Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 22:57
Ik heb ca. 2.100 euro teveel ontvangen van de ABN.
Ik weet dat ik dat terug moet betalen, daar geen discussie over.

Echter, die betaling kwam na maaaaanden gesteggel over geld wat zij mij schuldig waren, en nu hebben ze dus teveel overgemaakt. Saillant detail, ik wacht ook al maaaaanden op nóg een betaling.

De 2.100 euro overstijgt wat ik nog van hen krijg.

Ik ben echt ontzettend slecht behandeld, alles moest via de post, zaken raakten kwijt bij de ABN, uren aan de telefoon hangen, handtekeningen die niet zouden kloppen, ga maar door.

Dus nu ga ik echt kinderachtig doen, ipv hen zomaar het geld terug te storten.

Ik heb gezegd, telefonisch toen ze belden om te vragen of ik het geld terug wilde geven, dat ik iemand van de ABN bij mij thuis verwacht, zodat ik zeker weet dat ik niet opgelicht word. Ik moest namelijk ook, tot 2 keer toe, mijn identiteit laten controleren adhv een paspoort, bij mij thuis, voordat ik mijn claim bij de ABN kon indienen.

Verder heb ik gezegd dat als ik een brief ontvang van de ABN, ik natuurlijk nooit zeker weet dat deze van de ABN afkomstig is, er wordt veel aan fishing gedaan en iedereen kan een brief met briefhoofd van de ABN maken!

Mocht dit allemaal leiden tot het daadwerkelijk verschijnen van een medewerker van de ABN, bij mij thuis, ben ik van plan dat geld contant direct af te geven. Of;

Indien men, uiteindelijk, een laatste aanmaning o.i.d. stuurt, ga ik aangeven dat ik het geld wil terugbetalen, maar dan contant .

Het klinkt allemaal wat kinderachtig, maar de hoeveelheid moeite, tijd en energie die ik heb moeten doen om MIJN geld te krijgen.... Tijd voor een koekje van eigen deeg, binnen de grenzen van de wet uiteraard.

Ik vraag mij in feite af, zouden zij mogen eisen dat ik het geld overboek, terwijl ik het contant wil betalen?

Plus, zou ik het geld wat zij nog schuldig zijn aan mij, mogen afhalen van het teveel ontvangen bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Maak een afspraak op een kantoor van de bank en regel het.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15:01
Het klinkt allemaal wat kinderachtig,
Klopt.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-05 21:11
Zonde van je tijd. En contant nooit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Klinkt alsof je er nog veel meer tijd aan kwijt wil zijn dan al het geval was.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33
Ik ben geen jurist dus laat me graag corrigeren. Maar van wat ik in veel posts heb begrepen staan de betalingen in principe los van elkaar. Dus zonder afspraken vooraf kan je niet zomaar geld van deze onverschuldigde betaling inhouden.

Persoonlijk zou ik in plaats van heel lastig doen om deze onverschuldigde betaling en daar specifiek veel energie in te steken kijken hoe je samen afspraken kan maken dat beide partijen uiteindelijk gewoon krijgen wat ze willen.
Ik zou zelf geen bedrag overmaken tot die afspraken zijn gemaakt en zij ook actie ondernemen. En als dat in persoon moet kan je best een beetje lastig doen als het bezoeken van een bankkantoor lastig is. Maar het is vooral de vraag hoeveel energie je er zelf in wil steken. Of dat je de kwestie vooral zo snel mogelijk uit je hoofd wil krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb ooit een conflict op werk opgelost door een externe beurs af te strepen tegen mijn onkosten, maar dat gaf een hoop problemen. Je kunt het wel als pressiemiddel gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 30-05-2024 13:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als jij zelf nooit fouten maakt, dan zou ik zeggen doe maar zo moeilijk mogelijk. Maar ik betwijfel of je daar iets mee wint.

In het andere geval, werk even mee, zorg dat je zeker weet dat je in gesprek bent met de abnamro. en niet contant geven maar gewoon overmaken.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 30-05-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
_phuturistixxx_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:58:

Het klinkt allemaal wat kinderachtig, maar de hoeveelheid moeite, tijd en energie die ik heb moeten doen om MIJN geld te krijgen.... Tijd voor een koekje van eigen deeg, binnen de grenzen van de wet uiteraard.
Kijk maar uit, want ze kunnen gewoon je bankrekening opzeggen zonder verdere opgaaf van reden en het geld vervolgens verrekenen met het overige geld dat gestort wordt naar je nieuwe rekening bij een andere bank.

Koekjes uitdelen deed je op de basisschool.
In het eerste kwartaal van 2024 hebben we een zeer sterke prestatie geleverd, met een nettowinst van EUR 674 miljoen. Het rendement op eigen vermogen (ROE) kwam daarmee uit op 11,6%. De netto rentebaten waren sterk, op EUR 1,589 miljoen, omdat we bleven profiteren van de huidige renteomgeving.
https://www.abnamro.com/n...ur-674-miljoen-in-q1-2024

Denk niet dat ze wakker liggen van jouw 2k dat ze er wat van gaan leren namelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door graceful op 30-05-2024 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
Dit is wel de manier om ervoor te zorgen dat ze bij de verdere afhandeling in ieder geval NOOIT meer je helpen of iets voor je regelen. Dus als je nog meer van (blijkbaar hetzelfde) gedoe wilt zonder enige verbetering dan is dit een goed plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Joris748 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:01:
Maak een afspraak op een kantoor van de bank en regel het.
Wanneer heb jij voor het laatst een bankkantoor gezien?

Zoveel "computer says no" als bij de ABN heb ik nog nooit van m'n leven meegemaakt, dus doe ons allebei een plezier en rek dit zo lang mogelijk uit.

Het begon bij mij ook met een creditcard die er maanden over deed om aangevraagd te worden. Tig keer gebeld, gemaild, op kantoor geweest (dat kon toen nog), tot uiteindelijk de aap uit de mouw kwam: ze vergeleken de handtekening die ik bij het aanvragen had gezet met diegene die ik als dertienjarige bij het openen van m'n rekening had gezet, en die leken niet genoeg op elkaar.

Dan heb je nog het gedrocht van een Internetbankieren dat bij elke nieuwe feature meer foutmeldingen in je gezicht slingert dan ervoor, "Klik hier om een QR-code te genereren" waarbij je niet dáár moet klikken maar een paar pixels hoger, vier (!) verschillende overboekschermen die allemaal weer anders reageren (pasnummer invoeren en op Enter drukken brengt je doodleuk naar het vorige scherm), afschriften downloaden moet wéér in een andere (oudere) layout.

Toen gingen ze de pensioenrekeningen overzetten. Van de ene op de andere dag stond daar "Pensioenaanvulling variabele rente: € 0" en moest je vier schermen diep kijken wat het saldo op je pensioenspaarrekening is. Uiteraard eerst naar een AJAX-loading-spinner kijken terwijl ze je gegevens ophalen, want stel je voor dat je dat saldo ergens cachet.

Dan de app. Damn die ABN AMRO-app. Elke zes maanden een ander lettertype, meer witruimte, meer tegels, minder overzichtelijk. En die designers maar designen. Functionaliteit? Ho maar, die gaat terug naar internetbankieren. Klik je op de details van een aandeel, beland je weer op de website.

En dan zakelijk bankieren. Mijn God. Weet je wat één overboeking kost? 10 cent. Weet je wat het kost om die overboeking in Internetbankieren te krijgen, althans volgens ABN? 9 cent "rapportagekosten". 19 cent voor één bedrag overboeken, zelfs tussen twee rekeningen van jezelf.

Boekhoudkoppeling opzeggen? Je kunt nog makkelijker een rots een berg op rollen. Elke maand weer bellen dat je gefactureerd wordt voor een dienst die je niet meer afneemt. "Gaat onze IT naar kijken, we komen bij u terug".

Ik heb nog nooit zoveel mentale rust gehad als na het overstappen naar Knab voor m'n zakelijke rekeningen en het stallen van m'n spaargeld op buitenlandse rekeningen.

Dus pak ze op hun processen.

tl;dr: dealen met de klanten"service" van de ABN maakt eenieder tot een Don Quichotte, tot een aanhanger van Kafka.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 16:48

Aganim

I have a cunning plan..

Waarom niet gewoon het teveel terugstorten, een rekening elders openen, overstappen en door met je leven? ABN als bedrijf ligt geen moment wakker van jouw wraakpogingen, de enige die je er mee hebt zijn jezelf en eventueel een willekeurige medewerker die verder geen invloed heeft gehad in wat er allemaal aan vooraf is gegaan.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de hoofddirectie op dit moment het voltallige personeel toespreekt, over de gemaakte fouten richting TS. Tranen vloeien rijkelijk. Jonge medewerkers roepen dat TS genoegdoening moet krijgen, oudere medewerkers vrezen voor zijn wraakacties. Slachtofferhulp is geregeld.
Minister van Financiën is in crisisoverleg met zijn staf over de vraag of de Staat weer ABN moet nationaliseren.

En verder vraag ik me af hoe lang het duurt voordat dit topic op slot gaat. 3,2,1...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
Ik ben overigens al lang geen klant meer bij ABN, dus na deze transacties heb ik hopelijk nooit meer met ze van doen.

Ik kan erg moeilijk overbrengen hoeveel moeite ik heb moeten doen voor het geld wat zij mij schuldig waren.

Niks kon online, alles moest via de post en de verwerking tot ontvangst alleen al duurde steeds weken. En nu hangen ze binnen 3 werkdagen aan de lijn als het om hun geld gaat.
Geloof mij, ik besef hoe ik mij gedraag, maar als je zo lang als een vod bent behandeld en je krijgt de kans...

Ik wil juist dat ZIJ moeite doen en niet met 1 telefoontje hun geld hebben, terwijl ik na bijna een jaar nog steeds wacht op mijn tweede geldbedrag.

Dus wat mij betreft reageer ik nergens meer op, totdat ik een aangetekende ingebrekestelling ontvang. Gewone post raakt kwijt, althans dat is mijn ervaring met brieven die ik HEN stuurde...

En na die ingebrekestelling mogen ze wat mij betreft het geld komen halen, in persoon.

Voor wat betreft de verrekening van het nog aan mij verschuldigde bedrag, ik hoop dat iemand daar nog een onderbouwd antwoord op kan geven. Dát zou mij namelijk veel moeite schelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
Highland schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:20:
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat de hoofddirectie op dit moment het voltallige personeel toespreekt, over de gemaakte fouten richting TS. Tranen vloeien rijkelijk. Jonge medewerkers roepen dat TS genoegdoening moet krijgen, oudere medewerkers vrezen voor zijn wraakacties. Slachtofferhulp is geregeld.
Minister van Financiën is in crisisoverleg met zijn staf over de vraag of de Staat weer ABN moet nationaliseren.

En verder vraag ik me af hoe lang het duurt voordat dit topic op slot gaat. 3,2,1...
Ik vraag hier simpelweg om wat (juridisch) advies, onderbouwd met het hoe en waarom.

Dat zij er niet wakker van liggen ongetwijfeld. Net zoals ze er niet wakker van liggen om mensen maanden lang aan het lijntje houden en door hoepeltjes te laten springen, om hun eigen geld terug te krijgen.

Maar bedankt voor je inhoudelijke toevoeging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:00

dragonhaertt

@_'.'

Ga voor jezelf even na wie je hier het meest mee dwars zit.

Iemand die betaald wordt om dit te regelen, of jezelf, die al te veel tijd hier aan heeft besteed?

Ik zou eieren voor mijn geld kiezen en niet nóg meer tijd hier aan besteden. Die organisatie verander je hier toch niet mee. Degene die verantwoordelijk is voor jouw ongemak zal dit waarschijnlijk uberhaupt nooit te horen krijgen en de persoon die het op moet lossen is ook gewoon een (betaalde) medewerker die er verder niks mee te maken heeft.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
_phuturistixxx_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:21:
Ik ben overigens al lang geen klant meer bij ABN, dus na deze transacties heb ik hopelijk nooit meer met ze van doen.

Ik kan erg moeilijk overbrengen hoeveel moeite ik heb moeten doen voor het geld wat zij mij schuldig waren.

Niks kon online, alles moest via de post en de verwerking tot ontvangst alleen al duurde steeds weken. En nu hangen ze binnen 3 werkdagen aan de lijn als het om hun geld gaat.
Geloof mij, ik besef hoe ik mij gedraag, maar als je zo lang als een vod bent behandeld en je krijgt de kans...

Ik wil juist dat ZIJ moeite doen en niet met 1 telefoontje hun geld hebben, terwijl ik na bijna een jaar nog steeds wacht op mijn tweede geldbedrag.

Dus wat mij betreft reageer ik nergens meer op, totdat ik een aangetekende ingebrekestelling ontvang. Gewone post raakt kwijt, althans dat is mijn ervaring met brieven die ik HEN stuurde...
En wat schiet je daar mee op? Dat zijn geautomatiseerde brieven dus daar ligt helemaal niemand wakker van.
En na die ingebrekestelling mogen ze wat mij betreft het geld komen halen, in persoon.
Dan zul je eerst moeten bedenken waarom dat verplicht in persoon moet. Zodra ze een reden hebben om het door te zetten naar een rechtzaak, ben jij degene die een probleem heeft.
Voor wat betreft de verrekening van het nog aan mij verschuldigde bedrag, ik hoop dat iemand daar nog een onderbouwd antwoord op kan geven. Dát zou mij namelijk veel moeite schelen!
Het zijn 2 losstaande dingen. Dat verschuldigde bedrag zul je dus los nog moeten regelen en staat los van deze te hoge betalen aan jou. Daar kun je echt helemaal niets mee.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
_phuturistixxx_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:24:
[...]

Ik vraag hier simpelweg om wat (juridisch) advies, onderbouwd met het hoe en waarom.

Dat zij er niet wakker van liggen ongetwijfeld. Net zoals ze er niet wakker van liggen om mensen maanden lang aan het lijntje houden en door hoepeltjes te laten springen, om hun eigen geld terug te krijgen.

Maar bedankt voor je inhoudelijke toevoeging..
Je hebt gelijk: mijn sarcastische post is niet inhoudelijk. Excuus.

Inhoudelijk: handel het zo snel mogelijk en zakelijk af (ABN stuurt rekening, jij betaalt). Er is geen winst te behalen in wraak in wat voor een vorm dan ook. De enige die last heeft van je wraak (in welke vorm dan ook) ben je zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 16:05
_phuturistixxx_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 12:58:

Mocht dit allemaal leiden tot het daadwerkelijk verschijnen van een medewerker van de ABN, bij mij thuis, ben ik van plan dat geld contant direct af te geven. Of;
Echt gast in deze tijden. :+

Hou het apart tot je gecontacteerd wordt. Je hebt ze in kennis gesteld, lekker afwachten. Geen geld afhalen, dan klopt het niet in de boekhouding, en krijg je nog veel meer gedoe. Alleen als je akkoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Highland schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:27:
[...]

Je hebt gelijk: mijn sarcastische post is niet inhoudelijk. Excuus.
Zet het wel in perspectief wmb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:03
Nou als je het zo leuk vind zou ik:
* beginnen met een reactie terugsturen met de mededeling dat je meer informatie nodig hebt;
* daarna de reactie willens en wetens niet begrijpen en reageren dat dit toch het tweede bedrag is dat je zou hebben moeten krijgen;
* zodra je een fatsoenlijk voorgerekend antwoord krijgt ga je een verrekenen en maak je het geld over in termijnen.
* in de laatste termijn maak je uiteraard één cent teveel over om te voorkomen dat de balans op 0 staat.
* dan begin je zelf en vraag je je 1 cent terug; aangezien je onverschuldigd 1 cent betaald hebt.
* je zet vervolgens je tv aan en ziet dat het resultaat van ABN met 0.0001% gedaald is ten opzichte van 2023 als gevolg van gestegen administratieve lasten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

redwing schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:25:
Het zijn 2 losstaande dingen. Dat verschuldigde bedrag zul je dus los nog moeten regelen en staat los van deze te hoge betalen aan jou. Daar kun je echt helemaal niets mee.
Onder voorwaarden mag je verrekenen. Dat moet je alleen vantevoren wel bekend maken bij de andere partij. Dat betekent dat je contact moet zoeken en fatsoenlijk moet gaan communiceren. Daar lijkt alleen een struikelpunt voor TS te zitten.

Om risico's en meer werk te voorkomen, zou ik dan ook willen adviseren om het inderdaad als twee afzonderlijke betalingen te beschouwen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Laatst online: 16:48

Aganim

I have a cunning plan..

Question Mark schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:30:
[...]
Om risico's en meer werk te voorkomen, zou ik dan ook willen adviseren om het inderdaad als twee afzonderlijke betalingen te beschouwen.
Dat zou mijn advies in dit geval ook zijn. Systemen in grote bedrijven zijn doorgaans niet de meest flexibele, dus je haalt jezelf waarschijnlijk alleen nog meer ellende op de hals door te verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:03
[...]

Onder voorwaarden mag je verrekenen. Dat moet je alleen vantevoren wel bekend maken bij de andere partij. Dat betekent dat je contact moet zoeken en fatsoenlijk moet gaan communiceren. Daar lijkt alleen een struikelpunt voor TS te zitten.

Ik zou adviseren om toch aan te kondigen dat je gaat verrekenen. Als ze dat niet willen moeten ze maar onderbouwen waarom het volgens hen niet kan. Kan je ook veel gedoe schelen. Moet TS wel zorgen dat wat hij communiceert te begrijpen is; iemand anders een en ander laten nalezen/corrigeren is daarbij geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Als het echt een verzoek is van ABN dan zou ik echt helemaal niks teruggeven. ABN is in 1991 gefuseerd met de AMRO bank. Dat is dus 33 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:14
[...]

En dan moet de andere partij er ook mee instemmen. Eenzijdig kun je daar helemaal niets mee en als je dwars gaat liggen zullen ze niet instemmen.
Dit lijkt me ook. Of hij moet wel contact opnemen, langs een kantoor gaan en het daar goed regelen.

En ik snap het idee om dwars te gaan liggen wel, alleen ben je daar meestal zelf vooral de dupe van. Zo'n bedrijf ligt echt niet wakker van een paar k die wat later gaan komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _phuturistixxx_
redwing schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:25:
[...]

Dan zul je eerst moeten bedenken waarom dat verplicht in persoon moet. Zodra ze een reden hebben om het door te zetten naar een rechtzaak, ben jij degene die een probleem heeft.
Als ik een onverschuldigde betaling ontvang, moet ik het terug betalen. HOE ik dat terugbetaal is, denk ik, aan mij. Dus als ik het fijn vind dat iemand dat komt halen, inderdaad, om ze in ieder geval wat moeite te laten doen, dan lijkt mij dat ze dat maar te doen hebben dan. Zij willen hun geld terug, ik ben bereid het ze te geven. Bij mij aan de voordeur!

[...]
Ik zal het nader toelichten. Het geld wat ik nog krijg is al toegezegd. Ik moest een overeenkomst tekenen om het te ontvangen. Dat heb ik nu al 2 x gedaan en 2 x afgewezen omdat de handtekening niet zou kloppen.
De betaling die ik ontving ging over een identieke zaak, met een ander contract nummer.

Allemaal dezelfde ellende verspreid over 2 betalingen, waarvan ik er nu 1 heb ontvangen, plus 2.100 euro teveel.

Dat het niets met elkaar te maken heeft, valt nog over te discussiëren. Maar als ik nog geld van iemand krijg, en diegene maakt per ongeluk geld naar mij over voor iets anders, dan zou ik het niet mogen verrekenen?

Zoals de ABN in dit geval waarschijnlijk zou doen, direct vanaf mijn bankrekening indien ik daar nog klant was?

Ik vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
..
..
De enige persoon die uiteindelijk het geld komt halen, zal een deurwaarder zijn, die je zelf moet betalen.

(Je hebt je rekening al bij deze bank opgezegd? Betaal het terug, vraag bij de juiste persoon om je tegoed onder het andere labeltje en besteed je kostbare tijd aan dingen die je energie géven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eJazz42
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:17
Ik heb eenzelfde situatie gehad met ziggo. Uiteindelijk het teveel teruggestorte bedrag vastgehouden en aangegeven dat ik dat kon spiegelen met het andere openstaande bedrag. Of terugstorten nadat de openstaande post was voldaan.

Wel vriendelijk maar duidelijk gebleven. Ik kreeg toen contact met een helpdesk die meer mocht en uiteindelijk is het in een aantal weken opeens snel opgelost.
Dus geen idee of het juridisch mag, maar bij mij heeft het wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
_phuturistixxx_ schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:35:
Maar als ik nog geld van iemand krijg, en diegene maakt per ongeluk geld naar mij over voor iets anders, dan zou ik het niet mogen verrekenen?
Klopt, het merendeel was geen betaling aan jou, of voor jou. Je kunt vinden dat je gelijk hebt, maar als ze niet meewerken ga jij bakzeil halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:33
[...]

Als ik een onverschuldigde betaling ontvang, moet ik het terug betalen. HOE ik dat terugbetaal is, denk ik, aan mij. Dus als ik het fijn vind dat iemand dat komt halen, inderdaad, om ze in ieder geval wat moeite te laten doen, dan lijkt mij dat ze dat maar te doen hebben dan. Zij willen hun geld terug, ik ben bereid het ze te geven. Bij mij aan de voordeur!

[...]
Dat is niet helemaal hoe het werkt. Als de transactie via bankieren is gedaan kan je niet eisen dat je het cash bij je voordeur terugbetaalt. Dat moet in principe gewoon via dezelfde weg (banktransactie). Je kan hier heel moeilijk over doen maar het is gewoon niet realistisch.

[...]
[...]

Dat het niets met elkaar te maken heeft, valt nog over te discussiëren. Maar als ik nog geld van iemand krijg, en diegene maakt per ongeluk geld naar mij over voor iets anders, dan zou ik het niet mogen verrekenen?

Zoals de ABN in dit geval waarschijnlijk zou doen, direct vanaf mijn bankrekening indien ik daar nog klant was?

Ik vraag het me af.
Ja de bank is 1 entiteit. Maar realistisch gezien staan de medewerkers die jou moeten betalen volledig los van de medewerkers die bezig zijn met de onverschuldigde betaling. 99% kans dat die medewerkers niet eens van elkaars bestaan weten! Je zit de 'verkeerde (en onschuldige)' medewerker hier meer mee dwars dan degene die je een 'lesje wil leren'.

Het is redelijk om de medewerker van de onschuldigde betaling op de hoogte te stellen van je problemen om juist nog geld van de ABN te krijgen en dat je dat ook direct opgelost wil hebben voor je terugbetaalt. Misschien dat ze je dan ook nog kunnen helpen om sneller en minder energie je eigen geld ook terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
eJazz42 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:42:
Ik heb eenzelfde situatie gehad met ziggo. Uiteindelijk het teveel teruggestorte bedrag vastgehouden en aangegeven dat ik dat kon spiegelen met het andere openstaande bedrag. Of terugstorten nadat de openstaande post was voldaan.

Wel vriendelijk maar duidelijk gebleven. Ik kreeg toen contact met een helpdesk die meer mocht en uiteindelijk is het in een aantal weken opeens snel opgelost.
Dus geen idee of het juridisch mag, maar bij mij heeft het wel geholpen.
Dan heb je afgestemd en akkoord, dan wordt het verhaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:16
Met contant geld heb je ook geen bewijs dat je het netjes terugbetaald hebt. En ga a.u.b. naar een andere bank als dit allemaal geregeld is. Van beide kanten is dit geen relatie die je wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marchel
  • Laatst online: 14:52

Marchel

Buy the rumor, sell the news.

Je hebt €2100.- teveel gekregen, hoeveel krijg jij precies nog van de ABN? Om welk bedrag gaat deze discussie?

Toyota Supra Legend Premium AT GR 3.0 340pk (01/2022) - Pallet Kachel - 9 Zonnepanelen, 3915 WP - Geen gas aanslutiing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:32

Herman

FP ProMod
Lol, als de ABN AMRO nu ineens jou een slechte creditrating geeft bij het BKR omdat je de onverschuldigde betaling niet na hun eerste verzoek terugbetaalt?

Zomaar een gedachtegang. Geen idee of ze dit kunnen doen.

Ik zou het a.s.a.p. terugstorten en er zo weinig mogelijk tijd aan spenderen :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gebanned schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 13:34:
[...]

Ik zou adviseren om toch aan te kondigen dat je gaat verrekenen. Als ze dat niet willen moeten ze maar onderbouwen waarom het volgens hen niet kan. Kan je ook veel gedoe schelen. Moet TS wel zorgen dat wat hij communiceert te begrijpen is; iemand anders een en ander laten nalezen/corrigeren is daarbij geen overbodige luxe.
Het punt is alleen dat TS aangeeft dat er met de ABN niet goed te communiceren valt...

Maar stel dat TS toch kiest voor verrekenen (wat zijn goed recht is), en keurig volgens de regels communiceert. Dan is de kans alsnog groot dat het intern bij de ABN fout gaat, en er op een gegeven moment incassobureau's op de stoep staan.

Dat is allemaal wel recht te breien, maar geeft gewoon heel veel gedoe. TS moet zelf de keuze maken of dat allemaal de moeite wel waard is. De enige die hinder gaan ondervinden van het "moeilijk" doen door TS, zijn bankmedewerkers die inhoudelijk totaal niet schuldig zijn aan hetgeen wat TS overkomen is.

Vandaar het overgrote advies in de reacties dan ook om dit gewoon te laten gaan....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ga aub naar het kantoor en leg alles uit. Een ranttopic zoals deze is niet nodig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.