Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gruttovld
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 02-06-2024
Hallo allemaal,

Ik heb een dochter die gaat beginnen met haar volgende schoolstap.

Nu willen ik en me vrouw via the rent company (easy4u) een laptop huren nu hebben we 2 keuzes

- Dell - Latitude 3140 2-in-1 € 813,00
-Lenovo - Notebook 300w Yoga G4 € 669,00

We hebben samen geen verstand van computers vandaar de vraag

welke laptop kunnen we het beste nemen omdat het toch snel gaat over een 5 jaar durende school periode

alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar laptop aankoopadvies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:21
Heb je er dan ook 5 jaar garantie bij via the rental company? Dat neem ik wel aan want die modellen zijn al wat ouder en kosten in de winkel de helft.
Anders kun je beter iets beters halen met een goede garantie/ verzekering.
Ik vind zelf die 11 inch laptops te klein. Zou voor 14inch gaan. Netzoals die cpus zijn niet echt de snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:24
Hier met dezelfde vraag als TS.
Volgens mij installeert de RentaC niets vooraf. Alles zit in de cloud.
Ik ga voor de Lenovo of andere snellere laptop.

Zit alleen nog met het feit dat er dan geen Microsoft Office op zit. Ai

[ Voor 19% gewijzigd door siveiro op 04-06-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro
siveiro schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:10:
Garantie is wel voor 5 jaar mits je ook de daarbij behorende huis betaald.

Ik neig naar of de Lenovo zelf kopen of andere snellere / betere laptop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:12

JME

zeg maar Jamie

Hier vorig jaar een vergelijkbare afweging gemaakt. Ja, de Rental Company is belachelijk duur voor de hardware die ze bieden. En ja, je kunt zo een paar honderd euro besparen door er zelf eentje te kopen. MAAR: ga je ook zelf aan de pruts als zoon of dochter gedoe heeft? Of val je dan liever terug op de in house (OK, in school) support van de Rental Company? Toen was hier de keuze vrij snel gemaakt..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:30
@gruttovld
Waarom zou je een laptop gaan huren? Zonde van je geld.
Hier op V&A komen genoeg leuke 2e hands laptops voorbij.
Mijn vrouw gebruikt al jaren een Microsoft surface die destijds voor 500 euro is gekocht. Super fijn om te gebruiken en perfect voor op school vanwege het gewicht en touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Die kun je online voor nog geen 10euro kopen dus daar loop je niet op leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik zou voor mijn kinderen ook kijken naar een gebruikte laptop, bij voorkeur een business laptop. Die zijn nieuw duur in aanschaf denk aan 1500+ euro), maar wel stevig gebouwd om elke dag mee te nemen.

Support is inderdaad een dingetje, als je daar zelf niets mee kunt. Aan de andere kant: school is om te leren toch? Vast een slimme techie leerling in de buurt.

Microsoft Office zou ik vervangen door Libre Office. Dat is gratis en net zo goed. (Mijn oudste is net 7, dus ik heb nog even voor die opvoeding; de discussie over TikTok is net gestart :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@gruttovld Ik zou zeggen ga voor een tweedehands Macbook Air M1, die gaan tegenwoordig voor 500-600 weg.

Lekker compact, hele goede accu en qua prijs/kwaliteit verhouding echt een aanrader.

Over een jaar of vier zit het qua restwaarde ook nog goed, krijg je dan zonder problemen nog ~200 voor verwacht ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 06-06-2024 19:14 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
MacBooks zijn zeker mooi, maar ik hoop dat er voor school geen windows-only applicaties nodig zijn. (En TS zegt weinig kennis te hebben van laptops, dus virtualisatie etc. moeten we niet aan willen beginnen denk ik..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister8th
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-06 23:49
Microsoft Office: Mijn dochter krijgt via school toegang. Ik vermoed dat dit bij de meeste scholen zo zal zijn. Andere Office software zou ik mee uitkijken. Gezien vaak scholen een SharePoint / onedrive intergratie hebben.
Office 365 (Met Word en PowerPoint) kan gratis worden geïnstalleerd als het schoolaccount is uitgegeven.
Wanneer je zelf geen verstand hebt van laptops/computers kan ik me voorstellen dat dit een goede optie lijkt. Zelf vind ik het te duur en ga ik rond kijken voor een andere laptop voor betere specs.

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-06 22:12
Zelfde issue hier. Hier bieden ze ook via de RentalCompany een notebook aan.
Dell - Latitude 3140 2-in-1, 569,00
Service pakket 4 jaar: €196,80
- verlengde fabrieks- en batterijgarantie
- service
- ' Volledige' schade -en diefstaldekkingInclusief (bij navragen €50 eigen risico, diefstal alleen bij braaksporen)
- stevige vochtwerende beschermhoes
- Leenlaptop bij reparatie

Ik overweeg om zelf iets met beter specs te kopen (Dell/HP/Lenovo 14", 16GB, en wat betere processor)

Er lopen wel meer scholieren rond met eigen notebook, bij de ICT afdeling proberen ze je ook met eigen notebook op gang te helpen bij Software problemen.

Leennotebook is dan geen optie, en bij hardware problemen moet je zelf voor een oplossing zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:43
Die 3140's staan regelmatig op eBay. Ik heb er onlangs een nieuw gekocht voor mijn kinderen voor 300 euro inclusief verzending en NL BTW vanuit Amerika. Fijn robuust ding!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 10:40
Voordeel van de RentCompany is dat je altijd een werkende laptop tot je beschikking hebt. Houdt daarbij wel in de gaten dat je, zover ik weet, maar een beperkt aantal keren schade mag melden.

Maar als er zuinig mee omgesprongen wordt, dan kan je ook een aantal keren een tweede hands kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauke87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 30-06 15:21
De waarde zit hem erin dat er een vervangende laptop aanwezig is voor de leerling. Mocht een eigenlaptop defect gaan zal er zelf voor een vervangend exemplaar gezorgd moeten worden, voor de 1 is dat makkelijker geregeld dan voor de ander.

Van wat ik gelezen heb is de schade tot 5x toegestaan.

Mochten er vragen zijn over werking van een eigen laptop zal het IT punt op een school hier wel naar willen kijken en indien mogelijk oplossen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:16
Mister8th schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:28:
Microsoft Office: Mijn dochter krijgt via school toegang. Ik vermoed dat dit bij de meeste scholen zo zal zijn. Andere Office software zou ik mee uitkijken. Gezien vaak scholen een SharePoint / onedrive intergratie hebben.

[...]

Wanneer je zelf geen verstand hebt van laptops/computers kan ik me voorstellen dat dit een goede optie lijkt. Zelf vind ik het te duur en ga ik rond kijken voor een andere laptop voor betere specs.

Hebben jullie nog suggesties?
Ik heb voldoende kennis van laptops/computers en toch huur ik al jaren (de ene gaat na de vakantie zijn 5e jaar in) een Dell Latitude 3190 2-1 en een Dell Latitude 3120 2-1 van The Rent Company:

Absoluut is er voor hetzelfde geld iets beters te verkrijgen, maar dat is eigenlijk niet interessant voor het gebruik op school. Browsen, office, dat is het wel zo'n beetje.
Juist doordat de hardware zo langzaam is, worden laptops alleen op, of voor school gebruikt. (Gamen doen ze thuis op andere systemen)

Wat wel belangrijk is op het voortgezet onderwijs, is een laptop die tegen een stootje kan (iedere dag mee op de fiets, in de rugtas, etc.).
Een groot voordeel (vind ik), is dat de servicebalie op school deze laptops ook kent dat ik er geen omkijken naar heb. (Toen het scherm van zijn laptop af en toe uitviel, kon mijn zoon dat zelf regelen met de servicebalie hoefde ik niet aan de gang met garantieafhandeling, vervangende hardware, etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
Mijn zoon kreeg de keuze, en wilde liever de huurlaptop zodat hij dezelfde had als zijn klasgenoten, en de garantie dat hij altijd een werkende laptop had. Wij hebben dus in overleg met hem voor de zekerheid gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:15

Fioravanti

Fioravantastisch!

Hier staan we voor dezelfde keuze, maar wordt er een Dell - Latitude 3450 - i3/i5 aangeboden. Ik heb ook een Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y80039MH) gezien met dubbele specs voor hetzelfde geld.

Dus ja, kies je voor de ondersteuning en ontzorging, of wint het Tweakers hart het..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ik ben zelf puur voor een eigen device gegaan omdat ik 11inch te klein vind. Als ze 14inch zouden aanbieden dan had ik er wel over nagedacht. Verder wel goed business model die laptop verhuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 23:12

JME

zeg maar Jamie

Fioravanti schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 17:48:
Hier staan we voor dezelfde keuze, maar wordt er een Dell - Latitude 3450 - i3/i5 aangeboden. Ik heb ook een Lenovo Yoga Pro 7 14APH8 (82Y80039MH) gezien met dubbele specs voor hetzelfde geld.

Dus ja, kies je voor de ondersteuning en ontzorging, of wint het Tweakers hart het..
Voor mijzelf zou het Tweakers hart het winnen en zou ik het risico om tijdelijk zonder laptop te zitten op de koop toe nemen. Voor mijn kinderen maak ik een andere afweging, want dan heb ik de voordelen en zij de potentiële nadelen (vooruit, indirect ik dan ook). Zo’n ding gaat natuurlijk altijd nét stuk aan de vooravond van een toetsweek, en daar sta je dan met je stuur-maar-op-en-binnen-twee-weken-terug garantie op de gemiddelde laptop. Gewoon geen zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Misschien wat offtopic, maar toch is dit wel een vreemde situatie. Jaren geleden moest vanwege kansgelijkheid de schoolboeken gratis zijn. Dan kan iedereen meedoen op de middelbare school. Hoppa, 7 a 8 euro administratie kosten bij elke boete en dit gat is gedicht in de begroting.
En nu moet je voor meer dan 10 euro per maand een device huren (of kopen). Omdat je anders niet mee kunt doen op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinah

Met die specs zul je een gelukkige zoon/dochter hebben. Kun je een tijdje mee vooruit.

Bedankt voor je reactie, ik neig er naar om zelf iets te kopen voor betere specs. Thuis altijd een backup notebook beschikbaar, school ICT afdeling is behulpzaam om software problemen op te lossen, oplossen van problemen, garantie of kans dat die defect raakt neem ik voor lief.

[ Voor 22% gewijzigd door Dinah op 11-06-2024 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mister8th

Met deze keuze zou ik het nog overwegen (afhankelijk van de prijs uiteraard).
De behoefte aan ondersteuning en ontzorging is natuurlijk voor iedereen anders. Zelf heb ik nog een oudere Dell Latitude 7410 waar ik niet veel gebruik van maak (gebruik thuis voornamelijk mijn game PC), die dus als backup zal dienen mocht het nodig zijn.

Wij hebben de keuze uit een Lenovo 300w G4 of Lenovo 500w G4 beide 11.6 inch. Persoonlijk vind ik dit te klein om buiten de les op je laptop te kunnen werken.

Uiteindelijk heb ik een Dell Latitude 5440 tweedehands aangeschaft. Garantie tot eind volgend jaar via Dell.
Scherm met dock + toetsenbord en muis zal ik nog aanschaffen voor thuis.

Bij mij heeft meer het Tweakers hart gewonnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-06 11:50
Waarom koop je niet gewoon een 14 of 15 inch voor 400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister8th
zetje01 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:55:
De Dell Latitude 5440 is een 14 inch laptop. Die heb ik voor nog geen €400 gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinKneu
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik zit met dezelfde vragen voor mijn dochter die volgend jaar begint op het vwo.

Ik vind dat de 2 laptops die The Rental Company aanbied veel te lage specs hebben en een veel te klein scherm (11,6 inch). Nu ben ik op basis van een eerdere post in onderstaande topic All in one Laptop voor VMBO opleiding
uitgekomen bij Campusshop (https://www.campusshop.nl/). Ik kan op deze site ook de nieuwe VO school van mijn dochter kiezen (wel iets omslachtiger; eerst kiezen voor voortgezet onderwijs in het keuzenlijstje en dan in datzelfde keuzelijstje opzoek naar de juiste school) en daar bieden ze ook voor het VO een soortgelijke service aan als The Rental Company (https://www.campusshop.nl/voortgezetonderwijsservice/).

Je hebt hier alleen veel meer keuze in verschillende laptops, met in mijn ogen betere specs.
Ik zit nu zelf te denken aan de Lenovo V14 G4 - 82YTS01M00 (https://www.campusshop.nl...00/80066156/product/13069)
  • 14 inch Full-HD beeldscherm
  • AMD Ryzen 5 7520U processor
  • 16 GB werkgeheugen
  • 512 GB SSD
  • Windows 11 Pro Education
Heeft iemand al ervaring met Campusshop.nl en vooral de service die zij zeggen te leveren?
En is deze laptop een goede keuze als laptop voor het voortgezet onderwijs (VWO)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinah
MelvinKneu schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:03:
Ik zit met dezelfde vragen voor mijn dochter die volgend jaar begint op het vwo.

Ik vind dat de 2 laptops die The Rental Company aanbied veel te lage specs hebben en een veel te klein scherm (11,6 inch). Nu ben ik op basis van een eerdere post in onderstaande topic All in one Laptop voor VMBO opleiding
uitgekomen bij Campusshop (https://www.campusshop.nl/). Ik kan op deze site ook de nieuwe VO school van mijn dochter kiezen (wel iets omslachtiger; eerst kiezen voor voortgezet onderwijs in het keuzenlijstje en dan in datzelfde keuzelijstje opzoek naar de juiste school) en daar bieden ze ook voor het VO een soortgelijke service aan als The Rental Company (https://www.campusshop.nl/voortgezetonderwijsservice/).

Je hebt hier alleen veel meer keuze in verschillende laptops, met in mijn ogen betere specs.
Ik zit nu zelf te denken aan de Lenovo V14 G4 - 82YTS01M00 (https://www.campusshop.nl...00/80066156/product/13069)
  • 16 GB werkgeheugen
  • 512 GB SSD
Heeft iemand al ervaring met Campusshop.nl en vooral de service die zij zeggen te leveren?
En is deze laptop een goede keuze als laptop voor het voortgezet onderwijs (VWO)?
Ben ik ook wel benieuwd naar, zoals ik begrijp houdt de Snelle Studentenserviec indat de notebook thuis opgehaald wordt enbinnen 5 werkdagen gerepareerd. Als het langer duurt krijg je een notebook .

Mocht je dat niet nodig vinden zou je voor €50 meer bij Lenvo direct een nog wat luxer model kunnen bestellen en voo rnog een €10 meer een tas en muis erbij.

https://www.lenovo.com/nl...(14-inch-amd)/len101i0078

AMD Ryzen 5 7520U processor -> AMD Ryzen™ 5 7530
14" FHD 91920 x 1080), TN, 250 nits -> 14" WUXGA (1920 x 1200), IPS, 300 nits
Wi-Fi 5 -> Wi-Fi 6E
38 Wh -> 56,6 Wh
3-pin voedingsadapter -> USB-C 3.2 Gen 1 (volledige functie)
werkgehuegen is DDR4-3200MHz, geen idee wat dat bij die van Campusshop is. Veel noteboks zie je tegenwoorden met DDR5-4800 of hoger, geen idee of dat een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siveiro

• 16 GB werkgeheugen
  • 512 GB SSD
Ook naar dit bedrijf gekeken, zag er goed uit op het eerste gezicht, totdat je de reviews op trustpilot leest. Lijkt een en al drama service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister8th
zetje01 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 22:55:
Als je dit vraagt naar aanleiding van de Dell Latitude 5440?
Dit is een 14 inch laptop. Deze heb ik voor net geen €400,- aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Mister8th schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:42:
[...]

Als je dit vraagt naar aanleiding van de Dell Latitude 5440?

Dit is een 14 inch laptop. Deze heb ik voor net geen €400,- aangeschaft.
Nee, was eigenlijk gericht aan de TS en degenen die er als eerste op reageerden:
En ik bedoelde, waarom koop je geen nieuwe laptop i.p.v. het huren van tweedehands dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ga voor de Lenovo of andere snellere laptop.

Microsoft Office is voorgeïnstalleerd. Als het goed is kan je kind middels zijn/haar schoolaccount inloggen en een licentie koppelen. Overigens installeert TRC weldegelijk programma's voor. TRC gebruikt hier een image (Windows installatie) voor die in overleg met de school is aangepast.

Bron ik heb een half jaar stage gelopen bij TRC. Ik durf wel te wedden dat ik het bedrijf ken dus.

Overigens kun je inderdaad betere laptops kopen voor het geld. Het hele punt van TRC is even naar het servicepunt kunnen lopen en direct een nieuwe image installeren bij problemen, hulp/advies bij softwareproblemen krijgen. In sommige gevallen is een defecte laptop direct te repareren. Zo niet, dan krijg je een leenlaptop.

Een mediamarkt biedt deze service niet aan. Das terugsturen en hopen dat je de laptop snel terug krijgt. Ik zeg eerlijk dat er echt wel betere deals te vinden zijn. Maar bij TRC betaal je vooral voor de service. Je hoeft echt nergens meer naar om te kijken. Of je voor hun service wil betalen is aan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Bauke87 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:51:
De waarde zit hem erin dat er een vervangende laptop aanwezig is voor de leerling. Mocht een eigenlaptop defect gaan zal er zelf voor een vervangend exemplaar gezorgd moeten worden, voor de 1 is dat makkelijker geregeld dan voor de ander.

Van wat ik gelezen heb is de schade tot 5x toegestaan.

Mochten er vragen zijn over werking van een eigen laptop zal het IT punt op een school hier wel naar willen kijken en indien mogelijk oplossen.
Schade is tot 3x toegestaan. Tenzij het in het afgelopen jaar is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
jongetje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:58:
Misschien wat offtopic, maar toch is dit wel een vreemde situatie. Jaren geleden moest vanwege kansgelijkheid de schoolboeken gratis zijn. Dan kan iedereen meedoen op de middelbare school. Hoppa, 7 a 8 euro administratie kosten bij elke boete en dit gat is gedicht in de begroting.
En nu moet je voor meer dan 10 euro per maand een device huren (of kopen). Omdat je anders niet mee kunt doen op school.
Afhankelijk van de gemeente waar je woont, kun je een laptop van Stichting Leergeld krijgen. Bovendien stort TRC van iedere bestelling een bedrag in het solidariteitfonds. Scholen kunnen zich vervolgens inschrijven voor het solidariteitfonds en aangeven hoeveel laptops ze nodig hebben. TRC stelt vervolgens via dit fonds gratis laptops ter beschikking. Leerlingen arme gezinnen kunnen via dit programma alsnog een laptop krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door hoi1234 op 20-06-2024 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsD
  • Laatst online: 23:29

MsD

Drie kinderen op Mbo en Middelbaar hiero.

In den beginne nog wat geprobeerd met 2e hands business laptops, Dell en HP, maar eigenlijk nog best duur (300+ ) en als ik eerlijk ben, best lomp, die kinderen willen echt wat subtiels en lichts.

Voor de middelste eens goed gekeken wat er nu werkelijk werd gedaan met dat ding, en alles is onlilne tegenwoordig (bij onze scholen dan...)
|
Dus voor net geen 100€ een 2e hands chromebook gekocht, niks fancy, maar 14 inch en licht. en een accu die echt de hele dag meegaat. makkelijk.

Alle drie hebben ze nu zo'n ding, en alle drie echt tevreden. een laptop die alles doet wat ze willen, hebben er nu 2 een touchscreen (!!! gamen is geweldig, eerlijk is eerlijk) en eigenlijk nog nooit echt problemen gehad dat er iets het niet deed.

Er is ondertussen 1tje gesneuveld. shit happens, koop ik een nieuwe 2e handse. van 60€. haha.

het is maar een optie. voordeel is ook dat je family link gewoon werkt ( kan ook een nadeel zijn, maar da's een ander verhaal)

ik heb in drie jaar tijd 320€ aan chromebooks uitgegeven ( 5 stuks (ik ook))

Dat is minder dan 1 2e hands windows laptop met redelijke specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:21
Onze dochter gaat komend jaar naar een school waar ze niet met de Rental Company lijken te werken. Ze gaat gymnasium doen en houdt van tekenen op de PC met een Wacom tablet.
Ze adviseren een laptop met minimaal AMD Ryzen 5 of Intel i5. Minimaal 8 GB geheugen. 128 GB SSD en 10 uur accu bij normaal gebruik.
Ik zoek toch een laptop met wat zwaardere specificaties vanwege haar (toekomstige?) grafische ambities. 14 inch, niet te zwaar.
Budget denk ik aan max €800, liever wat lager.
UIt de laatste BBG komt.
https://tweakers.net/pric...4-41g-r75h/specificaties/
dit lijkt ons wel wat, vanwege het scherm en de videokaart.

of is deze Acer een betere keuze?
https://tweakers.net/pric...4-512-53gk/specificaties/

of zijn er betere keuzes bij Dell, Lenovo, HP, ASUS?
bijvoorbeeld deze die nu voor €799 te krijgen is.
https://tweakers.net/pric...2ya-kp640w/specificaties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Timminator schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:38:
Onze dochter gaat komend jaar naar een school waar ze niet met de Rental Company lijken te werken. Ze gaat gymnasium doen en houdt van tekenen op de PC met een Wacom tablet.
Ze adviseren een laptop met minimaal AMD Ryzen 5 of Intel i5. Minimaal 8 GB geheugen. 128 GB SSD en 10 uur accu bij normaal gebruik.
Ik zoek toch een laptop met wat zwaardere specificaties vanwege haar (toekomstige?) grafische ambities. 14 inch, niet te zwaar.
UIt de laatste BBG komt.

Sowieso zou ik minimaal 256GB SSD pakken. 128GB is te snel vol. Dat gezegd hebbende, zou ik nu gewoon een goede laptop kopen en niet focussen op een vervolgopleiding. VWO duurt 6 jaar. Ik denk dat het verstandiger is nu geld te besparen en over 6 jaar eventueel een nieuwe laptop te kopen. Ik snap ook niet helemaal waar de eis van de I5 of Ryzen 5 vandaan komt. Een je/Ryzen 3 zou voldoende moeten zijn.

Ik zou overigens een refurbished laptop kopen. Kun je voor weinig geld een goede ex zakelijke laptop kopen. Geloof mij, een laptop van een middelbare scholier heeft veel te lijden. Dan koop je beter een stevige laptop.

[ Voor 6% gewijzigd door hoi1234 op 26-06-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57

Thomg

Aww yiss

hoi1234 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:50:
[...]
Ik snap ook niet helemaal waar de eis van de I5 of Ryzen 5 vandaan komt. Een je/Ryzen 3 zou voldoende moeten zijn.
Timminator schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 11:38:
UIt de laatste BBG komt.

Vuistregel is als ze geen specifieke processor of score vragen (van een benchmark, zoals passmark) maar een vage series vragen (i3, i5, i7, ryzen 3, 5, 7, etc.) het een bullshiteis is en vrijwel alles zal werken. Een moderne i3 kan zo 10x zo snel zijn als een oude i7.
https://www.cpubenchmark....3-1220P-vs-Intel-i7-720QM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
Thomg schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:56:
[...]

[...]

Vuistregel is als ze geen specifieke processor of score vragen (van een benchmark, zoals passmark) maar een vage series vragen (i3, i5, i7, ryzen 3, 5, 7, etc.) het een bullshiteis is en vrijwel alles zal werken. Een moderne i3 kan zo 10x zo snel zijn als een oude i7.
https://www.cpubenchmark....3-1220P-vs-Intel-i7-720QM
Dat bedoel ik. School geeft die eis, maar waarom een i5 voor een middelbare school? En inderdaad, een i5 6200u is trager dan een i3 1215u. Dus ja, beetje rare eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21
Wij hebben vooral gekeken naar "de rest". Want afwijken van de meuk daar hebben pubers een hekel aan. En afkopen van gezeik voelde ik ook wel wat voor, dus we hebben ze via rental company.
Dat vonden de kids ook fijner.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:57

Thomg

Aww yiss

hoi1234 schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:00:
[...]

Dat bedoel ik. School geeft die eis, maar waarom een i5 voor een middelbare school? En inderdaad, een i5 6200u is trager dan een i3 1215u. Dus ja, beetje rare eisen.
Excuses, ik zie dat ik je nog gequote had. Dat was niet de bedoeling :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
Ik zou hier bovenaan beginnen (als ik een laptop zou kopen voor iemand de naar school gaat):
categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:00
Ik zit te dubben over wat te doen voor mijn dochter die naar de middelbare school gaat:

school heeft een overeenkomst met signpost. Zij bieden een thinkbook 14 G4 aan voor 629 euro met 3 jaar garantie, winkelprijs van de laptop is 400 euro.

Op mijn werk worden deze zomer onze laptops vervangen waardoor ik 25 euro de 'mijne' kan overnemen. Een thinkpad yoga L380. Daar moet dan wat RAM bij, misschien de batterij vervangen. En bij voorkeur een 2e van een collega overnemen. Dan heb ik voor een kleine 200 euro 2 prima werkende laptops met dezelfde performance als wat via school wordt aangeboden.

Iemand daarmee ervaring? Of zitten hier alleen zoekende ouders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:23
Ik lurk even mee in dit topic. Hier vandaag ook de specs gekregen vanuit de laptop van school. Mijn eerste reactie was "Zow, wat een geld voor deze specs". Maar na dit topic te lezen snap ik dat mensen hier toch voor gaan.

Laptop die school voorstelt is een "Dell - latitude 3450 - i3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ik ben ook aan het kijken naar een laptop voor een brugklasser. Wat mij betreft wordt het een refurbished Lenovo of HP laptop. Chromebooks worden door de school afgeraden.

Wie weet er een goede guide om de Windowslaptop goed in te stellen? Aparte admin account voor de ouders, kind standaard op een user account?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:04
jongetje schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:58:
Veel gemeenten, zoniet alle, hebben budget voor schoolspullen als je in een lage inkomensgroep valt. Een voorbeeld https://www.departicipas.nl/schoolspullenpas/

De hele discussie is verder off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isa
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-06 00:06

Isa

• 16 GB werkgeheugen
  • 512 GB SSD
wij zitten in hetzelfde schuitje en ook interesse in deze laptop. Het enige wat ons tegen houd is dat het een wifi 5 is. Onze buren hebben onze wifi redelijk buiten spel gezet vanwege een overdaad aan routers en versterkers waardoor een wifi 6 misschien wel handig zou zijn. Echter kan ik dat niet vinden op een school laptop voor een redelijke prijs.Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:43
Napsju schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:38:
Die 3140's staan regelmatig op eBay. Ik heb er onlangs een nieuw gekocht voor mijn kinderen voor 300 euro inclusief verzending en NL BTW vanuit Amerika. Fijn robuust ding!
Daar is 'ie weer! Een andere verkoper, maar de zelfde lage prijs: https://www.ebay.nl/itm/335512332392 . Ik heb er zojuist nog maar een besteld voor mijn andere zoon.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isa
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 28-06 00:06

Isa

Napsju schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 17:36:
[...]

Daar is 'ie weer! Een andere verkoper, maar de zelfde lage prijs: https://www.ebay.nl/itm/335512332392 . Ik heb er zojuist nog maar een besteld voor mijn andere zoon.
Vind je die niet veel te klein? Als ze een verslag moeten tikken is dit echt niet fijn.

• Fioravanti
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:15

Fioravanti

Fioravantastisch!

Korte update: de i5 bevalt heel goed,en is blijkbaar goed genoeg om hem bij m'n game pc vandaan te houden.
Pagina: 1