Sinds kort ben ik eigenaar van een woning met een Vaillant aroTHERM plus VWL 75/6 A. Deze heeft een sensoComfort systeemregelaar op de muur hangen (1 zone) en bedient de vloerverwarming door de hele woning (2 verdelers: beneden+boven).
Nu zit daar geen gateway bij, wel hangt er bij de warmtepomp een losse UTP-kabel, dus iets zegt mij dat de vorige bewoners de gateway meegenomen hebben. Het zij zo.
Maar welke moet ik nu hebben? Ik zie er 2:Als ik ze bekijk en wat informatie op zoek, dan kom ik de volgende punten tegen:

Ook zie ik dat de gateway onder het hydraulisch station geklikt zou moeten worden, maar ik zie daar geen mogelijkheid voor. Ook volgens de handleiding zie ik net als in het echt alleen maar leidingen aan de onderkant.
Kortom: wie kan mij op weg helpen met de vraag welke ik nodig heb en waar die precies geïnstalleerd moet worden?
Nu zit daar geen gateway bij, wel hangt er bij de warmtepomp een losse UTP-kabel, dus iets zegt mij dat de vorige bewoners de gateway meegenomen hebben. Het zij zo.
Maar welke moet ik nu hebben? Ik zie er 2:Als ik ze bekijk en wat informatie op zoek, dan kom ik de volgende punten tegen:
- myVaillant Connect is significant goedkoper: €149 vs €249 voor de sensoNET
- myVaillant Connect heeft alleen WiFi, de sensoNET WiFi+LAN
- myVaillant Connect lijkt veel nieuwer te zijn
- Volgens website Vaillant is myVaillant Connect compatibel met warmtepompen, maar wel 1 zone (gelukkig is dat bij mij het geval), volgens Bol.com echter weer niet.
- Connect is Apple Homekit compatibel (alleen temp uitlezen, instellen en modus kiezen), sensoNET niet.
- Her en der lees ik dat er evt. een extra module nodig is om de Connect aan te sluiten die in het hydraulische station gemonteerd moet worden, iets wat met de sensoNET niet nodig zou zijn? Gaat om de VRA 42, maar deze installer website (UK) van Vaillant zegt weer dat met mijn hyraulisch station (VWZ MEH 97/6) "can use" en dus lijkt het puur een optie en geen verplichting.

Ook zie ik dat de gateway onder het hydraulisch station geklikt zou moeten worden, maar ik zie daar geen mogelijkheid voor. Ook volgens de handleiding zie ik net als in het echt alleen maar leidingen aan de onderkant.
Kortom: wie kan mij op weg helpen met de vraag welke ik nodig heb en waar die precies geïnstalleerd moet worden?