Post vorige bewoner stopt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 27.153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-05 19:55
Dag allemaal wij hebben een probleem met post van de vorige bewoner. Ik zal even het verhaal doen want het is nogal bizar.

2 jaar geleden hebben wij een leuk huis gekocht in de meest standaard Vinex wijk van Nederland. Dit huis hebben we gekocht van mensen uit het midden Oosten. Deze zijn zelf verhuisd naar Duitsland omdat ze daar een groter huis konden kopen voor hetzelfde geld was het verhaal.

Het werd eigenlijk al vreemd bij de notaris toen de verkoper dacht dat wij cash gingen betalen met een paar koffers geld 💰 i shit you not! Na veel overtuiging van de notaris en zijn makelaar ging die toch akkoord met een bank betaling🤣.

Nu kwam er nogal veel post van hem dus heb regelmatig contact gehad met de verkoper en die vroeg of ik foto's wilde maken en door wilde appen. Prima geen probleem. Maar na 6 maanden nog steeds dezelfde post was ik hier wel klaar mee. Hij beloofde steeds alles aan te passen maar er gebeurde natuurlijk niets. Zelf ben ik toen dingen gaan terug sturen en bedrijven gaan bellen maar niets helpt.

Door deze bedrijven te bellen ben ik erachter gekomen dat het een grote oplichter is. En de enige reden dat hij zijn huis heeft verkocht en naar Duitsland is vertrokken is vluchten voor schuldeisers. Ik geef een paar voorbeelden.

Dhr heeft veel bv'tjes op niet bestaande adressen.

Bij het doorgeven van de meterstand werd er een fraude onderzoek gestart. Dhr had 300kwu stroom en 100kuub gas verbruikt in 6 jaar tijd.

Erg veel brieven over schulden die nog betaald moeten worden enz.

Dit alles speelt na 2 jaar dus nog steeds. En nu word die sinds 2 maanden helemaal mooi. We krijgen brieven van verschillende Duitse instanties voornamelijk banken op zijn naam hier op de deurmat. Hij blijft dus dit adres gebruiken om nieuwe dingen af te sluiten enzovoort. Wat kan ik hier tegen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-05 13:10
vangoghnl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:48:
Zelf ben ik toen dingen gaan terug sturen en bedrijven gaan bellen maar niets helpt
Dingen terug gaan sturen zoals? Het kan natuurlijk zo zijn dat de schuldeisers het niet willen geloven dat er nu iemand anders woont, heb je hun ook al gebeld?

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gewoon alles afzender-retour. Consequent. Gebruik maken van het standaard-formuliertje op de achterkant als die er is (sommige instanties hebben zoiets) en anders op de achterkant met de hand zetten: "Afzender retour, geadresseerde verhuisd sinds ruim 2 jaar" of "geadresseerde onbekend op dit adres" oid. En het adres op de voorkant doorstrepen.

Tegelijk bij de gemeente navragen of die persoon inmiddels is uitgeschreven op jullie adres, en zo niet dan aangeven dat die persoon niet meer op jullie adres woont zodat ze dan een onderzoek starten. Als het goed is horen jullie daar dan niets meer van, maar wordt uiteindelijk de persoon wel uitgeschreven. Dit zodat eventuele deurwaarders die hun gegevens uit de GBA halen op die manier kunnen herkennen dat die persoon niet meer op jullie adres woont.

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 16-04-2021 21:02 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Iruk1981
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-05 21:13
Check in ieder geval bij de gemeente dat ze ook niet meer op jullie adres staan in ingeschreven.

Wellicht dat je ook nog aangifte bij de politie kan doen.

Zal de post niet doen stoppen.

En alles terug blijven sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
Alles ben ik inderdaad terug blijven sturen alleen dit helpt dus niet. Daarom ben ik die bedrijven ook gaan bellen en die zeggen het dan aan te passen wat ze dus niet doen.

Hij stond inderdaad nog hier ingeschreven maar de gemeente heeft hem uitgeschreven dus hebben gelukkig geen last van deurwaarders.

Maar ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben onderhand om steeds alles terug te moeten sturen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

In dat geval: Geen extra tijd meer in steken ;) Gewoon de post verzamelen in een bakje bij de brievenbus, één keer per maand afzender retour doen, of alles gewoon direct bij het oud papier.

* naitsoezn heeft zelfs 6 jaar na de overdracht af en toe nog post van de vorige bewoners :+ Sommimge bedrijven, met name NS en Eigen Huis, zijn erg hardnekkig gebleken :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ontvang hier 5 jaar na dato ook nog altijd post van de vorige bewoner. Je kunt retour afzender blijven sturen. Zeker de eerste twee jaar bleven vele van dezelfde bedrijven gewoon sturen. Langzaam aan is het afgenomen. Maar nu nog altijd zo'n 1 - 2 brieven per maand. Deze bedrijven heb ik al meermaals geretourneerd. Tegenwoordig gaat het gewoon bij oud papier.

In mijn vorige woning kreeg ik zelfs tegen het laatste jaar, na daar bijna 6 jaar gewoond te hebben, nog altijd post gericht aan 4 verschillende achternamen. Ook dat ging al snel bij het oud papier. Enkel post van incassobureaus stuurde ik tegen het eind nog retour afzender. Op een gegeven moment ben je er tenslotte wel redelijk klaar mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

https://postfilter.nl/over-nationaal-overledenenregister

10 jaar actief, wellicht werkt het?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:54
Laat een adresonderzoek op jouw adres uitvoeren.
Als daaruit blijkt dat alleen jij(+aanhang) er woont, vrolijk rechtstreeks in papierbak. Retour afzender is de nette oplossing, maar als dat meer dan 2x moet per bedrijf zou ik het niet meer doen.

Ook ik ben ervaringsdeskundige, bij mij krijgt iemand volle uitkering van UWV, krijg elke maand er brief over. De beste man is meer dan 10 jaar geleden terug naar Marokko verhuisd.

[ Voor 27% gewijzigd door 99ruud99 op 17-04-2021 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Had ik ook nog na vijf jaar ik heb ontelbaar veel brieven terug gestuurd en er altijd op geschreven dat de persoon hier niet meer woonachtig is. Op een gegeven moment heb ik ze wéér retour gestuurd maar erop geschreven dat de persoon overleden is. O.a. bij de Rabobank werden ze toen eindelijk wakker direct al na één brief terwijl ik jaren bezig ben geweest. Ik kreeg gewoon nog rekening afschriften van deze persoon, brieven van zijn garage en ga zo maar door.

[ Voor 8% gewijzigd door CrystalViriS op 17-04-2021 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gewoon weggooien.

Ik woon zelf hier inmiddels al 19 jaar, en krijg nog wel eens (gemiddeld één keer per 2 maanden) post van twee bewoners terug, dan heb je het dus over de jaren 90.

Inclusief brieven van pensioenmaatschappijen, een bank en een of ander 2-maandelijks motor-magazine.

Dat is dus van 2 bewoners vóór mij, ik ken die hele lui niet, en ga er ook geen moeite voor doen om die post op de juiste plek te krijgen. Na 20+ jaar vind ik dat ook niet echt nodig meer, als die gast kennelijk zijn eigen post niet eens mist. Hij betaalt kennelijk nog wel voor iig dat motor-magazine, want het blad blijft elke 2 maanden trouw binnen komen....

Van de vorige bewoner krijg ik zelden post meer, was in de eerste maanden dat ik hier woonde wel zo. Die heb ik toen retour gestuurd met het nieuwe adres van de bewoners (dat hadden we ook afgesproken). Na een halfjaar ben ik ook daar mee gestopt, en datgene wat ik daarvan krijg gaat ook direct bij het oud papier. Maar dat zal misschien één of hooguit 2x per jaar iets zijn, if that.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:44
Zelfde probleem gehad. Toen de gemeente daadwerkelijk overging tot uitschrijven werd het minder.

Volgens mij kan als de persoon uitgeschreven is geen beslag meer gelegd worden op huis en goederen. Ik zou dat verifiëren om vervolgens een flinke oud papier bak te regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:47

MsG

Forumzwerver

Hier ook nog weleens post van de vorige. Meestal blijf ik bij de Social media kanalen van de versturende partij aangeven dat het nog verkeerd gaat. Dat is meestal productiever dan het aldoor moeten weggooien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Je hebt weinig keuze. Volgens de postwet ben je verplicht te retourneren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

M.l. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:25:
Je hebt weinig keuze. Volgens de postwet ben je verplicht te retourneren.
Volgens mij klopt dat niet.
Als je vaak post voor anderen in je brievenbus krijgt: ben je dan strafbaar als je die per ongeluk hebt geopend? En ben je eigenlijk verplicht om al die brieven steeds door te sturen? Radar spreekt met jurist Anneke van Kesteren van het Juridisch Loket.

Als je geregeld post ontvangt voor anderen, bijvoorbeeld de vorige bewoners, ben je dan wettelijk verplicht om die door te sturen? Volgens Van Kesteren is daar geen wettelijke verplichting voor. Het is aan de geadresseerde om na de verhuizing het nieuwe adres door te geven. 'Het is dus aan de ontvanger om te besluiten de post weg te gooien als geen nieuw adres bekend is, of (en dat is wel vriendelijker) de post te retourneren aan de afzender', aldus Van Kesteren.
Zie https://radar.avrotros.nl...ngeluk-geopend-strafbaar/
De Nederlandse wet geeft geen uitsluitsel, maar het grootste postbedrijf van Nederland, PostNL, heeft gelukkig wel een antwoord. Vooral over brievenbuspost zijn zij duidelijk: als u post ontvangt met een andere naam en adres dan dat van u, bent u niet verplicht deze post zelf op dit adres af te leveren. “Post die verkeerd is bezorgd kunt u gewoon in de oranje brievenbus stoppen of afgeven bij een PostNL-locatie. Wij zorgen ervoor dat de post alsnog op het juiste adres wordt bezorgd”, schrijft PostNL hierover op de website. Als het post betreft voor de vorige bewoner van uw huis, dan kunt u volgens PostNL het best het volgende doen:

- Zet met pen een kruis door de adresgegevens.
- Schrijf op de envelop (of kaart) ‘Vertrokken – Retour afzender’.
- Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-locatie.
- PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender. Ook als u het nieuwe adres van de geadresseerde op de envelop hebt geschreven.

Als u geen zin of tijd heeft om de post naar de brievenbus of postpunt te brengen, is dat geen ramp. U bent immers niet verplicht om verkeerd bezorgde post af te geven, maar het is natuurlijk wel vriendelijk.
Zie https://www.maxvandaag.nl...rgde-post-door-te-sturen/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Zoals hierboven al gezegd: belangrijkste is een onderzoek door de gemeente te laten doen, want voor veel formele post wordt wordt het BRP adres gebruikt en die raak je op deze manier kwijt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:29

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zoals in andere topics al eens aangegeven: voor alles wat niet van de overheid is (wat jou mogelijk zou kunnen raken) moet je even opschrijven dat het retour komt omdat de bewoner is overleden. Meestal hebben ze daar een aparte procedure voor en stopt de post dan dus wel :P

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
vangoghnl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:03:
Alles ben ik inderdaad terug blijven sturen alleen dit helpt dus niet. Daarom ben ik die bedrijven ook gaan bellen en die zeggen het dan aan te passen wat ze dus niet doen.

Hij stond inderdaad nog hier ingeschreven maar de gemeente heeft hem uitgeschreven dus hebben gelukkig geen last van deurwaarders.

Maar ik moet zeggen dat ik er ook wel een beetje klaar mee ben onderhand om steeds alles terug te moeten sturen.
Heb het ook gehad, al lang niet zo erg, maar voor mij werkte dit wel. Combinatie van retour afzender en bedrijven bellen, de meeste hadden het dan zo verwijderd. Die enkeling die het nog niet door heeft gaat bij het oudpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-05 20:16
Hier na 5 jaar gaat de post echt linea recta in de vuilnisbak.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:29
Ik zou ook even je adres invullen bij KvK.nl om te controleren of er nog iets van een bedrijf op je adres staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Geen moeite in steken. Ik krijg meer post voor oudbewoners dan voor mezelf. Ik heb een maand lang geprobeerd contact te zoeken met verschillende oudbewoners, en heb daarna een maand lang alles op de post gedaan met een kruis door het adres en de tekst 'verhuisd, niet bekend op dit adres, nieuw adres onbekend'. Tegenwoordig gaat alles rechtstreeks de oud-papier-bak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Inderdaad geen moeite in steken.

Apart leggen en met een stift ''retour afzender, verhuisd'' op de brief zetten en als je een stapeltje hebt alles in de brievenbus gooien, als dat niet werkt inderdaad gewoon bij het oud papier.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 20:27

Crazy-

Best life ever

Er wordt wat makkelijk gedaan imho. Het gaat hier blijkbaar om een persoon welke BEWUST misbruik maakt van het oude adres etc.

Dit kan helaas wel gevolgen hebben - al is het maar dat je overal als “fraude adres” komt te staan

Consequent actie naar afzender lijkt mij het beste. Adres onderzoek laten uitvoeren. Eventueel - ergste geval - aangetekend contact naar afzenders met nadrukkelijk verzoek actie

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • +14 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Pro-tip: in de PostNL app krijg je een overzicht van je brievenpost op de dag dat het bezorgd wordt: een foto van de envelop, zodat je meestal prima kunt zien van welk bedrijf het komt.

Je kunt dan direct ook aangeven dat post niet voor jou bedoeld is. En... het werkt ook nog, PostNL zorgt dan dat het meteen retour afzender gaat.

Dat maakt denk ik iets meer indruk dan als je het zelf terugstuurt. Bijvoorbeeld in Duitsland wordt namelijk over het algemeen door de postbode ook de naam gecheckt: als er op het naamplaatje bij de deur geen Siask staat, gaat die post retour. Dat wordt in Nederland niet gedaan, en dat wil nog wel eens voor verwarring zorgen bij Duitse organisaties ('maar de naam staat toch bij de deur, anders kregen we de post wel terug van de postbode').

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Sharky K.
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:29
Iets vergelijkbaars gehad. Wat ik gedaan heb:
  • Hen bij de gemeente laten uitschrijven.
  • Bij de KvK mijn adres laten verwijderen van al hun B.V.'s https://www.kvk.nl/inschr...uistheid-gegevens-derden/
  • Op elke envelop "Vertrokken – Retour afzender" gezet en teruggestuurd.
  • Sommige bedrijven gemaild/gebeld met dat ik wil dat ze mijn persoons/adresgegevens verwijderen.
De politie is zelfs een keer langs geweest om te controleren dat ze daadwerkelijk niet meer hier wonen (niet op mijn initiatief).

Al snel werd het minder, maar duurde 3,5 jaar voordat ik de laatste brief kreeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Sharky K. op 17-04-2021 10:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Anoniem: 567735 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:13:
Pro-tip: in de PostNL app krijg je een overzicht van je brievenpost op de dag dat het bezorgd wordt: een foto van de envelop, zodat je meestal prima kunt zien van welk bedrijf het komt.

Je kunt dan direct ook aangeven dat post niet voor jou bedoeld is. En... het werkt ook nog, PostNL zorgt dan dat het meteen retour afzender gaat.
Verrek, nooit geweten. Meteen geactiveerd. Klinkt erg handig.

Maar dan krijg je een code per post thuis gestuurd. PostNL, het is geen 1990 meer hoor, dat kan tegenwoordig ook via SMS of een DigiD-verificatie oid :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sharky K.
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 11:29
wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:43:
[...]

Verrek, nooit geweten. Meteen geactiveerd. Klinkt erg handig.

Maar dan krijg je een code per post thuis gestuurd. PostNL, het is geen 1990 meer hoor, dat kan tegenwoordig ook via SMS of een DigiD-verificatie oid :X
Maar dan weten ze niet zeker dat jij daar woont, anders kan ik ook jouw post gaan bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sharky K. schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:44:
[...]

Maar dan weten ze niet zeker dat jij daar woont, anders kan ik ook jouw post gaan bekijken :)
Met code per post ook niet, want ik kan de sleutel van mijn brievenbus (centraal, want appartementencomplex) ook aan iemand anders gegeven hebben ;)

Met DigiD kan je wel je identiteit vast stellen, die is immers aan een specifiek persoon gebonden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 20:37
wildhagen schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:46:
[...]

Met code per post ook niet, want ik kan de sleutel van mijn brievenbus (centraal, want appartementencomplex) ook aan iemand anders gegeven hebben ;)

Met DigiD kan je wel je identiteit vast stellen, die is immers aan een specifiek gebonden.
Behalve als je meerdere adressen hebt en iets wil regelen voor een adres waarop je niet bent ingeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Nooit geweten alhoewel ik best veel gebruik maak van de PostNL app. Meteen even uitgeprobeerd op de irritante BankGiroLoterij die ik vandaag ga krijgen. Ben benieuwd of dit ook werkt voor ongewenste maar wel voor mij bedoelde post (mijn naam staat er niet op maar "aan de bewoners van")

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:55:
[...]

Nooit geweten alhoewel ik best veel gebruik maak van de PostNL app. Meteen even uitgeprobeerd op de irritante BankGiroLoterij die ik vandaag ga krijgen. Ben benieuwd of dit ook werkt voor ongewenste maar wel voor mij bedoelde post (mijn naam staat er niet op maar "aan de bewoners van")
Kleine tip: Ik heb sinds mijn aanmelding op https://postfilter.nl/ geen enkele 'aan de bewoners van'-post meer ontvangen, ik kreeg voorheen de Staatsloterij, postcode-loterij, Vriendenloterij, aanbiedingen van ISP's etcetera. Na aanmelding bij bovenstaande link duurde het een week of twee, daarna dus niets meer gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-05 23:49
Geen post meer doorzetten.
Kruis door het adres
Commentaar erop zetten: vertrokken
Terug in de brievenbus doen.
Gemeente inlichten wie de bewoners zijn en aangeven dat er geen andere bewoners zijn.
De gemeente moet een onderzoek starten

[ Voor 9% gewijzigd door bastian433 op 17-04-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zacht schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:08:
[...]

Kleine tip: Ik heb sinds mijn aanmelding op https://postfilter.nl/ geen enkele 'aan de bewoners van'-post meer ontvangen, ik kreeg voorheen de Staatsloterij, postcode-loterij, Vriendenloterij, aanbiedingen van ISP's etcetera. Na aanmelding bij bovenstaande link duurde het een week of twee, daarna dus niets meer gekregen.
Klein? Zeg maar gerust gouden tip. _/-\o_ d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:44
[...]

Met DigiD kan je wel je identiteit vast stellen, die is immers aan een specifiek persoon gebonden.
Het gaat niet om de identiteit, het gaat om het adres. Alle post voor het adres komt in de app, niet de post van specifieke personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:10
Anders maar aangeven dat de bewoner is overleden. Ik heb het idee dat retourpost niet echt veel nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-05 21:00
Zelfde probleem ook hier gehad, tot deurwaarders toe en verkeersboetes. Adres onderzoek laten starten bij gemeente eerst (instanties gaan uit van deze informatie, deurwaarders controleren eerst ook deze data) en alles retour doen, heeft wel zo’n 2 jaar geduurd bij ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
naitsoezn schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:58:

Tegelijk bij de gemeente navragen of die persoon inmiddels is uitgeschreven op jullie adres, en zo niet dan aangeven dat die persoon niet meer op jullie adres woont zodat ze dan een onderzoek starten. Als het goed is horen jullie daar dan niets meer van, maar wordt uiteindelijk de persoon wel uitgeschreven. Dit zodat eventuele deurwaarders die hun gegevens uit de GBA halen op die manier kunnen herkennen dat die persoon niet meer op jullie adres woont.
Ik weet niet of het zo werkt bij alle gemeentes in Nederland, maar hier in Eindhoven krijg je na inschrijving op je nieuwe adres een brief van de gemeente, waarin staat wie er ingeschreven zijn op je nieuwe adres. Met het verzoek eventuele fouten te melden. Deurwaarder-brieven heb ik wellicht daarom
hier nooit gehad voor oud-bewoners (want die staan hier immers niet meer ingeschreven), post van incassobureaus wel. En die gaan nu al jaren rechtstreeks de papierbak in, nadat ik even mijn best gedaan heb richting oud-bewoners en de desbetreffende bureaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hadden precies hetzelfde probleem, twee keer allemaal moeite gedaan om contact op te nemen met de vorige bewoners om ze de post op te laten halen, was allemaal maar lastig, uiteindelijk heb ik met mijn labelprinter een hele rij 'is verhuisd' labels uitgeprint. Label op de envelop, 1x per week de bus in, als dat 2 of 3x van dezelfde organisatie komt dan daarna gewoon bij het oud papier.

Vind het wel raar hoe sommige mensen dit doen, want er zaten ook gewoon papieren van een pensioensregeling bij, die me toch wel enigszins belangrijk lijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
Bedankt voor alle reacties.

Hij stond nog ingeschreven op dit adres maar 1..5 jaar geleden heeft de gemeente hem op mijn verzoek uitgeschreven.

KvK stonden jawel 5 bv'tjes van deze man. Op mijn verzoek heeft de KvK deze ook laten verwijderen 1.5 jaar geleden.

Het probleem zijn nu dus vooral Duitse bedrijven van dingen die hij ruim nadat hij hier weg was heeft afgesloten. Hij gebruikt dus dit adres voor fraude. Ik weet dus niet zo goed wat dit voor een consequenties heeft omdat het Duitse bedrijven zijn.

Goede tip van de post NL app! Hier ga ik gelijk naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommygunNL
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-04 16:00
Oud papier bak.
Hier ook na 5 jaar nog steeds ouwe post.
Weg ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou in ieder geval eens kijken of er een Duitse site is waar fraude gemeld kan worden. Deze meneer moet geen zaken meer kunnen doen in Duitsland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:11

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Het is niet waterdicht maar iig beter dan DHL. Daar zit 0 verificatie, dus ik kan gewoon de pakketjes van de buurman zien (bij wijze van spreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 14:22
Herkenbaar.

Hier stond de eerste schuldeiser al de dag na de sleuteloverdracht aan de deur. Meneer had zijn leaseauto zo op het terrein gezet bij de leasemaatschappij en de sleutel in de brievenbus gegooid. Dus die kwam even verhaal halen. Daarna volgde er nog vele brieven, schuldeisers en deurwaarders. Na een jaar of 2 waren we er uiteindelijk vanaf. Krijg alleen nog post van GroenLinks die het nog steeds niet snappen. Eerste paar maanden alles retour gestuurd, daarna ook mee op gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24
vangoghnl schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:48:
Het werd eigenlijk al vreemd bij de notaris toen de verkoper dacht dat wij cash gingen betalen met een paar koffers geld 💰 i shit you not! Na veel overtuiging van de notaris en zijn makelaar ging die toch akkoord met een bank betaling🤣.
Overigens is dat in het midden-oosten (nog) heel normaal. Mijn vader had een huis in Egypte die hij een paar jaar geleden verkocht heeft. Kreeg die dus dat hele bedrag in cash mee en moest die dat daarna zelf naar de bank brengen. Dus kan me wel enigszins voorstellen waar die verwachting vandaan komt. Er kwam daar ook maandelijks iemand aan de deur voor de energie rekening e.d.

In mijn vorige huis kreeg ik post met wel 4-5 verschillende achternamen. Volgens mij heeft terugsturen echt geen enkele zin. Een paar keer gedaan maar veranderde niets dus ben maar gewoon weg gaan gooien. De bewoner voor mij had nog afgesproken met de huisbaas dat we zijn post aan hem gaven en de huisbaas regelde dan dat het bij hem terecht kwam maar daar was die na de eerste maand ook wel klaar mee dus toen ging gewoon alles rechtstreeks de papierbak in. Nu gelukkig een nieuwbouwwoning dus alleen post voor onszelf :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
Ozzie schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:27:
[...]

Overigens is dat in het midden-oosten (nog) heel normaal. Mijn vader had een huis in Egypte die hij een paar jaar geleden verkocht heeft. Kreeg die dus dat hele bedrag in cash mee en moest die dat daarna zelf naar de bank brengen. Dus kan me wel enigszins voorstellen waar die verwachting vandaan komt. Er kwam daar ook maandelijks iemand aan de deur voor de energie rekening e.d.

In mijn vorige huis kreeg ik post met wel 4-5 verschillende achternamen. Volgens mij heeft terugsturen echt geen enkele zin. Een paar keer gedaan maar veranderde niets dus ben maar gewoon weg gaan gooien. De bewoner voor mij had nog afgesproken met de huisbaas dat we zijn post aan hem gaven en de huisbaas regelde dan dat het bij hem terecht kwam maar daar was die na de eerste maand ook wel klaar mee dus toen ging gewoon alles rechtstreeks de papierbak in. Nu gelukkig een nieuwbouwwoning dus alleen post voor onszelf :)
Haha dat verklaart. Ik dacht echt huh je denkt toch niet dat ik 350k in mijn kofferbak heb liggen😂
Ja dat terugsturen heeft inderdaad weinig zin.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Postcode- en aanverwante loterijen was met een telefoontje opgelost. Idem met allerhande papieren gidsen van diverse postorderbedrijven.
Ook de ABN/AMRO begreep niets van "retour afzender", maar had alle begrip toen ik ze telefonisch wees op hun brieven.

Overigens hielp het bij die postorders dat ik van de postcodeloterij al geleerd had dat er vaak een administratie gedeeld wordt... en was een telefoontje genoeg om alles stop te zetten. En bij dat soort gesprekken is het handig om het alleen bij je voornaam te houden ;-)

De vervelendste was 'Vitaminstore'. Wel een of andere glossy-achtige geadresseerde folder in de bus, maar geen retouradres. Toevallig liep ik een keer de winkel in. Of ik "in de computer stond". Toen ik aangaf dat ik dat niet stond en niet wilde, EN dat ik van hun post af wilde, kwamen ze plots met de AVG, en dat de geadresseerde dat moest regelen. Beetje rot dat die geëmigreerd zijn zonder achterlating van een nieuw adres. Uiteindelijk (na veel hangen en wurgen) wilde mevrouw dan de verzending van die glossy wel uit zetten. Maar ik geloof dat mijn aanbod het dan maar iedere keer terug te brengen naar de winkel daar best in meegespeeld kan hebben...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
Jester-NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:23:
Postcode- en aanverwante loterijen was met een telefoontje opgelost. Idem met allerhande papieren gidsen van diverse postorderbedrijven.
Hier hadden we het probleem dat niet de vorige bewoner, maar die daarvoor daadwerkelijk een abonnement op de postcodeloterij had en z'n adreswijziging nooit had doorgegeven.

Voor de reclamezendingen van postcodeloterij enzo is een prima webformulier om je af te melden - maar dat werkt logischerwijs natuurlijk niet als je een abonnement hebt en gewoon geen adreswijziging hebt doorgegeven. Daarvoor uiteindelijk een keer gebeld, maar dat zou toch heel moeilijk zijn om te wijzigen. Maar na een paar minuten tegensputteren snapte die vrouw ook wel dat het niet OK is om een verzameling met tien loterij-loten naar iemand te sturen die er geen recht op heeft.

Sinds dat telefoontje is het heel erg stil qua loterijenpost. Valt mij heel erg mee.
Ook de ABN/AMRO begreep niets van "retour afzender", maar had alle begrip toen ik ze telefonisch wees op hun brieven.
Van ABN/AMRO heb ik nu al twee brieven gehad van een bewoner van minstens drie generaties terug en beide retour afzender gestuurd. Bij de volgende ga ik ook maar eens bellen - slordig dat een "retour-afzender" blijkbaar niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-05 18:23
Heb hier de eerste tijd alles door gestuurd, maar na een tijd wel mee opgehouden, indien mogelijk nog een keer achteraan gebeld.

Toppunt is wel de ING, die heb ik een aantal keer moeten bellen. Uiteindelijk hield post op met uitzondering van een jaarlijkse brief

Deze keer dus maar weer gebeld: of ik hem open wilde maken om te zien waar het over ging.

Bleek de jaaropgave. Nu kwamen ze met de verklaring dat overal de post was stopgezet, maar er was geen nieuw adres van meneer bekend. De jaaropgave moest echter verplicht fysiek verstuurd worden. Bij gebrek aan nieuw adres ging deze nog naar het laatst bekende adres.

Zolang de rekening niet opgezegd wordt zal ik dus de jaaropgave ontvangen en dit kon niet gewijzigd worden.

Ik vroeg nog of ING geen eigen adres had voor dat soort gevallen maar dat hadden ze niet en kon ook niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:48
@Appelkoeken ik zou ze er dan op wijzen dat ze bewust financieel gevoelige persoonlijke informatie naar een verkeerde persoon toesturen en dat dat wellicht wel een melding bij de AP waard is. Dat dat per ongeluk gaat is 1 ding, maar als je dat expres doet omdat je er geen procedure voor hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:04

Agent47

I always close my contracts.

Herkenbaar. Ik krijg nog steeds brieven omtrent schulden van vorige bewoners. Ik heb zo vaak gebeld en de brieven retour gestuurd. Wat gebeurde er? Postbezorger was blind volgens mij, kreeg hem gewoon net zo hard weer terug.

Veel gebeld en retour gedaan. Als ik nu iets heb met hun namen erop gaat het direct de papierversnipperaar in. Heb die vorige bewoners ook appjes gedaan, geen reactie. Geen medelijden meer. Ga er ook geen tijd in moeite meer in stoppen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Jester-NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:23:
Ook de ABN/AMRO begreep niets van "retour afzender"
Dat had ik dus ook toen ik ineens post van ze kreeg voor iemand die hier al zeker 10 jaar niet woont en waarschijnlijk ook niet de vorige bewoner was. De eerste keer stuurde ik het dus retour afzender, maar na een maand kwam er nog zo'n enveloppe. Toen toch maar even tegen het licht gehouden om te zien of het iets zou kunnen zijn wat voor mij problemen zou kunnen geven. Conclusie, mij zou het niet raken, maar de geadresseerde duidelijk wel. Dus nogmaals retour gestuurd.

Opnieuw een maand later kwam de derde enveloppe binnen, toen heb ik er niet alleen "retour afzender" op geschreven maar ook de extra informatie dat die persoon dus totaal onbekend is en dat het de derde keer was dat ik die post moest terugsturen.

ABN-Amro was eigenwijs en stuurde weer een maand later post. Opnieuw retour afzender gedaan, maar nu wel een meer geïrriteerde boodschap erop geschreven, dat het de vierde keer was dat ik hun post terugstuurde, dat de persoon er echt niet woont en dat ze moesten stoppen met naar mijn adres te sturen anders zou het weggegooid gaan worden. Daarna niets meer ontvangen.

Het is heel irritant om post van een vorige bewoner te krijgen, maar uiteindelijk stopt het wel.
vangoghnl schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:07:
Het probleem zijn nu dus vooral Duitse bedrijven van dingen die hij ruim nadat hij hier weg was heeft afgesloten. Hij gebruikt dus dit adres voor fraude. Ik weet dus niet zo goed wat dit voor een consequenties heeft omdat het Duitse bedrijven zijn.
Hebben die bedrijven geen e-mail adres? Ik zou een foto maken van de enveloppe en dan mailen dat je die post hebt ontvangen maar dat diegene er niet woont maar wel post van dat bedrijf blijft ontvangen en dat ze jouw adres uit hun systeem moeten halen. Dan heb je ook op schrift dat je er alles aan hebt gedaan om duidelijk te maken dat jij niets met die vorige bewoner te maken hebt.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05 20:19
Idem dito.. Gewoon weggooien. Persoon is overleden na het tekenen van het koopcontract en dus krijg ik ook nog geregeld post van hem (denk ook niet meer dat ie het recht kan/gaat zetten :P). Vind het niet zo'n probleem. Er komt meer "post" wat direct weg kan dus dit gaat gewoon in diezelfde ronde mee..

[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 20-04-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Dat heb ik ook. Bij sommige bedrijven werkt retour afzender en bellen bij andere niet. De belastingdienst niet en de Italiaanse ambassade ook niet. Ik gooi na 10 jaar nu ook gewoon alles weg ben er wel een beetje klaar mee.

Krijg ook post voor bijna een exact hetzelfde adres. Een bedrijf. Software belastingpapieren etc. Na een paar jaar ben ik dat ook gaan weggooien. Zeker als je na retour afzender dezelfde post 5x krijgt en het bedrijf ook bijzonder uit de hoogte doet en niet meewerkt.

Op een gegeven moment is het wel klaar zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSJerra
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 16-05 21:28
Ik heb in het zelfde schuitje gezeten, tot deurwaarders aan toe. Uiteindelijk met de brief die ik na mijn inschrijving van de gemeente had ontvangen ze af weten te wimpelen.

Helaas zijn mensen met (problematische)schulden zich niet van bewust wat ze zichzelf en andere aandoen. Beste is brieven retour sturen en mochten er deurwaarders komen met een soort gelijke brief van gemeente ze weg sturen

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 12:50
Appelkoeken schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 01:54:
Toppunt is wel de ING, die heb ik een aantal keer moeten bellen. Uiteindelijk hield post op met uitzondering van een jaarlijkse brief

Ik vroeg nog of ING geen eigen adres had voor dat soort gevallen maar dat hadden ze niet en kon ook niet.
Hmm... Ik heb een andere ervaring met ING. Ik ontving ING post van een oud bewonder. Retour afzender had geen zin. Via Facebook chat het advies te bellen. Toen gebeld en de situatie voorgelegd. Medewerker gaf aan dat het adres op 'onbestelbaar' werd gezet. Nadien nooit meer post ontvangen.

Maargoed de verschillende ervaringen kunnen ook liggen aan de medewerker die je te spreken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
Bedankt voor de tips allemaal. Inmiddels ook gezeik met Allianz. Een bedrijfsongeval verzekering die niet betaald is. Deze is opgezegd maar ze willen nog €730 vangen. Probleem is dat er alleen een niet bestaand bedrijf opstaat en ze niet willen zeggen wie hem heeft afgesloten. Geen idee dus van wie die is.

Allianz meerdere keren gebeld en teruggestuurd maar omdat ze het niet geloven gaat nu het incassobureau ingeschakeld worden. Wat een gezeik dit. Ik neem aan dat de deurwaarder weet op wie zijn naam het staat en die ziet dat die hier niet woont? Hoe gaat dit in zijn werk?

Wat ook vreemd is volgens Allianz is pas 3 maanden geleden het adres van die verzekering veranderd naar mijn adres en vervolgens de boel opgezegd. Is dit dan identiteit fraude? En moet ik hier aangifte van doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Deurwaarder (incassobureau?! ;) ) Kan in de GBA kijken om te zien wie er op een adres woont. Is de kous snel mee af.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:51

LankHoar

Langharig tuig

@vangoghnl zou ze nogmaals bellen en aangeven om het incassotraject maar te skippen en gelijk een deurwaarder inschakelen (hebben ze wel een uitspraak nodig), aangezien je geen gehoor gaat geven aan welk incassobureau dan ook, en een deurwaarder vervolgens gelijk kan inzien dat de betreffende persoon niet op jouw adres ingeschreven staat. Gooi het erop dat het hun dan ook tijd/geld/energie scheelt, en je hier zelf ook wel aardig moe van word..

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:24
Weet je wie hardnekkig (gek) zijn??

NS Nederlandse Spoorwegen.

Na bijna zes jaar ontvangen wij met tussenpozen van een paar maanden vaste prik de aanmaning voor mevrouw O. Verleden die hier eerst woonde.

Dat ze nog steeds haar abonnement of dalurenkaart niet heeft betaald, aller aller aller laatste aanmaning nu betalen!1!1!1!1!!!1

Om beurten een mooie geel blauwe envelop en een vermomde witte van een incassobureau.

Ik denk dat ik hem ongeveer 15 keer met in verschillende vormen KLEURTJES of hoofdletters overleden!! heb teruggestuurd....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

@Ro-Maniak2 Gewoon een adreswijziging opgeven van de begraafplaats en haar grafnummer. Wees eens behulpzaam joh. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:11:
@Ro-Maniak2 Gewoon een adreswijziging opgeven van de begraafplaats en haar grafnummer. Wees eens behulpzaam joh. :P
Lijkt me wel een bijzondere ervaring voor de postbezorger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
@Ro-Maniak2 Probeer eens een vermelding levenslang relocatie naar de EBI in PI Vught. Misschien dat dat een verandering teweeg brengt :p. Hebben ze tenminste een nieuw adres ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:54
vangoghnl schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 16:15:
Bedankt voor de tips allemaal. Inmiddels ook gezeik met Allianz. Een bedrijfsongeval verzekering die niet betaald is. Deze is opgezegd maar ze willen nog €730 vangen. Probleem is dat er alleen een niet bestaand bedrijf opstaat en ze niet willen zeggen wie hem heeft afgesloten. Geen idee dus van wie die is.

Allianz meerdere keren gebeld en teruggestuurd maar omdat ze het niet geloven gaat nu het incassobureau ingeschakeld worden. Wat een gezeik dit. Ik neem aan dat de deurwaarder weet op wie zijn naam het staat en die ziet dat die hier niet woont? Hoe gaat dit in zijn werk?

Wat ook vreemd is volgens Allianz is pas 3 maanden geleden het adres van die verzekering veranderd naar mijn adres en vervolgens de boel opgezegd. Is dit dan identiteit fraude? En moet ik hier aangifte van doen?
als ze aan deur komen, gewoon melden dat jij het niet bent.
en adres onderzoek aanvragen bij gemeente. Als die persoon niet meer ingeschreven staat komt de deurwaarder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hier ook ING na 10jaar krijg ik nog post van de vorige bewoners. Gaan laatste jaren linea react de prullenbak in, in begin wel teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 15:20
Dan heb ik meer geluk gehad met de vorige bewoner.
Die is nog 2 of 3 keer post moeten komen halen.
Vervolgens nog bijna een jaar de autoweek en donald duck ontvangen.
Zijn antwoord: "veel plezier ermee, abonnement is opgezegd, maar bezorging gaat door"
Doordat hij verhuist was naar het buitenland was adres wijziging niet of moeilijk mogelijk schijnbaar.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-05 14:36
Hier ook, vorige bewoner geemigreerd naar Dubai. Krijg nog steeds post en ook inderdaad van ING. Vorig week nog de moeite genomen om hem retour te sturen. Krijg ik hem dag later weer terug in mijn bus :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 20:21

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Ik heb het ook mee gemaakt ik had een huis gekocht waar conservatorbeslag op zat en de opbrengsten gingen naar de belastingdienst en andere die nog een claim hadden uitstaan.

In die tijd reisde ik ook erg veel voor werk en had op een dag dat ik van een reis van 3 maanden terug kwam een brief van een deurwaarder dat ze de volgende ochtend langs zouden komen met de politie om de deur open te maken en de bezittingen te inventariseren om mee te nemen.

De volgende ochtend toch maar even mijn koopcontract erbij gehaald en aan de deurwaarder laten zien die overigens ondersteund was door de politie. De Politie was trouwens niet heel erg blij met deze actie van de deurwaarder omdat hij geen goed onderzoek had verricht.

Met andere woorden in jouw geval zou ik zeggen flikker de boel in de prullenbak hecht er niet teveel waarde aan. Op moment dat er een deurwaarder is die gedegen onderzoek doet komt die vanzelf tot de ontdekking dat die persoon er niet meer woont.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:18

Amphiebietje

In de blubber

Hier hetzelfde gehad met de Wibra, keer op keer lingeriecatalogus door de bus met naam vorige bewoonster (die niet erg haar best heeft gedaan met adreswijzigingen), herhaaldelijk teruggestuurd, ging gewoon maar door. Uiteindelijk heb ik ze gebeld en zelfs dan kon het pas na 6 maanden stoppen. Ik kreeg ook nog de vraag of ik (als alleenstaande man) de boel echt wel wilde stopzetten omdat er misschien iets in stond dat leuk voor mijzelf zou zijn...

Heb me moeten inhouden om niet te antwoorden "Sorry, maar ik ben niet into mijzelf in vrouwenondergoed kleden..." :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-04 15:18

Dat maakt denk ik iets meer indruk dan als je het zelf terugstuurt. Bijvoorbeeld in Duitsland wordt namelijk over het algemeen door de postbode ook de naam gecheckt: als er op het naamplaatje bij de deur geen Siask staat, gaat die post retour. Dat wordt in Nederland niet gedaan, en dat wil nog wel eens voor verwarring zorgen bij Duitse organisaties ('maar de naam staat toch bij de deur, anders kregen we de post wel terug van de postbode').
Helaas is dit onjuist en werkt dit totaal niet. Ik heb dit ook weleens geprobeerd: dan staat er een optie in de trant van "is deze post niet voor jou?" of weet ik veel wat. Maar wanneer ik daar dan op klik gebeurt er vervolgens niks. Hier smijten we alles na bijna 2 jaar ook gewoon de container in. En anders gaat het op het ophangbord in de supermarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:31

SomerenV

It's something!

@vangoghnl Hoe staat het inmiddels met de post en het andere gezever?

[ Voor 3% gewijzigd door SomerenV op 11-06-2022 11:49 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

En terugsturen met opschrift "geadresseerde overleden".
Beetje lomper, kunnen redelijke problemen uit voortkomen, maar dat is de oud-bewoner z'n probleem...

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 10-06-2022 21:39 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Na drie jaar gooi ik ook alles weg, in het begin spaarde ik het op en gaf ik het aan de buurvrouw. Daar heeft de vorige bewoner nog contact mee maar dat blijf ik ook niet doen. Het is ook niet zo veel meer, een maandje geleden kwam er wel een pakketje voor hun :p Toen maar een appje gestuurd met een foto van het afhaalbericht :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
DropjesLover schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:39:
En terugsturen met opschrift "geadresseerde overleden".
Beetje lomper, kunnen redelijke problemen uit voortkomen, maar dat is de oud-bewoner z'n probleem...
Hier bleven we maar post krijgen van de Rabobank bestemd voor de oude bewoner. Ik heb ontelbaar vaak erop geschreven retour afzender; geadresseerde woont hier niet meer. Elke keer weer richting de brievenbus moeten brengen terwijl ik daar niet hoefde te zijn voor mezelf. Ik denk dat we er op een gegeven moment bijna twee(!) jaar woonde en het stopte nog niet. Toen las ik hier op Tweakers deze tip. En dat voelde lomp maar direct nadat die brief op de bus zat stopte het. Dan is er ineens wel de noodzaak bij de afzender om het één en ander uit te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
SomerenV schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 21:29:
@vangoghnl Hoe staat het inmiddels met de post en het andere gezever?
Tegenwoordig is het gelukkig wat minder.

Tot 2x een deurwaarder hier gehad die niet goed bij de gemeente gekeken had of de beste man hier nog wel ingeschreven stond.

Gezien ik geen Afghaans uiterlijk heb hadden beide heren snel door dat er echt iets niet klopte. Eentje was ingehuurd door een Duitse bank. De beste man pleegt nu fraude bij Duitse bedrijven met ons adres (wel zijn echte naam🤨) Hier aangifte van gedaan bij de politie. volgens agent bij de politie is Dhr naar Duitsland vertrokken omdat het hem hier te heet onder de voeten is geworden. Maar flink vervelend is het allemaal wel natuurlijk.

Post retour zenden dat diegene hier niet woont is overigens wel een kansloze zaak. Tegenwoordig open ik ze om even te kijken of ik er echt wat mee moet en gooi ze dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Goed om te lezen en dat aanhouder wint. Ik sluit het topic weer voordat ie weer omhooggeschopt wordt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.