Verwijderd

Topicstarter
CAMERA:

In de Sp!ts van vandaag een Casio ding voor 1549,- Beetje zoeken op internet leverde deze link met info op:

http://www.compac.nl/scripts/easytrade/showpage.asp?lang=nl&id=46

Heeft 8x optische zoom enzo, dat is wel veel geloof ik voor een digitale camera. Hoeveel heeft een gewone camera eigenlijk?

Ik wil foto's gaan maken van: uitgaan/meetings/vliegtuigjes/treintjes/vakanties e.d.
wil er eentje met veel opslag space en een met een goede optische zoom. Deze cam heeft een extra "Microdrive" (wat de hell is dat) voor 500,- van 340MB stond in de spits. Digitale zoom kan me niet veel schelen dat is toch niet mooi, dat kan ik ook doen met een grafisch programma op de pc. 2,1 megapixels, dat genoeg voor mooie scherpe foto's of moet je dan alsnog aan de gang met een grafisch programma?

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 15:19

Zorro

Z

In topic Digitale Camera Fotos 1 staan op pagina 21 (bij 25 berichten per pagina) een paar foto's van mij, gemaakt met Casio QV-2800UX. Zowel macro als zoom, dus kijk ff, dan zie je wat de camera kan.

Erg lekkere camera, veel mogelijkheden voor handmatige instellingen, dus het is handig als je een beetje weet wat je doet, hoewel je ook vrijwel geheel automatisch kan schieten.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Verwijderd

Topicstarter
Zien er erg mooi uit, hoe doet de camera het in bijvoorbeeld een kroeg?

Waar heb je het ding eigenlijk gekocht?
En die foto's in dat topic, heb je die nog bewerkt of gescaled?

Op mijn werk hebben we een sony cybershot, raar ding is dat als je op de knop drukt om de foto te maken dan duurt het ff voordat je eigenlijke foto gemaakt wordt, zo'n 1 a 2 seconden. Wel jammer want dan kun je dus net op het verkeerde moment je foto nemen. Is dat bij deze ook zo?

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 15:19

Zorro

Z

Hoe de camera in een kroeg werkt weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben er zelf ook benieuwd naar, dat ga ik testen als het concertseizoen weer begint en de bands weer in de kroeg verschijnen (heel snel dus, hoop ik).

Camera is gekocht bij Digicamshop, foto's zijn niet bewerkt, alleen gescaled van 1600x1200 naar 800x600.

Foto maken gaat door knop half in te drukken -> wachten op focus -> doordrukken voor foto. Dus als je eerst focust, voordat je de foto wilt maken, gaat het vrijwel direct, omdat de camera dan alle instellingen al heeft op het moment dat je de foto maakt.

Ook als je alles handmatig instelt gaat het direct, de tijd die je meestal moet wachten bij cameras zoals die Sony is nl. de tijd die de camera nodig heeft om alle instellingen uit te vogelen. Omdat je bij deze camera alles handmatig in kunt stellen, kun je dat dus vermijden.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 13:52 schreef Zorro het volgende:
Hoe de camera in een kroeg werkt weet ik niet, heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben er zelf ook benieuwd naar, dat ga ik testen als het concertseizoen weer begint en de bands weer in de kroeg verschijnen (heel snel dus, hoop ik).
Kroeg, donkere omgeving, iig ergens binnen met weinig daglicht. Heb je daar ook foto's van?
Camera is gekocht bij Digicamshop, foto's zijn niet bewerkt, alleen gescaled van 1600x1200 naar 800x600.
Dat kun je automatisch laten doen? Of moet je dat nog handmatig doen per foto? En welk opslag medium gebruik je er bij?
Foto maken gaat door knop half in te drukken -> wachten op focus -> doordrukken voor foto. Dus als je eerst focust, voordat je de foto wilt maken, gaat het vrijwel direct, omdat de camera dan alle instellingen al heeft op het moment dat je de foto maakt.
Rare instelling, is dus een beetje mee pielen denk ik voordat je het door hebt?
Ook als je alles handmatig instelt gaat het direct, de tijd die je meestal moet wachten bij cameras zoals die Sony is nl. de tijd die de camera nodig heeft om alle instellingen uit te vogelen. Omdat je bij deze camera alles handmatig in kunt stellen, kun je dat dus vermijden.
Dus net zoals bij een normale camera, klik, klaar?

Thanks voor je reactie tot nu toe iig!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog?
Pagina: 1