Brave goed voor privacy... of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:53
In mijn zoektocht naar een manier om mijn privacy enigszins te beschermen op internet heb ik ondertussen al best wat stappen gezet. In nogal wat artikelen lees ik dat de Brave-browser één van de beste browsers is voor wat betreft bescherming van jouw privacy. Dit alles maakte dat ik vol vertrouwen met Brave aan de slag ben gegaan. Maar een aantal zaken begrijp ik niet helemaal. Kan iemand mij daar antwoorden op geven. Startpunt bij alle opmerkingen en vragen is privacy.

Na installatie en opstarten van Brave, krijg ik gelijk een popup van iets dat Brave Beloningen heet. Advertenties waaraan je kunt verdienen..... Wat betekenen deze rewards in de praktijk? In hoeverre kun je deze club serieus nemen als je kunt verdienen met advertenties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Misschien gewoon even zoeken? Persoonlijke Privacy Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Privacy en reclames zijn niet elkaars tegenpolen. Waar het mis gaat is bij profiel opbouwende bedrijven. Het gaat er dus om hoe bepaald Brave de reclame die jij ziet. Als ik https://brave.com/brave-ads/ lees dan wordt er lokaal in de browser een beperkt profiel van jouw opgebouwd en die wordt gebruikt om te bepalen welke reclame je eventueel ziet.

Dus uiteindelijk ja ook bij Brave (als je dit aanzet) wordt er een profiel van je opgebouwd. Met dit systeem heb je iets meer controle en kun je ook content creators sponseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Pendora schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 08:35:
Dus uiteindelijk ja ook bij Brave (als je dit aanzet) wordt er een profiel van je opgebouwd. Met dit systeem heb je iets meer controle en kun je ook content creators sponseren.
Als je Brave de content creator vindt die je wil sponsoren, dan ja. Anders nee. De advertenties van de content creators worden eruit gestript. Die worden vervangen door Brave advertenties. Waar een flink gedeelte naar hun gaat natuurlijk. Dan een gedeelte naar de gebruiker, en dan als de content creator zich specifiek heeft opgegeven bij Brave (wat 99% natuurlijk niet heeft gedaan), kunnen ze ook een gedeelte krijgen.