leest dit helemaal, haalt zijn schouders op en gooit het opnieuw in onze pakkettenbak.

PS. Het adres was ook doorgekrast maar nog leesbaar met groot bijgeschreven "woont hier niet meer".
Ben je mooi mee in de aap gelogeerd..

Zou de afdeling gevonden voorwerpen er niets mee kunnen? Al is het geadresseerd natuurlijk

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:31:
[...]

Ben je mooi mee in de aap gelogeerd..

Zou de afdeling gevonden voorwerpen er niets mee kunnen? Al is het geadresseerd natuurlijk
Mijn vrouw heeft het zojuist weer weggebracht. Ze kunnen niet garanderen dat het morgen weer voor de deur ligt, maar ze gingen nu proberen het nu goed te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Fairy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:32:
[...]

Mijn vrouw heeft het zojuist weer weggebracht. Ze kunnen niet garanderen dat het morgen weer voor de deur ligt, maar ze gingen nu proberen het nu goed te regelen.
Nu wel met onleesbaar adres en onleesbare barcode / 3s code?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
SMSfreakie schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:34:
[...]

Nu wel met onleesbaar adres en onleesbare barcode / 3s code?
Wij gaan het pakket niet 'beschadigen'. Wil geen gedoe achteraf hebben. PostNL heeft een bonnetje voor ons gemaakt met een verklaring dat het is afgegeven en we er afstand van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
Fairy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 15:17:
Nou fijn, update!
...

Nou, mooi dan heb jij je best gedaan. Als de pakketdiensten dergelijke ethisch en professioneel postgedrag bezigen dan mag jij er ook alles mee doen wat jij wil. Niet voor getekend, nooit gezien.

Ik zou het naar gelang de milieuimpact (en je te volle kliko) het gewoon weggooien of open maken zodat je kan sorteren/kledingbak/kringloop.

Als je je echt bezwaard voelt, het pakket echt onherkenbaar maken en op zo'n pakketkar zetten of naast zo'n pakketautomaat zetten. Als je geen zelfscan/open pakketkarren in de buurt hebt, of als het beter op de route ligt: die baliemedewerker stellig vertellen dat ze het bij jullie dumpen met overduidelijk gecorrigeerd label, dus het is hun troep. (Nog steeds zorgen dat er niks behalve webshop of juist adres te vinden is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Fairy schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Wij gaan het pakket niet 'beschadigen'. Wil geen gedoe achteraf hebben. PostNL heeft een bonnetje voor ons gemaakt met een verklaring dat het is afgegeven en we er afstand van doen.
Je hoeft t niet te beschadigen, stuk zwarte tape er over zal t wel doen.

Pagina: 1