Mijn pc vangt de wifi niet goed op.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshuareitsma
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb hulp nodig, mijn pc krijgt geen goede wifi.
...

Ik heb een redelijk goede pc. Het support wifi 6 enzo. Ik maak hier al een tijd gebruik van maar heb altijd al last van 1 probleem. De wifi doet het niet goed op mijn pc. Zelf heb ik wifi 6 en een redelijk goede wifi. Mijn pc heeft een wifi antenna van aorus. Als ik die er niet in heb zitten krijg ik al helemaal geen wifi. Ik kan bijvoorbeeld maar max tot 3 mb downloaden. Ik heb veel wifi versterkers door het huis maar ook dat helpt niet. Ik kan geen ethenet kabel door het hele huis laten lopen, want mijn ouders vinden dat lelijk. Ik raak een beetje uit opties wat ik moet doen. Ik zat te denken. Moet ik misschien een dure wifi atenna kopen voor mijn pc of zijn er nog andere opties. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dit zowel via 5GHz als via 2,4GHz?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:12

dragonhaertt

@_'.'

Veel (verschillende) wifi versterkers verdeeld door je huis zitten elkaar alleen maar in de weg.

Beter 1 of 2 goede (bedrade) access point op strategische locaties dan overal 'repeaters' ophangen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshuareitsma
Ja de 2.4 herts en 5 herts zitten in 1. Ja we hebben 1 google mesh apparaat op de 1ste verdieping en 1 google mesh apparaat op de 2de verdieping. Iemand ideeen wat ik nog kan doen om mn pc beter te laten ontvangen. Attenna misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Je kan een powerline adapter overwegen. Een netwerkkabel direct vanaf je modem of router is altijd beter, maar powerline zal stabieler zijn dan wifi, en als je weinig tot geen wifi-ontvangst hebt, dan is het hoogstwaarschijnlijk sowieso beter.

Waarbij ik er vanuit ga dat je het over een pc hebt waar je ook een netwerkkabel in kunt steken.

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 03-06-2024 22:15 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:11
Naast de Powerline optie kan je ook nog een Wifi bridge/brug overwegen?
Aangenomen natuurlijk dat je wel een goed Wifi bereik hebt daar.
Zie:
WiFi naar utp zonder extended signaal

Als de Wifi van de PC gewoon slecht is zou een andere WIfi adapter ook verbetering kunnen brengen natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door The_Doman op 03-06-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn.C.V
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 19:09
Bedraad is bijna altijd stabieler en sneller, maar ik ga er even van uit dat dat niet een opties is. Er zijn een paar dingen die je nog kunt testen:

- Er zijn diverse apps die signaalsterkte van de "in de lucht hangende" wifi's kan meten. Dan kun je zien of daar misschien iets geks opvalt. Zijn het er veel? Zit er een wifi van iemand anders te dicht op de jouwe? etc.
- Je kunt een mobiele hotspot aanzetten op je mobiel en die achter je PC leggen. Gaat je PC dan weer wel snel? Dan is het je wifi. Gaat het nog steeds zo traag? Dan is er een aardige kans dat het je PC is :)

[ Voor 9% gewijzigd door Martijn.C.V op 05-06-2024 11:02 ]

Complimentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Een aantal vragen:

1. Krijg je met je telefoon bijvoorbeeld wel snellere downloads?
2. Zit de antenne die je erin doet er wel goed in? Als in maakt hij wel goed contact? (Goed aandraaien!)
3. Welk moedebord zit erin je PC?

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshuareitsma
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YZ9e1MpJFdaHc88pv-Rc03lfQH0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8jZPw8mJaEZiXFVZn1AueaNZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gKrua8-uGeLf4ggw5q1zCSIo-Bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WW5FLfbrpm2l0SrrK82lbxfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xfp0vvNzyI2FGJpf6Aplfj2vXqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9EFpCwH9gCqexJp3y19GFPg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iph-TZsLVnnQpLzaaZ3sT0lmbpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDl4mMv8Fl0GhfxXrvTVUYCJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBRy3rfBAJ9RIsLE0QvbwhUEv14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TX9zaGgArNKJuQXLTZegUfF.jpg?f=fotoalbum_large

Hier mijn pc specs. Ik kreeg een gratis attenne dr bij. Mss moet ik een betere kopen ofz? Was een pre build pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshuareitsma
Ja ik heb mobiele hotspot geprobeerd. Dat was nog 6 keer zo shit. Ik heb sowieso geen hele sterke mobiele wifi maar alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriendomYokid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:44
Wat voor een mainboard heb je en wat voor wifi chipset gebruik je? Heb je ook al de drivers bijgewerkt? Eventueel bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshuareitsma
Intel Z490 is de motherbord zo te zien.
Drivers heb ik bijgewerkt en wat is een bios update? Sorry ik ben beetje een pc dummie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
joshuareitsma schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:11:
Ja de 2.4 herts en 5 herts zitten in 1.
Mooi. Kun je daar eens 2 aparte netwerken van maken, dus beiden met hun eigen naam? Daarna ga je de PC verbinden met het 2,4GHz netwerk. Uitgebreid testen hoe dat gaat. Na die test ga je verbinding maken met het 5GHz netwerk, kijken hoe dat gaat. Als die niet goed gaat verbind je je PC met het 2,4GHz netwerk. Is iets langzamer maar heeft over het algemeen een flink beter bereik.

Het verschil in wifi-snelheid ga je doorgaans niet merken, tenzij je internetverbinding minstens net zo snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:09
Voordat we naar pc specs kijken, wat is het resultaat van een speedtest? maw: hoe 'erg' is het? wat doe je op die pc en wat merk je van een slechte verbinding.
En kun je iets zien van die Google mesh apparaten? hoe goed/slecht is hun mesh verbinding? Weet je zeker dat die apparaten goed werken en heb je daar ook verbinding mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:17
Waar staat je pc en vooral de wifi antenne?

Eigenlijk wil je in de weg van de wifi antenne pc naar het mesh punt zo min mogelijk metaal en magneten hebben.
Dus zorg dat er zo min mogelijk kabels langs lopen. Aan de goede kant van het beeldscherm staat, geen speakers er naast etc.

Daarnaast ook de vraag van @KilleBladhark : als je met je telefoon met wifi verbonden bent in de buurt van PC, krijg je dan wel hoge snelheden?

Dus niet via hotspot, maar internet test op telefoon en pc na elkaar laten lopen en kijken wat verschil is.

[ Voor 31% gewijzigd door Cyriel85 op 09-06-2024 08:11 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je geeft aan een probleem met de wifi ontvangst te hebben, maar hoe is de situatie qua wifi netwerken dan, heb je daar al naar gekeken? Het komt veel voor dat wifi netwerken elkaar in de weg zitten, maar ook dat ontvangst binnenshuis slecht is om verschillende redenen. Kijk dus even welke netwerken er zijn en welke obstakels binnenshuis zijn die roet in het eten kunnen gooien. En zoals gezegd, een bedrade netwerkverbinding is het snelst en stabielst, dus als je een kabel kunt trekken, zou ik dat gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-09 22:53
Ik kan geen ethenet kabel door het hele huis laten lopen, want mijn ouders vinden dat lelijk.
Gewoon netjes weg werken, langs n radiator oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Waarom hangt die PC aan wifi? Moet je hem zo vaak rondtillen? Langs plinten/in de muur is niks lelijk. Ook in je ouders hun belang want hoe drukker wifi wordt, hoe slechter het wordt. Zeker in oude huizen waar bijvoorbeeld nog coax in de muren zit (zelfs Ziggo levert tegenwoordig IPTV) is het misschien best eenvoudig om wat coax op te offeren voor Cat6 + mooie RJ45 terminals.

Wifi is in principe eigenlijk altijd slechter voor PC's:

- Wifi zelf (half duplex, broadcast gevoelig, drukke radio voor de standaarden die door muren heenkomen, veel AP's nodig voor de standaarden die dat niet doen)
- De antenne van wifi aan PC's is eigenlijk altijd aan één kant afgeschermd door een enorme EM-storingsbron die verpakt is in een kooi van farraday.

Tenzij het ECHT niet anders kan, leg een kabel naar die PC (mooie cat6 ethernet kabel hoeft niet zo veel te kosten) en je wifi is niet langer je beperkende bron.

Als het >WEL< het geval is, ga naar je wifi zelf kijken:

- Wordt er gezonden vanaf een dempende ruimte, zoals een meterkast?
- Is de zendende partij een zender met 'gekke' antenne geometrie? Meeste AP's zenden makkelijker opzij dan omhoog/omlaag
- Heb je op 5GHz maximaal 60dBm?
- Vergeet in Nederland 2,4GHz. Naast wifi is het te druk met ook andere dingen en het blijft niet netjes binnen, maar zoja... zelfde, maar scan de drukte ook eens met een wifi scanner

Probeer ook dit commando eens in een command line prompt:

C:\> netsh wlan show interfaces

There is 1 interface on the system:

Name                   : Wi-Fi
    Description            : Intel(R) Wi-Fi 6 AX201 160MHz
    GUID                   : f4ecb602-2341-4ee8-b9db-b496dae3dd97
    Physical address       : 54:14:f3:c3:88:77
    Interface type         : Primary
    State                  : connected
    SSID                   : gevoelige info
    BSSID                  : minder gevoelig maar nog gevoelig
    Network type           : Infrastructure