iMac 2017 upgraden voor RAW edditing in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I.nobbe
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 09-06-2024
Hallo
Ik ben nieuw hier misschien dat iemand mij kan helpen .
Ik heb een imac Retina 5 k 27 inch (2017) geheugen 8 GB videokaart Radeon pro 580 8 gb
Ik heb sinds kort mijn hobby fotografie weer opgepakt als ik mijn foto’s ga uploaden in RAW en ze in de iMac foto programma wil bekijken duurt het 2 of 3 sec voor de foto scherp in beeld is het programma heb ik op een extern WD schijf staan.
Ik twijfel nu om mijn pc te upgraden met extra geheugen en een externe ssd schijf is mijn iMac dat nog waard ,en welke specificaties zou ik wel mee uit de voeten kunnen zou ook graag photoshop willen gebruiken wie heeft hier ervaring mee

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusz
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:30
I.nobbe schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:24:
[...]
duurt het 2 of 3 sec voor de foto scherp in beeld is het programma heb ik op een extern WD schijf staan.
Ik twijfel nu om mijn pc te upgraden met extra geheugen en een externe ssd schijf
Je zou eens kunnen kijken of de foto wel snel scherp in beeld komt als je hem op de interne schijf zet? Ik neem aan dat de externe WD schijf een ouderwetsche harde schijf is, intern heb je misschien al een SSD? Als het dan wel snel gaat zou je een externe SSD kunnen overwegen.
zou ook graag photoshop willen gebruiken wie heeft hier ervaring mee
Photoshop vraagt nogal wat van je machine en van je portemonnee. Is dat programma een "must have"?
Anders zou je eens naar Pixelmator Pro kunnen kijken, dat is een stuk vriendelijker voor zowel hardware als financiën.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn verplaatst uit [iMac 2021] Ervaringen & Discussie, omdat het niet over de iMac 2021 gaat, en dit soort vragen in een eigen topic horen :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Dat zal je zelf moeten bepalen, zie hier voor de opties: https://www.ifixit.com/Device/iMac_27%22_2017
,en welke specificaties zou ik wel mee uit de voeten kunnen zou ook graag photoshop willen gebruiken
Zie: https://helpx.adobe.com/n.../system-requirements.html

Als er een normale HDD in je Mac zit dan kan een SSD, intern of extern, wel wat schelen. Daar zou ik eerst eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hallo
Ik ben nieuw hier misschien dat iemand mij kan helpen .
Ik heb een imac Retina 5 k 27 inch (2017) geheugen 8 GB videokaart Radeon pro 580 8 gb
Met een harde schijf of SSD?
Ik heb sinds kort mijn hobby fotografie weer opgepakt als ik mijn foto’s ga uploaden in RAW en ze in de iMac foto programma wil bekijken duurt het 2 of 3 sec voor de foto scherp in beeld is het programma heb ik op een extern WD schijf staan.
Uploaden naar waar?
Welk foto programma en waarom staat dat programma op een externe schijf?
Ik twijfel nu om mijn pc te upgraden met extra geheugen en een externe ssd schijf is mijn iMac dat nog waard ,en welke specificaties zou ik wel mee uit de voeten kunnen zou ook graag photoshop willen gebruiken wie heeft hier ervaring mee
Minimaal 16GB RAM en een Externe SSD zoals een Samsung T7 om daar MacOS op te installeren zijn prima investeringen en dan moet je zonder problemen gewoon Lightroom en Photoshop op kunnen draaien.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”