Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05 18:24
*EDIT: zaak opgelost: Windows 11 eerst geïnstalleerd zonder internet, daarna laatste Intel driver geïnstalleerd (via USB-stick met files), daarna deed 'ie het goed.

Ik heb een nieuwe computer met nieuwe ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI waar ik nu Windows 11 op wil installeren. Om dit voltooien moet ik een internetverbinding hebben.

Ik heb zowel wired als wireless geprobeerd, maar er komt geen verbinding in beeld. Op de ethernetport brandt alleen 1 groen lampje. Er wordt geen netwerk weergegeven in het Windows installatiemenu.

Volgende geprobeerd:
1. BIOS update van ver 1807 naar 2413
2. verschillende kabels geprobeerd
3. verschillende volgordes geprobeerd van inpluggen/uitpluggen etc

Ik heb gecheckt in de BIOS dat er drivers staan geïnstalleerd voor de intel wireless module en voor de wifi.

Ik ben ten einde raad en ik weet er niet genoeg van om in te schatten of ik nu alles al heb geprobeerd. Op internet is alleen advies te vinden over hoe je in Windows je drivers kan updaten, maar helemaal niets over dit probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door HelloIamAldo op 29-03-2024 22:33 . Reden: opgelost! ]

Beste antwoord (via HelloIamAldo op 29-03-2024 19:15)

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
HelloIamAldo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:36:
Ik heb een nieuwe computer met nieuwe ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI waar ik nu Windows 11 op wil installeren. Om dit voltooien moet ik een internetverbinding hebben.
Je kan in ieder geval Windows 11 installeren zonder internet verbinding:
Google: OOBE BypassNRO Internet Windows 11
Daarna kan je verder kijken en de benodigde drivers installeren.
GarBaGe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:06:
Alle Intel netwerkkaarten die ik ken hebben standaard al drivers in Windows zitten.
Die hoef je dus niet te installeren, want ze zijn er al.
Bij nieuwe moederborden/chipsets is dat dus niet het geval!
Dit board heeft ook Wifi7, dus een aparte driver zal wel nodig zijn.

Je kan ook tijdelijk een oudere Wifi USB dongle gebruiken als je deze hebt liggen.
Deze worden meestal wel standaard herkend.
Hiermee kan je dan het systeem installeren en automatisch laten updaten met de benodigde drivers.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Probeer het eens met een Linux LiveUSB, zoals Ubuntu?

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 29-03-2024 10:52 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-05 21:34

DataGhost

iPL dev

Volgende geprobeerd:
1. BIOS update van ver 1807 naar 2413
2. verschillende kabels geprobeerd
3. verschillende volgordes geprobeerd van inpluggen/uitpluggen etc
Ik mis een beetje stap 4. drivers geïnstalleerd. Die zijn of meegeleverd met het moederbord of die moet je zelf nog even downloaden van de website van de fabrikant.
Ik heb gecheckt in de BIOS dat er drivers staan geïnstalleerd voor de intel wireless module en voor de wifi.
Wat was daar de uitkomst van dan? Dat lijkt me nuttige informatie om te vermelden. Ik ben hoogst benieuwd, dat kan je niet in BIOS/UEFI zien namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:59
Alle Intel netwerkkaarten die ik ken hebben standaard al drivers in Windows zitten.

Gaan de lampjes branden op je netwerkkaart als je een kabel inprikt?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Je kan in ieder geval Windows 11 installeren zonder internet verbinding:
Google: OOBE BypassNRO Internet Windows 11
Daarna kan je verder kijken en de benodigde drivers installeren.
GarBaGe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:06:
Bij nieuwe moederborden/chipsets is dat dus niet het geval!
Dit board heeft ook Wifi7, dus een aparte driver zal wel nodig zijn.

Je kan ook tijdelijk een oudere Wifi USB dongle gebruiken als je deze hebt liggen.
Deze worden meestal wel standaard herkend.
Hiermee kan je dan het systeem installeren en automatisch laten updaten met de benodigde drivers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HelloIamAldo
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-05 18:24
Ok, met de "cheat code" van @The_Doman heb ik Win11 geïnstalleerd gekregen. Nu kan ik gewoon trouble shooten... Er staat een generieke driver geïnstalleerd met de foutcode 10, maar nu kan ik een nieuwer stuurprogramma installeren en kijken of dat soelaas brengt.

*EDIT: yep, nieuwe driver heeft het opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door HelloIamAldo op 29-03-2024 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 15:17

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb je de nieuwste driver van ASUS of van Intel geïnstalleerd?

Inmiddels heb ik alles geprobeerd; oude drivers, nieuwe drivers, instellingen aangepast... maar alleen in de BIOS/UEFI brand het groene lampje van de LAN-poort, zo gauw als Windows boot doet hij helemaal niks meer.

Zojuist even in een switch geprikt (ipv. een patch doosje op de muur) en nu doet hij het wel. :+

[ Voor 16% gewijzigd door TheNephilim op 18-07-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oude }:O }:O graag in de sloot laten.

Enige goede reden om een oud topic te schoppen is om een nieuw antwoord toe te voegen, niet een eigen vraag. Daarvoor kun je beter een eigen topic aanmaken met alle info over jouw specifieke situatie in de topicstart. Of niet natuurlijk als je het al opgelost hebt ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.