Geen netwerk verbinding bij installatie Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myquandro
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 15:08
Mijn vraag
Ik heb net een nieuwe PC gebouwd en ben nu bezig Windows te installeren. Nu kom ik op het punt dat de computer een netwerkverbinding moet maken en hier kom ik niet verder. De computer toont geen beschikbare WiFi netwerken en reageert ook niet op het aansluiten van een netwerkkabel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alle componenten zijn net nieuw. Het moederbord is een ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WiFi. Netwerk thuis is een Ubiquiti Dream Machine Pro en UniFi Access Point WiFi 6 Lite.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik geprobeerd heb is de computer opnieuw opstarten. Ik heb in de bios gecontroleerd dat WiFi en ethernet/LAN enabled zijn. Ik heb het netwerk thuis opnieuw opgestart.

Iemand die mij op weg kan helpen dit op te lossen?

Beste antwoord (via Myquandro op 30-05-2024 19:32)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
https://www.easeus.com/pa...%20button%20will%20appear.

Zie bijvoorbeeld dat. Daarmee maak je offline account, kan je altijd omzetten naar online account als je later wil.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Zou kunnen dat het dezelfde situatie is. Ik ben nu in elk geval een stap verder, want Windows geïnstalleerd en nu volledig opgestart en op het homescreen. Morgen uitzoeken of ik de drivers kan updated en dat de problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:56
Kijk ook voor aanvullende driver updates bij Windows 11:
Windows Update / Geavanceerde Opties / Extra Opties / Optionele updates / drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myquandro
Heb nu de LAN en WiFi drivers van het moederbord geïnstalleerd na deze via een USB stick op de computer te zetten. Kan nu verbinding maken met het netwerk en internet en daarmee is dit probleem opgelost. Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer0611
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 17-04 02:44
Meeste Moederbord fabrikanten hebben tegenwoordig "pre install drivers" op hun support pagina's staan. 9 van de 10 keer vergeet ik dat ook, wat ik dan doe is m'n smart phone met USB C verbinden met de pc en dan Thetering aan zetten voor een Wifi verbinding.
Pagina: 1