Verplichtingen post oude bewoners

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gekke vraag. Wij hebben een huis gekocht een jaar geleden.

Wij kregen telkens opnieuw en ook van dezelfde partijen post voor de oude bewoners. Wij hebben deze post zelfs vele malen bij ze langsgebracht omdat ze zelf telkens niet kwamen opdagen of onaangekondigd langskwamen als wij niet thuis waren.

We hadden ze hiervoor al eens netjes gevraagd of ze nu alles geregeld hadden m.b.t. post, omdat er toch wel erg vaak post binnen kwam voor ze en ook herhaaldelijk dezelfde bedrijven/intanties. Wij hebben zelf na onze verhuizing alles goed geregeld en hebben op ons oude adres maar 1 keer een brief gehad, dus het is nogal een contrast. Een jaar voordat wij gingen verhuizen hebben we alle post afzenders

Nu was er van de week weer een pakket geleverd aan de vorige bewoners. Mijn vrouw heeft vandaag het pakket maar weer met de auto gebracht naar de oude bewoners, maar werd door de man des huizes zonder reden nog afgekafferd ook aan de deur. Het pakket werd gepakt en daarna de deur dichtgesmeten. Alsof het mijn vrouw haar schuld is dat zij hun adreswijzigingen niet doorgeven.

Mijn vrouw kwam best wel verbouwereerd thuis hierna.

Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat wij vanaf heden niets meer doen met de post en dat het vanaf nu rechtstreeks de kliko in gaat. Je mag na een jaar toch verwachten dat je niet wekelijks nog meerdere poststukken ontvangt van oude bewoners.

Wie weet wat precies mijn rechten en plichten zijn m.b.t. de post na een jaar? Wij willen dit hoofdstuk eindelijk een keer sluiten.

Alle reacties

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-05 20:59
Terug sturen naar de verzender, en er op zetten dat ze er niet meer wonen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
alles retour afzender sturen met "woont hier niet meer".

Waar mogelijk ook weigeren aan de deur.

Om het netjes te maken ook nog een brief naar de oude bewoners dat je stopt met deze "dienstverlening" en dat je dus bovenstaande gaat doen.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Normaal gesproken: Retour afzender.

Na actie tegen je vrouw: Weggooien, als de vorige bewoners dan gaan bellen naar de verzender waar hun post blijft en ze te horen krijgen dat het naar *adres oud* is gestuurd, zullen ze snel genoeg hun adres laten wijzigen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet weggooien. Dat kan gedoe opleveren. Jij bent niet de eigenaar van die stukken.

Inderdaad structureel terugsturen of weigeren aan de deur - en dus altijd even kijken naar welke naam op een pakket staat.

Edit: langsbrengen zou niet eens bij me zijn opgekomen :X De eerste keren: netjes!

[ Voor 28% gewijzigd door F_J_K op 07-05-2021 11:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Tja, dat zou bij mij met een maandje of 3 wel ophouden en ze mogen het zelf ophalen. Daarna retour afzender (bij hardnekking aanbieden onder het kopje "geadresseerde overleden") of bij het oudpapier. Het is geen recht :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

F_J_K schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:05:
weigeren aan de deur - en dus altijd even kijken naar welke naam op een pakket staat.
Als je vaak dezelfde pakketbezorger hebt: laat die even weten welke naam altijd zal worden geweigerd. Scheelt misschien een boel ritjes ten onrechte, met als resultaat een chagrijnige bezorger waar je met je eigen pakketjes last van kan krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Recent was er dit draadje: Post vorige bewoner stopt niet.

Voor de rest: Persoonlijk pak ik pakjes aan voor mensen in de straat. Maar niet voor de vorige bewoners van mijn adres. Het is ondertussen anderhalf jaar mijn adres, en zij wonen er niet meer. Die weiger ik dus, of ze gaan retour afzender.
Sowieso zou ik het niet weggooien. Iets met briefgeheim enzo, maar ook omdat het iets is dat door de besteller betaald is (ga ik van uit... ik bestel zelf namelijk nooit op afbetaling :P ) en als jij het in de kliko propt, gooi je dus spullen van een ander weg. En daar is vast een wettelijke naam voor...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
langsbrengen? Je bent toch geen postbezorger?? DIRECT mee stoppen!

Groot erop zetten dat die mensen verhuisd zijn, nieuwe adres kan je ook invullen, en als het daarna niet stopt gewoon retour afzender of zet erop dat de ontvanger is overleden. Ben jij in ieder geval van het gezeik af. Pakketten gewoon niet aannemen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09:12

LankHoar

Langharig tuig

Zou heel duidelijk op je brievenbus aangeven dat je geen post voor meneer/mevrouw X wenst te ontvangen. Hopelijk vangt dat al e.e.a af. Dat wat nog wel binnenkomt retour afzender. Desnoods eenmalig de betreffende instantie contacteren en informeren. Blijf het nog steeds komen, dan of retour afzender als "overleden", of simpelweg in een bak stoppen en het vergeten.

Maar wat je ook doet.. Nooit meer langsbrengen. Het word duidelijk niet gewaardeerd, en je hebt er al veel te veel moeite in gestoken. Oude bewoners zijn op de hoogte, zou niet meer met ze communiceren en daarmee de kous af. Hopelijk stopt het dan vanzelf.

Trouwens, staan ze nog ingeschreven op jouw adres? Dan wel laten uitschrijven zou ik zeggen.

[ Voor 32% gewijzigd door LankHoar op 07-05-2021 11:35 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:07
Vorkie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:02:
Om het netjes te maken ook nog een brief naar de oude bewoners dat je stopt met deze "dienstverlening" en dat je dus bovenstaande gaat doen.
Huh? Wat? "netjes"?? Ze mogen blij zijn dat TS ueberhaupt nog een jaar lang de moeite heeft genomen om post (en zelfs een pakket!) bij ze af te leveren. Als TS dan ook nog onbeschoft behandeld wordt, is er geen enkele reden meer om 'netjes' te blijven. Het netste wat ik zou overwegen voor brievenbuspost is "retour afzender", maar na een fokking jaar zou het wat mij betreft linea recta de shredder in gaan.

Zeker met pakketten moet je nog uitkijken ook: als ze iets op rekening hebben besteld en jij geeft het pakket heel lief bij ze af maar zij betalen nooit, dan staat op een gegeven moment de deurwaarder aan jouw deur om betaling te eisen. (is waarschijnlijk wel uit te leggen, maar levert hoe dan ook gedoe op)

@Fairy Nog wel een beetje afhankelijk van wat voor post het betreft: als er ook post van overheidsinstanties tussen zit, moet je even langs de gemeente om te controleren dat ze niet nog op jouw adres zijn ingeschreven (en zoja: de gemeente direct vragen om daar actie op te ondernemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
anboni schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:37:
[...]

Huh? Wat? "netjes"?? Ze mogen blij zijn dat TS ueberhaupt nog een jaar lang de moeite heeft genomen om post (en zelfs een pakket!) bij ze af te leveren. Als TS dan ook nog onbeschoft behandeld wordt, is er geen enkele reden meer om 'netjes' te blijven. Het netste wat ik zou overwegen voor brievenbuspost is "retour afzender", maar na een fokking jaar zou het wat mij betreft linea recta de shredder in gaan.

Zeker met pakketten moet je nog uitkijken ook: als ze iets op rekening hebben besteld en jij geeft het pakket heel lief bij ze af maar zij betalen nooit, dan staat op een gegeven moment de deurwaarder aan jouw deur om betaling te eisen. (is waarschijnlijk wel uit te leggen, maar levert hoe dan ook gedoe op)

@Fairy Nog wel een beetje afhankelijk van wat voor post het betreft: als er ook post van overheidsinstanties tussen zit, moet je even langs de gemeente om te controleren dat ze niet nog op jouw adres zijn ingeschreven (en zoja: de gemeente direct vragen om daar actie op te ondernemen)
je kan helemaal verbaasd reageren... maar...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.
@Fairy doet gewoon het juiste, dat de ontvanger niet het juiste reageert is niet aan TS te verwijten. Om in die lijn door te trekken kan hij vanuit zichzelf netjes dit afronden en daarna mag de oude bewoner in zijn eigen sopje gaarkoken toch....

[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 07-05-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:32

timovd

Voorsprong door techniek

Melding van datalek maken bij het bedrijf zelf. Heb ik ook gedaan toen ik een jaar lang iedere maand een brief kreeg van de energieleverancier. Blijkbaar snappen sommige bedrijven niet dat als je een brief retour stuurt en er op zet dat ze verhuisd zijn, dat het adres aangepast moet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door timovd op 07-05-2021 11:42 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

SmurfLink schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:30:
(...)

Groot erop zetten dat die mensen verhuisd zijn, nieuwe adres kan je ook invullen, en als het daarna niet stopt gewoon retour afzender of zet erop dat de ontvanger is overleden. Ben jij in ieder geval van het gezeik af. Pakketten gewoon niet aannemen.
Het nieuwe adres heeft geen impact... Ik heb het laatst zitten uitzoeken en tante Pos geeft ergens op hun site aan dat ze boel alleen retour afzender sturen... en niet naar het nieuwe adres.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:07
Vorkie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:39:
[...]

Helemaal mee eens, ik zou dan ook zorgen dat ik alle adreswijzigingen netjes had doorgegeven. En mocht ik toch nog iets zijn vergeten en de nieuwe bewoner doet de moeite om dat nog helemaal langs te brengen, dan zou ik 'm heel hartelijk bedanken en me verontschuldigen dat ik die fout heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

[...]
Precies, dus niet anderen jaren lang met jouw post opzadelen.

Bij ons komt na een jaar ook nog met regelmaat post binnen van de vorige bewoners. Gaat ergens een la in en als ze het echt missen melden ze zich wel een keer.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jester-NL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:42:
[...]

Het nieuwe adres heeft geen impact... Ik heb het laatst zitten uitzoeken en tante Pos geeft ergens op hun site aan dat ze boel alleen retour afzender sturen... en niet naar het nieuwe adres.
Het idee is dat de afzender dan het nieuwe adres heeft :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frieks
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-02 16:38
Pakketjes aan de deur weigeren. Brieven bewaren en op een zwoele zomeravond de vuurkorf in.
Ik snap niet waarom jullie allemaal zo moeilijk denken?
Dat er sporadisch nog een keer een brief binnenkomt, soit. Maar anderhalf jaar later bestookt worden met brieven en zelfs pakketjes waar je nota bene je adres voor moet invullen? Nope --> Kliko of vuurkorf
[...]

[...]
Maar wat? Je kan het ook omdraaien:

Wil je niet dat je post verbrand wordt? Zorg dan dat je je adresgegevens op orde hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door Frieks op 07-05-2021 13:28 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Dank voor de vele reacties. Veel meer dan ik had verwacht :)
Ik ga inderdaad een label maken op de brievenbus dat ze voor <naam> geen post meer moeten inwerpen.

Retour afzender met "is verhuisd" werkt blijkbaar niet, want dan komt er kort erna weer ander spul van een andere club. Het lijkt haastg wel of ze een bedrijfje of iets hebben, want de hoeveelheid post is aardig veel, maar aan de andere kant de post is persoonlijk en nooit op een bedrijfsnaam.

Voorheen deden wel ook elk poststuk op de foto zetten en door whatsappen naar de vorige bewoner, maar ook dan bleef het gewoon vaak lang liggen tot we zelf de stapel weer gingen brengen naar hun brievenbus, maar dat pakket moest mijn vrouw voor aanbellen en toen sloeg blijkbaar de vonk erin, ondanks dat mijn vrouw goedbedoeld een pakket brengt en geen woord heeft kunnen zeggen tot ze werd afgesnauwd.

Als ik wettelijk geen verplichtingen meer heb t.a.v. hun post, dan ben ik echt voornemens het meteen in de blauwe bak te gooien vanaf heden. Het punt van fatsoen zijn we intussen gepasseerd. We zijn inderdaad geen postbezorgers en ik wil die lui ook niet meer aan de deur hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 07-05-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Fairy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:50:
Als ik wettelijk geen verplichtingen meer heb t.a.v. hun post, dan ben ik echt voornemens het meteen in de blauwe bak te gooien vanaf heden.
Nee je bent inderdaad niet verantwoordelijk voor de bezorging van hun post.

Maar zoals anderen ook zeggen, post van de belastingdienst ofzo komt uit de gemeentelijke registratie dus als dat nog komt op jouw adres, dan staan ze wellicht nog op je adres ingeschreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Kalentum schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Nee je bent inderdaad niet verantwoordelijk voor de bezorging van hun post.

Maar zoals anderen ook zeggen, post van de belastingdienst ofzo komt uit de gemeentelijke registratie dus als dat nog komt op jouw adres, dan staan ze wellicht nog op je adres ingeschreven.
Belastingdienst en overheidsinstanties is intussen al gestopt, dat duurde ook al een tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Fairy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Belastingdienst en overheidsinstanties is intussen al gestopt, dat duurde ook al een tijd.
Nou dan loop je nog even deze stappen door; vink je af wat je allemaal al gedaan hebt, is het lijstje afgevinkt heb je extra kladpapier :)

https://www.maxvandaag.nl...rgde-post-door-te-sturen/

En dan ben je er klaar mee en kunnen ze in hun eigen sopje klaar koken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dank voor de vele reacties. Veel meer dan ik had verwacht :)
Als ik wettelijk geen verplichtingen meer heb t.a.v. hun post
Nee, waarom zou je?

Wegdonderen die zooi en alle contact met de vorige bewoners verbreken. Laat ze er in stikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zou, zoals al velen malen aangehaald, per direct stoppen met het langsbrengen van post.
Pakketjes weigeren aan de deur of retour sturen. Post stukken (welke door de brievenbus passen) in een oude doos stoppen en daar maar even in bewaren. Als de doos (bijna) vol is een keer melden dat er veel post voor ze ligt en dat ze op moment X, Y en Z deze mogen ophalen en als ze niets van zich laten horen, dat je het dan weg doet.
Komen ze niet langs om moment X, Y of Z én ze hebben niks van zich laten horen, dan gewoon lekker weggooien. Precies zoals je hebt gecommuniceerd naar ze. Doen ze wel een poging om het op te halen, omdat X, Y en Z ze niet uitkomt, is het natuurlijk wel verstandig om een andere afspraak met ze in te plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Bedankt allen, mijn vraag is hiermee voldoende beantwoord.

Ik weet in ieder geval dat ik geen wettelijke verplichting heb om hun post na een jaar nog te bezorgen, zelfs meteen na verhuizen heb ik geen verplichtingen t.a.v. post, maar dat heb ik netjes afgehandeld.

Normaliter zou ik nieuwe post vanaf heden retour afzender gaan sturen, maar na het incident van vandaag gaat het bij mij vanaf nu toch echt de kliko in.

Leuk detail, de bewoner nog vóór de vorige bewoner was overleden. Zelfs dáár kregen we nog post van. De vorige bewoners hebben dus nooit wat gedaan om dat netjes te stoppen. Mijn vrouw heeft toen voor die persoon zelf nagebeld met instanties om haar overlijden te melden. Die mevrouw was lid van een aantal liefdadigheidsinstellingen waar ze aan doneerde en die brieven werden 10 jaar na dato nog altijd periodiek verstuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
@Fairy , één opmerking hoor ik je niet over: weet jij heel zeker dat ze niet meer ingeschreven zijn? Even naar het stadhuis toe, en vragen hoeveel mensen er ingeschreven zijn op je adres. Indien meer dan jij weet, onderzoek aanvragen...

Ik heb het idee dat ze dat niet hebben gedaan nl....

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:10
Wettelijk is er een iets heel belangerlijk: je mag geen post op andermans naam openen. Dus weggooien mag, maar opendoen niet.
In jou situatie zou ik brieven ook weggooien, met pakketten zou ik wat voorzichtiger zijn want die zijn van waarde. Pakketjes die ongevraagd bezorgd worden (ik check niet op wiens naam deze staan bij bezorgen) zou ik stockeren op de zolder ofzo, en na een jaar weggooien (dan is er ruim de tijd geweest om die terug op te komen halen).

Net even opgezocht: in Nederland vallen pakketten die met de post opgestuurd zijn ook onder het briefgeheim. In Belgie of met andere bezorgdiensten dan de post mag je dus het pakket gewoon openmaken :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
Na 3 jaar komt hier nog steeds post en soms pakketjes, gaan allemaal meteen de vuilnisbak in.
Zelfs bankafschriften :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
DiedX schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:13:
@Fairy , één opmerking hoor ik je niet over: weet jij heel zeker dat ze niet meer ingeschreven zijn? Even naar het stadhuis toe, en vragen hoeveel mensen er ingeschreven zijn op je adres. Indien meer dan jij weet, onderzoek aanvragen...

Ik heb het idee dat ze dat niet hebben gedaan nl....
Dit heeft mijn vrouw inderdaad gedaan en ze zijn wél uitgeschreven, dus dat is verder in orde.

Nogmaals allen bedankt voor de input!

[ Voor 3% gewijzigd door Fairy op 07-05-2021 12:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M0otje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:50
Enige wat je had en nu kan doen is:

- brieven retourafzender ( extra,met aantekening personen wonen hier niet meer)
- pakket weigeren als het niet op je naam staat

Het siert je wel dat je in het begin de post en pakketten hebben langs gebracht. Je komt over als een goede buur.

Ik zou dus dat doen en niet meer over gaan nadenken. Na aantal maanden houdt het vanzelf op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Frieks schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:50:
Pakketjes aan de deur weigeren. Brieven bewaren en op een zwoele zomeravond de vuurkorf in.
Ik snap waarom jullie allemaal zo moeilijk denken?
Dat er sporadisch nog een keer een binnenkomt, soit. Maar anderhalf later bestookt worden met brieven en zelfs pakketjes waar je nota bene je adres voor moet invullen? Nope --> Kliko of vuurkorf

[...]

Maar wat? Je kan het ook omdraaien:

Wil je niet dat je post verbrand wordt? Zorg dan dat je je adresgegevens op orde hebt.
Omdat dit een dom advies is. Je bent eigendom van een ander aan het vernietigen. Als de oude bewoners dat aantoonbaar kunnen maken, dan zit je met gebakken peren.

De enige oplossing is weigeren aan de deur. Gewoon niet aannemen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:11
Sowieso. Nooit pakketten aannemen waar jouw adres op staat maar een andere naam.

Hier heeft het ook jaren geduurd voordat alle post van de vorige bewoners stopte. Ik wist niet eens waar ze naar toe waren verhuist. Alles ging retour afzender met de opmerking dat de betreffende persoon niet woonzaam was op het adres. Langzaam kwam er steeds minder post.

Haast nam ik nooit. Gewoon wanneer ik boodschappen ging doen even het spul meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Fairy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:54:
[...]

Ik kreeg een anderhalve maand nadat ik me op dit adres had ingeschreven een gemeentelijke brief voor de vorige bewoners. Ik heb daar toen over gereclameerd bij de gemeente, waarna me werd verteld dat ik de gemeente moest verzoeken daar een onderzoek naar te doen. Die aanvraag dien je via de website van de gemeente in. Binnen 3 weken had ik antwoord dat ik inderdaad alleen op dat adres woonde, en dat de vorige bewoners uitgeschreven waren.
Dat hoeft dus geen geen moeite te kosten. En als de nieuwe bewoners zich (nog) niet op hun nieuwe adres hebben ingeschreven, zijn ze op dat moment zonder bekende woon- of verblijfplaats, met alle gevolgen van dien. Maar dat is niet (meer) jouw probleem.

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wie weet wat precies mijn rechten en plichten zijn m.b.t. de post na een jaar?
Plichten zijn simpel: je hebt geen enkele plicht om die post op de juiste plek te krijgen. Zowel moreel als wettelijk gezien.

Wél is het netjes (maar dus niet verplicht) om net na een verhuizing de post nog even retour te sturen., om de mensen de kans te geven om alle instanties in te lichten. Maar dan heb je het over een periode van max 2 of 3 maanden ofzo. Niet langer dan dat, dan moeten ze hun shizzle maar op orde krijgen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 22:09
Meld je aan bij PostNL => Mijn post is alles opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Frankisback schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:55:
Want in die beheren ook pakketten van DHL, DPD en wat voor andere clubs er nog rondrijden?

me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankisback
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-05 22:09
Jester-NL schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Want in die beheren ook pakketten van DHL, DPD en wat voor andere clubs er nog rondrijden?
Koffie nodig? Voor de post is het daarmee opgelost.
Pakketjes is een ander verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 10:08
Of het mag of niet is een tweede. Ik zou naar de oud bewoners duidelijk maken dat als zij zo doen naar je vrouw, en verder geen actie ondernemen, dat alles vervolgens naar de kliko gaat.

Ik schrijf 'm op, maar ik besef mij wel dat je dan juist om problemen vraagt. Wellicht alles in een kartonnen doos buiten bewaren, en na één jaar voor de deur zetten? :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Met die pakketpost aannemen zou ik direct stoppen. Kun je zomaar vervelende dingen mee krijgen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Frankisback schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:55:
Hoe zie je je dat voor je dan? Ik ben aangemeld bij mijn post, zie mooi een gescande brief voordat ze bezorgd worden. Maar dat verhindert niet dat er soms post tussen zit van de vorige bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:09
Ik ga inderdaad een label maken op de brievenbus dat ze voor <naam> geen post meer moeten inwerpen.
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de postbodes dat negeren. Toen ik jaren geleden een studentenkamer had, bleef er maar post (Chinese krant) komen voor de vorige bewoner, toen heb ik ook op de brievenbus geplakt dat die niet meer bezorgd hoefden te worden, maar kreeg ik een briefje van de postbode dat die ze wel moest bezorgen omdat ze zo geadresseerd waren.

Gezien de rest van je verhaal, zou ik geen post weggooien, maar stug retour afzender blijven doen. Gooi je het weg, lijken die oude bewoners wel het type die dan opeens voor jouw deur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb de post twee jaar lang bij de buurvrouw afgegeven. Daar hadden ze nog contact mee. Maar daar ben ik ook mee gestopt nu. Ik krijg zelf ook geen post van mijn oude adres.

In het begin was het ook best veel, pas nog een aangetekende zending gekregen. Mijn vrouw wilde er voor naar het postkantoortje gaan (want we waren niet thuis), maar ik zei nee dat is niet voor ons.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frieks
Jeroenneman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:37:
[...]

Omdat dit een dom advies is. Je bent eigendom van een ander aan het vernietigen. Als de oude bewoners dat aantoonbaar kunnen maken, dan zit je met gebakken peren.

De enige oplossing is weigeren aan de deur. Gewoon niet aannemen.
Niks mis met mijn advies.
Mensen moeten maar eens hun eigen zooi op orde krijgen.

Dat je even tijd nodig hebt om je adres om te zetten begrijp ik. Dat je dat bij een aantal bedrijven/organisaties vergeet, begrijp ik ook. Als ik briefpost/pakketjes kreeg van de vorige bewoner zou ik dat ook netjes melden in het begin. Maar als je na zoveel goeie wil van mijn kant er niets aan verandert en ook nog mijn vrouw uitkaffert, dan kun je echt stikken in je post. Geen medelijden mee.

Wat een politiek correct gedoe allemaal, bah :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Frieks schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Dat je even tijd nodig hebt om je adres om te zetten begrijp ik. Dat je dat bij een aantal bedrijven/organisaties vergeet, begrijp ik ook. Als ik briefpost/pakketjes kreeg van de vorige bewoner zou ik dat ook netjes melden in het begin. Maar als je na zoveel goeie wil van mijn kant er niets aan verandert en ook nog mijn vrouw uitkaffert, dan kun je echt stikken in je post. Geen medelijden mee.

Dat mag je vinden, maar dan neem je het dus gewoon niet aan. Een poststuk in ontvangst nemen, en deze vervolgens vernietigen is niet handig. Misschien kom je er nog mee weg met brieven, maar als je bewust pakketjes gaat aannemen, en die vervolgens vernietigd. dan zullen ze daar vroeger of later achterkomen, en dan ben je verder van huis.
Geen idee hoe de vorige bewoners van TS erin staan, maar als ze de vrouw al uitkafferen als die een brief/pakket komt langsbrengen, dan zou ik liever niet uitzoeken hoe die gaan reageren als ze erachterkomen dat hun pakketjes door TS worden vernietigd. Ik denk dat de volgende halte dan een baksteen door je ruit gaat worden.

Geen idee overigens wat dit met politiek correct te maken heeft. Haal je dat misschien door elkaar met normaal fatsoen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:41
Bij pakketjes zou ik inderdaad gewoon afwijzen. Lastige is alleen dat sinds corona de postdiensten je vaak zien zitten binnen (dus weten dat je thuis bent) en dan vaak zo'n doos voor de deur zetten, aanbellen en al half in het busje zitten als je de deur open doet.

Bij brieven had ik het ook met mijn vorige bewoners. Die verhuisden naar een wijk waar ik nog regelmatig langs kwam, dus dan gooide ik het even door de bus. Maar na een tijdje ook geen zin meer in en sindsdien gaat er met zwarte marker een kruis doorheen en gooi ik het weer in de rode bus. Op den duur stopte het vanzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:21:
[...]

Hoe zie je je dat voor je dan? Ik ben aangemeld bij mijn post, zie mooi een gescande brief voordat ze bezorgd worden. Maar dat verhindert niet dat er soms post tussen zit van de vorige bewoners.
Dan klik je op die brief en geef je aan dat deze niet voor jou is. :) Dat kan in de PostNL app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieks
Jeroenneman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:37:
[...]

Dat mag je vinden, maar dan neem je het dus gewoon niet aan. Een poststuk in ontvangst nemen, en deze vervolgens vernietigen is niet handig. Misschien kom je er nog mee weg met brieven, maar als je bewust pakketjes gaat aannemen, en die vervolgens vernietigd. dan zullen ze daar vroeger of later achterkomen, en dan ben je verder van huis.
Geen idee hoe de vorige bewoners van TS erin staan, maar als ze de vrouw al uitkafferen als die een brief/pakket komt langsbrengen, dan zou ik liever niet uitzoeken hoe die gaan reageren als ze erachterkomen dat hun pakketjes door TS worden vernietigd. Ik denk dat de volgende halte dan een baksteen door je ruit gaat worden.

Geen idee overigens wat dit met politiek correct te maken heeft. Haal je dat misschien door elkaar met normaal fatsoen?
Misschien was het niet helemaal duidelijkheid inderdaad.

Brieven -> Verbranden
Pakketjes -> Niet aannemen

Volgens mij is TS van het begin af aan ontzettend fatsoenlijk geweest.
Als jij denkt dat je briefpost/pakketjes nog naar de oude bewoners moet brengen of überhaupt energie in deze nalatige mensen moet steken, nadat ze er ten eerste zelf geen werk van maken, ten tweede erg onredelijk doen en ten derde je vrouw uitkafferen, dan heeft dat niks meer met fatsoen te maken.
Dat heet gebrek aan zelfrespect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Frieks schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Brieven -> Verbranden

Volgens mij is TS van het begin af aan ontzettend fatsoenlijk geweest.
Als jij denkt dat je briefpost/pakketjes nog naar de oude bewoners moet brengen of überhaupt energie in deze nalatige mensen moet steken, nadat ze er ten eerste zelf geen werk van maken, ten tweede erg onredelijk doen en ten derde je vrouw uitkafferen, dan heeft dat niks meer met fatsoen te maken.
Dat heet gebrek aan zelfrespect.
Je bent wel een beetje aan het trollen, ook pas net geregistreerd hier, misschien zelfs een kloon van een andere oude trol. Het leest allemaal herkenbaar weg.

Maar waarom zou je jezelf verlagen tot het niveau van je tegenpartij? Door jezelf te verloochenen heb je juist gebrek aan zelfrespect :')

Pakketjes weigeren, logisch. Brieven verbranden? Aso gedrag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieks
Vorkie schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:58:
[...]

Je bent wel een beetje aan het trollen, ook pas net geregistreerd hier, misschien zelfs een kloon van een andere oude trol. Het leest allemaal herkenbaar weg.

Maar waarom zou je jezelf verlagen tot het niveau van je tegenpartij? Door jezelf te verloochenen heb je juist gebrek aan zelfrespect :')

Omdat ik een advies geef, of in ieder geval hetgeen schets wat ik zelf zou doen, wat jou niet bevalt ben ik een trol?
Omdat ik sinds januari geregistreerd ben, ben ik een trol? Een kloon van een andere trol zelfs :)

Ik geef mijn (schijnbaar) onpopulair(e) mening/advies, wat volgens mij de bedoeling is van dit forum.
TS kan op basis van alle adviezen hier zelf een aanpak maken (of niet).

@Fairy Ik hoop dat je er uit komt, welk advies je ook mag volgen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Frieks op 07-05-2021 14:09 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heeft het trouwens nut om brieven ‘retour afzender’ te sturen als er helemaal geen retouradres op staat? Wat doet de post dan met die brieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 08:15

bonzz.netninja

Niente baffi

Frieks schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:26:
[...]

Jaja hele stoere praat maar andermans pakketjes weggooien/kapot maken mag gewoon niet. Je weet immers dat het niet van jouw is en daarmee sloop je andermans eigendommen, my2cents. Hoe vervelend dan ook. Wat je wel kan doen is ze ergens op zolder flikkeren, wachten tot de zooi verjaard en het dan alsnog in de kliko pleuren of zelf houden.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:34
Voor pakketjes is het simpel
Wat moet ik doen als een bedrijf ongevraagd een product opstuurt? Een bedrijf mag u geen producten toesturen waar u niet om heeft gevraagd. Doet een bedrijf dit toch in de hoop dat u het product koopt, dan mag u het product houden. U hoeft hier dan niet voor te betalen.
Brievenbus post gaat hier na 2 jaar ook de kliko in. In het begin veel mailtjes naar bedrijven gestuurd of ze mijn adres uit het bestand wilde halen. Dat is voor 95% effectief.

En laat ze maar eens bewijzen dat ik die post ooit wel ontvangen heb als ze het missen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-05 22:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik krijg ook af en toe nog post voor de vorige bewoner (ik woon hier pas 15 jaar). In het begin hield ik het nog apart voor 'm en kwam hij het nog ophalen maar op een gegeven moment kreeg ik geen contact meer met hem. Ik heb toen nog een aantal keer stukken retour gestuurd, maar o.a. de KvK blijft hardnekkig volhouden. Die gaan dan ook linea-recta de vuilnisbak in die naast de brievenbussen (flatgebouw) hier hangt.

Ik heb ook nog een keer een deurwaarder voor hem aan de deur gehad. Toen woonde ik hier al 2 á 3 jaar, dus had die knakker zijn adres ook niet meer. Ik wist alleen de straatnaam nog, dus veel succes daarmee gewenst.

[ Voor 0% gewijzigd door FooLsKi op 07-05-2021 14:29 . Reden: fieptoutje ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieks
@bonzz.netninja
Frieks schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:53:
[...]

Brieven -> Verbranden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
fsfikke schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:12:
Heeft het trouwens nut om brieven ‘retour afzender’ te sturen als er helemaal geen retouradres op staat? Wat doet de post dan met die brieven?
Geen idee, maar het is juridisch wel het enige juist. Openmaken nag niet ivm briefgeheim en weggooien van poststukken volgens mij ook niet. Als ze zo via postnl alsnog vernietigd worden ben jij in ieder geval ingedekt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:

[...]
Dit geldt voor pakketjes die ongevraagd aan JOU worden gestuurd. In geval TS gaat het om pakketjes voor een ANDER (met alleen jouw adres erop). Die mag je niet zomaar open maken of vernietigen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
FooLsKi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:18:
Ik heb ook nog een keer een deurwaarder voor hem aan de deur gehad. Toen woonde ik hier al 2 á 3 jaar, dus had die knakker zijn adres ook niet meer. Ik wist alleen de straatnaam nog, dus veel succes daarmee gewenst.
Zelfde hier gehad netjes de deurwaarder naar nieuwe adres gestuurd..
hij weer in auto naar andere kant van dorp gereden :+
is hij na 5 minuten weer terug met vraag klopt dit adres ?
ik nog heel verbaast euhh JA .
o want het is een begraafplaats...
ik weer verbaast Euh JA klopt.

Toen ging er eindelijk bij hem een lampje branden is mevr dan overleden..
ik weer Euhh JA ik hoop het wel anders had ze toch wel geprotesteerd toen ze de kist dicht maakte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
FooLsKi schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:18:
maar o.a. de KvK blijft hardnekkig volhouden. .
dan kan het zijn dat er nog een bedrijf op jouw adres ingeschreven staat bij de KvK: dit kun je laten checken bij de KvK en laten aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LordSinclair schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:17:

[...]
Dat is dus alleen van toepassing als die pakketjes aan jou zijn geadresseerd. Hier is dat echter niet het geval, want ze zijn geadresseerd aan de vorige bewoner.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

Verbranden klinkt wat sterk. Maar ik heb ook last van post van voorgangers gehad (buitenland verhuist, overheid verstuurt automatisch naar laatst bekende adres ook jaren later, want geen geupdate info in GBA). Die ging ik niet verbranden (te veel werk), maar wel direct bij oud papier. Ik hield het geen seconde meer apart. Ook niet toen ze wel weer in Nederland kwamen wonen (volgens mij huis gekocht in NL, maar nog niet ingeschreven, dus alles weer naar mij. Brieven van gemeente, een notaris en leek me hypotheekverstrekker gezien de naam).

Dus waren ze daarvoor wel lang gekomen, had ik ze ook naar mijn papiercontainer verwezen als ze geluk hadden dat die niet geleegd was.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:34
wildhagen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Dat is dus alleen van toepassing als die pakketjes aan jou zijn geadresseerd. Hier is dat echter niet het geval, want ze zijn geadresseerd aan de vorige bewoner.
Leuke is dat "geadresseerd" op het adres (van jou) of naam (van de ander) kan slaan :)

En als je de combinatie van beide pakt is het pakket van niemand.

[ Voor 8% gewijzigd door LordSinclair op 07-05-2021 14:41 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heel simpel: je bent niet verplicht (lees: er is geen wet die je deze verplichting oplegt) om post te bewaren, terug te sturen of door te sturen. Je mag het alleen niet openen. Qua pakketjes geldt (ongeveer) hetzelfde. Je mag de inhoud niet direct toe-eigenen, ik zou ze (als je de ruimte hebt) bewaren totdat je iets hoort van de verzender of geadresseerde.

Je zou zelfs bericht kunnen sturen naar verzender of geadresseerde, zo van "ik heb dit op mijn stoep gevonden, als je het niet binnen 1 jaar op komt halen, is het van mij".

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mZtb912hUUt1uDviA_c2nRwfG9s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELdwEsZJVyVr3o2bYW9I2UxF.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen voor zoiets doe ik nog moeite, die gooi ik in de brievenbus. De rest gaat bij het oud papier. Mijn persoonlijke limiet staat op een half jaar, in die tijd probeer ik nog wel oud-bewoners te contacteren over post, daarna is het klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Laatst online: 10-05 14:06
Ik heb het ook een tijd gehad. Na 3 JAAR (!!!) zelfs nog pakketjes.

Heb ze direct in de kliko geflikkerd. Toen meneer verhaal kwam halen waar zijn pakketje was, heb ik hem vriendelijk naar de kliko verwezen en verteld dat deze daar vast nog ergens in ligt, onder restjes spaghetti.

Daarna nooit meer wat gehad, behalve reclame foldertjes met zijn naam er op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 20:53

mark-k

AKA markkNL

Ik kreeg nog geregeld bedelbrieven enzo, eerst netjes teruggestuurd dat de bewoner overleden was, en bij elke herhaling net wat bijdehanter qua boodschap. Uiteindelijk stopte ze wel toen ik erop gezet had dat de volgende verbonden aan een baksteen retour zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
F_J_K schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:05:
Niet weggooien. Dat kan gedoe opleveren. Jij bent niet de eigenaar van die stukken.
In Belgie in ieder geval wel. Post komt toe op het adres dat erop staat. De naam is onbelangrijk.

Bron : BPost zelf nadat ik jaren geleden zelf post bleef ontvangen van de vorige bewoner. tot 6 maanden na verhuis zou de andere bewoner nog iets kunnen bereiken voor de rechtbank na 6 maanden niets meer.

Na 6 maanden mag je het zelfs zondermeer openmaken, het is UW eigendom als het in UW brievenbus zit, met correct adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

680x0 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:25:
[...]

In Belgie in ieder geval wel. Post komt toe op het adres dat erop staat. De naam is onbelangrijk.
Behalve als het aangetekend is :)

Ik zou niet weten wat ik met de post van de vorige bewoner moet overigens.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 07-05-2021 16:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 680x0
Marzman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:31:
[...]

Behalve als het aangetekend is :)

Ik zou niet weten wat ik met de post van de vorige bewoner moet overigens.
Je kan in principe ook niets met andermans post, maar wettelijk is het wel uw eigendom. Ik ben uiteindelijk wel post beginnen openen om te weten wat er aan de hand was. Zo werd duidelijk dat de zetel van het bedrijf van de vorige bewoner na maanden nog steeds op mijn adres stond, en dat er verschillende aanmaningen voor niet betaalde (grote) facturen bij waren. Ik ben uiteindelijk met alles naar de politie gestapt om aangifte te doen om mezelf in te dekken en om via die weg de vorige eigenaar te dwingen zijn zaken op orde te zetten. Aangifte was trouwens op aanraden van de juridische dienst van BPost, gezien de ernst van de situatie.

Aangetekend is inderdaad wat anders, maar dat kan je normaal ook nooit zonder legitimatie in handen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

[...]

Bron : BPost zelf
Let op dat de Bpost geen rechter of wetgever is. En ook niet gaat betalen als ik beweer eigendom te hebben gekregen van die dure iPad die per ongeluk op mijn adres kwam (of die pinpas en -code met toegang tot de een rekeningen met €50.000). Of was gericht aan mijn huisgenoot of inwonend familielid.

Ik vermoed dat het ook in België niet zo is dat ik ‘zomaar’ eigenaar kan worden als duidelijk is dat het expliciet niet aan mij is gericht, dat het heel duidelijk is dat de afzender niet heeft gewild dat het mijn eigendom zou worden. Hebben ze bij Bpost het letterlijk, schriftelijk zo gezegd of verwezen naar wetgeving of jurisprudentie, of was het meer zoiets van “ach gooi maar weg”?

Dat het na lange tijd een andere zaak kan worden, is een ander iets. Al was het doordat je de stallingskosten kunt gaan berekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 22:34
680x0 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:41:
[...]

Je kan in principe ook niets met andermans post, maar wettelijk is het wel uw eigendom. Ik ben uiteindelijk wel post beginnen openen om te weten wat er aan de hand was. Zo werd duidelijk dat de zetel van het bedrijf van de vorige bewoner na maanden nog steeds op mijn adres stond, en dat er verschillende aanmaningen voor niet betaalde (grote) facturen bij waren. Ik ben uiteindelijk met alles naar de politie gestapt om aangifte te doen om mezelf in te dekken en om via die weg de vorige eigenaar te dwingen zijn zaken op orde te zetten. Aangifte was trouwens op aanraden van de juridische dienst van BPost, gezien de ernst van de situatie.

Aangetekend is inderdaad wat anders, maar dat kan je normaal ook nooit zonder legitimatie in handen krijgen.
Er is nog wel een verschil in definitie tussen de begrippen bezit en eigendom. Het poststuk is in uw bezit maar in beginsel nog niet direct uw eigendom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Fairy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 12:07:
Leuk detail, de bewoner nog vóór de vorige bewoner was overleden. Zelfs dáár kregen we nog post van. De vorige bewoners hebben dus nooit wat gedaan om dat netjes te stoppen. Mijn vrouw heeft toen voor die persoon zelf nagebeld met instanties om haar overlijden te melden. Die mevrouw was lid van een aantal liefdadigheidsinstellingen waar ze aan doneerde en die brieven werden 10 jaar na dato nog altijd periodiek verstuurd.
Dat klinkt nogal bekend. In 2017 uit het niets post van een of andere verzekeraar voor de bewoner van voor de vorige bewoner, al moest ik er wel eerst achter komen wie naam x was, de buren die hier het langst wonen wisten dat. De vorige bewoners zijn halverwege de 90's vertrokken, die daarvoor (voor wie de rekening was) eind jaren 80.

Na de verzekeraar daar over hebben ingelicht, dat ik op het moment van die brief hier al 20j woonde, er nog een bewoner tussen ons zat én dat het huidige adres van diegene toen al een jaar of 10 een kerkhof was, kwam er nog post van een incassobureau. Bleek dat de verzekeraar het niet snel genoeg had doorgegeven.

Als excuus een blikken bakje met
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/123/348800539_8ac5bd9ac2.jpg
erop en mini mars/twix/snickers/bounty's erin gekregen :)

* Raven vraagt zich af hoe het kan dat die verzekering tot 10j na overlijden nog is doorbetaald.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Transportman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 13:24:
[...]

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat de postbodes dat negeren. Toen ik jaren geleden een studentenkamer had, bleef er maar post (Chinese krant) komen voor de vorige bewoner, toen heb ik ook op de brievenbus geplakt dat die niet meer bezorgd hoefden te worden, maar kreeg ik een briefje van de postbode dat die ze wel moest bezorgen omdat ze zo geadresseerd waren.

Gezien de rest van je verhaal, zou ik geen post weggooien, maar stug retour afzender blijven doen. Gooi je het weg, lijken die oude bewoners wel het type die dan opeens voor jouw deur staan.
Bij Sandd heb je als bezorger de mogelijkheid om een sticker op de post te plakken dat de post geweigerd is. Een sticker op de brievenbus zou ik ook interpreteren als bepaalde post weigeren. Ik denk eerder dat de bezorger er maling aan heeft. Ik weet nu niet of het met die rechtzaken is veranderd, maar bij Sandd kreeg je stukloon. Dan snap ik bezorgers wel die ongewenste post toch bezorgen. Andere hebben zij veel werk en kunnen naar hun aalmoes fluiten. Hoe het bij bijvoorbeeld postNL werkt, weet ik niet.

En wat willen die mensen doen als ze opeens na 2 jaar hun post willen hebben? Als je gewoon doet alsof je neus bloedt, is er niks aan de hand. Huh, post? Welke post. Je gaat toch zeker niet jaren post bewaren? Sowieso zou ik voor zulk ondankbaar volk sowieso uit principe alles weggooien. Ze hebben genoeg tijd gehad om alles aan te passen en getuige hun reactie, doen ze er ook vrij weinig aan om de situatie te verbeteren. Als ze een opslagplaats nodig hebben, huren ze er maar één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:57
@Fairy
Wijs ze op de verhuisservice van post.nl als je ze toch spreek om ze te informeren dat je stopt met postbezorging. Zelf heb ik nog een rol met stickers liggen met de tekst: Bewoners verhuisd + hun nieuwe adres.

https://www.postnl.nl/ont...oorsturen/verhuisservice/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Weggooien dan. Waarom zou iemand door hun nalatigheid meer werk moeten hebben dan strikt noodzakelijk is? Leer mij dit volk kennen. Als jij eens vergeten bent jouw verhuizing door te geven, zijn zij ook niet zo vriendelijk om het even langs te brengen of zelfs maar te melden. Ik vind het eigenlijk eerder associaal vanuit de vorige bewoner. Die is gewoon te lam om maar iets aan de situatie te doen en zadelt jou op met zijn rotzooi.

Dat de post nog tijdelijk op het oude adres aankomt, wil ik best begrip voor hebben. Het duurt soms gewoon even voordat je alles geregeld hebt. Dat een bepaald bedrijf lastig doet, wil ik ook best inkomen. Op het moment dat het je letterlijk geen fuck boeit en je ook niet de moeite neemt om de post op te halen, heb je er mijns inziens geen interesse in en belast je mij met je rotzooi en ben je gewoon associaal bezig. Als je vervolgens iemand uitkaffert die met alle goede bedoelingen de post komt brengen, heb je het bij mij gewoon verpest en hoef je niks meer van mij te verwachten.

Ik heb er echt geen moeite mee, om een beetje mee te denken, maar dan moet wel alle initiatiefvanuit de probleemeigenaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:09
hoi1234 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Bij Sandd heb je als bezorger de mogelijkheid om een sticker op de post te plakken dat de post geweigerd is. Een sticker op de brievenbus zou ik ook interpreteren als bepaalde post weigeren. Ik denk eerder dat de bezorger er maling aan heeft. Ik weet nu niet of het met die rechtzaken is veranderd, maar bij Sandd kreeg je stukloon. Dan snap ik bezorgers wel die ongewenste post toch bezorgen. Andere hebben zij veel werk en kunnen naar hun aalmoes fluiten. Hoe het bij bijvoorbeeld postNL werkt, weet ik niet.
Geen idee welke bezorger het was, maar omdat het geadresseerd was aan mijn adres moesten ze bezorgen. De postbode zag ik nooit dus kon het nooit direct weigeren, en ik kan me ook voorstellen dat een postbode niet eerst alle enveloppen na gaat lezen of het wel/niet geadresseerd is aan degene die op een briefje bij de brievenbus staat.
En wat willen die mensen doen als ze opeens na 2 jaar hun post willen hebben? Als je gewoon doet alsof je neus bloedt, is er niks aan de hand. Huh, post? Welke post. Je gaat toch zeker niet jaren post bewaren? Sowieso zou ik voor zulk ondankbaar volk sowieso uit principe alles weggooien. Ze hebben genoeg tijd gehad om alles aan te passen en getuige hun reactie, doen ze er ook vrij weinig aan om de situatie te verbeteren. Als ze een opslagplaats nodig hebben, huren ze er maar één.
Alleen weten die mensen dus echt wel dat de post bij TS aankomt. TS heeft het al die tijd bij ze gebracht (waardoor er ook geen noodzaak was voor ze om hun adres aan te passen), maar opeens gebeurd dat niet meer. Daardoor weten ze dat de post nog steeds bij TS is geweest, dan staat TS een stuk makkelijker te praten als hij de post daadwerkelijk retour afzender heeft gedaan en dat eerlijk kan vertellen, dan als hij het heeft weggegooid/vernietigd en daarover moet gaan liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Bron : BPost zelf nadat ik jaren geleden zelf post bleef ontvangen van de vorige bewoner. tot 6 maanden na verhuis zou de andere bewoner nog iets kunnen bereiken voor de rechtbank na 6 maanden niets meer.

Na 6 maanden mag je het zelfs zondermeer openmaken, het is UW eigendom als het in UW brievenbus zit, met correct adres.
Dat is zeker en vast niet correct. Ik heb gedurende een jaar gebruik gemaakt van de doorstuurservice van Bpost en die werkt zelfs enkel maar als de naam op het poststuk overeenkomt met de naam opgegeven bij de service. In alle andere gevallen wordt het alsnog besteld.

Post is ook zeer persoonlijk, er bestaat namelijk ook het briefgeheim. Als jij post in je brievenbus krijgt met jouw adres maar niet jouw naam heb jij simpelweg het recht niet om deze open te maken. De bedoelde ontvanger kan je dan aanklagen voor schenden van het briefgeheim.

Het is zeker niet jouw eigendom. Jij hebt nooit iemand gevraagd om dat naar jouw toe te sturen en, als het een pakket betreft, heb je ook nooit betaald voor dat pakket.

Een uitzondering is wel wanneer iemand ongevraagd een pakket naar je stuurt met een factuur erbij. Dan mag je het wel houden zonder te betalen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
F_J_K schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:17:
[...]

Let op dat de Bpost geen rechter of wetgever is. En ook niet gaat betalen als ik beweer eigendom te hebben gekregen van die dure iPad die per ongeluk op mijn adres kwam (of die pinpas en -code met toegang tot de een rekeningen met €50.000). Of was gericht aan mijn huisgenoot of inwonend familielid.

Ik vermoed dat het ook in België niet zo is dat ik ‘zomaar’ eigenaar kan worden als duidelijk is dat het expliciet niet aan mij is gericht, dat het heel duidelijk is dat de afzender niet heeft gewild dat het mijn eigendom zou worden. Hebben ze bij Bpost het letterlijk, schriftelijk zo gezegd of verwezen naar wetgeving of jurisprudentie, of was het meer zoiets van “ach gooi maar weg”?

Dat het na lange tijd een andere zaak kan worden, is een ander iets. Al was het doordat je de stallingskosten kunt gaan berekenen.
Ik heb de mail van BPost nog steeds met de hele uitleg van hun juridische dienst. Ik heb het toen ook gevraagd of ik die informatie ook per aangetekend brief kon krijgen, en die was een dag later in mijn bezit.

Het is met al die informatie, en een deel poststukken dat ik een PV heb kunnen laten opmaken bij de politie. En omdat ik het schrijven van BPost had, is de politie er ook achter gegaan.

Op de letter genomen is dit zelfs strafbaar, en wordt het aanzien alsof iemand uw adres en brievenbus misbruikt om poststukken te laten aankomen zodat hij anoniem kan blijven. Vergelijkbaar met bendes die drugs laten verzenden naar uw adres en dan bij u aanbellen met de vraag of u hun pakketje hebt want het was 'verkeerd verzonden'.

En dit is een heel tricky situatie want op dat pakketje staat dan UW adres, en dat kan u heel veel problemen opleveren.

De aanmaningen tot betaling die ook ook nog kreeg zijn ook zoiets. Als een van die schuldeisers plots een deurwaarder stuurt sta je daar.

Ik heb alle mail verkeer met BPost nog steeds en ik ben toen ook enorm geschrokken van hoe zoiets dom als 'post blijven ontvangen die niet voor u is', in bepaalde gevallen een enorm probleem kan worden als je dat laat aanslepen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
Blokker_1999 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:22:
[...]

Dat is zeker en vast niet correct. Ik heb gedurende een jaar gebruik gemaakt van de doorstuurservice van Bpost en die werkt zelfs enkel maar als de naam op het poststuk overeenkomt met de naam opgegeven bij de service. In alle andere gevallen wordt het alsnog besteld.

Post is ook zeer persoonlijk, er bestaat namelijk ook het briefgeheim. Als jij post in je brievenbus krijgt met jouw adres maar niet jouw naam heb jij simpelweg het recht niet om deze open te maken. De bedoelde ontvanger kan je dan aanklagen voor schenden van het briefgeheim.

Het is zeker niet jouw eigendom. Jij hebt nooit iemand gevraagd om dat naar jouw toe te sturen en, als het een pakket betreft, heb je ook nooit betaald voor dat pakket.

Een uitzondering is wel wanneer iemand ongevraagd een pakket naar je stuurt met een factuur erbij. Dan mag je het wel houden zonder te betalen.
Dan mag u zelf eens informeren bij de juridische dienst van BPost. Want het werkt zo helemaal NIET.

Naam op een poststuk is IRRELEVANT, de post moet iets bezorgen op het vermelde ADRES, niet aan de persoon met de naam erop.

Dit is een heel groot misverstand waarop de juridische dienst ook wees.

Om die reden bestaat dus ook een aangetekend schrijven. Dit wordt bezorgd op het vermelde adres EN mag normaal enkel overhandigd worden aan de persoon vermeld op het stuk.

Voor gewone stukken heeft de post enkel de plicht het stuk te bezorgen op het vermelde adres. De naam doet er langs geen kanten toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
FrankHe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:18:
Er is nog wel een verschil in definitie tussen de begrippen bezit en eigendom. Het poststuk is in uw bezit maar in beginsel nog niet direct uw eigendom.
Vanaf de postbode het in uw brievenbus steekt is het uw eigendom, en mag zelfs de postbode er niet meer aankomen. Ingeval hij merkt dat hij een verkeerd stuk in uw bus stak mag hij aanbellen en u vragen om het stuk terug te krijgen, en dat mag u perfect weigeren. Zelfs al zou hij het uit de bus kunnen halen mag hij dat niet.

Dat is diefstal.

En van diefstal is pas sprake als er iemand uw EIGENDOM zondermeer meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Fairy schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:01:
Gekke vraag. Wij hebben een huis gekocht een jaar geleden.

Wij kregen telkens opnieuw en ook van dezelfde partijen post voor de oude bewoners. Wij hebben deze post zelfs vele malen bij ze langsgebracht omdat ze zelf telkens niet kwamen opdagen of onaangekondigd langskwamen als wij niet thuis waren.

We hadden ze hiervoor al eens netjes gevraagd of ze nu alles geregeld hadden m.b.t. post, omdat er toch wel erg vaak post binnen kwam voor ze en ook herhaaldelijk dezelfde bedrijven/intanties. Wij hebben zelf na onze verhuizing alles goed geregeld en hebben op ons oude adres maar 1 keer een brief gehad, dus het is nogal een contrast. Een jaar voordat wij gingen verhuizen hebben we alle post afzenders

Nu was er van de week weer een pakket geleverd aan de vorige bewoners. Mijn vrouw heeft vandaag het pakket maar weer met de auto gebracht naar de oude bewoners, maar werd door de man des huizes zonder reden nog afgekafferd ook aan de deur. Het pakket werd gepakt en daarna de deur dichtgesmeten. Alsof het mijn vrouw haar schuld is dat zij hun adreswijzigingen niet doorgeven.

Mijn vrouw kwam best wel verbouwereerd thuis hierna.

Ik heb tegen mijn vrouw gezegd dat wij vanaf heden niets meer doen met de post en dat het vanaf nu rechtstreeks de kliko in gaat. Je mag na een jaar toch verwachten dat je niet wekelijks nog meerdere poststukken ontvangt van oude bewoners.

Wie weet wat precies mijn rechten en plichten zijn m.b.t. de post na een jaar? Wij willen dit hoofdstuk eindelijk een keer sluiten.
Post gericht aan iemand anders

Waarschijnlijk heb je post ontvangen voor de vorige bewoner(s). Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt:

Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.
PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender. Ook als je het nieuwe adres van de geadresseerde op de envelop hebt geschreven.

bron

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
PostNL'er hier: Post die niet voor jou bedoelt is, retour afzender sturen. Streep het adres door en de sorteercode. Anders hebben wij ze de dag er op weer in de bundel zitten. We bezorgen op adres, niet op naam.

[ Voor 9% gewijzigd door torretje2012 op 07-05-2021 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan2388
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05 11:24
Wijs de oude bewoners op de PostNL verhuisservice! Werkt prima!
Of als je een beetje brutaal bent: doe het zelf voor de oude bewoners, en dan gewoon álle bedrijven aanvinken.

Dan komt in ieder geval bij een deel van de verzenders terecht dat de oude bewoners er niet meer wonen. Individueel bestelde pakketten die men op een verkeerd adres besteld, los je daar niet mee op. Maar die komen ze toch in het vervolg maar zelf halen, toch?

Verder natuurlijk netjes weigeren bij de deur of afzender retour. En als verzenders blijven sturen, gewoon weg gooien.

Primum non nocere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Laatst online: 01:10

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Ik stuurde het altijd gewoon terug met 'ontvanger overleden'. Dat triggert bij de meeste bedrijven het beste effect is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:32

timovd

Voorsprong door techniek

chrisborst schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:57:
... Zelf heb ik nog een rol met stickers liggen met de tekst: Bewoners verhuist + hun nieuwe adres.
..
Zijn ze nog niet verhuisd dan?
https://onzetaal.nl/taaladvies/verhuisd-verhuist/

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-05 20:32
wildhagen schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 14:33:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Een malafide bedrijf kan dan namelijk wel heel makkelijk naar willekeurige adressen pakketjes sturen met verzoek om voor te betalen, allemaal gericht aan P. Puk of J. Jansen.

Weggooien zou ik zelf niet direct doen bij pakketpost. Indien niet de mogelijkheid gehad om het zelf bij de deur te weigeren, bijvoorbeeld indien niet thuis en afgeleverd bij de buren, zou ik het versturende bedrijf mailen met verzoek om binnen 2 weken op afspraak het pakket bij de deur af te halen met de notie dat het pakket anderszins vernietigd zal worden. Jegens de voormalig bewoner heb je daarin geen verantwoordelijkheid.

Het is ook helemaal niet wettelijk verplicht om post door te sturen naar de voormalig bewoner.

En sterker nog, het is ook ten zeerste af te raden om pakketen zelf door te sturen of te overhandigen, want je participeert hierin mogelijk in pakketfraude. Waar iemand doelbewust het afleveradres en factuuradres op jouw adres zet, jouw hiermee opzadelt met de financiële afhandeling, deurwaarders, etc.

Oftewel, post gewoon na een periode van doorsturen gaan vernietigen. Voor pakketen die toch in ontvangst genomen blijken te zijn, bedrijven de kans geven hun pakketen retour te komen halen. Contact met de vorige bewoners zou ik daarin toch echt gewoon snel links laten liggen, zeker na de bejegening die @Fairy beschrijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Wat was je aardig. Hier gaat post van de vorige bewoners -en 'aan de bewoners van dit adres' - regelrecht de kliko in.

Heb wel eens een brief gericht aan de bewoners gehad. Maar ddat was in het eerste jaar na verhuizing. Zelfs een keer met toestemming een brief opengemaakt , ingescand en doorgemaild. Was sport contributie van een van zn kinderen.

Na een half jaar ben ik het gaan weggooien, was de oude bewoner het ook wel mee eens.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:48
Mja, hier nu driekwartjaar verder en we ontvangen weinig post meer voor de vorige bewoners. Maar ik doe wel standaard retour-afzender en niet weggooien, want anders kom je er nooit van af. En als retour sturen niet helpt, dan wil ik ook nog wel eens bellen om het op te lossen.

Maar zonder meer weggooien zou ik sowieso afraden. Altijd even kijken wie de afzender is - zeker als het een incassobureau is zou ik heb liever retourneren, dat ze zien dat ze bij de verkeerde persoon aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
En dan nog extra omdat het in deze draadje nog niet extra aangedikt is,

Neem geen pakketjes aan die aan de oude bewoners geadresseerd zijn, en zeker niet vernietigen als je ze toch aanneemt.

Voordat je het weet is het op rekening gekocht en dan heb je uiteindelijk een deurwaarder die je dagvaard omdat je het pakketje met een iPhone 12 erin niet meer terug kan geven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 22:34
680x0 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 20:19:
[...]

Vanaf de postbode het in uw brievenbus steekt is het uw eigendom, en mag zelfs de postbode er niet meer aankomen. Ingeval hij merkt dat hij een verkeerd stuk in uw bus stak mag hij aanbellen en u vragen om het stuk terug te krijgen, en dat mag u perfect weigeren. Zelfs al zou hij het uit de bus kunnen halen mag hij dat niet.

Dat is diefstal.

En van diefstal is pas sprake als er iemand uw EIGENDOM zondermeer meeneemt.
Dat is niet correct. Er is sprake van diefstal wanneer iemands 'bezit' wordt afgenomen. Iets hoeft niet per definitie uw eigendom te zijn. Het kan ook het eigendom van iemand anders zijn wat u in bezit heeft. Bijvoorbeeld familie, vriend of kennis geeft u iets in bruikleen. Dan is het wel uw bezit maar niet uw eigendom.

Een partij kan wel hun eigendom terugvorderen, de leasemaatschappij wil bijvoorbeeld een voertuig terug omdat er niet is voldaan aan betaling. Dan mogen ze het voertuig niet zomaar ophalen. Het is weliswaar hun eigendom maar het is uw bezit. Dan moeten ze u eerst aanschrijven, in gebreke stellen en een redelijke termijn geven om de betaling in orde te maken dan wel het voertuig terug te geven. Wanneer naar herhaalde verzoeken hier niet aan is voldaan dan kan het voertuig gevorderd worden en onder dwang worden afgenomen. Maar dan zijn er reeds meerdere stations gepasseerd.
Pagina: 1